استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بلوک سیمانی

قیمت چسب بلوک سیمانی
چسب بلوک سیمانی

چسب بلوک سیمانی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان می باشد و این موضوع به سبب کاربرد گسترده ی بلوک های سیمانی سبک و سنگین در پروژه های ساختمانی و صنعتی است. چسب بلوک ساختمانی به عنوان بهترین گزینه برای اتصال بلوک ها به یکدیگر شناخته می شود.

منظور از چسب بلوک سیمانی یک ترکیب شیمیایی خشک است که قبل از مصرف با آب مخلوط می شود و یک ملات چسبنده را تشکیل می دهد و در عملیات ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اکثر مردم ملات حاصل شده را چسب بلوک سیمانی می نامند. این در حالی است که مقصود از چسب بلوک سیمانی ، ماده ی اولیه خشک قبل از تشکیل ملات است.

این ماده به دلیل ترکیب منحصر به فردی که دارد می تواند اتصال بسیار محکمی بین بلوک ها ایجاد کند و به همین دلیل در دیوارچینی از آن استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که انواع چسب بلوک که شامل چسب بلوک سیمانی نیز می شود، بیشتر برای بلوک های سبک اتوکلاو شده به کار می رود و برای استفاده در هر نوع بلوکی مناسب نیست. از دیگر مزایای چسب بلوک سیمانی مقاومت آن در برابر رطوبت است. در واقع این محصول به طور کلی مقاومت دیوار در برابر رطوبت را افزایش می دهد.

چسب بلوک سیمانی
استفاده از چسب بلوک سبک پس از آماده سازی سطح

قیمت چسب بلوک سیمانی

قیمت چسب بلوک سیمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به وزن چسب، برند تولید کننده و این که چسب مد نظر برای چه نوعی از بلوک های ساختمانی مناسب است اشاره کرد.

باید به این نکته دقت داشته باشید که قیمت چسب بلوک سیمانی از ملات های سنتی، مقرون بصرفه تر است که این به علت ضخامت کم این چسب ها در هنگام استفاده می باشد.

ویژگی های چسب بلوک ساختمانی

چسب بلوک سیمانی هبلکس از مواد معدنی ساخته شده و به صورت پودر می باشد. پودر چسب بلوک سیمانی سبک باید با آب مخلوط شده و به صورت ملات در آید. چسب بلوک ساختمانی در دو رنگ سفید و خاکستری تولید می شود. این چسب باید به دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری شود. مناسب ترین دما برای نگهداری بسته بندی های چسب بلوک ساختمانی بین ۱۰+ الی ۳۰+ درجه ی سانتی گراد می باشد.

هنگامی که بسته بندی چسب بلوک ساختمانی برای مصرف باز شود، باید ظرف مدت شش ماه مصرف شود، زیرا در غیر این صورت چسب بلوک ساختمانی آسیب می بیند و خاصیت خود را از دست می دهد.

چسب بلوک سیمانی
دیوار چینی با چسب بلوک

انواع چسب بلوک ساختمانی

چسب های صنعتی انواع مختلفی دارد که شامل چسب آجر، چسب سنگ تراشی و چسب بلوک سیمانی و سبک می شود. در بین موارد ذکر شده چسب بلوک ساختمانی هبلکس بیشترین کاربرد را دارد. علت آن نیز به دلیل چسبندگی ایجاد شده توسط این چسب صنعتی فوق العاده قوی است. این در حالی است که ضخامت چسب بلوک ساختمانی هبلکس که برای این بلوک ها استفاده می شود، نازک می باشد.

از دلایلی که می تواند منجر به انتخاب چسب بلوک ساختمانی هبلکس شود، مقاومت چسبندگی بالا، سهولت اجرا، مقاومت بالا در برابر ضربه، عایق رطوبتی بودن و قیمت چسب بلوک سیمانی می باشد که نسبت به روش های سنتی بسیار مقرون به صرفه است.

چسب بلوک سیمانی
اندود کردن سطح بلوک ها با ملات

مزایای چسب بلوک سیمانی

مزایای چسب بلوک سیمانی بر علاقه مندان صنعت ساختمان و مهندسین سازه پوشیده نیست. در این بخش به برخی از مزایای استفاده از این محصول در پروژه های ساختمانی اشاره می کنیم.

اتصال قوی را می توان مهم ترین ویژگی چسب بلوک سیمانی نامید. در واقع چسب بلوک به دلیل دارا بودن اتصال دهنده های پلیمری در ساختار خود می تواند تا چهار برابر قوی تر از اتصال دهنده های سنتی و ملات های سنتی عمل کند.

