استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشي و سرامیك
چسب کاشي و سرامیك

چسب کاشی و سرامیک یک ماده ی چسبنده ی شیمیایی است که از آن برای اتصال کاشی و سرامیک، سنگ ها و سایر مصالح ساختمانی به کف و دیواره ی ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از چسب کاشی و سرامیک به دلیل مزیت های این محصول و ویژگی های فنی آن، جایگزین روش های قدیمی تر مانند ملات های سنتی و سیمانی شده است.

گاهی نیز در پروژه های عمرانی، بسته به نیاز ملات سیمانی و چسب را با یکدیگر مخلوط می کنند و به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد. این کار می تواند هزینه های نصب سنگ و کاشی کاری را تا حدی کاهش دهد اما برای انجام آن برخلاف استفاده از چسب کاشی و سرامیک به تنهایی، به نیروی انسانی با تجربه و ماهر نیاز است.

قیمت چسب کاشی و سرامیک

قیمت چسب کاشی و سرامیک بسته به برند تولید کننده، مواد شیمیایی به کار رفته در آن، وزن چسب و کاربرد های آن است. در کنار التهابات بازار و هزینه حمل و نقل می تواند قیمت این محصول را تعیین کند.

چسب کاشی و سرامیک در وزن ها و در شکل های مختلفی ارائه می شود. این که خریدار به چه مقدار چسب نیاز دارد می تواند در قیمت تمام شده برای فرد تعیین کننده باشد. برای بسته های یک کیلوگرمی چسب کاشی و سرامیک می توان قیمتی بین ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان برای انواع پودری و خمیری این محصول متصور بود. این در حالی است که قیمت چسب کاشی و سرامیک برای بسته های ۲۰ و ۲۵ کیلوگرمی، شامل حداقل بازه ی ۴۰۰ هزار تومانی است.

چسب کاشی و سرامیک در بسته های ۱، ۵، ۱۲، ۲۰ و ۲۵ کیلوگرمی تولید و در بازار عرضه می شود.

دقت داشته باشید که اعداد بیان شده در مورد قیمت چسب کاشی و سرامیک برای تاریخ نگارش این متن (اردیبهشت ۱۴۰۳) هستند.

در ادامه می توانید جدول قیمت این محصول برای برخی از معتبر ترین برند های تولید کننده ی مواد شیمیایی و چسبی را ببینید.

نام محصولقیمت
چسب کاشی خمیری ساروج ۱ کیلویی۳۵.۰۰۰ تومان
چسب کاشی و سرامیک پودری سفید پارسیکا ۱ کیلویی۱۹.۰۰۰ تومان
چسب کاشی پودری BK2F شیمی ساختمان ۲۵ کیلویی۴۶۰.۰۰۰

شما می توانید برای استعلام قیمت چسب کاشی و سرامیک برند های مختلف با کارشناسان ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

چسب کاشی و سرامیک
نصب کاشی و سرامیک با چسب

انواع چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک را معمولا بر اساس عملکرد و کاربری که دارند و همچنین ماهیت شان دسته بندی و نام گذاری می شوند. عنوان چسب کاشی و سرامیک، بیانگر این است که این چسب در چه زمینه و محیطی کاربرد دارد.

انواع چسب کاشی و سرامیک را از نظر ماهیت، می توان در دو دسته ی خمیری و پودری قرار داد. امروزه برند های گوناگونی در زمینه محصولات شیمیایی فعال هستند که انواع چسب کاشی و سرامیک را با کیفیت های مختلف تولید می کنند.

چسب کاشی و سرامیک
کاشی کاری با چسب کاشی و سرامیک

مشخصات چسب کاشی و سرامیک

در بخش های قبل گفتیم که چسب کاشی و سرامیک انواعی دارد. از مهم ترین آن می توان به چسب کاشی و سرامیک پودری و چسب کاشی و سرامیک خمیری اشاره کرد. هر کدام از این دو نوع چسب، مشخصات متفاوتی دارند و به طور متفاوتی نیز مصرف می شوند. چسب کاشی پودری بیشترین سهم از بازار چسب کاشی و سرامیک را به خود اختصاص داده است.

