استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست دیوار

وال پست دیوار
وال پست دیوار داخلی

وال پست دیوار به منظور افزایش استحکام سازه به هنگام وقوع زلزله اجرا می گردد. والپست ها برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر و یا ارتفاع بیشتر از ۳ متر اجرا می شوند. وال پست دیوار داخلی و خارجی به صورت عمودی و افقی اجرا می گردد. در واقع برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر نیاز به اجرای وال پست افقی و برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر به اجرای وال پست عمودی که به آن وادار نیز گفته می شود، نیاز خواهد بود.

برای اینکه بدانید اهمیت اجرای وال پست دیوار چیست می توان گفت که در گذشته اجرای وال پست دیوارهای داخلی و خارجی چندان به صورت اصولی انجام نمی شد. اما پس از زلزله مهیب کرمانشاه که اکثر خسارات و تلفات، ناشی از تخریب و ریزش اجزای غیرسازه ای ساختمان بوده است، اجرای وال پست الزامی شده و تمهیدات جدیدی برای اجرای آن در نظر گرفته شد. در واقع زلزله کرمانشاه مشخص نمود که حتی در صورت پایدار ماندن اسکلت سازه و عدم وارد شدن آسیب جدی به آن، آسیب به دیوارها و تخریب آن می تواند موجب خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی گردد.

هزینه وال پست دیوار داخلی و خارجی

برای اجرای وال پست غالبا از مقاطع نبشی و ناودانی استفاده می گردد. بر این اساس قیمت وال پست دیوار متفاوت خواهد بود. متراژ پروژه و مقدار وال پست طراحی شده برای ساختمان از دیگر مواردی است که بر هزینه وال پست دیوارهای داخلی و خارجی تاثیرگذار است. مقاطع وال پست به صورت گالوانیزه و یا ورق سیاه تولید شده و به فروش می رسند که قیمت نصب وال پست گالوانیزه بیشتر است. با تغییر ابعاد مقاطع، قیمت وال پست دیوارهای داخلی و خارجی نیز تغییر می یابد. قیمت روز آهن آلات و متریال هم تعیین کننده قیمت وال پست دیوار می باشد. در برآورد هزینه ها باید، هزینه های مربوط به اجرا را نیز مدنظر قرار داد. اگر به دنبال خرید ارزانترین وال پست می باشید، می توانید از انواع ورق سیاه استفاده نمایید.

وال پست دیوار
وال پست

خرید وال پست دیوارهای داخلی

به هنگام خرید وال پست باید به مشخصات آن از جمله ضخامت، جنس، طول و اندازه بال دقت نمود. خرید وال پست دیوار هم در ابعاد از پیش تولید شده و هم در ابعاد سفارشی امکان پذیر است.

برای خرید والپست دیوار داخلی می توان هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری اقدام نمود. خرید آنلاین والپست نسبت به خرید حضوری دارای مزایایی از جمله صرفه جویی در زمان با حذف لزوم رفت و آمد به فروشگاه، می باشد. خرید اینترنتی این امکان را فراهم می نماید که قیمت انواع وال پست دیوار را به صورت آنلاین مشاهده نموده و با مقایسه قیمت ها و ویژگی های مقاطع مختلف بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

ابعاد والپست دیوار

در گذشته از نبشی برای اجرای وال پست دیوار استفاده می شد. اما امروزه استفاده از ناودانی در دستور کار قرار گرفته است. همان طور که پیشتر نیز بیان شد، وال پست ها غالبا در ابعاد مشخصی تولید شده و عرضه می گردند. این مقاطع غالبا در ضخامت ۲ میلی متر تولید می شوند. طول معمول والپست دیوار منقطع ۴۰ یا ۵۰ سانتی متر و اندازه بال آن ۷ سانتی متر است. عرض یا جان وال پست ها ۱۰/۵، ۱۵/۵ یا ۲۰/۵ سانتی متر می باشد.

