استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

جایگزین وال پست

جایگزین وال پست
جایگزین وال پست

در گذشته از وال پست های فلزی برای افزایش استحکام سازه استفاده می کردند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، مواردی به عنوان جایگزین وال پست در نظر گرفته شد. یکی از این جایگزین ها، وال مش است. وال مش ها، جزو والپست های نوین به حساب می آیند که سبب کنترل و مهار دیوارهای غیرسازه ای می شوند. امروزه میلگرد بستر نیز به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد به جایگزین وال پست تبدیل شده است. از دلایل آن می توان به راحتی نصب، سرعت اجرا، سبک بودن و ارزانتر بودن آن اشاره کرد.

قیمت مش جایگزین وال پست

قیمت وال مش جایگزین وال پست به مواردی همچون ابعاد چشمه ها، کیفیت مش و میزان الیاف در هر متر مربع وابسته است. به طور کلی قیمت متریال جایگزین والپست نسبت به قیمت وال پست سنتی مقرون بصرفه تر است.

جایگزین وال پست
وال مش

خرید وال مش هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی امکان پذیر است. خرید آنلاین مش جایگزین وال پست موجب صرفه جویی در زمان و حذف هزینه های رفت و آمد می گردد. ضمن اینکه می توان با مشاهده مشخصات و قیمت و مقایسه آنها با یکدیگر، در نهایت بهترین و مناسب ترین محصول را خریداری نمود.

مشخصات وال مش جایگزین وال پست

وال مش دارای یک ساختار شبکه ای یک جهته یا دو جهته است که از نخ های متعدد متصل به هم تشکیل شده است. ساختار یک جهته وال مش جایگزین وال پست به این معناست که نخ ها تنها در یک راستا از مقاومت کششی مناسبی برخوردار هستند و در جهت دیگر مقاومت کمتری دارند. در این حالت نخ های ضعیف تر تنها به منظور اتصال و کنار هم نگه داشتن نخ های قوی تر استفاده می شوند. در حالت دو طرفه، نخ های هر دو جهت از مقاومت کششی بالایی برخوردار هستند. برای طراحی ها، باید جهت قوی ملاک باربری در نظر گرفته شود. فاصله بین چشمه ها بر اساس طراحی انجام شده می تواند متفاوت باشد، اما در هر صورت این فاصله نباید از ۵ میلیمتر کمتر باشد.

اجرای وال مش جایگزین وال پست

جنس وال مش مورد استفاده به عنوان جایگزین وال پست ، فایبرگلاس است. مش فایبرگلاس توری هایی هستند با وزن و ابعاد چشمه مختلف که به عنوان والپست مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مش به صورت نواری یا سرتاسری قابل اجرا است. اجرای آن بسیار آسان است و به نیروی ماهر و متخصص نیاز ندارد. به این صورت که با توجه به طراحی های انجام شده، وال مش را در جای خود قرار داده و بر روی آن ملات اجرا می کنند. به عبارتی در این روش وال مش ساخته شده از الیاف کربن یا شیشه را روی دیوار قرار داده و نازک کاری بر روی آن به صورت دستی پاشیده می شود.

جایگزین وال پست
اجرای وال مش

گام بعدی اجرای نبشی برای مهار خارج صفحه دیوار است. این نبشی ها در بالا و پایین دیوار اجرا می شود. البته لازم به ذکر است که در صورت وجود حداقل ۵۰ میلی متر کفسازی که پایین دیوار در داخل آن قرار بگیرد، دیگر به اجرای نبشی پایینی نیازی نیست. در آخر نیز لایه نهایی نازک کاری بر روی نبشی اجرا می گردد. باید توجه داشت نازک کاری روی نبشی نباید به صورت پاششی اجرا شود. حداکثر اندازه سنگدانه مورد استفاده در ملات، برای اتصال شبکه الیافی باید از نصف فاصله باز بین چشمه ها کمتر باشد.

ضوابط اجرای وال مش جایگزین وال پست

یکی از روش های مهار لرزه ای دیوارها، مسلح کردن آن با وال مش جایگزین وال پست است. در این روش دیگر دیوار نیازی به وادار ندارد. در این حالت در لبه های دیوار و کنار بازشوها باید بر روی دیوار از نوار شبکه الیاف استفاده کرد. چنانچه نازک کاری روی دیوار از جنس سیمان در نظر گرفته شده باشد، برای جایگزین وال پست ، استفاده از الیاف شیشه مقاوم به قلیا (AR-Glass) با مقاومت تسلیم بیشتر از MPa 1000 مناسب است. در صورتیکه نازک کاری مدنظر از جنس گچ باشد، استفاده از الیاف شیشه E-Glass با همان مقاومت تسلیم نیز مجاز می باشد.

تحت هر دو حالت ذکر شده، مقدار الیاف مورد نیاز در هر سمت دیوار با توجه به مشخصات آنها در حالت استفاده به صورت نواری حداقل gr/m2 100 و در حالت استفاده به صورت سرتاسری حداقل gr/m2 50 است. از شبکه الیاف کربن با مقاومت تسلیم بیشتر از MPa 3000 هم می توان به عنوان جایگزین الیاف شیشه ای استفاده کرد.

جایگزین وال پست
ضوابط اجرای وال مش

مزایای جایگزین وال پست

جایگزین وال پست یا همان وال مش دارای مزایای متعددی می باشد. از جمله اینکه نصب آن آسان بوده و سرعت اجرای بالایی دارد. وزن وال مش ها کم بوده و با مصالح ساختمانی متعددی سازگار هستند. وال مش در برابر جذب آب مقاوم بوده و از قیمت مقرون بصرفه ای برخوردار است. با استفاده از وال مش جایگزین وال پست ، از ترک های انقباضی یا ترک های ناشی از جمع شدگی ملات یا پلاستر دیوار، جلوگیری به عمل می آید. وال مش در برابر خوردگی، حرارت و محیط های قلیایی مقاوم است.

به منظور استعلام قیمت انواع وال پست می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

قیمت میلگرد بستر

خرید وال پست منقطع

طراحی وال پست

وال پست ساختمان

وال پست چیست

قیمت ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

نبشی وال پست

اجرای وال پست با میلگرد بستر

میلگرد بستر یا وال پست

خرید هبلکس

وال پست تیغه های داخلی

نحوه اجرای وال پست در اسکلت بتنی

وال پست دیوار هبلکس

روش نصب وال پست

اتصال کشویی وال پست

ساخت وال پست

وال پست FRP

وال پست الیافی

متره وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

قیمت وال مش

والمش چیست

پیوست ششم وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.93 ( 4 نظر)