استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست frp

وال پست frp
وال پست frp

وال پست frp از روش های نوینی است که برای مقاوم سازی دیوارهای فاقد والپست یا دیوارهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. این والپست که با عنوان والپست الیافی نیز شناخته می شود به صورت سرتاسری یا نواری قابل اجرا است. از آنجایی که مهار دیوارهای غیرسازه ای بسیار حائز اهمیت بوده و پایدار ماندن آن در زمان وقوع زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از وال پست FRP می تواند به استحکام و مقاوم سازی هر چه بیشتر سازه کمک شایانی نماید. اهمیت پایداری اجزای غیرسازه ای علاوه بر اجزای اصلی و سازه ای ساختمان، در زلزله اخیر کرمانشاه کاملا مشهود بوده است. به طوری که غالب خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر این زلزله ناشی از فرو ریختن دیوارها و اجزای غیرسازه ای در عین پایداری اسکلت سازه بود. از این رو پس از زلزله کرمانشاه، قوانین اجرای والپست مورد بازنگری قرار گرفت.

از آنجایی که ایران کشوری زلزله خیز می باشد، اجرای وال پست و رعایت تمامی ضوابط و قوانین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه اجرای وال پست در مقابل هزینه های کلی ساخت و ساز بسیار ناچیز بوده و در عین حال از خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر جلوگیری می نماید.

هزینه اجرای وال پست frp

وال پست frp غالبا برای دیوارهای غیرسازه ای که از پیش مهار نشده اند یا دیوارهایی که دچار ترک و آسیب شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه اجرای آن به مساحت کار، نوع الیاف، میزان مقاومت کششی و دانسیته آن، ضریب انتقال حرارت FRP و … وابسته است. نوع رزین مصرفی، ضخامت الیاف و وزن از دیگر عوامل موثر بر قیمت والپست frp می باشند. در برآورد هزینه ها باید هزینه های مربوط به دستمزد اجرا را نیز مدنظر قرار داد. به طور کلی قیمت اجرای وال پست FRP در برابر مزایای زیاد آن کاملا مقرون بصرفه است.

وال پست frp
وال پست frp

نحوه اجرای والپست frp

به منظور اجرای FRP، ابتدا محل اجرا مطابق با نقشه های طراحی شده تعیین می شود. این الیاف ها باید در ابعاد تعیین شده برش زده شوند. محل نصب وال پست FRP باید به کمک ابزارآلات مخصوص از هر گونه آلودگی همچون روغن، رنگ و … پاکسازی شود. پس از آن اجزای رزین اپوکسی را بر اساس دستورالعمل ارائه شده ترکیب نموده و با استفاده از غلتک، قلمو و ابزار مشابه سطح کار را با آن آغشته می نمایند. پس از قرار دادن الیاف ها بر روی سطح آغشته به رزین، بار دیگر روی الیاف را نیز با رزین می پوشانند.

رزین مورد استفاده باید دارای ویژگی هایی همچون مقاومت حرارتی و کیفیت بالا، دوام بالا در برابر اثرات محیطی مخرب و همین طور طول عمر زیاد باشد. با طی شدن زمان گیرش رزین، اجرای والپست frp به پایان می رسد. لازم به ذکر است که برای اجرای وال پست frp باید لبه دیوار از طریق نبشی یا ناودانی مهار گردد.

وال پست FRP
اجرای وال پست FRP

عوامل موثر بر عملکرد وال پست frp

والپست های frp با مشخصات متفاوتی تولید شده و به فروش می رسند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها استفاده از الیاف شیشه یا کربن در ساخت می باشد که می تواند بر عملکرد آن تاثیرگذار باشد. چنانچه از وال پست frp کربنی استفاده گردد، این الیاف در صورت اجرای سرتاسری باید دارای حداقل مقاومت کششی ۳۰۰۰ مگاپاسکال و حداقل دانسیته ۲۵ گرم بر مترمربع و در حالت نواری دارای حداقل دانسیته ۵۰ گرم بر مترمربع باشند. الیاف شیشه ای نیز باید دارای حداقل مقاومت کششی ۱۰۰۰ مگاپاسکال و حداقل دانسیته ۵۰ گرم بر مترمربع در حالت سرتاسری و حداقل دانسیته ۱۰۰ گرم بر مترمربع در حالت نواری باشند. حداقل فاصله بین چشمه های وال پست FRP باید ۵ میلی متر باشد.

چنانچه از وال پست frp با الیاف شیشه استفاده گردد برای اجرای آن باید از پلاستر گچی استفاده کرد. اما در صورت استفاده از وال پست FRP کربنی در نوع پلاستر محدودیتی وجود نخواهد داشت. درصد الیاف موجود در آن، از دیگر عوامل موثر بر عملکرد والپست frp است. ضریب انتقال حرارت آنها با هم متفاوت بوده و بر میزان مقاومت آن موثر می باشد. همچنین نحوه اجرا و قراگیری الیاف frp هم بر عملکرد آن تاثیرگذار است.

وال پست frp
اجرای frp به صورت نواری

مزایای وال پست FRP

مهم ترین مزیت اجرای وال پست frp افزایش استحکام و مقاومت سازه به هنگام وقوع زلزله و یا طوفان ها شدید می باشد. با استفاده از این والپست ها میزان خسارات ناشی از این رویدادها به حداقل می رسد. سرعت و سهولت اجرای این والپست ها بالا بوده و در کمترین زمان و به راحتی قابل نصب می باشند. ضمن اینکه فضای چندانی را اشغال نمی نمایند و بدون تغییر در معماری سازه قابل اجرا هستند. والپست frp موجب کنترل حرکت خارج از صفحه دیوار و پیوستگی بین اجزای تشکیل دهنده آن شده و از فروپاشی دیوار جلوگیری می نماید. استفاده از این روش، برای دیوارهایی که از قبل مهار نشده اند بسیار کارآمد می باشد. این الیاف وزن بسیار کمی داشته و بار مرده چندانی به سازه اضافه نمی کنند. پس از اجرا، سطح کار را با یک لایه رنگ کاملا پوشانده و یکنواخت می گردد.

لازم به ذکر است که به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع وال پست می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

برای مطالعه بیشتر:

اتصال تلسکوپی وال پست

وادار

میلگرد بستر وال پست

طراحی وال پست

وال پست چیست

وال پست ساختمان

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

والپست منقطع

نبشی وال پست

وال پست هبلکس

کارخانه وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

جایگزین وال پست

وال پست دیوار داخلی

وال پست در اسکلت بتنی

نحوه اجرای وال پست

وال پست سوله

ساخت وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

والمش چیست

مش فایبرگلاس دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)