این محصول بر اساس و پایه ی سیمان تولید می شود و ویژگی های آن مانند استحکام و مقاومت بالا را نیز در خود دارد. فرمولاسیون این محصول مهم ترین بخش آن است. مشخصه ی بارز این چسب قدرت چسبندگی فوق العاده ی آن است که به دلیل استفاده از پلیمر ها، فیلر ها و افزودنی های حاوی مواد شیمایی چسب دار می باشد. شرکت های تولید این محصول همواره تلاش می کنند با توسعه ی محصول خود بتوانند محصولی ایده آل را تولید کنند که در مقابل عوامل آسیب رسان، مقاومت بیشتری را زا خود نشان دهد.

چسب کاشی و سرامیک خمیری نوع دیگر این محصول است. پایه ی این چسب را رزین های اکریلیک تشکیل می دهد.در فرمولاسیون ویژه ی این مدل، از مواد غلظت دهنده و پودر های معدنی استفاده شده است. مهم ترین شاخصه ی این چسب کاشی و سرامیک، آماده ی مصرف بودن آن است که آن را از مدل پودری متمایز می کند. آماده ی مصرف بودن این چسب کاشی باعث می شود که نیازی به ترکیب شدن با جزء دوم نداشته باشد.

چسب کاشی و سرامیک
سطوح اندود شده با چسب کاشی و سرامیک

تمایز چسب کاشی و سرامیک

انواع چسب کاشی و سرامیک با یکدیگر متفاوت اند. این تفاوت علاوه بر این که قیمت چسب کاشی و سرامیک را شامل می شود، به ویژگی های چسب و نحوه ی استفاده از آن هم بر می گردد. شاید بتوان گفت که مهم ترین تفاوت چسب کاشی و سرامیک پودری و خمیری در میزان نیاز به مهارت نیروی انسانی در استفاده از آن است.

همان طور که در مبحث قبل اشاره شد، برای استفاده از چسب کاشی خمیری نیازی به اختلاط آن با چیز دیگری نیست و استفاده از آن ساده تر است. استفاده از نوع پودری نیازمند آن است که فرد بتواند نسبت نوشته شده بر روی ظروف را به درستی انجام دهد و در این زمینه تجربه و مهارت داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است محصول را به شکل و غلظتی که می خواهید نداشته باشید و هزینه ی چسب نیز از بین برود.

از دیگر تفاوت های این دو محصول می توان به مکان به کارگیری آن ها اشاره کرد. معمولا از چسب پودری در کف سازه محیط ساختمانی استفاده می شود. در طرف مقابل برای نصب سنگ و کاشی کاری در سطوح دیواره ی ساختمان، به طور معمول از نوع خمیری چسب کاشی و سرامیک بهره گرقته می شود.

همچنین از نظر ویژگی چسب کاشی و سرامیک، نوع پودری در برابر رطوبت مقاومت بالاتری دارد و توصیه می شود که در محیط های مرطوب از نوع خمیری این محصول استفاده نشود.

چسب کاشی و سرامیک
استفاده از چسب کاشی و سرامیک برای فضای بین سطوح

میزان مصرف چسب کاشی و سرامیک

مهم است بدانید که در صورت استفاده از هر کدام از انواع چسب کاشی و سرامیک، چه مقدار از محصول را نیاز دارید. این کار به شما کمک خواهد کرد که بدانید استفاده از کدام محصول برای شما به صرفه تر خواهد بود و قیمت آن نهایی برای شما را  کاهش می دهد.

برای استفاده از نوع خمیری که به صورت آماده ارائه می شود، برای هر متر مربع حدودا ۵ کیلوگرم از چسب نیاز است. دقت داشته باشید که بسته به نوع سطح و متریال کاشی، این مقدار می تواند تغییر کند. بهتر است برای خرید آن تلورانس ۲ کیلوگرم به ازای هر متر مربع را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر برای استفاده از مدل پودری بر روی سطوح، به ازای هر متر مربع، حدود ۳ الی ۵ کیلوگرم چسب نیاز است. در اینجا نیز بهتر است که متریال کاشی و سطح را در نظر داشته باشید زیرا می تواند در مقدار چسب مورد نیاز اثر گذار باشد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب هیلتی چیست

چسب بتن اپوکسی

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ پودری

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان

چسب سنگ چیست

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)