استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

هوم لیفت چیست

هوم لیفت چیست
هوم لیفت چیست

هوم لیفت چیست و چه کاربردی دارد. هوم لیفت ها در واقع آسانسورهای کوچکی هستند که برای حمل ۲ تا ۴ نفر طراحی می شوند. بر خلاف آسانسورهای هیدرولیک یا آسانسورهای سنتی با چرخ دنده و وزنه تعادل، هوم لیفت نیازی به فضای اضافی برای اتاق ماشین، بالای سر یا گودال ندارد. همین امر، هوم لیفت را برای استفاده خانگی و خصوصی مناسب تر می کند. اغلب، هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز کمتر از آسانسورهای معمولی است.

خصوصیات هوم لیفت چیست و در چه اماکنی کاربرد دارد؟ مزایای هوم لیفت چیست و چه انواعی دارد؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ داده و جزئیات بیشتری از این محصول را بررسی می نماییم.

خصوصیات هوم لیفت چیست

در این بخش به این موضوع که ویژگی های اصلی هوم لیفت چیست پرداخته می شود. هوم لیفت در واقع نوعی آسانسور خانگی ارزان است که به طور خاص برای خانه های شخصی طراحی می گردد و در طراحی آن از چهار عامل زیر پیروی می شود:

  • طراحی فشرده و کم حجم با توجه به محدودیت های فضایی در یک ملک خصوصی.
  • وجود محدودیت استفاده از آسانسور عمدتا برای ساکنان منازل شخصی.
  • تسهیلات ویژه برای رفع نیازهای سالمندان و افراد معلول از جمله استفاده کنندگان از ویلچر و بالابر پله.
  • حرکت آرام، روان و بدون تکان بالابر و آسانی کنترل سیستم برای سهولت کار.
هوم لیفت چیست
هوم لیفت شیشه ای

نحوه عملکرد هوم لیفت

پاسخ به این پرسش که عملکرد هوم لیفت چگونه است و چه ساختاری دارد، به درک بهتری از اینکه هوم لیفت چیست ، کمک شایانی می نماید. سیستم محرک هوم لیفت اغلب در داخل سازه آسانسور ساخته می شود. این سیستم دارای یک پیچ، یک موتور الکتریکی و یک مهره است که در پشت صفحه کنترل سکوی آسانسور نصب می شود. بنابراین به عنوان یک سیستم “پیچ و مهره” نامیده می شود. هنگامی که بالابر کار می کند، موتور مهره را مجبور می کند تا دور پیچ بچرخد و بالابر را به بالا و پایین فشار دهد. اکثر هوم لیفت ها دارای ساختار سکوی باز هستند تا فضای بیشتری را آزاد کنند و از ۳ طرف مختلف سکو دسترسی داشته باشند. این امر مستلزم آن است که همه تولیدکنندگان، مکانیسم های ایمنی خاصی را لحاظ نمایند.

انواع هوم لیفت چیست

انواع هوم لیفت ها بسیار متنوع می باشند و می توانند با توجه به نوع سیستم استفاده شده برای حرکت و طراحی ظاهری، از چندین شکل متفاوت برخوردار باشند. در ادامه، به این موضوع که انواع هوم لیفت چیست پرداخته می شود.

هوم لیفت کابلی چیست

هوم لیفت کابلی از شفت، کابین، سیستم کنترل و وزنه های تعادل تشکیل می گردد. برخی از مدل ها به اتاق فنی نیز نیاز دارند. هوم لیفت های کابلی مشابه مدل هایی هستند که در ساختمان های تجاری یافت می شوند. این آسانسورها به دلیل وجود چاه و اتاق تجهیزات، بیشترین فضا را اشغال می کنند. هوم لیفت های کششی برای حرکت به سیستم قرقره نیاز دارند. استفاده از این مدل برای ساختمان های جدید کمتر رایج می باشد، زیرا در بیشتر موارد از فناوری هیدرولیک استفاده می شود.

هوم لیفت زنجیره ای چیست

هوم لیفت های زنجیره ای شبیه بالابرهای کابلی هستند، اما در آن ها به جای کابل از زنجیری که دور یک درام پیچیده شده است برای بالا و پایین بردن ماشین استفاده می کنند. زنجیر دوام بیشتری نسبت به کابل دارد و نیازی به تعویض مکرر ندارد. بالابرهای خانگی زنجیروار نیز نیازی به اتاق ماشین جداگانه ندارند که باعث صرفه جویی در فضا می شود.

هوم لیفت چیست
آسانسور خانگی کابین مستطیلی

هوم لیفت بدون اتاق ماشین چیست

هوم لیفت های بدون اتاق ماشین با لغزش به بالا و پایین مسیر سفر، با وزنه تعادل کار می کنند. این نوع هوم لیفت یک انتخاب عالی برای ساختمان های مسکونی موجود است. در پاسخ به اینکه برتری این نوع هوم لیفت چیست ، می توان گفت که در اجرای آن به ماشین آلات و چاله هایی که به داخل زمین می رسند نیاز نیست. با این حال، هوم لیفت های کششی همچنان به فضای بیشتری در بالای سقف آسانسور نیاز دارند تا اجزای مورد نیاز برای بالا و پایین بردن کابین را در خود جای دهند. آسانسور خانگی یا هوم لیفت بدون شفت شامل یک کابین آسانسور مستطیلی است که روی یک ریل قرار می گیرد.

