استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب اسانسور در مشاعات

نصب اسانسور در مشاعات
نصب اسانسور در مشاعات

نصب اسانسور در مشاعات فرایند نسبتا پیچیده ای است که معمولا در ساختمان های قدیمی صورت می گیرد. با افزایش سن ساکنین و ایجاد برخی مشکلات اعم از ناتوانی جسمانی و حرکتی، نیاز به نصب آسانسور بیش از پیش به چشم می خورد.

نصب آسانسور در مشاعات

برای نصب اسانسور در مشاعات خانه های قدیمی، لازم است برخی موارد از جمله سن و وضعیت ساختمان و همچنین وضعیت مستاجرین مورد توجه قرار گیرد. پیش از فرایند نصب، ابتدا تکنسین ها وضعیت و ویژگی های ساختمان را بررسی و تحلیل می کنند. مجموعه همسایگان نیز باید از گزینه ها آگاه باشند و نصب اسانسور در مشاعات را تایید نمایند.

هزینه نصب اسانسور در مشاعات

عواملی مانند تعداد توقف، ظرفیت، نوع موتور و جنس کابین و همچنین ابعاد آسانسور بر هزینه نصب اسانسور در مشاعات تاثیر می گذارند. همچنین بسته به نوع ساختمان، در صورت استفاده از آسانسور هیدرولیک هزینه تمام شده نسبت به آسانسورهای کششی بیشتر می باشد. توجه داشته باشید که نصب آسانسور در مشاعات عموما با آسانسورهای هیدرولیک یا روملس صورت می گیرد و آسانسورهای کششی به دلیل نبود فضای کافی برای موتورخانه و یا مستحکم نبودن بنا، کمتر اجرا می شوند. به طور کلی نیز می توان گفت آسانسورهای روملس قیمت بیشتری نسبت به انواع هیدرولیک دارند. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت نصب اسانسور در مشاعات می توانید با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نصب اسانسور در مشاعات
نصب اسانسور در نمای ساختمان

مقررات نصب اسانسور در مشاعات

از جمله اولین مقررات نصب اسانسور در مشاعات ، جلب رضایت همه ساکنین ساختمان و دریافت رضایت نامه محضری می باشد. برخی از ساکنین ساختمان ممکن است بنا به دلایلی با این طرح موافقت نکنند اما با توجه به ماده ۲۳ قانون تملک آپارتمان ها، مالکان تمامی طبقات (حتی طبقه همکف) باید هزینه نصب آسانسور را پرداخت نمایند. همچنین ساختمان باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی و میزان مقاومت آن ارزیابی شود. پس از طی این مرحله می توان برای گرفتن مجوز های لازم اقدام کرد.

طبق قوانین شهرداری، نصب اسانسور در مشاعات به حداقل فضایی در حدود ۱۰۰*۱۶۰ یا ۱۴۵*۱۴۵ نیاز دارد. در صورتی که این فضا کمتر از ۱۲۰*۱۲۰ باشد، شهرداری مجوز نصب آسانسور نخواهد داد. برای نصب آسانسور به برق سه فاز نیاز خواهید داشت اما استفاده از آسانسور هیدرولیک علاوه بر جاگیری کمتر فضا، امکان استفاده از برق تک فاز را نیز امکان پذیر می کند.

نصب غیر قانونی آسانسور در مشاعات

در صورتی که نصب اسانسور در مشاعات با مجوزهای لازم صورت نگیرد، تخلف در نظر گرفته شده و باید جریمه پرداخت شود. برای مثال در صورتی که حداقل ابعاد آسانسور رعایت نشود، طبق فرمول تراکم جریمه صادر می شود. جریمه شهرداری برای نصب بدون اجازه آسانسور طبق فرمول تراکم A5 و A24 محاسبه می شود. دریافت مجوز نصب از شهرداری پس از جلب رضایت ساکنین انجام می شود و در صورت عدم اخذ مجوز، مشمول جریمه خواهید شد.

توجه کنید که با نصب اسانسور در مشاعات بدون مجوز شهرداری و طی کردن مراحل قانونی، علاوه بر جریمه شدن، بیمه حوادث نیز به شما تعلق نخواهد گرفت. بنابراین تمامی عواقب پس از نصب بر عهده ساکنین ساختمان خواهد بود و در صورت وقوع حادثه، امکان استفاده از بیمه آسانسور امکان پذیر نخواهد بود.

