استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست کشویی

اجرای وال پست کشویی
وال پست کشویی

وال پست کشویی والپستی U شکل است. البته به کمک دو نبشی نیز می توان اتصال کشویی وال پست ایجاد نمود. در این حالت دو نبشی نگهدارنده به صورت هم راستا با دیوار به یک صفحه فلزی متصل به سقف اتصال می یابند. اجرای وال پست کشویی سبب می گردد که دیوار در جهت خارج از صفحه مهار گردد، اما اجازه حرکت در داخل صفحه را می دهد. در واقع به کمک اتصال کشویی وال پست ، وادار به زیر سقف متصل می گردد.

زلزله سال ۱۳۹۶ کرمانشاه نشان داد که حتی در صورت پایدار ماندن اجزای اصلی و سازه ای ساختمان، آسیب و تخریب اجزای غیرسازه ای همچون تیغه ها می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. به طور کلی وال پست برای افزایش استحکام سازه در مقابل بار جانبی زلزله اجرا می گردد. در گذشته برای اجرای آن از نبشی استفاده می شد. امروزه بیشتر از مقاطع ناودانی و به صورت منقطع استفاده می شود.

در واقع بعد از زلزله کرمانشاه، در قوانین اجرای والپست بازنگری کلی انجام شد و برخی از اصول اجرایی آن تغییر نمود. اجرای وال پست کشویی نیز در دستور کار قرار گرفت. به طور کلی والپست ها به دو دسته افقی و عمودی اجرا می شوند. والپست های افقی برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۳/۵ متر و والپست های عمودی نیز برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر اجرا می گردند.

اجرای وال پست کشویی
اجرای والپست کشویی

اجرای وال پست کشویی

اتصال کشویی وال پست در پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ در دستور کار قرار گرفت. چنانچه طول دیوار از ۴ متر بیشتر باشد نیاز به اجرای وادار میانی می باشد. این وادارها به کمک پلیت ها و اتصال مفصلی در قسمت پایین و به کمک اتصال کشویی وال پست در بالا مقید می شوند. در این حالت وادار بدون انجام عملیات جوشکاری، درون وال پست کشویی قرار می گیرد. زیرا انجام جوشکاری از حرکت داخل صفحه وادار جلوگیری می نماید. همچنین نیازی به جداسازی دیوار با استفاده از مواد تراکم پذیر همچون یونولیت و پشم سنگ نبوده و می توان دیوار را از بر وادار چید. در واقع بر اساس پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ با توجه به اتصال کشویی وال پست نیازی به رعایت فاصله جداسازی دیوار در مجاورت وادارها نمی باشد و دیوار می تواند از بر وادار چیده شود.

هزینه اتصال کشویی وال پست

به طور کلی با توجه به قوانین جدیدی که برای اجرای وال پست تعیین شده است، هزینه اجرای آن در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه عملکرد وال پست ها به هنگام وقوع زلزله نیز بهبود یافته است. هزینه کلی اجرای وال پست به جنس، ابعاد و ضخامت قطعات مورد استفاده، متراژ کار و … وابسته است. برای ساختمان های با درجه اهمیت بالاتر، از وال پست با ابعاد و ضخامت بیشتر استفاده می شود. در برآورد هزینه اتصال کشویی وال پست باید هزینه های مربوط به دستمزد استادکار را نیز مدنظر قرار داد. برای اتصال کشویی وال پست می توان از مقاطع گالوانیزه یا ورق سیاه استفاده نمود که قیمت اجرای وال پست با مقاطع گالوانیزه بیشتر است. در صورت استفاده از مقاطع با ورق سیاه، حتما باید سطح آنها با ضد زنگ پوشانده شود تا از خوردگی و زنگ زدگی وال پست کشویی جلوگیری گردد.

اتصال کشویی وال پست
اتصال کشویی وال پست

خرید وال پست کشویی

برای خرید وال پست کشویی می توان به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام نمود. خرید اینترنتی سهولت و سرعت بیشتری را در پی دارد. به عبارتی خرید آنلاین لزوم رفت و آمد به فروشگاه را از بین برده و در زمان و هزینه صرفه جویی می گردد. با خرید اینترنتی می توان مشخصات مقاطع مختلف والپست را مشاهده نموده و قیمت آنها را نیز با هم مقایسه کرد. این موضوع در نهایت به خریدی مناسب تر و مطمئن تر منجر می گردد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع والپست در ابعاد و جنس های مختلف می باشد. کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید وال پست به سایت عمران مدرن مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایند.

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

اتصال تلسکوپی وال پست

تولید وال پست

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

اجرای وال پست جدید

اجرای ناودانی منقطع

قیمت نبشی وال پست

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

میلگرد بستر وال پست

جایگزین وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

نحوه اجرای وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)