بالابر خانگی

بالابر خانگی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

با توجه به تنوع آسانسور خانگی هوم لیفت ، عوامل مختلفی بر روی قیمت آسانسور بالابر خانگی موثر است. قیمت و هزینه نصب انواع بالابر های خانگی برقی بر حسب ابعاد بالابر آپارتمانی ، ارتفاع جابجایی ، محل قرارگیری آن و سیستم محرک بالابر خانگی کابین دار متفاوت است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت آسانسور خانگی کوچک می توان به جنس کابین (شیشه ای ، چوبی و...) اشاره کرد. برند و امکانات بالابر نیز از عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی کوچک می باشد. عمران مدرن ارائه دهنده بهترین آسانسور خانگی با بهینه ترین قیمت آسانسور تک نفره می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

related-0نصب آسانسور

نصب بالابر خانگی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

قیمت بالابر خانگی کابین دار

بالابر خانگی و یا آسانسور خانگی کابین دار هوم لیفت می تواند مشکل جابجایی و رفت و آمد به طبقات را در مکان هایی که محدودیت فضا وجود دارد، برطرف نماید. نصب بالابر خانگی کابین دار برای سالمندان بسیار کاربردی خواهد بود، چرا که استفاده از پله برای افراد مسن یا افرادی که مشکلات جسمانی دارند، می تواند بسیار دشوار باشد. از طرفی استفاده از پله برای افراد سالم نیز به مرور زمان می تواند آسیب زا باشد به همین دلیل استفاده از آسانبر خانگی یا همان بالابر خانگی کوچک در ساختمان های چند طبقه مناسب است. در ساختمان هایی که تعداد طبقات از چهار طبقه کم تر است و از آن جایی که الزام به نصب آسانسور در چنین ساختمان هایی وجود ندارد، می توان جهت کاهش هزینه ها و در عین حال تسهیل تردد از بالابر نفربر خانگی استفاده نمود. در واقع قیمت بالابر خانگی از آسانسور ارزان تر است. آسانسور شیشه ای خانگی یکی از پرطرفدارترین انواع بالابر است. قیمت آسانسور بالابر خانگی کابین دار برقی بر اساس جنس و نوع کابین و همچنین موتور آن (هیدرولیکی و یا کششی) مشخص می شود. برای ساخت و خرید انواع آسانسور بالابر خانگی لازم است تا ابتدا ابعاد فضا و همچنین تعداد طبقات برای تخمین قیمت بالابر آپارتمانی و سایز دقیق کابین تعیین شود. با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف می توان انواع آسانسور خانگی ارزان تری را برای منازل اجرا نمود.

 

بالابر خانگی
بالابر خانگی

 

بالابر خانگی

با توجه به تنوع آسانسور خانگی هوم لیفت ، عوامل مختلفی بر روی قیمت آسانسور بالابر خانگی موثر است. به طوری که قیمت نصب بالابر های خانگی بر حسب ابعاد بالابر ، ارتفاع جابجایی و محل قرارگیری آن، متفاوت است. سیستم محرک بالابر خانگی کابین دار نیز که می تواند هیدرولیکی یا کششی باشد، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت و هزینه نصب بالابر خانگی می باشد. در صورت تمایل به استفاده از بالابر خانگی با کابین نیز برحسب متریال مورد استفاده (شیشه ای ، چوبی ، استیل و …) ، قیمت آسانسور خانگی هوم لیفت افزایش می یابد.

 

قیمت آسانسور خانگی تک نفره

به طور معمول آسانسور تک نفره برای داخل فضای مسکونی کاربرد دارد. در واقع این تجهیز برای جابه جایی افراد مسن و یا معلول در خانه ها استفاده می شود. قیمت آسانسور خانگی تک نفره متناسب با نوع آن متغیر است. به طوری که برای چنین فضایی مدل های آسانسور هیدرولیک ، کششی و پنوماتیک در قیمت های مختلف قابل پیاده سازی است. با این حال مقدار فضای موجود برای نصب در انتخاب هر یک از این مدل ها تأثیر به سزایی دارد. از آن جا که این آسانسورها در ساختمان های خاص و برای کاربردهای ویژه مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت آسانسور خانگی تک نفره متناسب با کاربرد، صرفه اقتصادی خواهد داشت.

