استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قوانین شهرداری برای آسانسور

قوانین شهرداری برای آسانسور
قوانین شهرداری برای آسانسور

قوانین شهرداری برای آسانسور برای تمامی آسانسورها و گرفتن پایان کار الزامی است. رعایت قانون شهرداری برای نصب آسانسور به منظور دریافت پایان کار، لازم است. بنابراین در کنار استاندارد ملی آسانسور، باید قوانین شهرداری برای آسانسور نیز رعایت شود. در این مطلب به معرفی قانون شهرداری برای نصب آسانسور پرداخته شده است. آشنایی با این قوانین و رعایت آنها به پیشبرد هرچه بهتر و راحت تر پروژه کمک شایانی می نماید.

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

علاوه بر ساختمان های در حال ساخت، چنانچه مالک تصمیم به نصب آسانسور در ساختمان قدیمی و فاقد آسانسور داشته باشد، رعایت قوانین شهرداری الزامی است. بسیاری از ساختمان های قدیمی بدون اسانسور می باشند و رفت و آمد و جابجایی برای ساکنان آن دشوار است. بنابراین مالکان تصمیم به نصب آسانسور می گیرند. حال ممکن است برای ساختمان جای اسانسور تعبیه شده باشد و یا اینکه حتی جایی برای نصب آسانسور در نظر گرفته نشده باشد.

قوانین شهرداری برای آسانسور
بازرسی آسانسور

چنانچه از قبل در ساختمان جایی برای نصب آسانسور تعبیه نشده باشد، لازم است شرایط نصب توسط کارشناسان شهرداری و با توجه به قوانین شهرداری برای آسانسور بررسی شود. برای اجرای آسانسور در چنین ساختمان هایی باید مقاومت ساختمان مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدا باید مجوزها و تاییدیه های لازم اخذ شده و سپس نسبت به نصب اسانسور اقدام نمود. به منظور نصب آسانسور در بیرون از حریم ساختمان، دریافت مجوز از شهرداری الزامی است. برای ساختمان هایی که در آن جایی برای آسانسور در نظر گرفته نشده باشد، آسانسور هیدرولیکی بهترین گزینه خواهد بود.

قانون شهرداری برای نصب آسانسور
بازرس آسانسور

الزامات قوانین شهرداری برای آسانسور

بر اساس قوانین شهرداری برای آسانسور ، برای ساختمان های مرتفع تر از سه طبقه، نصب آسانسور ضروری است. آپارتمان های قدیمی که بیشتر از سه طبقه دارند، پیش از نصب آسانسور باید توسط کارشناس مربوطه مورد بازرسی قرار گیرند. باید توجه نمود که نصب اسانسور بدون مجوز، پیامدهایی همچون عدم پرداخت خسارت توسط بیمه در صورت وقوع حادثه را در پی خواهد داشت. به صورت سالانه نیز آسانسور باید مورد بازرسی قرار گرفته و مطابقت آن با قانون شهرداری برای نصب آسانسور بررسی گردد. عملکرد و ایمن بودن آسانسور باید مورد تایید قرار گیرد.

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، رعایت قوانین شهرداری برای آسانسور به منظور دریافت پایان کار ضروری است. برای صدور تاییدیه، لازم است گواهی بازرسی به شهرداری ارائه شود.

رعایت قانون شهرداری برای نصب آسانسور

همانند تمامی قوانین ساخت و ساز، رعایت قانون شهرداری برای نصب آسانسور نیز الزامی بوده و سرپیچی از آن مشمول جریمه می گردد. به طور مثال چنانچه برای ساختمان بلندتر از ۳ طبقه آسانسور اجرا نشود و یا اینکه برای ساختمان های با ارتفاع بیشتر از ۲۸ متر حداقل دو آسانسور نصب نگردد، مطابق با قوانین شهرداری برای آسانسور ، جریمه لحاظ می شود. عدم رعایت ابعاد ساختمان هم از مواردی است که مشمول جریمه می گردد.

همچنین نصب آسانسور بدون مجوز شهرداری هم تخلف محسوب شده و برای آن جریمه در نظر گرفته می شود. به علاوه با توجه به قانون شهرداری برای نصب آسانسور ، این ساختمان ها در زمان فروش دچار مشکلاتی در زمینه دریافت پروانه ساختمان و گواهی عدم خلاف می شوند.

قوانین شهرداری برای آسانسور
کارشناس آسانسور

برای مطالعه بیشتر:

نصب آسانسور در راه پله

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

قیمت آنلاین آسانسور

استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

قوانین جدید استاندارد آسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت کامل آسانسور

مراحل نصب آسانسور از صفر تا صد

آسانسور روم لس چیست

نصب اسانسور هیدرولیک

اسانسور شیشه ای در خانه

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

قیمت تمام شده آسانسور ۴ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.68 ( 6 نظر)