استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد ادواری آسانسور
استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد ادواری آسانسور استانداردی است که به صورت سالانه برای آسانسور صادر می گردد. به عبارتی اعتبار استاندارد ادواری آسانسور ، یک سال از تاریخ صدور است. این گواهی نشان دهنده نگهداری و سرویس آسانسور به طور منظم می باشد. در پاسخ به اینکه شرط صدور استاندارد ادواری چیست باید گفت که این مجوز پس از بازدید کارشناس سازمان استاندارد و چنانچه هیچ گونه مشکلی در عملکرد، ایمنی و خدمت رسانی آسانسور وجود نداشته باشد، صادر می شود. برای اخذ استاندارد ادواری آسانسور باید از شرکت های آسانسور کمک گرفت. هزینه استاندارد ادواری آسانسور بر اساس تعرفه تعیین می گردد. عمران مدرن با دارا بودن متخصص ترین نیروها در این زمینه آماده خدمت رسانی به کاربران گرامی می باشد.

استاندارد ادواری آسانسور چیست

آزمون های مربوط به استاندارد ادواری آسانسور نمی تواند دقیق تر و مشکل تر از آزمون هایی باشد که پیش از آغاز بهره برداری آسانسور در نظر گرفته شده است. تکرار آزمون های مربوط به استاندارد ادواری آسانسور نباید با ایجاد فرسودگی اضافی و یا با افزایش تنش ها، موجب کاهش ایمنی آسانسور گردد. این موضوع به ویژه برای آزمون قطعاتی همچون ترمز ایمنی و ضربه گیر حائز اهمیت است. در هنگام بررسی این قطعات و تجهیزات، کابین باید خالی باشد و با سرعت کند حرکت نماید. بازرس آسانسور باید اطمینان حاصل نماید که این قطعات که در حالت عادی کاربرد ندارند، در تمامی مواقع درست کار می کنند.

استاندارد ادواری آسانسور
بازرسی آسانسور

مدارک مورد نیاز به منظور درخواست اخذ استاندارد ادواری آسانسور شامل تصویر کارت ملی کارفرما، تصویر پروانه ساختمان و همین طور تصویر استاندارد اولیه می باشد. پس از بازرسی، نواقص باید توسط نصاب آسانسور برطرف گردد. انجام پروسه بازرسی و رفع نواقص باید تا برطرف شدن تمامی مشکلات و نواقص اسانسور و اخذ تاییدیه نهایی ادامه یابد. در گام بعدی گواهی نامه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شده و نتیجه بازرسی را به اداره کل استاندارد استان اعلام می کنند. سپس، نتایج بازرسی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مورد تایید بودن، استاندارد ادواری آسانسور صادر می شود.

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

ممکن است برخی از کارفرماها به دلیل سهل انگاری و یا به خاطر هزینه استاندارد ادواری آسانسور در اخذ آن کوتاهی نمایند. اما باید گفت بررسی دوره ای آسانسور و اخذ استاندارد آن علاوه بر جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار از خسارات مالی نیز جلوگیری می نماید. در واقع چنانچه استاندارد ادواری آسانسور اخذ و صادر نشود و حادثه ای رخ دهد، حتی در صورت بیمه بودن آسانسور نیز به آن خسارت تعلق نمی گیرد.

هزینه استاندارد ادواری آسانسور
بازرس آسانسور

برای دریافت استاندارد ادواری آسانسور کارفرما به شرکت آسانسور درخواست داده و آن شرکت با یک شرکت بازرسی برای بازدید آسانسور هماهنگ می نماید. سپس یک بازرس به همراه نصاب از آسانسور بازدید می نمایند. هزینه استاندارد ادواری آسانسور شامل هزینه های مربوط به مهر و ایاب و ذهاب، هزینه بیمه و هزینه فیش بازرسی می باشد.

هزینه بیمه مربوط به هزینه استاندارد ادواری آسانسور به ظرفیت کابین آسانسور بستگی دارد که برای هر شخص حدود چهل هزار تومان می باشد. برای هزینه فیش بازرسی نیز تعرفه ثابتی وجود دارد. در جدول زیر هزینه استاندارد ادواری آسانسور مربوط به فیش بازرسی ارائه شده است.