نوع موتور، تابلو فرمان، جنس کابین و تجهیزات آن، نوع شستی و ... از عواملی هستند که بر روی قیمت آسانسور یک نفره تاثیرگذار می باشند. جنس کابین به انواع ام دی اف، استیل، شیشه ای و ... دسته بندی می گردد که بر این اساس، آسانسور تک نفره قیمت متفاوتی دارد. لمسی یا دکمه ای بودن شستی هم تعیین کننده قیمت آسانسور خانگی تک نفره می باشد. قیمت انواع دکمه ای ارزان تر است و سبب کاهش قیمت آسانسور خانگی تک نفره می گردد. موتور بالابر خانگی در انواع برندهای ایرانی و خارجی قابل استفاده است که از پارامترهای مهم موثر بر قیمت آسانسور تک نفره خانگی می باشد. به طور کلی در شرایط یکسان و استفاده از تجهیزات مشابه، قیمت آسانسور خانگی تک نفره به دلیل کوچکتر بودن ابعاد آن کمتر می باشد.

 

قیمت بالابر خانگی کوچک

قیمت بالابر خانگی کوچک معمولا برای ساختمان های دو تا سه طبقه مسکونی مقرون به صرفه است. در این حالت ظرفیت آسانسور بالابر خانگی نفربر بوده و تنها برای جابه جایی یک تا دو نفر کاربرد دارند. چرا که ترافیک رفت و آمد در این ساختمان ها بالا نبوده و نیازی به افزایش ظرفیت آسانسور بالابرهای خانگی کابین دار نیست. انواع آسانسور بالابر خانگی کوچک شیشه ای و استیل در قیمت های مختلف متناسب با دکوراسیون فضا در ساختمان ها قابل اجرا هستند.

 

قیمت آسانسور خانگی کوچک

برای استعلام قیمت آسانسور خانگی کوچک می توانید از شرکت عمران مدرن به طور رایگان مشاوره دریافت نمایید. البته پیش از اعلام قیمت آسانسور خانگی کوچک کارشناسان مربوطه مشخصات پروژه همچون قدیمی یا جدید بودن ساختمان، تعبیه جای آسانسور، تعداد طبقات و … را از مشتری استعلام می کنند. سپس به صورت حدودی قیمت آسانسور خانگی کوچک را اعلام می نمایند. پس از بازدید از محل و تعیین مشخصات دقیق، قیمت آسانسور خانگی کوچک اعلام می گردد.

 

عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی کوچک

عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی کوچک به شرح زیر می باشد:

مشخصات فنی: ویژگی های فنی بالابر مانند قدرت موتور ، ظرفیت باربری و سرعت حرکت، قیمت بالابر ساختمانی کوچک را تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال، بالابر خانگی کوچک با قدرت موتور و ظرفیت باربری بیشتر، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.
برند: برند محصول از دیگر موارد موثر بر قیمت بالابر خانگی کوچک می باشد. برندهای معروف و معتبر عموما قیمت بالاتری دارند.
کیفیت ساخت: کیفیت ساخت و استفاده از مواد مرغوب، نقش مهمی در تعیین قیمت بالابر خانگی کوچک ایفا می نماید. افزایش کیفیت باعث افزایش قیمت آسانسور تک نفره می گردد. زیرا در طول استفاده طولانی مدت عملکرد بهتری داشته و دوام بالاتری دارند. در واقع، یک بالابر با کیفیت، نیاز به تعمیرات و تعویض قطعات کمتری خواهد داشت.
امکانات اضافی: برخی از بالابرها دارای قابلیت ها و امکانات اضافی مانند سیستم های حفاظتی، کنترل از راه دور، نشانگرهای دیجیتالی و قابلیت تنظیم ارتفاع می باشند. این امکانات اضافی بر قیمت بالابر خانگی کوچک می افزاید.