نصب آسانسور در مشاعات
نصب آسانسور در حیاط ساختمان

مزایای دریافت بیمه پس از نصب اسانسور در مشاعات

بیمه، هزینه خسارات وارد شده به آسانسور در زمان حادثه را پوشش می دهد. برای استفاده از بیمه آسانسور، لازم است تمامی سرویس های ضروری پیش از حادثه انجام شده باشند. همچنین تمامی فاکتورها و گزارش های سرویس و مدارک سلامت فیزیکی آسانسور نیز باید توسط یک تعمیرکار شرکتی ثبت شده باشند. درصورت ارائه فاکتورها توسط تعمیرکار متفرقه، بیمه هیچ خسارتی پرداخت نخواهد کرد. موارد تحت پوشش بیمه شامل هزینه پزشکی در اثر حادثه، غرامت نقص عضو و غرامت فوت می باشد.

شرایط نصب اسانسور در مشاعات

ابتدا لازم است بررسی شود که آیا امکان نصب اسانسور در مشاعات امکان پذیر است یا خیر؟ با توجه به اینکه عموما در ساختمان های قدیمی فضایی برای نصب آسانسور در نظر گرفته نشده است، بنابراین باید از فضاهای جایگزین استفاده کرد. حداقل ابعاد کابین برای آسانسور ۳ نفره، ۰.۶ متر مربع، ۴ نفره ۰.۸ متر مربع و ۵ نفره ۱ متر مربع می باشد. همچنین پیش تر اشاره شد که برای نصب آسانسور به حداقل فضایی در حدود ۱۰۰*۱۶۰ یا ۱۴۵*۱۴۵ نیاز است. در صورتی که از آسانسور هیدرولیک استفاده می کنید، نیازی به تخریب و ساخت چاه وجود ندارد و با کمترین هزینه امکان راه اندازی میسر می شود.

نصب اسانسور در راه پله ساختمان ممکن است با محدودیت هایی همراه باشد و درصورت کافی نبودن فضا، لازم است راه پله به طور کامل حذف و پس از نصب اسانسور در مشاعات ، مجددا طبق ساختار جدید بازسازی شود. در واقع هزینه نصب در راه پله نسبت به سایر مکان ها احتمالا بیشتر خواهد بود. اگر تصمیم دارید آسانسور را در نمای بیرونی ساختمان نصب کنید، با مشکلات دیگری مانند مالکیت زمین و تغییر نمای ساختمان مواجه خواهید شد. بنابراین در حالت کلی پیشنهاد می شود فرایند نصب آسانسور در نورگیر ساختمان صورت بگیرد. استفاده از نورگیر علاوه بر فضای کافی، نمای ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار نمی دهد.

قیمت نصب آسانسور در مشاعات
بازسازی راه پله و نصب آسانسور

نکات نصب اسانسور در مشاعات

برای نصب اسانسور در مشاعات ساختمان های با بیش از ۳ یا ۴ طبقه، به مجوز شهرداری نیاز خواهد بود. همچنین نصب آسانسور هیدرولیک به مجوز سازمان آتشنشانی نیاز دارد. جلب رضایت ساکنین ساختمان نیز از الزامات دریافت مجوز می باشد و در صورت مخالفت حتی یکی از مالکان، روند نصب آسانسور با مشکل مواجه خواهد شد. درصورت مخالفت مالکان با نصب، می توانید با صحبت کردن و مذاکره به رفع مشکل بپردازید و تاکید کنید که نصب آسانسور می تواند ارزش ملک را ارتقا دهد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۴ طبقه

موتور آسانسور آلبرتو ساسی

موتور آسانسور بدون گیربکس

الکتروموتور abb

ضوابط آسانسور

قیمت بالابر رستورانی

آلیماک چیست

موتور آسانسور موتوژن

موتور گیرلس یک به یک

آسانسور هیدرولیک تک فاز

آسانسور معلولین

نصب اسانسور در بالکن

آسانسور برانکارد بر

آسانسور خانه دوبلکس

هزینه آسانسور ۴ طبقه

نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان

قیمت آسانسور بدون چاله

پارکینگ آسانسوری

قیمت آسانسور ۶ نفره برای ۴ طبقه

مینی آسانسور

قانون تقسیم هزینه آسانسور

قیمت اسانسور ۷ توقف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)