هوم لیفت هیدرولیک چیست

هوم لیفت های هیدرولیک توسط پیستونی که در یک سیلندر حرکت می کند جابجا می شوند. از آنجایی که سیستم محرک به طور کامل در چاه آسانسور قرار دارد، نیازی به اتاق ماشین نیست و سیستم کنترل به اندازه کافی کوچک است که در یک کابینت روی دیوار نزدیک آسانسور قرار بگیرد. برای سیستم های هیدرولیک دارای سوراخ، سیلندر باید تا عمق کف مطابق با پایه های آسانسور گسترش یابد، در حالی که سیستم های هیدرولیک بدون سوراخ نیازی به گودال ندارند.

هوم لیفت پنوماتیک چیست

هوم لیفت های پنوماتیک از یک سیستم خلاء در داخل یک لوله برای هدایت حرکت خود استفاده می کنند. در این سیستم نیازی به گودال یا اتاق ماشین نیست، بنابراین هوم لیفت های پنوماتیک به راحتی در فضاهای محدود نصب می شوند. هوم لیفت های پنوماتیک از لوله های اکریلیک یا شیشه (معمولا حدود ۸۰ سانتی متر قطر) تشکیل شده اند. این هوم لیفت ها در دیوار پنهان نمی شوند و معمولا در نزدیکی راه پله قرار می گیرند.

هوم لیفت چیست
آسانسور مسکونی گرد

هوم لیفت پیچ دار چیست

هوم لیفت های پیچ و مهره ای بر اساس مفهوم موتوری طراحی می شوند که یک مهره را می چرخاند، که مهره نیز پیچ را می چرخاند و بنابراین بالابر را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. در پاسخ به اینکه مزایای این هوم لیفت چیست باید گفت که قابل اعتماد، ایمن و کارآمد بوده و نسبت به آسانسورهای هیدرولیک یا تسمه ای به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. هوم لیفت پیچ دار معمولا تا ۶ طبقه استفاده می شود.

هوم لیفت چیست
هوم لیفت شیشه ای

مزایای هوم لیفت چیست

در این بخش به این موضوع که مزایای هوم لیفت چیست ، می پردازیم. از مزایای استفاده از هوم لیفت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش ارزش ملک
  • عدم نیاز به وجود موتور خانه
  • تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه
  • استهلاک پایین و عمر مفید طولانی
  • بدون نیاز به حفر چاله و حفره عمیق
  • بدون نیاز به دیوار کشی و تخریب گسترده
  • دسترسی آسان به سیستم هدایت و کنترل
  • فراهم کردن رفاه و آسایش بیشتر برای ساکنان
  • استفاده از برق تک فاز و مناسب برای کارکرد خانگی

عوامل موثر بر قیمت هوم لیفت چیست

قیمت آسانسور خانگی یا هوم لیفت تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. در ادامه به پرسش عوامل موثر بر قیمت هوم لیفت چیست ، پاسخ داده می شود.

  • ظرفیت بار

ظرفیت بار هوم لیفت، یعنی مقدار و وزن باری که می تواند حمل کند. هوم لیفت های با ظرفیت بار بزرگ تر، معمولا هزینه بیشتری دارند.

  • ارتفاع سفر

ارتفاع سفر، یعنی فاصله بین طبقاتی که هوم لیفت باید طی کند. ارتفاع سفر بیشتر ممکن است نیاز به سیستم های پیچیده تر و هزینه بیشتری برای نصب در پی آورد.

  • نوع سیستم

نوع سیستم استفاده شده در هوم لیفت نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. سیستم های هیدرولیکی، کششی و … هر کدام قابلیت ها و هزینه های متفاوتی دارند.

  • طراحی و جنس مواد

جنس بدنه، درب ها، و جزئیات ظاهری هوم لیفت نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارند. طرح و ظاهر زیبا، استفاده از مواد با کیفیت بالا و جزئیات متفاوت می توانند هزینه را افزایش دهند.

  • امکانات و ویژگی های اضافی

هوم لیفت هایی که دارای امکانات و ویژگی های اضافی مانند صوتی و تصویری، نورپردازی، کنترل هوشمند و غیره هستند، معمولا هزینه بیشتری دارند.

  • نصب و تاسیسات

عواملی مانند مشکلات ساختمانی، اعمال تغییرات در ساختمان و نیاز به صدور مجوزهای لازم می تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد.

  • تجهیزات ایمنی و استانداردها

استفاده از تجهیزات ایمنی پیشرفته و رعایت استانداردهای صنعتی ممکن است هزینه را افزایش دهد.

در نهایت، هر پروژه دارای هوم لیفت منحصر به فرد است و هزینه ها بسته به نیازها و شرایط خاص هر پروژه ممکن است متفاوت باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق می توانید با کارشناسان عمران مدرن تماس حاصل فرمایید و از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

برای مطالعه بیشتر:

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

هوم لیفت شیشه ای

معایب هوم لیفت

نصب آسانسور در راه پله

قیمت انلاین اسانسور

استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

مراحل اخذ استاندارد آسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

قوانین استاندارد آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

خدمات آسانسور در تهران

بهترین شرکت آسانسور در تهران

الزامات جدید استاندارد آسانسور

قیمت پکیج کامل اسانسور

آسانسور کششی

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

قیمت اسانسور ۴ نفره

مراحل نصب اسانسور

آسانسور جکی

آسانسور هیدرولیکی چیست

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک

آسانسور گیرلس

آسانسور شیشه ای خانگی

هزینه نصب آسانسور چهار طبقه

قیمت آسانسور بدون چاله

آسانسور برای چند طبقه الزامی است

ماده ۵۶ قانون آسانسور

قیمت اسانسور ۶نفره

عکس کابین آسانسور

تولید کنندگان کابین آسانسور

کابین استیل آسانسور

قیمت آسانسور برای ۵ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.44 ( 4 نظر)