 

آسانسور خانگی ارزان

اجرای انواع آسانسور خانگی ارزان بر اساس نوع پروژه و تعداد طبقات تعیین می گردد. برای برخی از ساختمان ها انواع آسانسور خانگی هیدرولیکی ارزان تر از انواع کششی می باشد و گاهی نیز آسانسورهای کششی ارزان تر خواهند بود. برای اجرای آسانسور خانگی ارزان می توان از انواع موتورهای ایرانی به جای موتورهای آلمانی، ایتالیایی و … استفاده کرد. همچنین استفاده از نمونه های بدون کابین باعث ارزان تر تمام شدن آسانسور خانگی می گردد. البته امنیت بالابر خانگی با کابین بیشتر از انواع آسانسور خانگی ارزان بدون کابین است. هر چه ظرفیت بالابر کمتر باشد، آسانسور خانگی ارزان تر خواهد بود.

 

قیمت آسانسور خانگی تک نفره
آسانبر خانگی

 

بالابر آپارتمانی

بالابر آپارتمان از پرفروش ترین مدل بالابرها به شمار می رود. مهمترین دلیل محبوبیت بالابر اپارتمانی این است که نیازی به مکان از پیش تعبیه شده ندارد. این نوع بالابرها در بسیاری از منازل و ساختمان ها وظیفه جابجایی افراد بین طبقات را انجام می دهند و به نوعی جایگزین آسانسورها هستند. بالابر آپارتمانی زندگی را آسان تر می کند و جایگزین منطقی و مقرون به صرفه ای برای آسانسورهای گران قیمت به حساب می آید.

علاوه بر موارد ذکر شده در برآورد قیمت بالابر آپارتمانی ، اجرت نصاب و دستمزدی که باید به کارشناس داده شود، از دیگر عوامل موثر بر قیمت بالابر اپارتمانی می باشند. 

 

بهترین آسانسور خانگی

برای انتخاب بهترین آسانسور خانگی باید عوامل متعددی را مدنظر قرار داد. به عنوان مثال، نمی توان یک آسانسور بزرگ MRL را در یک آپارتمان متوسط نصب کرد. اولین کاری که باید انجام داد این است که ساختمان را ارزیابی کرده و مشخص نمود که بر اساس نیاز آن، بهترین آسانسور خانگی کدام گزینه خواهد بود.

اگر علاوه بر مسافر نیاز به استفاده از آسانسور برای بار وجود داشته باشد، یا اگر بیش از دو نفر در آن واحد نیاز به سوار شدن داشته باشند، آسانسور هیدرولیک می تواند بهترین آسانسور خانگی باشد. گاه برای انتخاب بهترین آسانسور خانگی ، ملاحظات زیبایی شناسی وارد عمل می شوند. آسانسورهای شیشه ای برای این کار ساخته شده اند و بسیاری از صاحبان خانه با نیازهای محدود این آسانسورهای زیبا را صرفا برای جذابیت بصری انتخاب می کنند.

 

آسانسور شیشه ای خانگی

آسانسور شیشه ای خانگی بیشتر در خانه های ویلایی یا در ساختمان هایی با تعداد طبقات کم نصب می شود. از این آسانسور در خانه شخصی می توان برای جابجایی کسانی که کهولت سن دارند یا کسانی که به دلیل ناتوانی جسمی، بالا رفتن از پله برایشان مشکل است، استفاده نمود. اسانسور شیشه ای در خانه امنیت بالایی دارد و احتمال سقوط آن بسیار پایین است. اسانسور شیشه ای خانگی دارای ظاهری جذاب و زیبا است. از این رو بیشتر در خانه های ویلایی لوکس و چند طبقه به کار می رود. این نوع آسانسور می تواند با انواع سیستم ها از جمله کششی و هیدرولیکی کار کند.

