استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست لوبیایی

وال پست لوبیایی
وال پست لوبیایی

وال پست لوبیایی به والپست هایی گفته می شود که دارای سوراخ های پانچ شده لوبیایی شکل می باشند. این مقاطع به صورت آماده به فروش می رسند. به طور کلی والپست ها المان هایی هستند که به منظور بهبود عملکرد لرزه ای اجزای غیرباربر اجرا می گردند. والپست ها سبب مهار دیوار در جهت خارج از صفحه می شوند. به کمک این اجزای مهار کننده خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به حداقل می رسد. والپست به صورت منقطع یا سرتاسری قابل اجرا است.

قیمت وال پست لوبیایی

قیمت وال پست لوبیایی به عوامل متعددی وابسته است. یکی از این عوامل جنس آن است که به دو دسته ورق سیاه و گالوانیزه دسته بندی می شود. قیمت والپست ورق سیاه نسبت به گالوانیزه مقرون به صرفه تر است. چنانچه مقاطع ساخته شده با ورق سیاه رنگ شده باشد، نسبت به نوع بدون رنگ آن قیمت بیشتری دارد. نوع و ضخامت قطعه هم تعیین کننده قیمت آن است. هر چه ضخامت محصول بیشتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. در مقایسه دو محصول با ضخامت و جنس یکسان، قطعه ای که طول بیشتری داشته باشد قیمت بیشتری هم خواهد داشت. در برآورد قیمت نصب وال پست باید قیمت مربوط به لوازم جانبی مورد نیاز برای اجرا و همین طور دستمزد استادکار را مدنظر قرار داد.

وال پست لوبیایی
والپست لوبیایی

به طور کلی هزینه اجرای وال پست لوبیایی در مقایسه با هزینه های کلی مربوط به ساخت و ساز ناچیز بوده و در برابر مزایای آن کاملا مقرون بصرفه می باشد.

انواع وال پست لوبیایی

وال پست ها را می توان بر اساس مواردی همچون جنس، شیوه اجرا و نوع مقطع دسته بندی نمود. در هنگام خرید محصول باید به مشخصات و ویژگی های آن دقت نمود و مناسب ترین گزینه را خریداری کرد. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص این دسته بندی ها پرداخته شده است.

وال پست لوبیایی بر اساس جنس

وال پست لوبیایی از نظر جنس به دو نوع گالوانیزه و ورق سیاه دسته بندی می گردد. برای اجرای وال پست لوبیایی ورق سیاه نیاز است تا سطح آن با ضد زنگ پوشش داده شود. این عملیات به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی قطعه الزامی است. وال پست های گالوانیزه که نسبت به وال پست های ورق سیاه گران تر بوده و سبک تر می باشند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و به ویژه برای مناطق با رطوبت بالا، بسیار مناسب می باشند.

وال پست لوبیایی
والپست لوبیایی گالوانیزه

والپست لوبیایی از نظر اجرا

از نظر نحوه اجرا نیز می توان آن را به دسته افقی و عمودی دسته بندی نمود. وال پست عمودی برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر اجرا می شود. بین والپست و دیوار را با مصالح تراکم پذیر نظیر یونولیت پر می کنند که ضخامت آن باید به اندازه ۰/۰۱ ارتفاع دیوار باشد.

برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر اجرای وال پست افقی الزامی است. بدین منظور می توان از انواع وال پست لوبیایی استفاده کرد. حداقل فاصله بالای دیوار تا زیر سقف باید برابر با بیشترین دو مقدار ۲۵ میلی متر و حداکثر خیز دراز مدت سقف در امتداد دیوار در نظر گرفته شود. به طور کلی فاصله و تعداد والپست های مورد نیاز با توجه به ارتفاع و طول دیوار طراحی و مشخص می شود.

همچنین نحوه اتصال وادارهای قائم به دو نوع تلسکوپی و کشویی دسته بندی می شود. اتصال تلسکوپی برای وادارهای دو انتهای دیوار واقع در خارج قاب اجرا می گردد و آن را در دو جهت X و Y مهار می نماید. اتصال های کشویی که به کمک دو نبشی نیز قابل اجرا می باشند، باعث مهار دیوار در جهت خارج از صفحه می شوند اما دیوار در جهت داخل صفحه حرکت آزادانه خواهد داشت. در این حالت وادار باید بدون انجام عملیات جوشکاری درون اتصال تلسکوپی قرار گیرد.

انواع وال پست لوبیایی از نظر مقطع

از نظر نوع مقطع هم وال پست لوبیایی به صورت نبشی، ناودانی و … تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ناودانی ها مقاطع U شکلی می باشند که در ابعاد مختلف ساخته می شوند و عرض آن وابسته به ضخامت دیوار است. این مقاطع غالبا در ضخامت ۲ میلی متر تولید می شوند. حداقل نبشی مورد استفاده برای وال پست لوبیایی نیز نبشی ۵ است. برای وادارهای میانی که نوعی والپست عمودی به حساب می آیند از مقاطع H شکل استفاده می گردد.

وال پست لوبیایی
والپست لوبیایی رنگ شده

برای مطالعه بیشتر:

طراحی وال پست

وال پست ساختمان

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

اجرای وال پست با میلگرد بستر

والپست منقطع

وال پست در اسکلت فلزی

نبشی برای وال پست

میلگرد بستر یا وال پست

جایگزین وال پست

وادار

قیمت بلوک سبک هبلکس

آزمایش مکانیک خاک

تولید وال پست

وال پست دیوارهای داخلی

اجرای وال پست در اسکلت بتنی

وال پست سوله

وال پست بلوک هبلکس

جزئیات اجرای وال پست

اتصال کشویی وال پست

وال پست تلسکوپی

وال پست frp

متره وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)