هزینه بازرسی ادواری آسانسور مربوط به فیش بازرسی (ریال)
یک نوبت بازدید به اضافه ۹ درصد مالیاتتعداد توقف
۸۷۵۷۰۶۰تا ۵
۹۱۲۱۹۳۸۶
۹۴۸۶۸۱۵۷
۹۸۵۱۶۹۳۸
۱۰۲۱۶۵۷۰۹
۱۰۵۸۱۴۴۸۱۹
۱۰۹۴۶۳۲۵۱۱
۱۱۳۱۱۲۰۳۱۲
۱۱۶۷۶۰۸۰۱۳
۱۲۰۴۰۹۵۸۱۴
۱۲۴۰۵۸۳۵۱۵
۱۲۷۷۰۷۱۳۱۶
۱۳۱۳۵۵۹۰۱۷
۱۳۵۰۰۴۶۸۱۸
۱۳۸۶۵۳۴۵۱۹
۱۴۲۳۰۲۲۳۲۰
۱۴۵۹۵۱۰۰۲۱
۱۴۹۵۹۹۷۸۲۲
۱۵۳۲۴۸۵۵۲۳
۱۵۶۸۹۷۳۳۲۴
۱۶۰۵۴۶۱۰۲۵
۵۸۳۸۰۴۰دومین بازدید
۴۳۷۸۵۳۰بازدید دوم به بعد
۳۶۴۸۷۸هر توقف اضافه

استعلام هزینه استاندارد ادواری آسانسور

پیش از اخذ گواهی، نیاز به استعلام هزینه استاندارد ادواری آسانسور می باشد. کاربران گرامی می توانند برای استعلام هزینه استاندارد ادواری آسانسور با شرکت عمران مدرن تماس بگیرند. برای استعلام هزینه استاندارد ادواری آسانسور نیاز به معرفی مشخصات آسانسور می باشد.

لزوم اخذ استاندارد ادواری آسانسور چیست

همان طور که پیشتر نیز بیاد شد، استاندارد ادواری آسانسور و بازرسی دوره ای آن برای اطمینان از عملکرد صحیح آسانسور لازم است. آسانسور از جمله تجهیزاتی است که روزانه به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین به طور دائم تحت اثر بارهای مختلف قرار دارد. بر اساس پیوست ث استاندارد ۱-۶۳۰۳ در موارد زیر اخذ استاندارد ادواری آسانسور الزامی است:

  • پس از هر تغییر عمده در آسانسور
  • بعد از هر حادثه در آسانسور
  • گذشت یک سال از تایید نهایی آسانسور
استاندارد ادواری آسانسور چیست
بررسی اسانسور

تغییر در ماهیت آسانسور شامل مواردی همچون تغییر در ظرفیت، طول مسیر حرکت، سرعت نامی، جرم کابین و … می باشد. تغییر در نوع در، گاورنر، ضربه گیر، ترمز ایمنی، سیستم کنترل و … از جمله تغییرات یا جایگزینی در قطعات می باشند. کلیه تغییرات باید در شناسنامه آسانسور ثبت گردد. چنانچه بعد از تغییرات مهم یا رخداد حادثه، انجام آزمون هایی الزامی باشد، مدارک مربوط به این گونه اصلاحات و جزئیات ضروری باید در اختیار شخص یا سازمان مسئول بررسی یا آزمون قرار گیرد. برای اینکه بدانید عواقب عدم دریافت استاندارد ادواری آسانسور چیست باید گفت که یکی از عواقب آن این است که در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکین و مدیران ساختمان های دارای آسانسور می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت آنلاین آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

مراحل اخذ استاندارد آسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

ضوابط استاندارد آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

قوانین جدید استاندارد آسانسور

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت کامل آسانسور

قیمت آسانسور ۴ نفره

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور

قیمت آسانسور جکی

نصب اسانسور هیدرولیک

آسانسور گیرلس

آسانسور شیشه ای هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک جک بغل

قیمت آسانسور خانگی شیشه ای

هزینه نصب آسانسور ۴ طبقه

قیمت کابین آسانسور ۴ نفره

ابعاد استاندارد کابین آسانسور

قیمت کابین آسانسور استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)