استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست منقطع

وال پست منقطع
وال پست منقطع

وال پست منقطع به منظور افزایش استحکام و مقاومت دیوار در برابر بار زلزله اجرا می گردد. در گذشته برای اجرای وادار از نبشی سرتاسری استفاده می شده است. اما به دلیل عدم کارایی مناسب آن، امروزه ناودانی منقطع وال پست جایگزین شده است. لبه های بال ناودانی منقطع وال پست پانچ می شود که این موضوع امکان اجرای وال پست منقطع بدون نیاز به گیره و قلاب را فراهم می نماید. به عبارتی در این حال می توان والپست منقطع را به کمک میلگرد بستر اجرا کرد.

قیمت وال پست منقطع

از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت وال پست منقطع ، جنس آن است. قیمت وال پست منقطع گالوانیزه نسبت به والپست منقطع ورق سیاه بیشتر است. مشخصات والپست از جمله طول و عرض قطعه بر روی قیمت وال پست منقطع تاثیرگذار می باشد. به طور مثال قیمت ناودانی منقطع وال پست با طول ۵۰ سانتی متر و برای دیوار ۲۰ سانتی از قیمت ناودانی منقطع با طول ۴۰ سانتی متر و سایر مشخصات مشابه، بیشتر است. اجرای وال پست منقطع (نسبت به روش سنتی) موجب کاهش مصرف آهن آلات و درنتیجه کاهش هزینه ها می گردد. ضمن اینکه حذف گیره و قلاب نیز موجب مقرون بصرفه شدن قیمت وال پست منقطع می شود.

قیمت ناودانی منقطع وال پست

از مهم ترین موضوعات تاثیرگذار در ساخت و ساز بحث مخارج و هزینه ها است. از آنجایی که استفاده از ناودانی منقطع وال پست به دلیل الزامات آیین نامه ای افزایش یافته است، یکی از فاکتورهای اثرگذار در برآورد هزینه ها، قیمت ناودانی منقطع وال پست می باشد. پیش از اقدام به خرید، باید قیمت ناودانی منقطع وال پست را استعلام نمود. زیرا با توجه به نابسامانی بازار، امکان تغییر قیمت ناودانی منقطع وال پست به صورت روزانه نیز وجود دارد.

وال پست منقطع
والپست منقطع

خرید وال پست منقطع

پیش از خرید وال پست منقطع ، باید تعداد ناودانی های مورد نیاز به طور دقیق تعیین گردد. علاوه بر این مشخص کردن ابعاد و جنس مورد نیاز هم ضروری است. خرید وال پست منقطع هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. خرید والپست منقطع به صورت آنلاین نسبت به خرید حضوری دارای مزایایی همچون حذف هزینه های رفت و آمد می باشد. علاوه بر این از اتلاف زمان نیز جلوگیری می نماید. خرید وال پست منقطع به صورت اینترنتی امکان مشاهده انواع مختلف والپست (از نظر جنس و ابعاد) را فراهم نموده و خریدار می تواند به راحتی کالای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری نماید.

والپست منقطع
ناودانی منقطع والپست

فروش وال پست منقطع

امروزه به دلیل الزام اجرای والپست ، فروش وال پست منقطع افزایش یافته است. ناودانی منقطع وال پست غالبا در ابعاد و اندازه های استاندارد به فروش می رسد. اما امکان تولید سفارشی والپست منقطع با توجه به نیاز پروژه و درخواست مشتری وجود دارد. ضخامت استاندارد والپست منقطع ۲ میلی متر است. به هنگام خرید از مراکز فروش وال پست منقطع باید این موضوع را مدنظر قرار داد. زیرا ممکن است برخی از مراکز فروش انواع والپست با ضخامت کمتر را عرضه نمایند.

انواع والپست منقطع

والپست منقطع را می توان بر اساس جنس به دو دسته والپست منقطع ورق سیاه و وال پست منقطع گالوانیزه دسته بندی کرد. علاوه بر این بر اساس ابعاد نیز دارای انواع متفاوتی می باشند. همان طور که پیشتر بیان شد، والپست منقطع در ابعاد مشخصی تولید می گردند اما امکان سفارش و تولید در ابعاد دیگر نیز وجود دارد. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص انواع والپست منقطع از نظر جنس پرداخته شده است.

والپست منقطع ورق سیاه

از معمول ترین و پراستفاده ترین انواع والپست منقطع ، نبشی یا ناودانی منقطع وال پست تولید شده با ورق سیاه می باشد. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی باید این قطعات را به صورت رنگ شده خریداری کرد و یا اینکه در فضای کارگاه به آن ضد زنگ زد. قیمت وال پست منقطع ورق سیاه به قیمت روز آهن آلات وابسته می باشد.

