استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آسانسور هیدرولیک جک از زیر

آسانسور جک از زیر
آسانسور جک از زیر

آسانسور هیدرولیک جک از زیر یکی از انواع اسانسورهای هیدرولیکی است که عملکرد آن منوط به جک نصب شده زیر یوک کابین می باشد. اسانسور های هیدرولیک به دو نوع اصلی جک از زیر و جک از بغل دسته بندی می شوند. در اسانسور هیدرولیک جک از زیر ، جک به بخش پایینی کابین متصل شده و در نوع جک از بغل، جک در کنار کابین وصل شده است. در این مقاله از عمران مدرن به شرح و بررسی نصب اسانسور هیدرولیک جک از زیر و سایر نکات مربوط به آن پرداخته و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین برای استعلام قیمت آسانسور می توانید با شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام قیمت پله برقی و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

آسانسور هیدرولیک جک از زیر
اسانسور هیدرولیک جک از زیر

مکانیزم آسانسور هیدرولیک جک از زیر

در آسانسور هیدرولیک جک از زیر ، جک پایین کابین متصل شده و با حرکت جک، کابین در بین طبقات جابجا می شود. در اغلب آسانسور های جک از زیر، اندازه حرکت آسانسور درست به اندازه کورس حرکتی جک است و برای جابجا شدن آسانسور به اندازه یک طبقه، جک نیز به اندازه ارتفاع آن طبقه حرکت می کند.

برای جای گذاری جک در اسانسور های جک از زیر ، یک حفره برای قرار گیری سیلندر و بدنه جک در چاه آسانسور تعبیه شده و سیلندر برای همیشه در آن قرار می گیرد. به دلیل حساسیت بالای جک به مایعات خورنده و آب، حفره جک به خوبی آب بندی شده و در برابر نفوذ مایعات، مقاوم می شود.

در نوع دیگری از آسانسور های جک از زیر ، کورس حرکتی آسانسور به لطف استفاده از جک تلسکوپی بیش از عمق چاهک می باشد. جک های تلسکوپی برای مکان هایی که نیاز به جابجایی آسانسور در ارتفاع بالا دارند و یا امکان حفر حفره جک به اندازه زیاد میسر نیست، کاربرد دارند.

مکانیزم آسانسور هیدرولیک جک از زیر
نصب جک آسانسور

کاربرد آسانسور هیدرولیک جک از زیر

آسانسور هیدرولیک جک از زیر غالبا در ساختمان ها تا ۴ طبقه و اسانسورهای پانوراما و شیشه ای پاساژ ها کاربرد دارند. در واقع به دلیل قرار گیری جک در پایین این نوع از آسانسورها، نیاز به حفر کردن حفره برای قرار دادن بدنه جک می باشد و در ساختمان های بلند مرتبه به دلیل نیاز به حفره جک بسیار عمیق، از اسانسور هیدرولیک جک از زیر استفاده نمی شود. همچنین این آسانسور ها به دلیل بهره گیری از قدرت بالای نیروی هیدرولیک برای آسانسور های باربری و ظرفیت بالا، گزینه ای مناسب می باشند. اغلب اسانسورهای خودروبر از نوع اسانسور هیدرولیک جک از زیر می باشند.

کاربرد آسانسور هیدرولیک جک از زیر
آسانسور هیدرولیک شیشه ای

مزایای آسانسور هیدرولیک جک از زیر

آسانسور هیدرولیک جک از زیر نسبت به سایر آسانسورها دارای مزایای بخصوصی می باشد که سبب تمایز آن شده است. از مزایای اسانسور هیدرولیک جک از زیر می توان موارد زیر را نام برد.