از دیگر ویژگی های مهم و جذاب چسب بلوک سیمانی ، وزن کم آن است که باعث کاهش بار مرده ی ساختمان می شود. هم چنین این چسب ها باعث کاهش تولید ضایعات ساختمانی می شوند که این مورد نیز در کاهش بار مرده ی ساختمان موثر می باشد. از آن جایی که چسب بلوک ساختمانی وزن بسیار کمتری نسبت به ملات های سنتی دارد و وزن کلی ساختمان را کاهش می دهد، باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله می شود.

داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت را می توان از دیگر ویژگی های مهم چسب بلوک ساختمانی دانست که آن را از سایر مواد هم رده متمایز می کند. در واقع این محصولات از انتقال و نفوذ آب جلوگیری می کنند.

قیمت چسب بلوک ساختمانی
استفاده از چسب و شانه ی مخصوص برای اندود کردن سطح با چسب

نحوه ی استفاده ی چسب بلوک سیمانی

استفاده و به کار بردن چسب بلوک ساختمانی بسیار ساده است و نیاز به فراگیری مهارت نوینی ندارد. در ادامه مراحل استفاده از چسب بلوک ساختمانی آورده شده است.

  1. در مرحله اول باید سطحی که می خواهیم بر روی آن از چسب بلوک ساختمانی استفاده کنیم را تمیز کنیم. بدین منظور باید سطح را از هر گونه آلودگی از جمله خاک، گرد و غبار، چربی و روغن و سایر آلودگی ها پاک کنیم.
  2. در مرحله ی بعد باید چسب را که دارای ماهیت جامد و خشک است را با آب مخلوط کنیم تا ملات چسب بدست آید. نسبت ترکیب آب و چسب بر روی بسته بندی آن ذکر شده است.
  3. در مرحله ی بعد باید ملات به دست آمده از چسب بلوک ساختمانی را بر روی سطح مورد نظر اعمال نمود و بر روی آن بلوک ساختمانی را قرار داد تا بر روی آن بچسبد. دقت کنید که پس از هر بار تکرار این کار، باید دو طرف بلوک سیمانی چک شود و اضافه ی ملات را با ماله جمع کرد که از دو طرف بلوک نریزد.

کاربرد های چسب بلوک سیمانی

چسب بلوک سیمانی به دلیل ساختار شیمیایی و پلیمری که دارد به عنوان یک انتخاب مناسب برای دیوارچینی مورد توجه قرار گرفته است. در واقع چسب بلوک ساختمانی به نوعی بهترین انتخاب برای اتصال بلوک ها می باشد.

همین عامل موجب شده است که کاربرد اصلی آن ها در دیوار چینی با انواع بلوک ساختمانی از جمله هبلکس و سیپورکس باشد. ساختار این بلوک ها سبک تر از سایر بلوک هاست و چسب بلوک ساختمانی می تواند ارتباط قوی بین آن ها ایجاد کند.

قیمت چسب بلوک سیمانی
ملات چسب بلوک ساختمانی

نگهداری چسب بلوک سیمانی

برای نگهداری و استفاده از این محصول لازم است که بعضی نکات را در نظر داشته باشید. مدت زمان انقضای محصول پیش از باز شدن بسته بندی آن ۶ ماه می باشد. همچنین شرایط نگهداری از آن باید به گونه ای باشد که به دور از سرما و یخبندان و تابش مستقیم و طولانی نور خورشید نگهداری شود. بهترین دمای نگهداری از این ماده بین دمای ۱۰+ الی ۳۰+ درجه می باشد. در صورت تماس ماده با چشم باید چشم را به طور کامل با آب شستشو داد. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید تا اثر ماده به طور کامل از بین برود و در صورت بروز مشکل و یا داشتن درد در چشم خود حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت تماس با پوست باید در سریع ترین زمان ممکن اثر آن را از پوست پاک کرد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب بتون ساروج

قیچی میلگرد بر

خرید دستگاه خم و برش میلگرد

قیمت دستگاه برش میلگرد

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه خاموت زن

قیمت دستگاه خاموت زن دستی

قیمت دستگاه خاموت زن اتوماتیک

دستگاه خم کن میلگرد

چسب هیلتی چیست

چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

انواع بلوک دیواری

چسب سنگ پودری

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان

خواص چسب سنگ

چسب سنگ تیوپی

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ آنتیک

چسب کاشی پرسلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 2.37 ( 9 نظر)

یک نظر

  1. سلام یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌های تبلیغ اعلام قیمت روز وتضامین مربوطه قیمت امروز این چسب و تا مدت فلان روز سلامت آن تضمین می‌شود با تشکر