استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور
موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور متداول ترین نوع موتور در آسانسورها می باشد و در اغلب آسانسورهای قدیمی از این موتورها استفاده شده است. موتور های گیربکسی از یک موتور و گیربکس تشکیل شده اند. نقطه مقابل این موتور ها، موتور های گیرلس هستند که فاقد گیربکس می باشند. قیمت موتور گیربکس آسانسور از موتورهای گیرلس پایین تر بوده و تکنولوژی قدیمی تری نیز دارد. در این مقاله از عمران مدرن به بررسی قیمت گیربکس آسانسور و معرفی مزایا و معایب موتورهای گیربکسی خواهیم پرداخت.

قیمت موتور گیربکس آسانسور

قیمت موتور گیربکس آسانسور کمتر از موتورهای گیرلس می باشد، با این حال هزینه نگهداری و تعمیرات آن ها بالاتر از نوع گیرلس است. این موتور ها برای بودجه های پایین گزینه مناسبی بوده و به دلیل سابقه طولانی خود، گزینه مطمئنی برای جابجایی آسانسور می باشند.

برند موتور گیربکس آسانسور یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آن می باشد. موتور های گیربکسی ایتالیایی و آلمانی بیشترین قیمت را در بازار داشته و موتور های چینی و ایرانی نیز دارای کمترین قیمت می باشند. بنابراین اگر بودجه محدودی برای خرید موتور گیربس آسانسور دارید، می توانید از موتور های ایرانی به منظور اجرای آسانسور ارزان قیمت استفاده نمایید.

قیمت موتور گیربگس آسانسور همانند سایر قطعات آسانسور دارای نوسانات بالایی می باشد. بنابراین برای دریافت دقیق تر قیمت گیربکس آسانسور لازم است تا در همان روز نسبت به استعلام قیمت آن اقدام نمایید.

موتور گیرلس آسانسور
موتور گیربکس آسانسور

مکانیزم موتور گیربکس آسانسور

در موتور گیربکس آسانسور ، گشتاور تولید شده توسط موتور به گیربکس منتقل شده و گیربکس با کاهش دور و افزایش گشتاور، نیروی مورد نیاز برای حرکت دادن سیم بکسل را تامین می کند. این تبدیل گشتاور توسط گیربکس با تلفات مکانیکی همراه می باشد که سبب کاهش راندمان کلی موتورهای گیربکسی آسانسور می گردد.

گیربکس موتورهای گیربکسی بطور معمول از یک چرخ دنده ماردون و حلزونی تشکیل شده است که ضمن تغییر سرعت و گشتاور، می تواند جهت گشتاور را نیز تغییر دهد. بطور معمول بازدهی این گیربکس ها در حدود ۶۰ درصد می باشد. به عبارتی حدود ۴۰ درصد از گشتاور تولید شده در موتور توسط گیربکس تلف می شود.

موتور گیربکس آسانسور به دو دسته موتورهای تک سرعته یا ۳VF و موتورهای دو سرعته یا AC2 طبقه بندی می شوند. نوع تک سرعته موتورهای گیربکسی دارای سرعت ثابتی هستند و موتورهای دو سرعته دارای دو سرعت مختلف می باشند.

موتور گیربکس آسانسور
موتور آسانسور

معایب موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور به دلیل تکنولوژی قدیمی خود، معایبی دارد که یکی از بزرگ ترین آن ها، داغ شدن موتورها می باشد. موتورهای گیربکسی بر اثر کار کردن دچار افزایش دما می شود. زمانی که این دما تا اندازه دمای بحرانی موتور افزایش یابد، موتور دچار overheating شده و برای خنک شدن، متوقف می شود.

یکی دیگر از معایب بزرگ موتور گیربکسی، بازدهی پایین آن نسبت به موتورهای گیرلس می باشد. بازدهی موتورهای گیربکس آسانسور در حدود ۵۰ درصد است. در نتیجه مقدار برق مصرفی این موتور ها بیشتر از موتورهای گیرلس می باشد.

با اینکه قیمت موتور گیربکس آسانسور پایین تر از موتورهای گیرلس می باشد، هزینه جاری و نگهداری و تعمیرات آن ها بالاتر از موتورهای گیرلس است. این موتورها برای عملکرد صحیح به روغن کاری دوره ای نیاز دارند و عدم توجه به روانکاری این موتور ها باعث افزایش نرخ فرسایش آن ها می شود. همچنین مواردی چون نشت روغن در موتور گیربکسی شایع می باشد.

سرعت محدود یکی دیگر از عیوب موتورهای گیربکسی است که در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمایان می شود. بطور معمول سرعت آسانسورها در سازه های بلند بیشتر است، این در حالیست که سرعت موتور گیربکس آسانسور نهایتا به ۲.۵ m/s محدود می شود. همچنین موتورهای گیربکس دارای محدودیت ارتفاع نیز می باشند و نمی توان از این موتور ها در ساختمان های بلند استفاده کرد.

در آخر نیز اندازه بزرگ این موتور را می توان به عنوان یک عیب موتورهای گیربکسی در نظر گرفت. وزن سنگین و ابعاد بزرگ موتور گیربکس سبب شده تا امکان استفاده از این موتور در آسانسورهای بدون موتورخانه وجود نداشته باشد. همچنین فضای نصب مورد نیاز این موتور ها بیشتر از موتورهای گیرلس بوده و فضای بیشتری از ساختمان را اشغال می کنند.

موتور گیربکس آسانسور
موتورخانه آسانسور

مزایای موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور دارای قیمت پایین تری از سایر موتورها بوده و به دلیل سابقه حضور بیشتر، نصب و راه اندازی ساده تری دارد. در واقع اغلب شرکت های نصب آسانسور از دانش فنی لازم برای نصب موتورهای آسانسور گیربکسی برخوردار می باشند. استفاده از موتورهای گیربکس آسانسور در ساختمان ها با تعداد طبقات کم، گزینه مناسبی می باشند. در واقع قیمت موتورهای گیربکسی آسانسور ، بزرگ ترین مزیت آن می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

معایب هوم لیفت

موتور آسانسور ترک

هوم لیفت چیست

مشخصات موتور آسانسور

قیمت موتور آسانسور الکو ۶.۱

نصب آسانسور در راه پله

نمایندگی فروش موتور آسانسور الکو

موتور آسانسور اکر

آسانسور بدون موتورخانه

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

موتور آسانسور abb

بهترین موتور آسانسور

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

چک لیست استاندارد آسانسور

آسانسور هیدرولیک جک از زیر

استاندارد جدید آسانسور

قوانین شهرداری برای آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

نصب آسانسور هیدرولیک

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت کامل آسانسور

آسانسورهای کششی

آسانسور جکی

آسانسور هیدرولیکی چیست

هزینه نصب آسانسور ۴ طبقه

قیمت اسانسور ۶نفره

موتور آسانسور الکو sr5

نصب آسانسور بعد از پایان کار

قیمت آسانسور هیدرولیکی

لیست قیمت موتور گیرلس آسانسور

موتور گیرلس

موتور اسانسور الکو

قیمت تمام شده آسانسور ۴ طبقه

قیمت موتور آسانسور فرشباف

موتور آسانسور ایتال

معایب آسانسور هیدرولیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.63 ( 8 نظر)