استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجرای وال پست با میلگرد بستر

اجرای وال پست با میلگرد بستر
اجرای وال پست با میلگرد

اجرای وال پست با میلگرد بستر یکی از روش های مقاوم سازی اجزای غیرسازه ای در برابر بار زلزله و باد می باشد. اجرای وال پست با میلگرد هم به صورت افقی و هم عمودی قابل انجام است. میلگرد بستر یک جفت مفتول طولی است که با مفتولی که به صورت نردبانی یا خرپایی به آنها جوش شده، به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین از نظر شکل به دو نوع خرپایی و نردبانی تقسیم می شوند. از آنجایی که رطوبت باعث زنگ زدگی و خوردگی میلگرد شده و استحکام سازه را کاهش می دهد، در اجرای وال پست با میلگرد بستر توجه به رطوبت ملات حائز اهمیت است.

اجرای وال پست با میلگرد

اجرای وال پست با میلگرد بستر در جهان به حدود دو قرن پیش باز می گردد. در ایران نیز استفاده از آن از دهه ۸۰ خورشیدی آغاز شد. همان طور که بیان شد، اجرای وال پست با میلگرد به دو صورت عمودی و افقی قابل انجام است. برای اجرای وال پست افقی با میلگرد بستر ، میلگردها را بین ردیف های واحد بنایی نصب می کنند. عرض میلگرد بستر مورد استفاده از عرض دیوار کمتر می باشد. این عرض غالبا ۳۰ میلیمتر کمتر از عرض دیوار در نظر گرفته می شود. دلیل این موضوع این است که میلگرد باید به طور کامل در ملات مدفون شود. اجرای عمودی آن به این صورت است که طی فرآیند چیدمان در فضای خالی ایجاد شده بین بلوک ها، میلگردهای بستر را به صورت عمودی قرار می دهند و اجرا می کنند.

اجرای وال پست با میلگرد بستر
اجرای وال پست با میلگرد

نحوه اجرای وال پست با میلگرد بستر

به منظور اتصال میلگرد بستر از گیره و قلاب استفاده می شود. نحوه اتصال گیره ها در اسکلت بتنی و فلزی با یکدیگر متفاوت است. قلاب وسیله ای است که میلگرد بستر وال پست را به گیره متصل می کند. گیره یا بست دارای شکافی است که قلاب درون آن قرار می گیرد.

در مرحله اول اجرای والپست، محل قرارگیری گیره ها روی ستون ها و علامت زنی آکس آنها انجام می شود. سپس نقاط مشخص شده سوراخکاری می شود. در ادامه رول پلاک جاگذاری شده و گیره متصل و پیچ می گردد. گام بعدی جا انداختن قلاب داخل گیره می باشد. برای دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر به وادار میانی نیاز است. به منظور اجرای وادار، پلیت نصب شده و دو سر وادار به آن متصل می گردد. به منظور جداسازی دیوار از ستون، یونولیت یا پشم سنگ ضد رطوبت بین دیوار و ستون قرار می دهند. سپس دیوارچینی آغاز می گردد.

اجرای وال پست با میلگرد
دیوار خارجی بلوکی دارای ملات سیمانی مسلح شده به میلگرد بستر

مرحله بعدی، اجرای وال پست با میلگرد بستر با همپوشانی به قلاب نصب شده داخل گیره حداقل یک رج در میان است. لازم به ذکر است که برای دیوارهای پیرامونی با عرض بیشتر از ۱۵ سانتی متر، غالبا نیاز به اجرای میلگرد بستر در تمام رج ها می باشد. گام بعد، استفاده از میلگرد بستر در رج آخر یا ما قبل آخر است. تیر و دیوار باید توسط مصالح تراکم پذیر از یکدیگر جدا شوند. بدین منظور می توان از یونولیت استفاده کرد.

موارد اجرای وال پست با میلگرد بستر

در دیوارهای بلوکی، می توان از نبشی های فولادی یا بست های U شکل متصل به دال سازه ای در تراز سقف، به منظور جداسازی در جهت داخل صفحه و مهار در جهت خارج از صفحه استفاده کرد. همچنین می توان بدین منظور از نبشی و بست های U شکل متصل به ستون ها در دو انتهای دیوار و والپست میانی استفاده کرد. دیوارهای بلوکی با توجه به عملکرد دوطرفه آنها در جهت افقی باید با استفاده از ابزار مناسب مسلح شوند. در چنین دیوارهای بلوکی دارای ملات ماسه سیمان، باید از اجرای وال پست با میلگرد بستر به عنوان المان مسلح کننده استفاده نمود. میلگردهای مورد استفاده باید از جنس فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه و یا میلگرد آجدار سرد نورد باشند.

همچنین دیوار بلوکی در فاصله بین وادارها با میلگرد بستر مسلح می شود. در صورت اجرای وال پست با میلگرد بستر ، می توان از شاخک انتهایی آن به منظور مهار دیوار به ستون جهت نیروی خارج از صفحه استفاده کرد.

اجرای وال پست با میلگرد بستر
قلاب و گیره میلگرد بستر

قیمت میلگرد بستر وال پست

قیمت میلگرد بستر وال پست به جنس آن، حجم خرید و متراژ کلی پروژه وابسته است. در برآورد هزینه ها باید هزینه مربوط به اجرای میلگرد بستر در وال پست را نیز مدنظر قرار داد. لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده قیمت های درب کارخانه بوده و هزینه حمل و نقل هم در تعیین هزینه های نهایی پرداخت شده تاثیرگذار است. البته میلگردهای بستر حجم کمی داشته و با ماشین های کوچک نیز قابل حمل است. در سازه هم باید از وال پست و هم از میلگرد بستر استفاده نمود و میلگرد بستر به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

خرید میلگرد بستر وال پست

خرید میلگرد بستر در وال پست باید با توجه به طراحی های انجام شده صورت پذیرد. حجم مورد نیاز و نوع آن با طراحی میلگرد بستر وال پست تعیین می شود. برای خرید میلگرد بستر وال پست می توان هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری اقدام نمود. امروزه خرید آنلاین به دلیل رفاه بیشتر و حذف هزینه های رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت بسیار گسترش یافته است. ضمن اینکه با خرید آنلاین به راحتی می توان مشخصات و قیمت کالا را مشاهده نمود و خرید مطمئن تری انجام داد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع وال پست با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد که مشتریان گرامی می توانند برای خرید و اجرای میلگرد بستر در وال پست با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرند.

مزایای اجرای وال پست با میلگرد

هزینه اجرای وال پست با میلگرد نسبت به اجرای والپست با ناودانی یا نبشی ارزان تر است. همچنین اجرای آن آسان تر بوده و با سرعت بیشتری قابل انجام است. از دیگر مزایای اجرای وال پست با میلگرد بستر می توان به مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی، انعطاف پذیری بالا و ایجاد اتصال قوی اشاره نمود. همچنین در اجرای آن دیگر به دوغاب بندی نیاز نمی باشد. میلگرد بستر مقاومت برشی داخل صفحه دیوار را افزایش می دهد.

برای مطالعه بیشتر:

وال پست در سوله

طراحی وال پست

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

والپست منقطع

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

قیمت نبشی وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست ساختمان

وادار

خرید هبلکس

وال پست تیغه های داخلی

وال پست در اسکلت بتنی

کارخانه وال پست

وال پست هبلکس

روش نصب وال پست

وال پست الیافی

اتصال کشویی وال پست

وال پست تلسکوپی

وال پست frp

متره وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

والمش چیست

اجرای وال مش

فروش قطعات وال پست

دانلود پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ وال پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.47 ( 6 نظر)