  • اسانسور های هیدرولیک جک از زیر فاقد اجزای معمولی چون فلکه و سیم بکسل می باشند.
  • استفاده از نیروی هیدرولیکی در این آسانسور سبب افزایش قدرت آن شده است.
  • اسانسور هیدرولیک جک از زیر به دلیل عدم وجود وزنه تعادل و اجزای دیگر، یک گزینه بسیار مناسب برای طراحی اسانسور های پانوراما و کابین شیشه ای هستند.
  • این آسانسور ها صدا و لرزش بسیار پایینی تولید می کنند.
  • به دلیل قرار گیری جک در مرکز هندسی آسانسور ، امنیت آن بسیار بالا می باشد.

معایب آسانسور هیدرولیک جک از زیر

بزرگ ترین عیب آسانسور هیدرولیک جک از زیر ، نیاز آن به حفره جک است. از آنجایی که بطور معمول اندازه حرکت این آسانسورها به اندازه کورس حرکتی جک می باشد، لازم است تا حفره جک به عمقی به اندازه مسیر حرکت آسانسور حفر گردد.

حفره جک پس از حفر شدن باید به خوبی دیوار کشی و مقاوم سازی شود تا از احتمال ریزش آن جلوگیری گردد. همچنین چاه جک باید به درستی در برابر نفوذ آب و مواد خورنده مقاوم شود. این عوامل سبب افزایش هزینه نصب آسانسور هیدرولیک جک از زیر می گردند.

یکی دیگر از معایب آسانسور هیدرولیک جک از زیر ، عدم امکان استفاده از آن در تمامی مناطق است. در واقع امکان ایجاد حفره عمیق برای جک در برخی از مناطق به دلیل شرایط جغرافیایی ویژه، وجود ندارد. در این مناطق می توان از اسانسور هیدرولیک جک از بغل استفاده کرد. همچنین در سازه های بلند نیز به دلیل نیاز به حفر چاه بسیار عمیق، استفاده از این نوع آسانسور فاقد توجیه می باشد.

معایب آسانسور هیدرولیک جک از زیر
جک آسانسور

انواع جک های آسانسور هیدرولیک جک از زیر

بطور کل جک های آسانسور هیدرولیک جک از زیر را می توان به دو دسته جک تک مرحله ای و جک تلسکوپی طبقه بندی کرد. جک مستقیم بیشتر در آسانسور های خانگی و پاساژی با ۲ تا ۳ توقف کاربرد دارد. در سازه هایی که تعداد توقف و ارتفاع حرکت آسانسور بیشتر است، جک های تلسکوپی کاربرد دارند. مزیت اصلی جک تلسکوپی، کاهش ارتفاع حفره جک مورد نیاز می باشد.

در برخی از آسانسورهای هیدرولیک به جای استفاده از یک جک در مرکز هندسی کابین، از دو جک استفاده می شود. کاربرد این نوع از آسانسورها بسیار کم بوده و اغلب آسانسورهای هیدرولیکی جک از زیر تنها از یک جک استفاده می کنند.

  1. تفاوت آسانسور هیدرولیک جک از زیر و جک از بغل چیست؟

    برای نصب آسانسور هیدرولیک جک از زیر نیاز به حفر چاله برای نصب جک آسانسور می باشد، درحالیکه در آسانسور جک از بغل، نیازی به حفر چاله برای جای نمایی جک نیست.

  2. عمق حفره جک در آسانسور جک از زیر چقدر است؟

    عمق حفره جک به طول جک بستگی دارد. هر چه کورس حرکتی آسانسور بیشتر باشد، جک بلندتر بوده و عمق حفره مورد نیاز جک نیز افزایش می یابد.

برای مطالعه بیشتر:

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

نمایندگی موتور آسانسور الکو

موتور آسانسور abb

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد جدید آسانسور

قوانین شهرداری برای آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت کامل آسانسور

آسانسورهای کششی

قیمت روز آسانسور ۴ نفره

آسانسور جکی

آسانسور هیدرولیکی چیست

نصب آسانسور هیدرولیک

قیمت اسانسور ۶نفره

نصب آسانسور بعد از پایان کار

آسانسور بدون موتورخانه

قیمت آسانسور هیدرولیکی

آسانسور ویلایی

قیمت اسانسور برای ۵ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.64 ( 5 نظر)