استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نبشی وال پست

نبشی وال پست
قیمت نبشی برای وال پست

نبشی وال پست از جمله متریالی است که برای اجرای والپست مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته تنها اجرای وال پست با نبشی رواج داشت. اما امروزه مقاطع ناودانی نیز به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. نبشی مناسب وال پست باید در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. نبشی برای وال پست می تواند به صورت اتصال دو پروفیل به شکل ناودانی و یا اتصال چهار پروفیل به شکل قوطی، مورد استفاده قرار گیرد. اجرای وال پست با نبشی موجب افزایش استحکام سازه در برابر نیروی زلزله شده و خسارات جانی و مالی را کاهش می دهد. اجرای نبشی برای وال پست به دو صورت افقی و عمودی قابل انجام است.

قیمت نبشی برای وال پست

قیمت نبشی وال پست به ابعاد، سایز و ضخامت آن وابسته است. با توجه به نوسانات قیمت ها و عدم ثبات بازار، قیمت نبشی برای وال پست نیز ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است. وزن عامل دیگر تعیین کننده قیمت نبشی برای وال پست می باشد. قیمت نبشی کشی وال پست به دستمزد استادکار نیز وابسته است. به منظور محاسبه قیمت نبشی وال پست باید متراژ کار را نیز مدنظر قرار داد. قیمت نبشی وال پست با توجه به مزایای آن کاملا مقرون بصرفه است. زیرا از خسارات جانی و مالی بسیاری جلوگیری می نماید.

نبشی وال پست
والپست با نبشی

خرید نبشی وال پست

خرید نبشی وال پست باید با توجه به طراحی های انجام شده صورت پذیرد. پیش از خرید باید سایز نبشی برای وال پست و ابعاد مورد نیاز آن مشخص گردد. خرید نبشی برای وال پست هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است. اما خرید آنلاین نبشی مناسب وال پست نسبت به خرید حضوری دارای مزایایی می باشد. از جمله اینکه نسبت به خرید حضوری موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد. به این صورت که با خرید آنلاین، تنها با یک جستجوی ساده می توان انواع نبشی مناسب وال پست را مشاهده کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای رفت و آمد به فروشگاه نمی باشد.

علاوه بر این، از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری می نماید. با خرید نبشی وال پست به صوت اینترنتی امکان مقایسه انواع آن و همین طور مقایسه قیمت نبشی برای وال پست به راحتی فراهم می گردد. همه این موارد به خریدی مطمئن تر و با بهترین قیمت نبشی وال پست منجر می شود.

قیمت نبشی وال پست
نبشی کشی والپست

نبشی مناسب وال پست

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، نبشی مناسب وال پست نبشی خواهد بود که در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد. به همین دلیل در صورت استفاده از انواع آهنی، وال پست نبشی را با ضدزنگ می پوشانند. در غیر این صورت نبشی مورد استفاده برای وال پست به مرور زمان دچار زنگ زدگی می شود. این موضوع علاوه بر تضعیف عملکرد وال پست با نبشی ، موجب آسیب به نازک کاری دیوار نیز می گردد.

ابعاد نبشی مناسب وال پست بر اساس پارامترهای متعددی تعیین می گردد. از عوامل موثر بر انتخاب نبشی مناسب وال پست می توان به ضخامت دیوار، ارتفاع دیوار، میزان خطر پذیری منطقه در برابر زلزله و نوع مصالح ساختمانی اشاره کرد. حداقل اندازه نبشی مناسب وال پست ، نبشی ۵ می باشد. بهتر است در حالت دوبل، دهانه نبشی برای وال پست یک سانتی متر بیشتر از ضخامت دیوار باشد تا تیغه کاملا در درون آن قرار گیرد.

شماره نبشی وال پست

شماره نبشی وال پست مورد استفاده در ساختمان سازی، غالبا نبشی ۵ و یا ۶ می باشد. البته تعیین شماره نبشی وال پست به طبقه ساختمان نیز وابسته است. شماره نبشی وال پست مورد استفاده برای طبقات پایین و بالای ساختمان می تواند با یکدیگر متفاوت باشد، البته گاهی برای تمامی طبقات نیز از شماره نبشی یکسان استفاده می گردد. شماره نبشی وال پست باید به صورتی باشد که در ۲ سانتی متر از آن یونولیت قرار گرفته و حداقل به اندازه ۳ سانتی متر نیز با بلوک یا آجر درگیری داشته باشد.

اجرای وال پست با نبشی

اجرای وال پست با نبشی باید با در نظر گرفتن ضوابط، استانداردهای لازم و طراحی ها انجام شود تا سازه در برابر بار زلزله مقاوم گردد. در غیر این صورت، نبشی وال پست عملکرد صحیحی نداشته و خسارات ناگواری به بار می آورد. در نقشه های طراحی شده باید سایز نبشی برای وال پست ، محل دقیق اتصال آن به کف و سقف و … مشخص گردد. از الزامات اجرای وال پست با نبشی این است که فرآیند جوشکاری آن باید به درستی انجام شود. درستی جوشکاری نبشی به صفحات اتصال باید کنترل شود. همچنین باید از شاقول بودن آنها اطمینان حاصل نمود.

از دیگر مواردی که در اجرای وال پست با نبشی حائز اهمیت است، این موضوع می باشد که نصب نبشی باید به صورتی انجام گردد که موجب کم یا زیاد شدن مساحت ساختمان نگردد. هم راستایی نبشی کشی در تمام طبقات باید کنترل شود. وال پست نبشی نسبت به انواع قوطی عملکرد بهتری دارد. برای اجرای وال پست نبشی به عنوان وادار، از چهار مقطع استفاده می شود.

نبشی برای وال پست
نبشی برای والپست

نبشی منقطع وال پست

در گذشته نبشی ها به صورت سرتاسری اجرا می شدند، اما بر اساس قوانین جدید اجرای نبشی منقطع وال پست امکان پذیر است. نبشی منقطع وال پست غالبا با دو پروفیل اجرا می گردد. وال پست نبشی منقطع ، آسیب ناشی از جابجایی به هنگام وقوع زلزله را به حداقل می رساند.

قیمت نبشی منقطع وال پست

برای تعیین مقدار نبشی منقطع وال پست باید عواملی همچون ارتفاع دیوار، ضخامت مصالح مصرفی برای دیوارچینی، سرعت باد، تعداد طبقات ساختمان، میزان زلزله خیزی منطقه و … را مدنظر قرار داد. همه این عوامل بر روی قیمت نبشی منقطع وال پست نیز تاثیرگذار است. از آنجایی که میزان آهن آلات مصرفی در این روش کمتر از روش سرتاسری است، قیمت نبشی منقطع وال پست می تواند ارزان تر تمام شود.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی وال پست

اجرای وال پست با میلگرد

وال پست ساختمان

ناودانی وال پست

وال پست جدید

نمایندگی وال پست آماده

والپست منقطع

وادار

وال پست در اسکلت فلزی

وال پست چیست

میلگرد بستر یا وال پست

جایگزین وال پست

خرید هبلکس

نحوه اجرای وال پست در اسکلت بتنی

نحوه اجرای وال پست در دیوار

اجرای وال پست کشویی

اتصال تلسکوپی وال پست

محاسبه وال پست

نحوه اتصال وال پست به ستون بتنی

والمش

وال مش چیست

اجرای وال مش

فروش قطعات وال پست

دستور کار اجرای وال پست

قیمت پوکه برای شیب بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.52 ( 6 نظر)