استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجرای وال مش

اجرای وال مش
اجرای وال مش

اجرای وال مش به دلیل مزایای فراوانی که دارد امروزه مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع والمش ها از انواع والپست های نوینی می باشند که به منظور بهبود عملکرد لرزه ای دیوارها استفاده می شوند. این متریال دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می توان آن را به عنوان جایگزین والپست های سنتی اجرا نمود. در ادامه به معرفی ویژگی ها، ضوابط، مزایا و هزینه اجرای والمش پرداخته شده است.

هزینه اجرای وال مش

از عوامل موثر بر هزینه اجرای وال مش می توان به نوع و کیفیت آن اشاره کرد. انواع والمش شامل الیاف کربنی و فایبرگلاس می باشد. عواملی همچون مقاومت کششی، گرماژ و برند محصول تعیین کننده کیفیت آن می باشند. هر چه کیفیت والمش بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اجرای والمش به صورت نواری یا سرتاسری امکان پذیر است. حجم پروژه و متراژ کار یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت وال مش می باشد. به منظور اجرای والمش از پلاستر استفاده می شود که قیمت آن هم در هزینه های نهایی تاثیرگذار است. دستمزد استادکار هم از جمله هزینه هایی است که باید در برآورد هزینه های کلی مدنظر قرار داد.

اجرای وال مش نیاز به اجرای وادار و میلگرد بستر را بر طرف نموده و از این نظر باعث کاهش هزینه ها می گردد. به طور کلی هزینه اجرای والمش نسبت به والپست های سنتی به دلیل کمتر بودن قیمت متریال اولیه و همین طور امکان حذف وادار نسبت به قیمت وال پست سنتی مقرون بصرفه تر است.

اجرای وال مش
اجرای وال مش

اجرای والمش با پلاستر

به منظور اجرای وال مش از پلاسترهای گچی یا سیمانی استفاده می گردد که با توجه به نوع روسازی دیوار انتخاب و اجرا می شود. پلاسترهای پایه سیمانی به رنگ خاکستری و پلاسترهای پایه گچی به رنگ سفید می باشند. پلاسترها پوشش دهنده وال مش بوده و باعث محافظت آن در برابر عوامل محیطی می شوند. همچنین از نفوذ باکتری، قارچ و حشرات جلوگیری می نمایند. دستورالعمل تهیه این پلاسترها به دلیل دستیابی به مقاومت مورد نظر لازم است.

مزایای اجرای وال مش

از جمله مزایای اجرای وال مش می توان به سرعت و سهولت نصب آن اشاره کرد. این موضوع به دلیل عدم نیاز به جوشکاری، اجرای وادار یا میلگرد بستر می باشد که به عملیات ساخت و ساز سرعت می بخشد. همچنین می توان به کمک یک استادکار نیمه حرفه ای آن را اجرا نمود. از دیگر مزایای آن می توان به امکان استفاده از والمش برای دیوارهای موجود اشاره کرد.

اجرای والمش
سهولت اجرای والمش

اجرای والمش کاهش مصرف آهن آلات را در پی دارد. همچنین وزن آن سبک بوده و بار چندانی به سازه وارد نمی کند. همان طور که پیشتر نیز بیان شد هزینه اجرای وال مش از والپست های سنتی کمتر بوده و این موضوع از دیگر مزایای استفاده از آن محسوب می گردد. والمش ها در برابر خوردگی و حرارت نیز مقاوم هستند.

ضوابط اجرای والمش

الیاف شیشه ای به دو نوع AR-Glass که در برابر قلیا مقاوم می باشند و E-Glass دسته بندی می گردند. مقاومت تسلیم این الیاف باید از ۱۰۰۰ مگاپاسکال بیشتر باشد. انتخاب هر یک از این انواع به نازک کاری دیوار وابسته است. در صورتیکه نازک کاری از جنس سیمان باشد باید از AR-Glass و اگر نازک کاری از جنس گچ باشد باید از E-Glass استفاده شود. مقدار الیاف مورد نیاز در حالت نواری حداقل ۱۰۰ گرم بر متر مربع و در حالت سرتاسری حداقل ۵۰ گرم بر متر مربع می باشد. در اجرای وال مش ، نبشی مهار خارج صفحه در بالا و پایین دیوار نصب می گردد. لازم به ذکر است که در صورت وجود حداقل ۵۰ میلی متر کفسازی که پایین دیوار در داخل آن قرار گیرد، دیگر نیازی به اجرای نبشی پایین نخواهد بود. می توان والمش با الیاف کربن نیز جایگزین نمود که در این حالت بر اساس ضوابط اجرای والمش استفاده از الیاف کربن با مقاومت تسلیم بیشتر از ۳۰۰۰ مگاپاسکال مانعی نخواهد داشت. والمش ها از یک سری نخ هایی تشکیل شده اند که به آن حالت شبکه ای می دهد. فاصله بین چشمه های والمش نباید از ۵ میلی متر کمتر باشد.

اجرای والمش
اجرای انواع والمش

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

قیمت وال پست گالوانیزه

اتصال تلسکوپی وال پست

قیمت میلگرد بستر

خرید وال پست منقطع

طراحی وال پست

وال پست ساختمان

وال پست چیست

قیمت ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

نبشی وال پست

اجرای وال پست با میلگرد بستر

میلگرد بستر یا وال پست

خرید هبلکس

وال پست تیغه های داخلی

نحوه اجرای وال پست در اسکلت بتنی

وال پست دیوار هبلکس

روش نصب وال پست

اتصال کشویی وال پست

ساخت وال پست

وال پست FRP

وال پست الیافی

متره وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

قیمت وال مش

والمش چیست

وال پست لوبیایی

مش فایبرگلاس دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)