استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال مش چیست

وال مش چیست
وال مش چیست

وال مش چیست و کاربرد آن چیست ؟ این مورد از جمله ‍‍‍‍‍‍‍‍پرسش هایی است که با توجه به گسترش استفاده از آن، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده است. در پاسخ به اینکه والمش چیست باید گفت که والمش نوعی والپست مدرن است که به منظور افزایش استحکام و مقاومت سازه در برابر بار جانبی ناشی از زلزله اجرا می گردد. در واقع پاسخ این پرسش که کاربرد وال مش چیست ، این است که این متریال نوین برای مهار لرزه ای دیوارهای غیر سازه ای مورد استفاده قرار می گیرد. والمش جایگزینی برای والپست های سنتی به حساب می آید. این محصول دارای شبکه های مربع شکل است که اندازه آنها در مش های مختلف متفاوت است.

عوامل موثر بر هزینه وال مش چیست

هزینه اجرای والمش به عوامل مختلفی وابسته است. یکی از این عوامل جنس آن می باشد. والمش ها در انواع فایبرگلاس و کربنی تولید شده و به فروش می رسند. حجم پروژه و متراژ کار از عوامل موثر بر هزینه وال مش می باشد. اجرای نواری یا سرتاسری از دیگر عوامل موثر بر هزینه اجرای آن می باشد. عرض و فاصله نوارهای بین والمش هم بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. مقاومت کششی و گرماژ محصول نیز می تواند تعیین کننده قیمت وال مش باشد. هزینه های مربوط به دستمزد استادکار را نیز باید مدنظر قرار داد. به طور کلی هزینه آن از هزینه والپست های سنتی کمتر بوده و یکی از دلایل آن امکان حذف وادار می باشد. قیمت پلاستر هم باید در برآورد هزینه ها مدنظر قرار گیرد. در این بخش توضیح داده شد که عوامل موثر بر هزینه وال مش چیست .

وال مش چیست
وال مش فایبرگلاس

انواع پلاستر مورد استفاده برای والمش چیست

در این بخش توضیح داده خواهد شد که متریال مورد استفاده برای اجرای والمش چیست . به منظور اجرای وال مش از پلاستر استفاده می گردد که به دو نوع پلاستر گچی و سیمانی تقسیم بندی می شوند. پلاسترها با پوشش کامل والمش از آن در برابر عوامل محیطی و نفوذ باکتری،‌ قارچ و حشرات محافظت می نمایند. این پلاسترها بر اساس دستورالعمل ارائه شده برای آنها تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. عدم رعایت دستورالعمل و تناسب بین آب و پودر باعث کاهش مقاومت پلاستر می شود. پلاستر باید با توجه به نوع روسازی که قرار است بر روی دیوار اجرا شود، انتخاب گردد. به دلیل سازگاری این پلاسترها با روسازی دیوار، از ترک خوردگی نازک کاری جلوگیری می شود. پودر پایه سیمانی به رنگ خاکستری و پودر پایه گچی سفید رنگ است.

مزایای وال مش چیست

وال مش دارای مزایایی است که باعث افزایش کاربرد آن شده است. یکی از این مزایا سهولت اجرای آن در مقایسه با والپست های سنتی می باشد. والمش حتی برای دیوارهای موجود نیز قابل استفاده است. سرعت اجرای آن نیز بالا است. کاهش آهن آلات مصرفی و عدم نیاز به اجرای وادار پاسخی دیگر به این پرسش است که مزیت وال مش چیست . همچنین باعث حذف نیاز به اجرای میلگرد بستر هم می شود. از نظر هزینه نیز، قیمت آن مقرون به صرفه تر از قیمت اجرای وال پست سنتی است. وزن آن سبک بوده و بار چندانی به سازه وارد نمی کند. علاوه بر این، در برابر خوردگی و حرارت مقاوم است.

والمش چیست
اجرای والمش

ضوابط والمش چیست

بر اساس پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰، در این حالت دیوار نیازی به وادار ندارد و محدودیتی هم در طول دیوار وجود ندارد. برای اجرای والمش نیاز به استفاده از نبشی مهار خارج صفحه در بالا و پایین دیوار می باشد. البته در صورت وجود حداقل ۵۰ میلی متر کف سازی که پایین دیوار در داخل آن قرار گیرد، نیازی به اجرای نبشی پایین نمی باشد.

مقاومت تسلیم الیاف شیشه ای مورد استفاده که به دو نوع الیاف شیشه ای مقاوم به قلیا (AR-Glass) و E-Glass دسته بندی می شوند، باید بیشتر از ۱۰۰۰ مگاپاسکال باشد. چنانچه نازک کاری روی دیوار از جنس سیمان باشد باید از AR-Glass و اگر نازک کاری از جنس گچ باشد می توان از E-Glass استفاده کرد. در هر دو این حالت ها، مقدار الیاف مورد نیاز در حالت نواری حداقل گرم بر متر مربع و در حالت استفاده به صورت سرتاسری ۵۰ گرم بر متر مربع می باشد. چنانچه از والمش با الیاف کربن استفاده گردد، مقاومت تسلیم باید بیش از ۳۰۰۰ مگاپاسکال باشد. فاصله بین چشمه های آن نباید از ۵ میلی متر کمتر باشد. موارد ذکر شده از جمله مواردی است برای این موضوع که ضوابط اجرای والمش چیست .

وال مش چیست
والمش با پلاستر سیمانی

برای مطالعه بیشتر:

وال پست جان پناه پشت بام

وادار میانی

قیمت وال پست گالوانیزه

اتصال تلسکوپی وال پست

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

وال پست جدید

وال پست منقطع خرید

قیمت نبشی وال پست

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

میلگرد بستر وال پست

جایگزین وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست هبلکس

اجرای صحیح وال پست

ساخت وال پست

وال پست FRP

وال پست لوبیایی

دستور کار اجرای وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟‌

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)