 

قیمت آسانسور خانگی شیشه ای

قیمت آسانسور خانگی شیشه ای از سایر آسانسورهای خانگي با جنس استیل و پی وی سی گران تر است. همچنین قیمت آسانسور خانگی شیشه ای با توجه به مربعی یا گرد بودن شکل کابین آن، متفاوت است. چون شیشه خمیده قیمت بالاتری از شیشه تخت دارد، در نتیجه قیمت انواع گرد اسانسور شیشه ای خانگی بیشتر می باشد. قیمت آسانسور خانگی شیشه ای به عوامل دیگری از جمله ابعاد کابین، ظرفیت قابل تحمل کابین، نوع و قدرت موتور، محل نصب، سرعت حرکت و... بستگی دارد. محل نصب آسانسور شیشه ای در خانه می تواند کنار یا داخل راه پله ها، داخل راه روها و سایر مکان هایی که فضای زیادی ندارند، باشد.

 

قیمت بالابر خانگی شیشه ای

قیمت بالابر خانگی شیشه ای به طول پیمایش آن هم وابسته است. هر چه مسیری که طی می کند بیشتر باشد، قیمت بالابر خانگی شیشه ای نیز بیشتر خواهد بود. جنس شیشه مورد استفاده نیز از عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی شیشه ای می باشد. صرف نظر از قیمت بالابر خانگی شیشه ای ، مزایای آن به اندازه ای است که نصب آن را مقرون بصرفه می نماید.

 

قیمت آسانسور تک نفره
آسانسور خانگی کوچک

 

کابین آسانسور شیشه ای خانگی

اندازه کابین آسانسور شیشه ای خانگی متغیر است و به ظرفیت آن بستگی دارد. برای تولید کابین آسانسور به شکل گرد، می توان از شیشه یا نوعی طلق استفاده نمود. بالابر خانگی با کابین شیشه ای به شکل گرد یا پانورامایی از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ زیرا از داخل آن می توان به تمام جهت های مختلف دید داشت و این مورد، جزو یکی از جذابیت های آسانسور شیشه ای خانگی محسوب می شود. شیشه عمدتا از خارج وارد ایران می شود و طلق ها در داخل کشور تولید شده و قابل استفاده می باشند. لازم به ذکر است که قیمت کابین شیشه ای آسانسور بیشتر از کابین طلقی است و استفاده از آن باعث افزایش قیمت آسانسور تک نفره می گردد. درب کابین اسانسور شیشه ای در خانه از نوع اتوماتیک است و ابعاد آن بین ۷۰ سانتی متر تا ۱۳۰ سانتی متر متغیر است. همه موارد ذکر شده در این قسمت، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور خانگی شیشه ای هستند.

 

مزایای آسانسور شیشه ای خانگی

اسانسور شیشه ای خانگی مجهز به ترمز اضطراری (پاراشوت) است. همچنین این نوع آسانسور دارای برق اضطراری (UPS) نیز هست. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که در زمان قطعی برق، موتور آسانسور با استفاده از باتری، به دو سمت بالا و پایین نیرو وارد می کند. به این ترتیب جهتی را که نیرو و آمپر کمتری از موتور آسانسور می گیرد، شناسایی می کند. این پروسه توسط یک میکروکنترلر که در تابلو فرمان آسانسور وجود دارد، انجام می شود. درنتیجه هنگامی که برق قطع شود، آسانسور شیشه ای خانگی می تواند به کار خود ادامه دهد.

از دیگر مزایای اسانسور شیشه ای در خانه این است که ظاهر زیبایی دارد و فاقد لرزش و صدا است. علاوه بر موارد ذکر شده دارای سیستم فرمان سفارشی است و درب آن از قفل برقی برخوردار می باشد. این نوع آسانسورها از عمر مفید بالایی برخوردارند و استهلاک آن ها بسیار کم است. از این رو هزینه تعمیرات و نگهداری آن پایین است.

