استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آسانسور برانکارد بر

آسانسور برانکارد بر
آسانسور برانکارد بر

آسانسور برانکارد بر یا آسانسور بیمارستان به نوعی از اسانسور گفته می شود که برای کاربردهای حمل بیمار در بیمارستان ها، درمانگاه ها، آسایشگاه ها و سایر مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع به هر نوع بالابری که برای حمل تخت و برانکارد بیماران مورد استفاده قرار می گیرد، آسانسور برانکارد بر گفته می شود. به توجه به طول و عرض کابین این آسانسورها، انواع تخت بیمارستانی به راحتی در آن جا می شوند.

آسانسور برانکارد بر

آسانسور برانکارد بر برخلاف آسانسور بیمارستانی، صرفا در بیمارستان ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. این آسانسور با توجه به ابعاد کابین، قابلیت استفاده در هر مکانی که نیاز به جابجایی برانکارد باشد را نیز دارد. با توجه به مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان، در بیمارستان های بیش از یک طبقه، وجود حداقل یک دستگاه آسانسور تخت بر اجباری است. همچنین در ساختمان های دسته چهارم (دارای ترافیک خاص شامل کاربری درمانی- مراقبتی مانند بیمارستان ها) و مکان های نگهداری سالمندان و معلولان که بیش از یک طبقه می باشند، تعبیه حداقل یک دستگاه آسانسور برانکارد بر الزامی است. در صورتی که سطح شیب دار مناسبی وجود داشته باشد، نصب آسانسور اجباری نیست.

قیمت آسانسور برانکارد بر

قیمت آسانسور برانکارد بر تحت تاثیر برخی مشخصات مانند ابعاد کابین و ظرفیت قابل حمل، ویژگی ها و امکانات به کار رفته در آن، سیستم های ایمنی به کار رفته مانند سیستم اطفا حریق، قدرت موتور، جنس کابین و … متغیر می باشد. به منظور دریافت مشاوره و استعلام قیمت آسانسور برانکارد بر و سایر انواع آسانسور همچون قیمت آسانسور روملس می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

 آسانسور برانکارد بر
کاربرد اسانسور حمل برانکارد در مراکز توان بخشی

مشخصات آسانسور برانکارد بر

از جمله مشخصات آسانسور برانکارد بر می توان به ابعاد کابین اشاره کرد. این آسانسور با حداقل ابعاد ۱.۱ متر عرض و ۲.۱ متر طول، طراحی و تولید می شود. این ابعاد قابلیت حمل برانکارد و چند پرستار را به صورت همزمان فراهم می کند. عموما این آسانسورها با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرمی، معادل با قابلیت جابجایی ۱۳ نفر، طراحی می شوند.

در این آسانسورها لازم است از درب اتوماتیک آسانسور استفاده شود. به همین منظور معمولا درب های تلسکوپی یا سانترال مورد استفاده قرار می گیرند. درب های تلسکوپی از یک سمت جمع می شوند، اما درب های سانترال از وسط باز شده و به دو طرف جمع می شوند. حداقل عرض استاندارد درب این آسانسور ۹۰ سانتی متر و حداقل ارتفاع آن ۲۰۰ سانتی متر می باشد.

از جمله سایر ویژگی ها و امکانات آسانسور برانکارد بر می توان به سرعت ۱ تا ۲ متر بر ثانیه، آژیر اعلام حریق و تهویه، روشنایی اضطراری و سیستم احضار اسانسور در طبقات اشاره کرد. چاه این آسانسور نیز باید دارای عرض ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر و عمق ۲۶۰ سانتی متر باشد.

ابعاد آسانسور برانکارد بر
ابعاد آسانسور حمل برانکارد

ویژگی های آسانسور برانکارد بر

آسانسور برانکارد بر دارای باتری پشتیبان و قابلیت روشنایی کابین در صورت قطعی برق می باشد. همچنین برای بازگشت خودکار کابین به طبقات قبل، مجهز به حافظه طبقه هستند. برای ایمنی بیشتر، در کابین این آسانسورها نشانگر اضافه بار و زنگ هشدار تعبیه شده است. در  این آسانسورها، برای ورود راحت تر برانکارد لازم است آسانسور مجهز به سیستم تراز مجدد باشد و کابین با طبقات به صورت دقیق تراز و هم سطح شود. همچنین با رعایت استانداردهای ویژه ضد حریق، ایمنی و قابلیت اطمینان این آسانسورها افزایش یافته است.

با توجه به ملاحظات خاص آسانسورهای برانکارد بر لازم است برخی نکات مانند توجه به استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و نصب، در نظر گرفته شوند. همچنین آسانسور برانکارد بر باید به صورت دوره ای بررسی و سرویس شود. این آسانسورها به دلیل استفاده و استارت زیاد، به صورت منظم نیاز به سرویس و نگهداری آسانسور دارند.

