استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ناودانی وال پست

ناودانی وال پست
ناودانی وال پست

ناودانی وال پست در ساختمان سازی و برای افزایش استحکام و مقاومت دیوار در برابر بار جانبی زلزله مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی این مقاطع به کنترل حرکت خارج از صفحه دیوار کمک می نمایند. وال پست ناودانی نسبت به نبشی از عملکرد و کارایی بهتری برخوردار است. ناودانی والپست به صورت سرتاسری یا منقطع قابل اجرا می باشد.

پس از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ و خسارات جبران ناپذیر و گسترده ای که این زلزله با خود به همراه داشت، بازنگری کلی در اجرای وال پست و ضوابط آن انجام شد. این ضوابط به عنوان پیوست ششم نشریه ۲۸۰۰ ارائه گردید.

قیمت ناودانی وال پست

قیمت ناودانی وال پست با توجه به جنس، مشخصات و ابعاد آن تعیین می گردد. ناودانی وال پست در دو جنس ورق سیاه و گالوانیزه قابل تهیه و خریداری است. قیمت ناودانی وال پست گالوانیزه از انواع ورق سیاه آن بیشتر است. ابعاد عامل دیگر تعیین کننده قیمت ناودانی وال پست می باشد. این قطعات معمولا در ضخامت ثابت ۲ میلی متر تولید و عرضه می شوند. اما طول و عرض جان آنها متغیر می باشد. والپست ناودانی با طول ۵۰ سانتی متر، ۴۰ سانتی متر و … تولید می گردد. عرض آنها نیز معمولا ۱۰/۵ سانتی متر، ۲۰/۵ سانتی متر و … می باشد. عرض والپست با توجه به ضخامت دیوار تعیین می گردد. قیمت ناودانی وال پست با طول بزرگتر افزایش می یابد. همچین بزرگتر بودن عرض والپست نیز موجب افزایش قیمت آن می گردد.

خرید ناودانی وال پست
ناودانی وال پست

امروزه با توجه به نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت ها، قیمت ناودانی وال پست نیز ثابت نبوده و پیش از خرید باید نسبت به استعلام قیمت روز و محاسبه قیمت وال پست ناودانی اقدام نمود. لازم به ذکر است که در برآورد هزینه ها، باید هزینه های مربوط به حمل و نقل را نیز مدنظر قرار داد.

خرید ناودانی وال پست

برای خرید ناودانی وال پست باید پارامترهای متعددی همچون عرض دیوار، طول والپست ناودانی، جنس و ابعاد آن را مدنظر قرار داد. والپست مورد نیاز با توجه به ارتفاع و ضخامت دیوار، میزان زلزله خیزی منطقه و … تعیین می گردد. خرید ناودانی وال پست هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی امکان پذیر است. اما خرید آنلاین دارای مزایایی همچون حذف اتلاف وقت مربوط به رفت و آمد می گردد. همچنین هزینه های مربوط به رفت و آمد را حذف می نماید. با خرید ناودانی وال پست به صورت اینترنتی می توان انواع مقاطع مختلف را مشاهده نمود و مشخصات آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. همچنین می توان قیمت ناودانی وال پست را بروز مشاهده کرده یا استعلام نمود. همه این مزایا به خریدی بهتر و مناسب تر منجر می گردد.

وال پست ناودانی
اندازه های مختلف وال پست ناودانی

انواع وال پست ناودانی

والپست ها به دو دسته افقی و عمودی تقسیم بندی می شوند. در دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر، باید با کمک عضو افقی ارتفاع دیوار را کاهش داد. والپست ناودانی قائم به صورت قائم و موازی با ستون و سایر اجزای عمودی اجرا می گردد. از نظر ابعاد نیز پراستفاده ترین ابعاد ناودانی وال پست به شرح زیر می باشد:

عرض یا جان (cm)طول (cm)بال (cm)ضخامت (mm)
۱۰/۵۱۰۰۷۲
۱۵/۵۱۰۰۷۲
۱۵/۵۳۰۷۲
۲۰/۵۳۰۷۲
۱۰/۵۴۰۷۲
۱۵/۵۴۰۷۲
۲۰/۵۴۰۷۲
۱۰/۵۵۰۷۲
۱۵/۵۵۰۷۲
۲۰/۵۵۰۷۲
۱۰/۵۱۰۷۲
۱۵/۵۱۰۷۲
۲۰/۵۱۰۷۲
۱۰/۵۱۵۷۲
۱۵/۵۱۵۷۲
۲۰/۵۱۵۷۲
۱۰/۵۲۰۷۲
۱۵/۵۲۰۷۲
۲۰/۵۲۰۷۲
۱۰/۵۳۰۷۲

اتصال کشویی با استفاده از وال پست ناودانی

یکی از روش های مناسب برای اتصال دیوار به عضو قائم سازه ای، استفاده از اتصال کشویی در محل تماس، به وسیله ناودانی وال پست منقطع یا پیوسته می باشد. در این حالت استفاده از ناودانی گرم نورد یا سرد نورد شده فولادی در طرفین دیوار که به شیوه مناسبی به عضو قائم سازه ای اتصال داده می شود، توصیه می گردد.

ناودانی وال پست
کاربرد وال پست ناودانی

اتصال دیوار به زیر سقف با ناودانی والپست

اتصال دیوار به زیر سقف باید به صورت اتصال لغزشی بدون اتصال مستقیم دیوار به سقف و با استفاده از مهار خارج از صفحه دیوار اجرا شود. به این منظور می توان از ناودانی وال پست استفاده کرد. لبه بالایی دیوار را می توان با استفاده از دو ناودانی که به طریق مناسب به سقف سازه متصل می شود مهار کرد. ناودانی نباید به دیوار یا والپست پیچ، میخ و یا جوش شود. با این اتصال امکان حرکت آزادانه دیوار در درون صفحه تامین می گردد.

مزایای وال پست ناودانی

وال پست ناودانی نسبت به نبشی در برابر بار زلزله عملکرد بهتری دارد. این مقاطع امکان استفاده از میلگردهای بستر را فراهم می نمایند. در صورت استفاده از ناودانی وال پست ، به منظور جداسازی دیوار از قاب می توان از یونولیت یا پشم سنگ استفاده کرد.

برای مطالعه بیشتر:

وادار

میلگردبستر

والپست منقطع

طراحی وال پست

والپست جدید

نمایندگی وال پست آماده

اجرای وال پست با میلگرد

والپست چیست

اجرای وال پست در اسکلت فلزی

وال پست سوله

سایز نبشی برای وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

جایگزین وال پست

آجر هبلکس

وال پست دیوار

اجرای وال پست در اسکلت بتنی

تولید وال پست

دتایل اجرایی وال پست

وال پست کشویی

اتصال تلسکوپی وال پست

محاسبه وال پست

اتصال وال پست به ستون

وال مش

وال مش چیست

اجرای وال مش

فروش قطعات وال پست

وال پست پیوست ششم

برش هواگاز

وزن میلگرد ۱۲ شیراز پولاد نورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.47 ( 6 نظر)