 

فروش اسانسور شیشه ای خانگی

اگر قصد خرید و نصب آسانسور شیشه ای در خانه را دارید، بهتر است با در نظر گرفتن توان مالی خود و همینطور تحقیق در مورد شرکت سازنده آسانسور اقدام کنید. عمران مدرن با دارا بودن کارشناسانی کار آزموده و مجرب می تواند به شما در این راستا یاری رساند. از آن جایی که برخی از قطعات آسانسور وارداتی هستند و قیمت آنها به قیمت ارز بستگی دارد، می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان عمران مدرن، از قیمت به روز اسانسور شیشه ای خانگی مطلع شوید.

 

آسانسور خانگی تک نفره

آسانسور خانگی تک نفره کوچک ترین آسانسوری است که می توان برای جابجایی افراد نصب کرد. آسانسور یک نفره غالبا در ساختمان های قدیمی یا ساخته شده ای که برای آنها آسانسور در نظر گرفته نشده است، اجرا می گردد. همچنین قابل اجرا و استفاده در ساختمان های دوبلکس نیز می باشد. از آنجایی که ابعاد آسانسور تک نفره کوچک است، برای اجرا به تخریب زیادی نیاز ندارد. علاوه بر این قیمت آسانسور تک نفره خانگی از آسانسورهای با ظرفیت بالا، کمتر است.

 

ابعاد آسانسور تک نفره خانگی

به طور کلی حداقل مساحت کابین به این منظور در نظر گرفته می شود تا مسافران داخل بالابر خانگی با کابین ، احساس راحتی بیشتری داشته باشند. حداقل مساحت قابل دسترسی کابین آسانسور تک نفره باید ۰/۲۸ مترمربع باشد. حداکثر مساحت مفید کابین در آسانسور یک نفره ، ۰/۳۷ مترمربع است. ظرفیت اسانسور تک نفره هم برابر ۱۰۰ کیلوگرم است.

 

مزایای آسانسور یک نفره

مهم ترین مزیت اسانسور تک نفره و سایر اسانسورها، سهولت و سرعت بخشیدن به جابجایی است. به ویژه برای جابجایی سالمندان، بیماران و افراد کم توان حرکتی، بسیار مفید و کاربردی است. همان طور که گفته شد، آسانسور یک نفره فضای چندانی را اشغال نمی کند و اجرای آن نسبت به آسانسورهای با ظرفیت بالا، راحت تر است. آسانسور تک نفره قیمت مقرون بصرفه ای دارد و علاوه بر این موجب افزایش ارزش ملک می شود. مصرف برق اسانسور تک نفره کم بوده و قابلیت راه اندازی به صورت تک فاز را دارد.

 

ساخت بالابر خانگی

خرید و ساخت بالابر خانگی مختص هر فضا و متناسب با اندازه های مورد نیاز کارفرما صورت می گیرد. با این حال با توجه به استاندارد سایز انواع آسانسور هوم لیفت شیشه ای ، چوبی و غیره، ساخت انواع بالابر در سایز های مشخصی برای فضاهای مختلف انجام می شود.

 

قیمت آسانسور بالابر خانگی
آسانسور خانگی

 

انواع بالابر خانگی

به طور کلی بالابر های خانگی هوم لیفت به دو گروه بالابر ثابت و بالابر متحرک تقسیم می گردند. ویژگی قابل توجه انواع آسانسور خانگی هوم لیفت متحرک ، امکان جابجایی و نصب در مکان های مختلف و در ارتفاعات مختلف می باشد. در یک دسته بندی دیگر بالابرهای خانگی را می توان به دو دسته آسانسور خانگی هوم لیفت هیدرولیک و بالابر کششی نیز تقسیم نمود که گاهی بالابر خانگی هیدرولیکی ، با عنوان هوم لیفت جکی و نمونه کششی با عنوان بالابر وینچی یا بالابر مکانیکی نیز شناخته می شود.