اهمیت اجرای وال پست دیوار چیست

یکی از عوامل اصلی خسارات در زلزله، خرابی تیغه های جدا کننده است. در صورتی که از این اجزا به عنوان مهار جانبی برای لوله کشی، اتاقک های الکتریکی، قفسه ها یا دیگر اعضای غیر سازه ای استفاده می شود، خرابی تیغه ها ممکن است باعث آسیب رساندن به این تاسیسات شود. دیوارهای داخلی نیز باید مانند دیوارهای خارجی از سقف و ستون ها جداسازی شوند. فواصل جداسازی دیوارها از قاب باید توسط مواد تراکم پذیر مناسب همچون پشم سنگ ضد رطوبت پر شود. در دیوارهای داخلی توصیه می شود که برای جلوگیری از ترک خوردگی در نازک کاری از یک لایه شبکه الیاف یا رابیتس بر روی مواد تراکم پذیر استفاده گردد.

اجرای وال پست دیوار
اجرای وال پست

ضوابط وال پست تیغه های داخلی

در صورتی که از تیغه به عنوان مهار جانبی دیگر اعضای غیر سازه ای استفاده شود، تیغه و مهارهای لازم باید برای بار وارده کنترل شوند. تیغه هایی که تمام ارتفاع طبقه را پوشش نمی دهند (دیوار کوتاه) به خصوص در ساختمان های بتنی همواره باید از قاب سازه ای جدا شوند. فاصله جداسازی دیوارهای داخلی از ستون ها به اندازه ۰/۰۱ ارتفاع کف تا کف طبقه است. فاصله جداسازی از سقف برابر با بیشترین دو مقدار ۲۵ میلی متر و حداکثر خیز دراز مدت تیر می باشد.

وال پست دیوارهای داخلی پانلی

برای تیغه های پانلی قائم، دیوار به صورت دال یک طرفه طراحی می شود. تحت این شرایط دیوار باید با استفاده از قطعات نبشی یا قطعه اتصال مشابه ، در جهت خارج از صفحه در تراز سقف و کف مهار شود. در این حالت باید اتصال تیغه پانلی دیوار در تراز سقف با نبشی یا ناودانی به صورت کشویی بوده و دیوار اجازه جابجایی داخلی صفحه را داشته باشد. در این نوع دیوارها نیازی به وال پست دیوار داخلی انتهایی یا میانی نیست.

پوشش نما یا پاشش سیمان بر روی سطوح پانل ها باید به نحوی اجرا شود که موجب چسبیدن و اتصال نبشی به تیغه پانلی نشود و از حرکت آن در داخل صفحه جلوگیری ننماید. در صورتی که ارتفاع دیوار به اندازه ای باشد که پانل قابلیت تحمل بار خمشی وارد بر آن را نداشته باشد، باید از تیرک در تراز میانی و وال پست به صورت وادار انتهایی استفاده نمود. توجه شود که تیرک باید به وال پست دیوار داخلی متصل شود و از اتصال آن به ستون ها پرهیز شود.

وال پست تیغه های داخلی بلوکی

در دیوارهای جدا کننده بلوکی، دیوار مشابه با یک پوسته و دال دو طرفه طراحی می شود. جداسازی در جهت داخل صفحه و مهار در جهت خارج از صفحه می تواند توسط قطعات نبشی فولادی، بست های U شکل و یا قطعات مشابه آنها، متصل به سازه در تراز سقف و متصل به ستون ها در طرفین دیوار و والپست میانی انجام شود. قطعات اتصال می توانند منقطع یا پیوسته باشند که باید برای نیروی خارج از صفحه طراحی شوند. در این دیوارها باید از المان مسلح کننده میلگرد بستر خرپایی یا نردبانی برای دیوارهای دارای ملات ماسه سیمان استفاده نمود. از بست های فولادی منقطع یا پیوسته نیز برای دیوارهای دارای ملات بستر نازک جهت یکپارچه سازی و حفظ پیوستگی دیوار استفاده کرد. در دیوارهای با ارتفاع کمتر از ۳/۵ متر لزومی به اجرای وال پست دیوار داخلی به صورت انتهایی در نزدیکی ستون نمی باشد.

وال پست تیغه های داخلی
والپست منقطع

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

وال پست جان پناه پشت بام

اتصال تلسکوپی وال پست

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

وال پست جدید

وال پست منقطع خرید

قیمت نبشی وال پست

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

میلگرد بستر وال پست

جایگزین وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست هبلکس

اجرای صحیح وال پست

ساخت وال پست

وال پست FRP

قیمت وال مش

اجرای وال مش

فروش قطعات وال پست

پیوست ششم وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)