استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مراحل نصب آسانسور

مراحل نصب آسانسور
مراحل نصب آسانسور

مراحل نصب آسانسور نیازمند دانش فنی و استفاده از نصابان متخصص در این زمینه می باشد. در غیر این صورت، راه اندازی آسانسور با مشکلات و دشواری های فراوانی روبرو خواهد بود. آشنایی با مراحل نصب و راه اندازی آسانسور به مالکان کمک می کند که نظارت بهتر و بیشتری بر فرآیند پیشبرد پروژه داشته باشند. در این مطلب به معرفی مراحل نصب اسانسور پرداخته شده است. کاربران گرامی می توانند به منظور استعلام قیمت، خرید و نصب آسانسور با عمران مدرن در ارتباط باشند.

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور

به طور کلی مراحل نصب و راه اندازی آسانسور شامل تعیین محل نصب اسانسور و تهیه نقشه های مربوطه، آماده سازی چاله آسانسور، نصب ریل آسانسور، نصب درب طبقات و نصب مکانیکی آسانسور می باشد. همه مراحل ساخت آسانسور به نوبه خود حائز اهمیت است و باید به درستی انجام شود.

مراحل نصب آسانسور
نصب آسانسور

مراحل ساخت آسانسور و تعیین محل نصب

از اولین مراحل ساخت آسانسور ، تعیین مکان مناسب برای نصب آن می باشد. آسانسورها هم در داخل و هم در بیرون ساختمان قابل اجرا هستند. در بعضی از ساختمان ها مکان اجرای آسانسور مشخص بوده و برخی دیگر فاقد جای آسانسور می باشند. بنابراین انتخاب مکان مناسب نصب از اولین چالش های مراحل نصب و راه اندازی آسانسور است. برای تعیین مکان اجرا، باید مواردی همچون ابعاد فضا و نحوه دسترسی را مدنظر قرار داد. انتخاب درست محل نصب به افزایش سرعت و کیفیت مراحل نصب آسانسور کمک می کند.

مراحل نصب اسانسور و آماده سازی چاه آسانسور

در چاه آسانسور تجهیزاتی همچون بافر، گاورنر، سکوی ضربه گیر و … قرار داده می شود. تعیین ابعاد چاله اسانسور در مراحل نصب اسانسور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. حداقل فاصله کف چاه آسانسور تا سطح کفسازی برابر با ۱۹۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود که فاصله دقیق آن به نوع و ظرفیت وزنی آسانسور وابسته می باشد. در چاله اسانسور فضایی هم به عنوان فضای جانپناه در نظر گرفته می شود که در صورت حضور تعمیرکار در چاه و سقوط ناگهانی آسانسور، فرد بتواند از این فضا برای نجات جان خود استفاده نماید.

دیواره های چاه هم نیاز به آماده سازی دارند که به این منظور می توان از ورق، آجر و یا رابیتس استفاده کرد. دیوارکشی برای سه طرف چاهک شامل دیواره راست، چپ و روبرو انجام شده و از کف تمام شده اولین توقف شروع می گردد و تا اتاقک موتورخانه بر روی پشت بام ادامه می یابد.

مراحل ساخت آسانسور
ساخت آسانسور

در ورق کشی دیواره غالبا از ورق های فلزی استفاده می شود. در رابیتس بندی هم از توری های فلزی استفاده شده و سپس روی آن را اندود می کنند. برای آماده سازی دیواره چاه با آجر هم، دیوار باید با سیمان یا گچ و خاک اندود گردد. بتن ریزی کف چاه هم از دیگر مراحل نصب آسانسور است که باید انجام شود.

مراحل نصب آسانسور شامل آهن کشی و ساخت موتورخانه

پس از اتمام آماده سازی چاه، آهن کشی آسانسور که از اصلی ترین و مهم ترین مراحل ساخت آسانسور می باشد، انجام می شود. مراحل آهن کشی شامل شاقول ریزی، تعیین محل صفحه پیلوت، تعیین خط تراز و کلاف بندی می باشد.

موتورخانه آسانسور جایی است که تجهیزاتی همچون تابلو فرمان و موتور در آن قرار داده می شود. ساخت و آماده سازی موتورخانه هم از مراحل نصب و راه اندازی آسانسور است. در طراحی و اجرای این فضا باید مواردی همچون عرض درب ورودی، تهویه، فاصله کف تمام شده آخرین توقف تا سقف موتورخانه را مدنظر قرار داد.

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور و اجرای درب طبقات

آماده سازی فضای مورد نیاز برای نصب درب در مرحله آهن کشی از مراحل نصب آسانسور انجام می شود. آماده سازی دقیق این فضا و نصب صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. درب آسانسور باید به صورت کاملا تراز و شاقول نصب گردد. در غیر این صورت، با گذشت زمان، باز و بسته شدن درب با مشکل مواجه خواهد شد.

مراحل ساخت آسانسور و نصب مکانیکی آن

نصب مکانیکال آسانسور شامل نصب کابین، موتور، فلکه هرزگرد، گاورنر، شاسی موتور آسانسور و دیگر تجهیزات و قطعات آسانسور می باشد. از آنجایی که تجهیزاتی همچون موتور و فلکه هرزگرد بر روی شاسی موتور آسانسور سوار می شوند، نصب و جوشکاری درست آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور
اجرای آسانسور

مراحل نصب آسانسور و اجرای تجهیزات الکتریکی

این بخش از مراحل نصب آسانسور شامل اجرای تجهیزات الکتریکی است. در این گام تابلو فرمان آسانسور، تراول کابل، شستی، انکودر و دیگر تجهیزات الکتریکی آسانسور نصب می گردد. در نهایت نیز با بررسی تمام تجهیزات و عدم وجود مشکل، تاییدیه آسانسور صادر شده و قابل استفاده می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت پکیج کامل اسانسور

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

استاندارد اسانسور

الزامات جدید استاندارد آسانسور

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت آسانسور ۴ نفره

قیمت آسانسور ۶ نفره برای ۵ طبقه

قیمت آسانسور هیدرولیک

قیمت کابین آسانسور ۶ نفره

کابین اسانسور

طرح کابین آسانسور ام دی اف استیل

فرق آسانسور هیدرولیک و کششی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.53 ( 5 نظر)