استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود؟

هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود
هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود

یک روش عرف و متداول برای تقسیم هزینه نصب آسانسور در یک ساختمان چهار طبقه به این صورت است که، پرداختی مالکان طبقه دوم دو برابر پرداختی مالکان طبقه اول خواهد بود و پرداختی مالکان طبقه سوم دو برابر پرداختی مالکان طبقه دوم خواهد بود و همینطور تا آخر. طبق این روش قانون تقسیم هزینه آسانسور ، درصد سهم پرداختی طبقات اول تا چهارم به ترتیب برابر، ۶/۷، ۱۳/۴، ۲۶/۷ و ۵۳/۴ درصد خواهد بود.

اغلب، برخی ساختمان های چهار طبقه به دلیل عدم وجود آسانسور، با مشکلاتی همچون دسترسی دشوار برای افراد مسن، کودکان و معلولین مواجه هستند. اما همواره، نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی می تواند چالش هایی به همراه داشته باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است موجبات ایجاد اختلاف و مخالفت را میان ساکنین یک ساختمان فراهم کند، تقسیم هزینه نصب و راه اندازی آسانسور است. در این مقاله، به بررسی روش ذکر شده برای تقسیم هزینه نصب آسانسور در یک ساختمان چهار طبقه پرداخته شده و جزئیات بیشتری در این زمینه بررسی می شود.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام هزینه پله برقی و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

قانون تقسیم هزینه آسانسور

از آنجایی که امروزه استفاده از آسانسور و همین طور تمایل خریداران و مستاجران به خرید یا اجاره خانه های دارای آسانسور افزایش یافته است، قانون تقسیم هزینه آسانسور نیز مورد توجه قرار گرفته است. برای قانون تقسیم هزینه آسانسور می توان یکی از روش های پرداخت سهم یکسان، پرداخت هزینه بر اساس متراژ هر واحد و یا پرداخت دو برابر هر طبقه نسبت به طبقه زیرین را در دستور کار قرار داد. اجرای هر یک از مواردی که به عنوان قانون تقسیم هزینه آسانسور ذکر شده است، به توافق ساکنین و مالکین واحدها وابسته است.

تقسیم هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه

از آنجایی که نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی اختیاری است، در قانون هیچ شرایطی برای تقسیم هزینه های نصب پیش بینی نشده است. اما در سال های اخیر، با توجه به گسترش این کار، روشی به عنوان عرف در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، پرداختی مالکان طبقه دوم دو برابر پرداختی مالکان طبقه اول خواهد بود و پرداختی مالکان طبقه سوم دو برابر پرداختی مالکان طبقه دوم خواهد بود و همینطور تا آخر. به عنوان مثال، در یک ساختمان چهار طبقه، طبقه اول یک پانزدهم کل هزینه را پرداخت می کند، طبقه دوم دو پانزدهم، طبقه سوم چهار پانزدهم و طبقه چهارم هشت پانزدهم از کل مبلغ را پرداخت می کنند.

بنابراین، مجموع هزینه تقسیم بر ۱۵ می شود و هر طبقه به ترتیب یک پانزدهم، دو پانزدهم، چهار پانزدهم و هشت پانزدهم از کل مبلغ را پرداخت می‌نماید. در نتیجه، هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم به صورت درصدی زیر سهم بندی می شود.

هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه اولیک برابر سهممعادل ۶/۷ %
هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه دومدو برابر سهم مالکان طبقه اولمعادل ۱۳/۴ %
هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه سومدو برابر سهم مالکان طبقه دوممعادل ۲۶/۷ %
هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه چهارمدو برابر سهم مالکان طبقه سوممعادل ۵۳/۴ %

البته لازم به ذکر است که، روش بالا نحوه تقسیم هزینه نصب آسانسور پیشنهادی بوده و روش های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، طبق نظر برخی حقوق دانان، معمولا کلیه ساکنین به صورت برابر باید در مشاعات هزینه نمایند و آسانسور نیز جز مشاعات محسوب می شود. در نهایت، اینکه هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود ، بر اساس توافقاتی که بین اعضای ساختمان در طی یک جلسه رسمی صورت گرفته، انجام می شود و نمی توان روش ثابتی را به عنوان قانون تقسیم هزینه آسانسور در نظر گرفت.

هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود
آسانسور ساختمان چهارطبقه

عوامل موثر بر قانون تقسیم هزینه آسانسور

هزینه های آسانسور شامل مواردی همچون نصب، تعمیر و نگهداری، هزینه بازرسی و … می باشد و در تعیین قانون تقسیم هزینه آسانسور باید همه این موارد را مدنظر قرار داد. هزینه های که مربوط به تعمیر و نگهداری آسانسور است در قالب شارژ ماهانه دریافت می گردد.

نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه

نصب آسانسور در ساختمان هایی با بیش از چهار طبقه ضروری به نظر می رسد. در بعضی موارد، ساکنان طبقات بالایی در ساختمان های سه یا چهار طبقه درخواست نصب آسانسور می دهند. اما، ممکن است طبقات همکف و طبقه اول مخالفت کنند، که می تواند به اختلاف درباره نصب آسانسور منجر شود. در چنین شرایطی، مناسب است که با توافق تمام ساکنان و پس از حل اختلافات، مدیر ساختمان مسئول خرید و نصب آسانسور شود. طبق قانون آسانسور در آپارتمان، مدیر ساختمان مسئولیت پیگیری امور نصب آسانسور را بر عهده دارد.

ماده ۲۳ قانون تملک ساختمان ها بیان می کند که اگر فضای لازم برای نصب آسانسور در ساختمان موجود باشد و ساکنان طبقات بالایی درخواست نصب آسانسور را داشته باشند، حتی با مخالفت ساکنان طبقه همکف و اول، مجاز به نصب آسانسور می باشند. به علاوه، طبق ماده ۴ قانون تملک ساختمان ها، اگر مساحت طبقات دوم به بعد که درخواست آسانسور دارند، بیشتر از مجموع مساحت طبقه همکف و اول باشد، می توانند حق السهم نصب آسانسور را به همراه خسارت احتمالی از مالکین معترض دریافت نمایند.

شرکت عمران مدرن، به عنوان یکی از نمایندگی های برجسته و مورد اعتماد در حوزه خدمات آسانسور، شناخته می شود. این شرکت با ارائه خدمات گسترده ای از جمله مشاوره، نصب آسانسور و خدمات پس از فروش و … در صدد جذب رضایت حداکثری مشتریان خود می باشد.

هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه بین طبقات اول تا چهارم با چه درصدی سهم بندی می شود
آسانسور ساختمان مسکونی
هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه اول معادل چند درصد است؟

هزینه نصب آسانسور برای مالکان طبقه اول معادل ۶/۷ درصد است.

آیا مالکان طبقات همکف و اول نیز باید در پرداخت هزینه نصب آسانسور مشارکت نمایند؟

بله، هرچند که پرداخت هزینه نصب طبق توافق اعضا ساختمان صورت می پذیرد، اما قانونا مالکان طبقات همکف و اول نیز در پرداخت هزینه نصب آسانسور سهم می برند.

برای مطالعه بیشتر:

جای آسانسور در ساختمان

هوم لیفت شیشه ای

هوم لیفت چیست

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

بالابر مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.39 ( 6 نظر)

۲ نظر

  1. این قیمت ها رو کامل ضاحب خانه موظف به پرداخت هست با مستاجر هم سهم در پرداخت داره؟

  2. قانون تقسیم هزینه آسانسور از چه سالی تصویب شده؟