استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فرق وال پست با میلگرد بستر

میلگرد بستر یا وال پست
فرق وال پست با میلگرد بستر

فرق وال پست با میلگرد بستر در نحوه و اجرا و نصب، قیمت و میزان مقاومت آنها در برابر بار جانبی زلزله می باشد. میلگرد بستر و وال پست هر دو به منظور افزایش استحکام سازه در برابر بار زلزله مورد استفاده قرار می گیرند. این دو از نظر متریال اولیه ساخت نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. برای بهبود عملکرد سازه می توان از هر یک از آنها به طور جداگانه و یا با هم استفاده کرد. در این متن به این موضوع که فرق وال پست با میلگرد بستر چیست و اینکه انتخاب میلگرد بستر یا وال پست برای اجرا به چه مواردی وابسته می باشد، پرداخته شده است.

فرق وال پست با میلگرد بستر در نحوه اجرا

میلگرد بستر و وال پست از نظر نحوه اجرا با یکدیگر متفاوت هستند. میلگردهای بستر در درزهای ملات بین ردیف های واحدهای بنایی اجرا می شوند. اما وال پست به صورت میانی یا انتهایی اجرا شده و به نحوی مصالح در درون آن قرار می گیرند. به طور کلی اجرای میلگرد بستر نسبت به والپست راحت تر است. برای اجرای والپست به جوشکاری نیاز بوده در صورتی که برای اجرای میلگردبستر غالبا از قلاب و گیره استفاده می شود.

فرق وال پست با میلگرد بستر
والپست

فرق وال پست با میلگرد بستر از نظر متریال ساخت

وال پست و میلگرد بستر از نظر متریال سازنده با یکدیگر متفاوت هستند. برای ساخت میلگرد بستر از آرماتورهای آجدار استفاده می شود. این در حالی است که برای ساخت وال پست از نبشی، ناودانی، قوطی یا تسمه استفاده می گردد. از نظر شکل ظاهری نیز فرق وال پست با میلگرد بستر مشهود است. میلگردهای بستر از یک جفت مفتول طولی تغییر شکل یافته که مفتول های عرضی به صورت خرپایی یا نردبانی به آن جوش شده اند، ساخته می شوند.

فرق وال پست با میلگرد بستر در زمان اجرا

به طور کلی اجرای میلگرد بستر نسبت به وال پست آسان تر بوده و سریع تر انجام می شود. برای اجرای وال پست نیاز به جوشکاری و استفاده از نیروهای متخصص در این زمینه می باشد. در حالی که برای اجرای میلگرد بستر به چنین مواردی نیاز نبوده و در نتیجه با سرعت بیشتری اجرا می گردد. البته برای اجرای وال پست می توان از پیچ و مهره هم استفاده کرد.

میلگرد بستر یا وال پست
میلگرد بستر

فرق قیمت وال پست با میلگرد بستر

فرق وال پست با میلگرد بستر در قیمت آنها نیز می باشد. به طور کلی قیمت میلگرد بستر مقرون بصرفه تر از قیمت وال پست است. هزینه اجرایی وال پست نیز نسبت به میلگرد بستر بیشتر می باشد. قیمت وال پست و میلگرد بستر هر کدام به عوامل متعددی وابسته است. به طور مثال قیمت والپست بر اساس نوع، جنس، ابعاد و ضخامت تعیین می گردد. قیمت میلگردبستر نیز به جنس آن و سایز میلگردهای مصرفی در ساخت وابسته است.

فرق وال پست با میلگرد بستر از نظر توان مقاومتی

به طور کلی تحمل وال پست در برابر نیروهای جانبی، برشی و کششی بیشتر از میلگرد بستر است. اما در مقابل میلگرد بستر نسبت به وال پست دارای مزایایی همچون انعطاف پذیری بالا و کنترل ترک های ناشی از انبساط می باشد. دیگر فرق وال پست با میلگرد بستر شامل مقاومت بیشتر میلگرد بستر در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی است.

میلگرد بستر یا وال پست

پس از بیان فرق وال پست با میلگرد بستر این سوال پیش می آید که برای ساختمان سازی کدام بهتر است. انتخاب میلگرد بستر یا وال پست به هزینه و بودجه در نظر گرفته شده و نوع طراحی ها وابسته می باشد. اگر چه هر دو آنها به منظور بهبود استحکام سازه مورد استفاده قرار می گیرند، اما عملکرد آنها با هم متفاوت است. امروزه استفاده از میلگردبستر به دلیل آسان تر و سریع تر بودن اجرای آن و سبک تر بودن گسترش یافته است. به منظور رسیدن به نتایج بهتر در خصوص مقاومت سازه در برابر بار زلزله، می توان از میلگرد بستر و وال پست به صورت ترکیبی در سازه استفاده کرد.

میلگرد بستر یا وال پست
فرق وال پست با میلگرد بستر

به طور کلی نمی توان پیش از بررسی پارامترها و عوامل مختلف تعیین کرد که برای سازه میلگرد بستر یا وال پست کدام یک بهتر است. در برخی موارد هزینه و بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است و در برخی دیگر از پروژه ها با توجه به شرایط جغرافیایی و خطر پذیری منطقه از نظر زلزله، استحکام، دوام و مقاومت سازه در اولویت قرار دارد. بنابراین انتخاب میلگرد بستر یا وال پست کاملا به شرایط پروژه وابسته است.

برای مطالعه بیشتر:

وال پست جدید

میلگرد بستر دیوار

طراحی وال پست

قیمت وال پست منقطع

ناودانی وال پست

نمایندگی وال پست آماده

وال پست چیست

نحوه اجرای وال پست در اسکلت فلزی

وال پست پنجره

نبشی برای وال پست

اجرای وال پست با میلگرد بستر

وال پست دیوار داخلی

تولید وال پست

وال پست بلوک هبلکس

نحوه اجرای وال پست در دیوار

متره وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

والمش

والمش چیست

اجرای وال مش

آیین نامه وال پست

برش هواگاز

وزن میلگرد ۱۲ شیراز پولاد نورد

وزن میلگرد ۱۲ جهان فولاد

وزن میلگرد آریا امیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.52 ( 4 نظر)