بالابر خانگی هیدرولیکی

بالابر خانگی هیدرولیکی متشکل از یک سیستم هماهنگ هیدرولیکی ، مکانیکی و الکترونیکی می باشد که با دو سیستم برق کشی تک فاز و سه فاز قابل ارائه است. موتور هیدرولیکی سه فاز آسانسورهای خانگی با توجه به توان بالاتر، معمولاً زمانی استفاده می شود که از بالابر برای جابجایی بار های سنگین استفاده شود. قیمت آسانسور بالابر نفربر هیدرولیکی خانگی کابین دار در مقایسه با نمونه کششی که به فضای بیشتری برای اجرا نیاز دارد، مناسب تر است. از نظر بهره وری انرژی، اسانسورهای هیدرولیک در برابر سایر انواع آسانسور مسکونی عملکرد نسبتا خوبی دارند و بسیاری از مدل های هیدرولیک فقط با استفاده از نیروی پشتیبان باتری می توانند فرود بیایند. البته این امکان برای صعود سیستم وجود ندارد.

 

نصب آسانسور شیشه ای در خانه هیدرولیکی

اسانسور شیشه ای در خانه ، معمولا از نوع هیدرولیکی است ولی در انواع دیگر هم ساخته می شود. در نصب نوع هیدرولیکی به چاهک، موتورخانه و اورهد نیازی نیست. به همین دلیل برای اجرای این نوع از آسانسورها نیازی به در نظر گرفتن فضایی از پیش تعیین شده نمی باشد. در نتیجه کمتر از آهن کشی و سازه های فلزی استفاده می شود و احتیاجی ندارد که اطراف آسانسور، چه قبل و چه پس از اجرا، دیوارکشی شود. هچنین نیاز به تخریب زیاد ساختمان ندارد.

مزیت دیگری که در نصب آسانسور شیشه ای خانگی وجود دارد این است که با برق تک فاز هم کار می کند. بنابراین برای اینکه یک اسانسور شیشه ای در خانه ساخته شود لزومی ندارد که با برق سه فاز راه اندازی گردد. این مورد باعث کاهش مصرف برق می شود. در کل نصب آسانسور شیشه ای در خانه بسیار آسان و سریع است و نصب آن زیاد طول نمی کشد.

 

بالابر خانگی کششی 

بالابر های خانگی کششی یا وینچی نوع دیگری از انواع هوم لیفت ها هستند که با استفاده از سیستم وزنه تعادل و سیم بکسل به نسبت بالابر آپارتمانی هیدرولیکی دارای قدرت و امنیت کم تری می باشند. البته بالابر های خانگی را نیز می توان به صورت کفی لبه دار و یا کابین دار مورد استفاده قرار داد که به تبع وجود کابین ، امنیت تردد را افزایش می دهد. بالابر خانگی کابین دار نیز می تواند با متریال متفاوت نظیر استیل ، چوب ، شیشه و … ساخته شود. در این حالت قیمت آسانسور بالابر برقی خانگی کابین دار بر حسب متریال مورد استفاده (شیشه ای ، چوبی و …) متغیر خواهد بود. به طور معمول قیمت بالابر خانگی شیشه ای کابین دار بیشتر است. برای اجرای انواع آسانسور مسکونی کششی می توان با توجه به فضای موجود از موتورهای گیرلس یا گیربکسی استفاده نمود.

 

آسانسور شیشه ای خانگی کششی

آسانسور شیشه ای خانگی کششی از نوع روملس MRL یا بدون موتورخانه است. در این سیستم، منبع تولید نیرو موتور گیرلس است که توسط سیم بکسل به کابین منتقل می شود. این نوع آسانسور مانند سیستم هیدرولیکی، فضای زیادی را اشغال نمی کند. اسانسور شیشه ای در خانه از نوع کششی، به دلیل قابل دید بودن اجزای آسانسور از جمله سیم بکسل، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا نمای جالبی به ساختمان نمی دهد. اما از لحاظ سرعت و ارتفاع محدودیتی در آن وجود ندارد و از این نظر نسبت به نوع هیدرولیکی، برتری دارد.

