استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اتصال تلسکوپی وال پست

وال پست تلسکوپی
وال پست تلسکوپی

اتصال تلسکوپی وال پست یا وال پست تلسکوپی برای اتصال وادار به سقف و کف مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجرای والپست تلسکوپی می توان از چهار نبشی استفاده نمود که وادار را در جهت داخل صفحه و خارج صفحه (محور X و Y) مهار می کند.

به طور کلی وال پست برای افزایش استحکام سازه در مقابل بار جانبی زلزله اجرا می شود. امروزه برای اجرای والپست از مقاطع ناودانی و H شکل و U شکل استفاده می گردد در صورتی که در گذشته از نبشی برای اجرای وادار استفاده می گردید. عدم اجرای صحیح والپست ها و ضعف در ضوابط و اجرای آن خسارات متعددی را در پی داشت، ضمن اینکه تنها موجب صرف هزینه می شد و عملا کارایی نداشت. این موضوع به ویژه در زلزله کرمانشاه کاملا مشهود بوده است.

در گذشته تصور بر این بوده است که تنها پایداری اجزای سازه ای ساختمان کافی بوده و در صورت سالم ماندن این اجزا، خسارتی به سازه وارد نمی گردد. در صورتی که در زلزله کرمانشاه مشاهده گردید که غالب خسارات جانی و مالی وارده ناشی از تخریب اجزای غیرسازه ای، دیوارها و تیغه ها بوده است. بنابراین پس از این اتفاق، قوانین اجرای وال پست مورد بازنگری قرار گرفته و قوانین اجرایی اصلاح و یا تغییر نمود. اتصال تلسکوپی وال پست هم در دستور کار قرار گرفت. والپست ها با توجه به طول و ارتفاع دیوار به دو صورت عمودی یا افقی اجرا می گردند. برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر والپست های افقی و برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر والپست های عمودی اجرا می شود.

وال پست تلسکوپی

اتصال تلسکوپی وال پست و جزئیات اجرای آن در پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ ارائه شده است. بر اساس این پیوست، در دیوارهای واقع در خارج قاب، وادارهای دو انتهای دیوار باید در برابر حرکت جانبی در هر دو جهت به کمک وال پست تلسکوپی مقید شوند و به دیوار اجازه حرکت داده شود. در این فاصله جداسازی ۱% بین وادار و دیوار باید رعایت شود.

برای اجرای وال پست تلسکوپی ، یک صفحه پلیت به کمک رول بولت به سقف متصل می شود. چهار عدد نبشی به کمک اتصال جوشی به صفحه فلزی متصل می گردند. اما وادار نباید به نبشی جوش شود. این عمل والپست را در دو جهت X و Y مهار می کند اما به آن اجازه آزادی حرکتی در محور Z را می دهد.

وال پست تلسکوپی
اتصال تلسکوپی وال پست و ضوابط آن

هزینه اتصال تلسکوپی وال پست

اجرای وال پست با استفاده از قوانین جدید سبب بهبود عملکرد سازه ها به هنگام وقوع زلزله و طوفان شده است. ضمن اینکه با اجرای وال پست های منقطع در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی می گردد. هزینه وال پست تلسکوپی به عواملی همچون متراژ کار، جنس، ابعاد و ضخامت قطعات مورد استفاده وابسته است. از نظر جنس وال پست ها به دو دسته گالوانیزه و ورق سیاه تقسیم بندی می شوند. استفاده از ورق سیاه باعث کاهش هزینه ها می گردد، اما باید سطح آنها را با ضدزنگ پوشش داد تا از خوردگی و زنگ زدگی قطعات جلوگیری به عمل آید. در برآورد هزینه اتصال تلسکوپی وال پست باید هزینه های مربوط به دستمزد استادکار را نیز مدنظر قرار داد.

خرید وال پست تلسکوپی

برای اجرای والپست تلسکوپی نیاز به خرید نبشی می باشد. پیش از اقدام به خرید باید مشخصات قطعه، همچون ضخامت، جنس و ابعاد بال آن تعیین گردد. برای خرید، هم می توان به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری اقدام نمود. خرید اینترنتی دارای مزایایی می باشد که نسبت به خرید حضوری برتری می یابد. از جمله اینکه دیگر نیازی به رفت و آمد به فروشگاه های مختلف نخواهد بود که این موضوع علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، سهولت بیشتری را در پی دارد. خرید اینترنتی این امکان را فراهم می نماید که مشخصات و ویژگی های مقاطع مختلف را به همراه قیمت آن مشاهده نموده و در نهایت بر اساس طراحی های صورت گرفته، مناسب ترین مقطع را خریداری نمایید.

اتصال تلسکوپی وال پست
اجرای والپست

خرید وال پست تلسکوپی از سایت های معتبر و دارای سابقه از اهمیت بالایی برخوردار است. عمران مدرن از بهترین فروشندگان و مجریان انواع وال پست است که در این زمینه مشغول به فعالیت می باشد. کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره در خصوص اتصال تلسکوپی وال پست ، استعلام قیمت نصب وال پست و خرید به سایت عمران مدرن مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایند.

برای مطالعه بیشتر:

وادار

میلگرد بستر وال پست

طراحی وال پست

وال پست چیست

وال پست ساختمان

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

والپست منقطع

نبشی وال پست

وال پست هبلکس

کارخانه وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

جایگزین وال پست

وال پست دیوار داخلی

وال پست در اسکلت بتنی

نحوه اجرای وال پست

وال پست سوله

آیین نامه وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)