استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مش فایبرگلاس دیوار

مش فایبرگلاس دیوار
مش فایبرگلاس دیوار

مش فایبرگلاس دیوار از انواع متریالی است که برای مسلح کردن دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. این روش از روش های نوین مهار دیوار می باشد. مش فایبرگلاس دیوار از الیاف ریز شیشه تشکیل شده است. این الیاف مقاومت بالایی داشته و در برابر خوردگی مقاوم هستند. این محصول دارای شبکه های منظم متشکل از نخ های متعدد است که به یکدیگر متصل شده اند.

قیمت مش فایبرگلاس دیوار

قیمت مش فایبرگلاس به نوع آن وابسته می باشد. در بخش بعد به معرفی انواع این محصول پرداخته شده است. مقاومت کششی، دانسیته و ضریب انتقال حرارت از ویژگی های مش فایبرگلاس دیوار می باشد که می تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. متراژ مورد استفاده و تک جهته یا دو جهته بودن الیاف از دیگر عوامل موثر بر قیمت مش فایبرگلس می باشد.

ابعاد چشمه، وزن و ضخامت مش فایبرگلاس دیوار ، کیفیت و برند تولید کننده و میزان مقاومت از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن می باشند.

مش فایبرگلاس دیوار
مش فایبرگلاس

انواع مش فایبرگلاس دیوار

انواع مش فایبرگلاس دیوار از نظر جنس را می توان به دو دسته AR-Glass و E-Glass تقسیم بندی نمود. مش AR-Glass یا الیاف شیشه مقاوم به قلیا برای دیوارهایی که جنس نازک کاری روی آن از سیمان باشد، مناسب است. در این حالت استفاده از الیاف شیشه مقاوم به قلیا با مقاومت تسلیم بیشتر از ۱۰۰۰ مگاپاسکال مناسب می باشد. چنانچه نازک کاری از جنس گچ منظور شده باشد، استفاده از الیاف شیشه E-Glass نیز با همان مقاومت تسلیم مجاز است.

در هر دو صورت، مقدار الیاف مورد نیاز با توجه به مشخصات آنها در حالت استفاده به صورت نواری حداقل ۱۰۰ گرم بر متر مربع و در حالت استفاده به صورت سرتاسری ۵۰ گرم بر متر مربع (در هر سمت دیوار) می باشد.

چنانچه بخواهیم انواع مش فایبرگلاس را از نظر ساختار دسته بندی نماییم، این محصول به دو نوع یک جهته و دو جهته تقسیم بندی می گردد. این دسته بندی بر اساس مقاومت کششی آن انجام می شود، به عبارتی چنانچه نخ ها در یک راستا از مقاومت کششی مناسبی برخوردار بوده اما در جهت دیگر مقاومت کمتری داشته باشند، مش فایبرگلاس دیوار دارای ساختار یک جهته خواهد بود. نخ های ضعیف تر تنها به منظور اتصال و کنار هم نگه داشتن نخ های قوی تر می باشند. اما باید توجه داشت که در طراحی باید جهت قوی ملاک باربری قرار گیرد. بر اساس تعریف ارائه شده، مش دو طرفه در هر دو جهت نخ ها از مقاومت کششی بالایی برخوردار است.

مش فایبرگلاس دیوار
مش فایبرگلس دیوار

اجرای مش فایبرگلس دیوار

فاصله یک نخ تا نخ مجاور، همان فاصله بین چشمه های مش فایبرگلاس دیوار می باشد. این فاصله به طراحی انجام شده وابسته است، اما در هر صورت نباید از ۵ میلی متر کمتر باشد. به منظور انتخاب محصول مناسب برای اجرای مش فایبرگلس، باید محل استفاده، حداکثر ضخامت پوشش گچ، مصالح مورد استفاده برای زیرسازی و … را مدنظر قرار داد. همچنین وزن، گرماژ و ابعاد چشمه آن هم حائز اهمیت است.

به منظور اجرای آن، به پلاستر نیاز است. علاوه بر این، هم اندود زیرین و هم اندود رویی مورد نیاز است. همچنین ناودانی یا نبشی منقطع هم از قطعات فلزی هستند که در اجرای مش فایبرگلاس دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات در بالا و پایین دیوار اجرا می شوند و تنها تحت ضوابط خاصی نیاز به نصب این قطعات در قسمت پایینی دیوار نمی باشد.

مزایای مش فایبرگلاس دیوار

استفاده از مش فایبرگلاس دیوار باعث حذف وادار می گردد و از این رو کاهش هزینه ها را در پی داشته و مقرون بصرفه تر است. این الیاف از وزن کمی برخوردار بوده و سبک می باشند. اجرای آن نسبت به اجرای والپست های سنتی آسان تر بوده و با سرعت بیشتری امکان پذیر است. این محصول برای دیوارهای موجود نیز قابل استفاده می باشد بدون اینکه تغییری در پلان معماری ساختمان ایجاد نماید یا فضای زیادی را اشغال کند. از آن می توان برای ترمیم ترک ها نیز استفاده کرد. این موضوع باعث جلوگیری از گسترش ترک و نفوذ آب و رطوبت به داخل دیوار می شود. علاوه بر این، همان طور که پیشتر نیز بیان شد، در برابر خوردگی مقاوم است و از مقاومت کششی و فشاری بالایی نیز برخوردار می باشد. دوام و طول عمر مش فایبرگلاس دیوار بالا است.

مش فایبرگلاس دیوار
اجرای مش فایبرگلاس

برای مطالعه بیشتر:

وال پست جان پناه پشت بام

وادار میانی

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

وال پست جدید

قیمت نبشی وال پست

والپست منقطع

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

اجرای وال پست با میلگرد

وال پست الیاف شیشه

جایگزین وال پست

وال پست دیوار

هبلکس دیوار

وال پست سوله

وال پست بلوک هبلکس

جزئیات اجرای وال پست

وال پست تلسکوپی

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست frp

وال مش

اجرای وال مش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)