با توجه به اینکه شرکت های مختلف ارائه دهنده آسانسور، ویژگی ها و طراحی های مخصوص خود را دارند، انتخاب مناسب ترین آسانسور و تجهیزات مورد نیاز از جمله موارد ضروری پیش از نصب در نظر گرفته می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت نصب آسانسور برانکارد بر ، با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

 آسانسور برانکارد بر
آسانسور بیمارستانی برای حمل برانکارد

کاربرد آسانسور برانکارد بر

از آسانسور برانکارد بر برای جابجایی بیماران بین بخش ‌های مختلف بیمارستان، اتاق عمل، اورژانس، درمانگاه ‌ها، مطب پزشکان و سایر بخش ‌ها استفاده می ‌شود. همچنین برای حمل و نقل تخت ‌های بیمارستانی، برانکارد، ویلچر و سایر تجهیزات پزشکی نیز از این اسانسور می توان استفاده کرد. از جمله کاربردهای دیگر آن نیز می توان به جابجایی افراد معلول و سالمند که از ویلچر یا سایر وسایل کمک حرکتی استفاده می ‌کنند، اشاره کرد.

نصب آسانسور برانکارد بر 

مراحل نصب آسانسور برانکارد بر مشابه اسانسور مسافربر بوده و شامل نصب ضربه گیر ها، آهن کشی چاهک اسانسور، نصب ریل و شاسی ها، ساخت شاسی موتور و نصب آن در موتورخانه، قالب گذاری، آرماتور بندی و بتن ریزی سقف چاهک، سیم کشی اسانسور، نصب تابلو فرمان، کابل کشی موتور آسانسور ، ساخت و نصب قفل های درب اسانسور، نصب درب کابین و نصب شاسی داخل کابین می باشد.
از جمله تفاوت های اسانسور مسافر بر نسبت به برانکارد بر، نوع تجهیزات استفاده شده در  آن ها است. لازم است سیستم ایمنی درب کابین آسانسور که مانع از بسته شدن آن به هنگام وجود مانع می شود، از نوع الکتریکی باشد. حساسیت آن نیز به گونه ای تنظیم گردد که حتی از برخورد کوچک درب به بیمار و یا تخت، جلوگیری شود. همچنین سیستم محرک این آسانسور می تواند بر اساس نظر طراح به صورت سیستم هیدرولیک، گیرلس و سیستم دارای موتور گیربکسی طراحی و اجرا شود.

آسانسور برانکارد بر
کاربرد آسانسور حمل برانکارد

نکات نصب آسانسور برانکارد بر

طبق مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان، محل صحیح قرارگیری آسانسور برانکارد بر به گونه ای توسط طراح تعیین می شود که بتوان با کمترین حرکت و جابجایی بیمار، به این آسانسور دسترسی  پیدا کرد. همچنین ابعاد آسانسور باید متناسب با ظرفیت کابین، نوع درب و سرعت آسانسور طراحی و ایجاد شود. دیواره ها و تیغه های پوشاننده چاه آسانسور باید از مصالح مقاوم در برابر آتش (با قابلیت تحمل بیشتر از یک ساعت) ساخته شوند که در اثر حرارت، گاز و دود مسموم کننده یا خطرناک از آن ها متصاعد نشود.

در آسانسور برانکارد بر مانند آسانسورهای مسافربر، بهتر است از فتوسل های پرده ای در ورودی کابین و همچنین فن برای تهویه هوای داخل کابین و تلفن جهت برقراری ارتباط در صورت خرابی آسانسور استفاده شود. همچنین با توجه به حساسیت عملکرد مناسب آسانسورهای بیمارستان، لازم است حداقل طی دوره های یک ماهه توسط افراد متخصص در این زمینه بازدید شده و صحت عملکرد آن ها تایید گردد. با سرویس ماهیانه آسانسور بیمارستانی و برانکارد بر، می توان از هزینه های خرابی قطعات و استهلاک آن ها جلوگیری نمود.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۴ طبقه

آسانسور معلولین

الکتروموتور abb

پاراشوت آسانسور

آسانسور غذا

آلیماک چیست

موتور آسانسور موتوژن

نصب اسانسور در بالکن

موتور آسانسور مونتاناری

آسانسور هیدرولیک تک فاز

قیمت آسانسور ۴ نفره دیجی کالا

آسانسور خانه دوبلکس

نصب اسانسور در مشاعات

هزینه آسانسور ۴ طبقه

نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان

قیمت آسانسور بدون چاله

مینی آسانسور

قیمت آسانسور ۶ نفره برای ۴ طبقه

پارکینگ آسانسوری

قانون تقسیم هزینه آسانسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)