استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست ساختمان

وال پست دیوار داخلی
وال پست ساختمان

وال پست ساختمان بر اساس نوع اجرای آن به انواع عمودی و افقی تقسیم بندی شده و به منظور افزایش استحکام سازه در برابر نیروی جانبی همچون بار زلزله اجرا می گردد. والپست ها بر اساس محل کاربری به انواع وال پست جان پناه پشت بام ، وال پست سوله ، وال پست دیوار داخلی و … تقسیم بندی می شوند. در گذشته برای اجرای آن از نبشی استفاده می شد. اما به دلیل عملکرد نامناسب امروزه از ناودانی برای اجرای وال پست اطراف پنجره ، دیوار و … استفاده می کنند. اجرای وال پست در سوله و ساختمان در مرحله سفت کاری سازه انجام می شود.

قیمت وال پست ساختمان

قیمت وال پست ساختمان به ضخامت، ابعاد، جنس و کیفیت آن وابسته است. به منظور محاسبه قیمت وال پست دیوار داخلی باید متراژ کار را تعیین نمود. به این معنی که چه مقدار والپست مورد نیاز است. زیرا این پروفیل ها به صورت متر مربع به فروش می رسند. وال پست سوله، دیوار، پنجره و جان پناه در انواع ورق سیاه و گالوانیزه به فروش می رسد. قیمت وال پست گالوانیزه بیشتر از انواع ورق سیاه می باشد.

این پروفیل ها در طول های متفاوتی تولید می شوند، اما معمولا ضخامت و اندازه بال آنها یکسان است. ضخامت معمول این قطعات ۲ میلی متر و اندازه معمول بال آنها ۷ سانتی متر می باشد. اندازه های ۴۰ و ۵۰ سانتی متر از پرکاربردترین انواع وال پست ساختمان می باشند. عرض این پروفیل ها ۱۰/۵، ۱۵/۵ یا ۲۰/۵ سانتی متر است. لازم به ذکر است که علاوه بر ابعاد پیش ساخته، امکان تهیه در ابعاد سفارشی نیز وجود دارد. پیش از خرید اقدام به استعلام قیمت در شهر مورد نظر خود نمایید. به طور مثال ممکن است قیمت وال پست آماده در اصفهان با شهر تهران متفاوت باشد.

وال پست ساختمان
وال پست ساختمان

خرید وال پست ساختمان

خرید وال پست ساختمان باید با توجه به طراحی های انجام شده و متراژ کار انجام شود. برای خرید وال پست ساختمان باید مشخصات فنی آن را مدنظر قرار داد. جنس والپست نیز باید پیش از اقدام به خرید تعیین گردد. با توجه به اینکه قیمت فروش وال پست به دلیل نوسانات بازار ثابت نبوده و دائما در حال تغییر می باشد، نیاز به استعلام قیمت روز وال پست می باشد. به طور کلی قیمت وال پست ساختمان در مقابل مزایای آن مقرون بصرفه است. همچنین هزینه آن در برابر هزینه های کلی ساخت و ساز بسیار ناچیز است.

وال پست جان پناه پشت بام

حداقل ارتفاع جان پناه بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی، ۱/۲ متر می باشد. در این حالت مناسب است که ستون های پیرامونی بام، به منظور مهار لرزه ای جان پناه تا ارتفاع ۱/۳۵ متر بر روی بام ادامه پیدا کنند. در فاصله بین ستون ها در صورت نیاز به اجرای وال پست جان پناه پشت بام ، طول آزاد کوتاه شده و دیوار جان پناه بین وال پست ها باید به نحو مناسبی جهت تحمل بارهای خارج صفحه مسلح شود. یک روش دیگر برای مهار لرزه ای جان پناه استفاده از میلگردهای مسلح کننده قرار گرفته در دیوار و مهار شده در دال سقف (وال پست جان پناه پشت بام به صورت بتنی) در فواصل یک متر می باشد.

وال پست جان پناه پشت بام
والپست جان پناه پشت بام

وال پست پنجره

از کاربردهای دیگر وال پست ساختمان ، اجرای آن در اطراف پنجره است. در شرایطی که دیوارها دارای پنجره باشند، برای بازشوهای بزرگتر از ۲/۵ متر، نیاز به اجرای وال پست اطراف پنجره و نعل درگاه در کنار بازشو می باشد. برای بازشوهای کوچکتر از این اندازه، در صورتی که از چهارچوب فلزی مناسب که پاسخگوی بارهای وارده باشد، استفاده شود و المان های مسلح کننده دیوار به قاب متصل شوند، احتیاجی به تعبیه وال پست اطراف پنجره نمی باشد. در غیر این صورت باید برای این دهانه ها نیز وال پست پنجره تعبیه کرد.

وال پست اطراف پنجره
وال پست پنجره

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

والپست منقطع

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

قیمت نبشی وال پست

اجرای وال پست با میلگرد

وال پست الیاف شیشه

جایگزین وال پست

وال پست دیوار

هبلکس دیوار

وال پست سوله

وال پست بلوک هبلکس

جزئیات اجرای وال پست

وال پست تلسکوپی

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست frp

وال مش

اجرای وال مش

قیمت پوکه برای شیب بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.3 ( 3 نظر)