وال پست منقطع گالوانیزه

وال پست منقطع گالوانیزه بر خلاف نوع قبلی به ضدزنگ نیاز نداشته و در برابر خوردگی مقاوم است. این موضوع می تواند افزایش سرعت ساخت و ساز را در پی داشته باشد. وال پست منقطع گالوانیزه نسبت به ورق سیاه سبک تر است. قیمت وال پست منقطع گالوانیزه نسبت به ورق سیاه بیشتر است.

خرید وال پست منقطع
وادار منقطع

نحوه اجرای وال پست منقطع

یکی از تفاوت های نحوه اجرای وال پست منقطع با روش قدیمی، اجرای یونولیت آن است. در گذشته یونولیت بین ستون و وال پست قرار داده می شد. اما بر اساس آیین نامه جدید، یونولیت باید بین ستون و تیغه، یعنی درون والپست منقطع جاگذاری شود.

نحوه اجرای وال پست منقطع به این صورت است که در هر یک متر باید از ناودانی منقطع استفاده گردد. البته لازم به ذکر است که در محل تقاطع تیر و ستون نباید وال پست افقی یا عمودی اجرا گردد. با حذف این فاصله و تقسیم ارتفاع باقیمانده، تعداد ناودانی منقطع وال پست ، محاسبه می گردد.

اجرای ناودانی منقطع

بر روی ستون غالبا از قطعات ناودانی منقطع ۴۰ سانتی استفاده می گردد. برای زیر تیر هم معمولا از قطعات ۲۰ سانتی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که در ساختمان های با اهمیت بالا همچون بیمارستان ها، از والپست منقطع با ضخامت و ابعاد بیشتر استفاده می گردد. این قطعات در سازه های با اسکلت بتنی با پیچ و رولپلاک و در اسکلت های فلزی با جوش اجرا می شوند.

چنانچه طول دهانه دیوار بیشتر از ۴ متر باشد، به کمک قطعات H شکل دهانه آزاد دیوار را کاهش می دهند. به این صورت که در قسمت پایین پلیت نصب شده که اتصال آن به مقطع H شکل به صورت مفصلی خواهد بود. قسمت بالا به قطعات کشویی متصل می گردد که از حرکت خارج از صفحه دیوار جلوگیری می نماید.

در اجرای ناودانی منقطع از میلگرد بستر هم استفاده می شود. معمولا برای تیغه های داخلی از میلگرد بسترهای ۵/۵ سانتی استفاده می شود. دلی این امر این است که چنانچه بخواهیم شیاری در دیوار ایجاد کنیم، استفاده از شیارزن باعث برش میلگرد بستر نگردد. برای تیغه های پیرامونی نیز از میلگرد بسترهای ۱۱/۵ استفاده می شود. دو سر میلگردهای بستر در سوراخ های لوبیایی والپست منقطع ، H شکل و U شکل قلاب می شود. در قسمت بالایی دیوار باید از یونولیت یا پشم سنگ استفاده کرد. در رج آخر حتما باید از میلگرد بستر استفاده گردد.

مزایای اجرای وال پست منقطع

یکی از روش های مناسب برای اتصال دیوار به عضو قائم سازه ای، استفاده از اتصال کشویی در محل تماس به وسیله ناودانی یا نبشی منقطع وال پست می باشد. اتصال دیوار به زیر سقف باید به صورت اتصال لغزشی بدون اتصال مستقیم دیوار به سقف و با استفاده از مهار خارج از صفحه دیوار با قطعاتی از قبیل نبشی یا ناودانی اجرا شود. اجرای وال پست منقطع به طور حدودی موجب کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها می گردد. نسبت به روش سنتی اجرای وال پست منقطع از سرعت بالاتری برخوردار بوده و راحت تر است. علاوه بر موارد ذکر شده، والپست منقطع نسبت به استفاده از نبشی، عملکرد لرزه ای بهتری دارد. برای وال پست منقطع خرید از مراکز معتبر حائز اهمیت است. زیرا هم از کیفیت محصول و هم از تحویل به موقع آن می توان مطمئن بود. برای وال پست منقطع خرید از عمران مدرن بهترین گزینه می باشد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع والپست، میلگرد بستر و … با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت است.

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

جایگزین وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

اجرای وال پست با میلگرد

وال پست در سوله

میلگرد بستر

اجرای وال مش

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

وال پست چیست

وال پست اسکلت فلزی

قیمت نبشی کشی وال پست

میلگرد بستر یا وال پست

وال پست دیوارهای داخلی

اجرای وال پست در ساختمان بتنی

قیمت وال پست هبلکس

ضوابط اجرای وال پست دیوار

اجرای وال پست کشویی

اتصال تلسکوپی وال پست

ساخت وال پست

وال پست FRP

محاسبه وال پست

اتصال وال پست به ستون

والمش

وال مش چیست

فروش قطعات وال پست

دستور کار اجرای وال پست

دانلود پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.62 ( 5 نظر)