استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی
فرق آسانسور کششی با هیدرولیک

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در سیستم حرکتی، نوع موتور، فضای مورد نیاز برای اجرا، تجهیزات و … می باشد. تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی از دیگر موارد اختلاف این دو نوع آسانسور است. کسب اطلاعات در خصوص فرق آسانسور کششی با هیدرولیک به خریداران کمک می کند که در مورد انتخاب و اجرای آسانسور ، آگاهانه تر تصمیم گیری نمایند. لازم به ذکر است که برای انتخاب آسانسور مناسب، حتما باید مشخصات پروژه نیز در نظر گرفته شود.

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی به تعداد طبقات و توقف آسانسور، نوع موتور، کابین، شستی آسانسور و … وابسته است. اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت آسانسورها، موتور آن می باشد که وارداتی یا تولید داخل بودن آن بر روی قیمت موتور بسیار موثر است. با تغییر جنس و ظرفیت کابین نیز، قیمت آسانسور تغییر می یابد.

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی
آسانسور

همان طور که بیان شد، تعداد توقف تعیین کننده تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی می باشد. قیمت آسانسور کششی برای توقف های پایین بیشتر از آسانسور هیدرولیکی است. اما برای ۴ توقف و بیشتر از آن، بهتر است که آسانسور کششی اجرا گردد.

شرکت عمران مدرن علاوه بر آسانسور مجری انواع بالابر خانگی نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت بالابر خانگی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

فرق آسانسور کششی با هیدرولیک در سیستم انتقال

اصلی ترین تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در سیستم انتقال آنها می باشد. آسانسورهای کششی و هیدرولیکی در سیستم حرکتی با یکدیگر متفاوت هستند. برای انتقال آسانسورهای کششی از سیم بکسل و وزنه استفاده می شود. سیم بکسل ها به دور فلکه قرار گرفته و با حرکت آن کابین آسانسور به سمت بالا یا پایین حرکت می نماید. در صورتی که حرکت آسانسورهای هیدرولیکی به وسیله جک صورت می پذیرد. به کمک پمپاژ روغن توسط پاوریونیت، آسانسور هیدرولیکی به سمت بالا حرکت کرده و برای پایین آمدن، فشار روغن قطع شده و به درون پاوریونیت بازگردانده می شود.

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در نوع موتور

برای اسانسورهای کششی از موتورهای گیرلس یا گیربکسی و برای اسانسورهای هیدرولیکی از موتور هیدرولیک مستغرق در روغن یا هواخنک استفاده می شود. موتورهای کششی به دو صورت تک سرعته و دو سرعته عرضه شده و به فروش می رسند. انواع موتورهای گیرلس را می توان برای آسانسورهای روملس مورد استفاده قرار داد. اما برای آسانسورهای دارای موتورخانه غالبا از موتورهای گیربکسی استفاده می شود.

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی
آسانسور هیدرولیکی

موتورهای هیدرولیک مستغرق در روغن نسبت به انواع هواخنک از کارایی و عملکرد بالاتری برخوردار هستند. غرق بودن موتور در روغن به خنک سازی آن کمک نموده و از سوختن موتور جلوگیری می نماید. بنابراین برای آسانسورهای هیدرولیکی با حجم ترافیکی بالا، باید از انواع موتور هیدرولیک مستغرق در روغن استفاده نمود.

مقایسه آسانسور هیدرولیک با کششی در فضای اشغالی

دیگر تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در فضای مورد نیاز برای جانمایی آسانسور است. به طور کلی آسانسورهای هیدرولیکی به فضای کمتری برای اجرا نیاز دارند. ساختمان های فاقد جای آسانسور با چالش های بیشتری برای اجرا و نصب آسانسور مواجه هستند و نیاز به اجرای آسانسوری دارند که حداقل فضا را اشغال نموده و تخریب و یا تغییر در معماری ساختمان را به حداقل برساند. بنابراین در ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور و فضای از پیش تعبیه شده، مناسب ترین گزینه آسانسور هیدرولیک می باشد. همچنین در ساختمان های نوسازی که فضای اندکی برای نصب آسانسور دارند، می توان از آسانسورهای هیدرولیک استفاده کرد.

فرق آسانسور هیدرولیک و کششی

در مقایسه آسانسور هیدرولیک با کششی باید گفت که آسانسورهای هیدرولیک مصرف برق کمتری دارند. به عبارتی این آسانسورها تنها برای حرکت به سمت بالا به برق نیاز داشته و برای پایین آمدن نیازی به روشن بودن موتور نیست.

فرق آسانسور کششی با هیدرولیک در عملکرد این دو آسانسور در زمان قطعی برق نیز می باشد. در واقع به هنگام قطعی برق، آسانسورهای کششی از کار افتاده و عملا از سرویس خارج می شوند. بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلی آسانسور باید مجهز به برق اضطراری و سیستم UPS باشد. این سیستم پس از قطع برق فعال شده و باعث ادامه حرکت آسانسور می گردد. به این ترتیب مسافران می توانند به طور ایمن به مقصد رسیده و از آسانسور خارج شوند. در آسانسورهای هیدرولیکی به هنگام قطعی برق، شیرهای سلونوئیدی وارد عمل شده و سبب حرکت کابین به سمت پایین ترین ایستگاه و توقف آن می گردد.

مقایسه آسانسور هیدرولیک با کششی
جک هیدرولیک

مقایسه آسانسور هیدرولیک با کششی

به طور کلی تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی به شرح زیر می باشد:

  • آسانسور هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری اشغال می نماید.
  • برای ساختمان های بلندمرتبه باید از آسانسور کششی استفاده نمود و آسانسورهای هیدرولیکی پاسخگو این ساختمان ها نخواهند بود.
  • مصرف انرژی در آسانسورهای هیدرولیکی کمتر است.
  • سرعت حرکت آسانسورهای کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی بیشتر است.
  • حرکت اسانسورهای هیدرولیکی با سر و صدای کمتری همراه است.
  • این دو آسانسور در نوع سیستم حرکتی و موتور با یکدیگر متفاوت هستند.
  • نصب و راه اندازی آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی آسان تر است.
  • از نظر زیست محیطی، از آنجایی که آسانسورهای هیدرولیکی با روغن و مایع هیدرولیک کار می کنند، در صورت نشتی، باعث خطرات زیست محیطی بیشتری می شوند.

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی ، باید تمامی مشخصات پروژه همچون طول پیمایش آسانسور، ترافیک ساختمان، فضای موجود برای نصب، قدیمی یا نوساز بودن ساختمان و … مورد ارزیابی قرار گیرد تا در نهایت مناسب ترین نوع آسانسور انتخاب و اجرا شود.

برای مطالعه بیشتر:

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای کششی

قیمت روز آسانسور ۴ نفره

آسانسور جکی

قیمت آسانسور ۶ نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)