 

بالابر خانگی کابین دار
بالابر خانگی کابین دار

 

انواع آسانسورهای خانگی MRL

به آسانسورهای بدون اتاق ماشین MRL نیز گفته می شود. در انواع اسانسورهای خانگی MRL، درایو و کنترلر در بالابر قرار دارند و نیاز به موتورخانه جداگانه نمی باشد. اگر فضایی برای موتورخانه در دسترس نباشد اما خریدار به دنبال یک کابین بزرگ باشد، انواع آسانسورهای خانگی بدون موتورخانه می توانند ایده آل باشند. این آسانسورها در سیستم های درایو زنجیر برقی و کابل درایو وزنه ای موجود می باشند.

 

نصب بالابر خانگی 

همانطور که اشاره شد ساخت و نصب آسانسور بالابر خانگی می تواند در دو نوع هیدرولیکی و یا کششی ساخته شود. در هر دو سیستم جهت نصب آسانسور خانگی هوم لیفت (آسانبر خانگی) لازم است یک قاب فولادی ساخته شود که برای ساخت این قاب معمولا از پروفیل قوطی ۱۰ در ۴ استفاده می شود. قاب فولادی با استفاده از صفحه ستون فولادی که با بولت کاملا در بتن قفل شده است، به کف محل نصب بالابر خانگی کوچک متصل می شود. البته در صورتی که ماکسیمم باری که آسانبر خانگی برای آن طراحی شده است، کم باشد، مطابق نظر طراح می توان قاب فولادی را به صفحه ستون متصل ننمود. به طوری که پروفیل قوطی بالابرهای خانگی ، مستقیما به یک کف مستحکم با پیچ و رولپلاک فولادی متصل شود. سپس تجهیزات و متعلقات آسانسورهای خانگی هوم لیفت شیشه ای بر حسب نوع بالابر و عمدتا با اتصالات پیچی به یک دیگر متصل می شوند.

 

قیمت بالابر خانگی کابین دار

بخش مهمی از هزینه خرید و نصب بالابر خانگی کابین دار مربوط به قیمت آسانسور خانگی هوم لیفت می باشد. به طوری که آسانسور بالابرهای خانگی کابین دار از پیش ساخته شده تا محل نصب حمل شده و پس از سرهم بندی تجهیزات نصب می شود. ریل کشی، ایجاد فضای نصب و همچنین جانمایی در تعیین هزینه نصب بالابر خانگی تأثیر دارند. قیمت بالابر خانگی کابین دار از نمونه های بدون کابین آن بیشتر است. جنس کابین هم تعیین کننده قیمت بالابر خانگی کابین دار می باشد. اگر چه قیمت بالابر خانگی کابین دار بیشتر می باشد، اما به دلیل امنیت بالاتر و زیبایی بالاتر، طرفداران بیشتری دارد.

 

هزینه نصب بالابر خانگی
نصب بالابر خانگی

 

مزایای انواع آسانسور خانگی هوم لیفت

با وجود خطرات مختلف در استفاده از بالابر های خانگی از مزایای خرید و نصب آسانسور بالابر خانگی هوم لیفت می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • نصب سریع و آسان انواع اسانسورهای خانگی
  • قابلیت تغذیه با برق تک فاز و سه فاز
  • عدم نیاز به چاهک جهت نصب بالابر خانگی کوچک
  • قابلیت نصب آسانسورهای خانگی در فضای محدود
  • عدم نیاز به آهن کشی مجزا
  • عدم نیاز به احداث موتورخانه برای آسانبر خانگی
  • قیمت مناسب انواع بالابر برقی نفربر خانگی

 

قیمت آسانسور خانگی تک نفره
بالابر برقی خانگی

 

مشخصات بالابر آپارتمانی

بالابر آپارتمانی دارای کیفیت حرکتی مناسب و بدون شوک می باشد و بسیار نرم و یکنواخت حرکت می کند و برای حمل نفرات در ساختمان های دوبلکس و تریبلکس با پوشش شیشه ای استفاده می گردد.

