استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مراحل گرفتن استاندارد آسانسور

مراحل گرفتن استاندارد آسانسور
مراحل گرفتن استاندارد آسانسور

مراحل گرفتن استاندارد آسانسور و آشنایی با آن به پیشبرد بهتر اخذ مجوز کمک شایانی می نماید. این مجوز برای آسانسورهای تازه نصب شده و حتی در حال بهره برداری الزامی است. استفاده از آسانسور روز به روز در حال افزایش است و از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات در اکثر ساختمان ها و به ویژه ساختمان های بلندمرتبه می باشد. اسانسور با جان کاربران و امنیت آنها در ارتباط است و طی کردن تمامی مراحل اخذ استاندارد آسانسور به صورت دقیق و اصولی، به ایمنی بیشتر و عملکرد درست تر آن منجر می گردد.

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

از آنجایی که اسانسور به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است، طی کردن مراحل اخذ استاندارد آسانسور و دریافت آن الزامی است. مراحل گرفتن استاندارد آسانسور از سال ۱۳۸۳ الزامی بوده و مالکین موظف هستند که این تاییدیه را دریافت نمایند. در غیر این صورت، پایان کار ساختمان صادر نمی شود. به دلیل اینکه اسانسور تحت باربری های مختلف قرار می گیرد، تجهیزات و قطعات آن به مرور ممکن است دچار استهلاک و آسیب شوند، بنابراین مراحل اخذ استاندارد آسانسور و دریافت آن می تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث جانی و مالی جلوگیری نماید.

مراحل گرفتن استاندارد آسانسور
بازرسی آسانسور

به طور کلی تاییدیه اسانسور به دو نوع اولیه و ادواری تقسیم بندی می شود. طی کردن مراحل اخذ استاندارد آسانسور اولیه پس از اتمام نصب آسانسور می باشد. با پایان نصب آسانسور، ایمنی و عملکرد سالم آسانسور توسط کارشناس و بازرس مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید تمامی موارد و پشت سر گذاشتن مراحل گرفتن استاندارد آسانسور ، تاییدیه اولیه صادر می گردد. پس از دریافت آن، می توان برای اخذ پایان کار اقدام نمود.

نحوه گرفتن مجوز ادواری اسانسور به صورت سالانه می باشد. به عبارتی اعتبار تاییدیه ادواری نهایتا یک سال می باشد و هر سال آسانسور باید مجددا از نظر ایمنی، عملکرد و … مورد بررسی قرار گیرد. در واقع این تاییدیه می تواند نشان دهنده سرویس و نگهداری منظم آسانسور باشد.

مراحل اخذ استاندارد آسانسور
بررسی آسانسور

مراحل اخذ استاندارد آسانسور

پس از اطمینان از اتمام مراحل نصب و راه اندازی آسانسور و همین طور پایان یافتن کلیه عملیات ساختمانی، برق رسانی و … می توان نسبت آغاز مراحل گرفتن استاندارد آسانسور اقدام نمود. به این منظور نیاز به ارسال کپی صفحه اول پروانه ساختمان و کپی پشت و روی کارت ملی متقاضی می باشد. شرکت، ثبت نام اینترنتی را انجام داده و پس از اخذ کد رهگیری، شرکت بازرسی مشخص می شود.

گام بعدی نحوه گرفتن مجوز اسانسور ، پرداخت هزینه بازرسی توسط کارفرما و ارائه فیش واریزی به شرکت می باشد. سپس مدارک لازم و فرم مهندس ناظر به شرکت بازرسی ارسال می گردد. پس از آن تاریخ نوبت بازرسی اعلام می شود. بازرسی آسانسور توسط بازرس مربوطه و همراه با نماینده شرکت صورت می پذیرد. در صورت وجود هر گونه نقص و ایراد، بازرسی تا رفع تمامی ایرادات ادامه می یابد.

بعد از تایید نهایی بازرس، قرارداد سرویس و نگهداری یکساله بین کارفرما و پیمانکار منعقد می شود. کپی برابر اصل قرارداد سرویس و نگهداری برای شرکت بازرسی ارسال می گردد تا پرونده مربوط به قراداد بیمه و بازرسی تکمیل شود. آخرین مرحله از مراحل گرفتن استاندارد آسانسور ، دریافت گواهی تایید از شرکت بازرسی می باشد.

نحوه گرفتن مجوز اسانسور
بازرس آسانسور

لزوم مراحل گرفتن استاندارد آسانسور

مراحل اخذ استاندارد آسانسور و دریافت آن علاوه بر اینکه می تواند از بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیر مالی و جانی جلوگیری نماید، عواقب وقوع حادثه را نیز به حداقل می رساند. چنانچه آسانسور فاقد تاییدیه استاندارد باشد و حادثه ای رخ دهد، شرکت بیمه نمی تواند نسبت به تعهدات خود در خصوص پرداخت خسارات مالی و جانی اقدام نماید. در واقع بیمه آسانسور در صورت گرفتن تاییدیه بعد از طی نمودن مراحل اخذ استاندارد آسانسور ، دارای اعتبار می باشد.

مسئولیت حوادث اسانسور فاقد تاییدیه با مدیر ساختمان و مالک ساختمان و یا با فرد استفاده کننده از آسانسور می باشد. چنانچه حادثه ای رخ دهد که ناشی از عدم سرویس و نگهداری به موقع آسانسور و عدم اقدام برای دریافت تاییدیه باشد، مسئولیت آن با مدیر یا مالک ساختمان است. اگر حادثه ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی توسط فرد استفاده کننده از آسانسور باشد، مسئولیت آن بر عهده کاربر است. لازم به ذکر است طی شدن مراحل نحوه گرفتن مجوز اسانسور برای گواهینامه اولیه به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۵ روز و برای گواهی ادواری بین ۱۰ تا ۳۰ روز میباشد.

برای مطالعه بیشتر:

معایب هوم لیفت

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

استاندارد آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

الزامات جدید استاندارد آسانسور

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت پکیج کامل اسانسور

آسانسور کششی

مراحل نصب آسانسور

اجرای آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیک جک بغل

قیمت آسانسور خانگی شیشه ای

هزینه نصب آسانسور چهار طبقه

آسانسور بدون چاله

قیمت آسانسور ۶ نفره

قیمت اسانسور برای ۴ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.51 ( 6 نظر)