استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست هبلکس

وال پست هبلکس
قیمت وال پست هبلکس

وال پست هبلکس باعث عملکرد یکپارچه دیوار می شود. این موضوع در ایران که کشوری زلزله خیز است بسیار حائز اهمیت می باشد. امروزه استفاده از بلوک هبلکس به منظور دیوارچینی و ساخت و ساز، به دلیل مزایای بسیار آن، افزایش یافته است. وال پست دیوار هبلکس به دو صورت افقی و قائم اجرا می گردد. اجرای وال پست بلوک هبلکس سبب یکپارچگی دیوار و افزایش مقاومت سازه به هنگام وقوع زلزله می گردد و خسارات جانی و مالی را به حداقل می رساند. عوامل متعددی بر قیمت وال پست هبلکس تاثیرگذار است که در ادامه به توضیح بیشتری در این خصوص پرداخته شده است.

قیمت وال پست هبلکس

قیمت وال پست هبلکس با توجه به جنس و نوع آن تعیین می گردد. وال پست ها در انواع گالوانیزه و ورق سیاه تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. انواع والپست ورق سیاه قیمت ارزانتری دارند، اما باید توجه داشت که برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، باید سطح آنها با ضدزنگ پوشش داده شود.

وال پست ها با مقاطع نبشی، ناودانی و … قابل اجرا می باشند. بر این اساس قیمت وال پست هبلکس متفاوت خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که به جای والپست های معمول، برای وال پست بلوک هبلکس می توان از یک سری بست استفاده کرد. این بست ها با عنوان بست تخت و بست رادیکال شناخته می شوند.

وال پست هبلکس
والپست هبلکس

طول، ارتفاع و ضخامت دیوارها از عوامل موثر بر طراحی وال پست دیوار هبلکس و حجم مورد نیاز می باشد. با توجه به تعداد شاخه های مورد نیاز والپست، هزینه تمام شده متفاوت خواهد بود. تغییر در قیمت مواد اولیه و فلزات و نوسانات نرخ ارز بر روی قیمت وال پست هبلکس تاثیرگذار است. در برآورد هزینه ها باید هزینه های مربوط به اجرا و نصب والپست را نیز مدنظر قرار داد. به طور کلی قیمت وال پست هبلکس با توجه به مزایای آن و افزایش استحکام سازه مقرون بصرفه بوده و در مقابل هزینه های کلی مربوط به ساخت و ساز ناچیز است. لازم به ذکر است که قیمت وال پست هبلکس بر اساس قیمت درب کارخانه ارائه شده و هزینه های مربوط به حمل و نقل از کارخانه و فروشگاه به محل پروژه نیز به هزینه های کلی اضافه می گردد.

وال پست قائم بلوک هبلکس

این نوع از وال پست بلوک هبلکس به صورت موازی با اجزای سازه ای قائم همچون ستون ها اجرا می شوند. چنانچه طول دیوارها بیشتر از ۴ متر باشد، نیاز به اجرای والپست های قائم می باشد. این والپست ها به صورت سرتاسری یا منقطع اجرا می گردند. ضوابط اجرای والپست به صورت کامل در پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ ارائه شده است.

وال پست افقی دیوار هبلکس

برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر نیاز به اجرای والپست افقی برای افزایش مقاومت سازه در برابر بار جانبی زلزله می باشد. این والپست ها نیز به صورت منقطع قابل اجرا هستند. تعداد و فاصله این مقاطع در طراحی وال پست دیوار هبلکس تعیین می گردد. به انواع افقی وال پست هبلکس ، تیرک نیز گفته می شود.

قیمت وال پست هبلکس
والپست افقی و قائم دیوار هبلکس

خرید وال پست دیوار هبلکس

خرید وال پست هبلکس هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. امروزه با توجه به حجم بالای ترافیک به ویژه در شهرهای پرجمعیت، خرید اینترنتی بسیار افزایش یافته است. زیرا دیگر نیازی به رفت و آمدهای متعدد به فروشگاه های مختلف نبوده و موجب حذف هزینه های مربوط به رفت و آمد هم می شود. خرید اینترنتی امکان مشاهده مشخصات و قیمت وال پست هبلکس و مقایسه آنها با یکدیگر را فراهم نموده و در نهایت به خریدی مطمئن تر و مناسب تر منجر می گردد.

روش های نوین اجرای وال پست بلوک هبلکس

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، استفاده از بست های تخت و رادیکال از راه های دیوارچینی با بلوک هبلکس می باشد. در واقع به جای استفاده از نبشی های منقطع یا گیره و قلاب می توان از این بسته ها استفاده کرد. اتصال بست های رادیکالی با اتصالات کوبشی ممنوع بوده و باید از اتصالات پیچشی استفاده نمود. روش دیگری که می توان به عنوان جایگزین والپست استفاده کرد، به کارگیری والمش است. سرعت و سهولت استفاده از والمش نسبت به وال پست هبلکس بیشتر است. والمش ها به دلیل وزن کمی که دارند، بار مرده سازه را کاهش می دهند.

وال پست بلوک هبلکس
بست بلوک هبلکس

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

وال پست جان پناه پشت بام

اتصال تلسکوپی وال پست

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

اجرای وال پست جدید

اجرای ناودانی منقطع

قیمت نبشی وال پست

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

میلگرد بستر وال پست

جایگزین وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

نحوه اجرای وال پست

وال پست الیاف شیشه

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

وال پست مش

والمش چیست

فروش قطعات وال پست

دستور کار اجرای وال پست

آیین نامه وال پست

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)