بالابر اپارتمانی هیدرولیک نیاز به چاهک و اتاقک موتور خانه در بالای ساختمان ندارد. بنابراین در ساختمان هایی که فضای مناسب برای نصب اسانسور وجود ندارد با حداقل میزان تخریب و بنایی نصب می گردند. همچنین برای راه اندازی بالابر نیازی به آهن کشی به طور جداگانه نمی باشد و در تعیین محل پاوریونیت بالابر آپارتمانی هیدرولیک انعطاف پذیری بالایی وجود دارد.

در صورت عدم امکان استفاده از برق سه فاز ، بالابر آپارتمان حتی با برق تکفاز شهری راه اندازی خواهد شد. بالابر آپارتمانی هیدرولیکی فقط برای حرکت به سمت بالا انرژی برق مصرف می کند. اما در هنگام پایین آمدن نیازی به مصرف برق نیست و در حرکت به سمت پایین از نیروی جاذبه به جای کارکرد موتور استفاده می گردد. همین امر باعث می شود که آسانسور با سرعت بیشتری به سمت پایین حرکت کند و در مصرف برق صرفه جویی شود. این موضوع نیز می تواند یکی از دلایل مقرون بصرفه بودن قیمت آسانسور خانگی کوچک هیدرولیکی باشد.

بصورت کلی بالابر اپارتمانی هیدرولیک با کابین ، ایمنی بالاتری نسبت به بالابرهای گیربکسی دارند. در بالابرهای آپارتمانی می توان موتور را در پایین ترین طبقه قرار داد و مزیت آن دسترسی هرچه سریع تر سرویس کار در مواقع اضطراری به داخل موتور خانه می باشد.

در بالابر آپارتمانی تجهیزاتی مانند پاراشوت، راپچز والو و فلوکنترل حتی در صورت عدم پمپ شدن روغن، نشت روغن و یا حتی وجود پارگی در شلنگ فشار قوی ، اجازه سقوط بالابر اپارتمان را نمی دهند.

 

ابعاد هوم لیفت

ابعاد هوم لیفت یا آسانسور خانگی می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از عوامل موثر بر ابعاد هوم لیفت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ظرفیت: ظرفیت وزنی می تواند بر ابعاد هوم لیفت تاثیر بگذارد. هوم لیفت هایی با ظرفیت بالاتر معمولا به حجم بزرگ تری نیاز دارند تا اجزای ساختاری لازم را در خود جای دهند و عملکرد ایمن را تضمین کنند.
  • تعداد طبقات: فاصله عمودی که هوم لیفت بین طبقات باید طی کند بر ارتفاع کلی شفت آسانسور تاثیر می گذارد. طبقات بیشتر ممکن است به شفت بالابر بلندتری نیاز داشته باشد که می تواند بر ابعاد هوم لیفت تاثیر بگذارد.
  • اندازه کابین: اندازه مورد نظر کابین یا پلت فرم از عوامل موثر دیگر بر ابعاد هوم لیفت و قیمت آسانسور خانگی تک نفره می باشد.
  • محدودیت فضا: فضای موجود در داخل خانه برای نصب هوم لیفت یک عامل ضروری است. ابعاد آسانسور آپارتمانی باید با عوامل موثری مانند دیوارها، محدودیت های سازه ای و الزامات فاصله در فضای اختصاص یافته، متناسب باشد.
  • طراحی و سفارشی سازی: انتخاب های طراحی و گزینه های سفارشی سازی انتخاب شده می تواند بر ابعاد هوم لیفت تاثیر بگذارد. ویژگی های زیبایی شناختی مختلف، متعلقات و قابلیت های اضافی ممکن است بر ابعاد کلی و همین طور قیمت آسانسور خانگی تک نفره تاثیر بگذارد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۲ از ۵ - از مجموع ۹ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما