استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بتن شیمی ساختمان

چسب بتن شیمی ساختمان
چسب بتن شیمی ساختمان

چسب بتن شیمی ساختمان از انواع محصولات تولیدی شرکت شیمی ساختمان است. این شرکت تولید کننده انواع چسب های صنعتی و ساختمانی می باشد که در این بخش به برخی از پرکاربردترین مدل های چسب بتن این کارخانه می پردازیم.

چسب بتن یکی از افزودنی های پرکاربرد بتن است که در صنعت ساختمان سازی مصرف می شود. چسب بتن شیمی ساختمان در حقیقت نوعی پلیمر امولسیونی است که می تواند مقاومت کششی، مقاومت خمشی، مقاومت سایشی، چسبندگی و دوام بتن، گچ یا آهک را زیاد کند و مانع از بروز ترک گردد. شیمی ساختمان چسب بتن تولید می نماید که در حالت آماده هموژن بوده و قادر است مقاومت کششی و دوام بتن، گچ و آهک را بالا ببرد. در ادامه به پرکاربردترین مدل چسب بتن شیمی ساختمان می پردازیم.

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان

از مهم ترین محصولات شرکت شیمی ساختمان چسب بتن است. قیمت چسب بتن شیمی ساختمان به عوامل مختلفی وابسته می باشد. از جمله این که در بسته های چند کیلویی و در چه حجمی خریداری شود. قیمت چسب بتن شیمی ساختمان نسب به کارایی آن بسیار مقرون به صرفه است. همچنین قیمت چسب بتن شیمی ساختمان نسبت به رقبای خود در بازار معقول است که همین موضوع آن را به یکی از گزینه پرکاربرد در پروژه های عمرانی تبدیل کرده است. از سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت چسب بتن شیمی ساختمان می توان به حجم خرید اشاره کرد. طبیعتا هر چه مقدار خرید بیشتر باشد امکان دریافت تخفیف از فروشنده محصول بیشتر خواهد بود.

انواع مدل های چسب بتن شیمی ساختمان در بسته بندی های وزنی مختلف به فروش می رسند. هر مقدار که وزن بار خریداری شده بیشتر باشد، طبیعی است که قیمت تمام شده ی آن برای خریدار نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین مدل های مختلف این برند دارای قیمت های متفاوتی بوده و بر اساس درخواست خریدار بر حسب مدل، قیمت چسب بتن شیمی ساختمان نیز متفاوت است. به طور کلی در میان انواع مدل های مختلف چسب بتن شیمی ساختمان، برای ظروف ۸ کیلویی، مدل SA6 در حدود قیمت ۷۹۰ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین مدل پرطرفدار SA12 در بازه ی قیمتی حدود ۸۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. مدل SA46 نیز در حدود ۹۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

چسب بتن شیمی ساختمان
ظروف چسب بتن SA12

انواع چسب بتن شیمی ساختمان

از جمله کاربرد های چسب بتن می توان به ترمیم بتن، آب بندی، افزایش مقاومت بتن، ترمیم بافت های قدیمی بتن، جلوگیری از ترک، افزایش خواص مکانیکی و شیمیایی و … اشاره نمود. چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند. شرکت شیمی ساختمان چسب بتن های متفاوتی تولید می نماید که مدلsa12  جزء پرکاربردترین محصولات این شرکت است.

این چسب تولیدی بر پایه ی پلیمر های اصلاح شده، افزودنی مناسب جهت چسباندن لایه جدید بتن به لایه ی قدیم و همچنین محصولی مناسب جهت آب بندی سطح بتن می باشد. این محصول یکی از بهترین و با کیفیت ترین چسب های ملات و بتن موجود در بازار ایران می باشد و از آن می توان برای تعمیر و بازسازی بتن های پر تخلخل در فونداسیون ها، پایه پل ها و بتن های آسیب دیده قدیمی استفاده نمود.

از دیگر انواع چسب بتن شیمی ساختمان می توان مدل هایSA6  و SA46 را نام برد. چسب بتن SA6 برای لکه گیری و ترک گیری سطوح بتنی و سیمانی و برای مجسمه سازی و سیمان بری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این مدل در جهت تقویت و بالا بردن چسبندگی در پودر بتونه کاسماتیک برای نمای ساختمان های بتنی استفاده می شود. تهیه ملات های اصلاح شده به عنوان اندود سیمانکاری برای سطوح بتنی از دیگر کاربرد های این مدل از چسب بتن شیمی ساختمان است.

چسبSA46  نیز از دیگر محصولات شرکت شیمی ساختمان است. این مدل به عنوان یک چسب واسطه برای ملات و دوغاب آب بندی برای استخر های شنا، به عنوان ملات ترمیمی برای سطوح بتنی و همچنین برای کف سازی کارخانه های صنعتی و کارخانه های مواد غذایی استفاده می شود.

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان
ظرف یک کیلویی چسب بتن شیمی ساختمان

مشخصات فنی چسب بتن شیمی ساختمان

همان طور که در بخش پیشین گفته شد، مدل sa12 چسب بتن شیمی ساختمان از پرکاربرد ترین چسب های بازار ساختمان و بارز ترین محصول این شرکت است. در جدول زیر مشخصات فنی مدل sa12 چسب بتن شیمی ساختمان آورده شده است.

مشخصات چسب SA12 شیمی ساختمان

نام محصولچسب بتن SA12
شرکت تولید کنندهشیمی بتن ساختمان
رنگشیری
وزن مخصوص۱.۰۵ کیلوگرم بر لیتر
pH6.5
چسبندگی سطح بتن و ملات اصلاح شده>20 کیلوگرم بر متر مربع
چسبندگی بتن جدید به قدیم>30 کیلوگرم بر متر مربع
ماهیت فیزیکی محصولمایع
میزان کلرفاقد کلر
وزن هر بستهارائه شده در بسته بندی های ۱، ۳ و ۸ کیلوگرمی
نسبت اختلاط با آب۲ لیتر به ازای هر لیتر چسب بتن
میزان مصرف۸۰۰ گرم بر متر مربع

کاربرد های چسب بتن شیمی ساختمان

از مهم ترین کاربرد های چسب بتن sa12 می توان به افزایش میزان چسبندگی بتن تازه برای چسبیدن به بتن قدیمی در پروژه های تعمیراتی اشاره کرد که میزان چسبندگی بتن را با سطح قدیمی بسیار افزایش می دهد. این خاصیت هنگام نماسازی بر روی بتن قدیمی نیز کاربرد دارد.

از چسب بتنsa12  برای آب بندی استخر در آستر و رویه و … استفاده می شود که در این صورت باید در حین بتن ریزی از ژل آب بند استفاده کرده و آستر و رویه نهایی را باsa12  کار کرد. به همین جهت چسب بتن شیمی ساختمان با عنوان چسب آب بندی استخر sa12 نیز شناخته می شود.

چسب بتن شیمی ساختمان
ظروف بسته بندی مدل SA12 چسب بتن شیمی ساختمان

نحوه ی استفاده از چسب بتن شیمی ساختمان بعد از ایجاد ترک

بعد از اجرای ملات تقویت شده با چسب بتن نیاز است که به مدت یک هفته به ملات اجازه ی خشک شدن کامل بدهیم تا تمام بخش هایی که احتمال به وجود آمدن ترک در آن ها وجود دارند ترک بخورند. بعد از گذشتن این زمان می توان با استفاده از سیمان و چسب، ملاتی رقیق برای نفوذ به داخل ترک ها تهیه نمود.

در مرحله ی بعدی باید این ترکیب را بعد از گذشت ۴۸ ساعت به صورت غلیظ تر برای استفاده روی ترک و صاف کردن نهایی سطح کار تهیه و اجرا کرد.

استفاده کردن از چسب بتن sa12 در پروژه های عمرانی و ساختمانی مزایایی دارد که برخی از آن ها به اختصار عبارت است از:

  • افزایش مقاومت چسبندگی بدون استفاده از توری فلزی
  • کاهش ترک ناشی از عدم جمع شدگی بتن بعد از اجرا
  • افزایش مقاومت در برابر نمک یخ زدا
  • افزایش مقاومت در برابر یخ زدگی و ذوب یخ
  • ایجاد مقاومت در برابر فرسایش شیمیایی و فیزیکی
  • تقویت ملات بندکشی
  • ایجاد چسبندگی بالا بین بتن جدید و قدیم
  • تقویت چسب سرامیک
چسب بتن شیمی ساختمان
چسب بتن شیمی ساختمان مدل SA6

میزان مصرف چسب بتن شیمی ساختمان

میزان مصرف چسب بتن sa12 برای ملات سیمانکاری در هر متر مربع به ضخامت ۱ سانتی متر، ۸۰۰ گرم و ملات نرمه کشی در هر متر مربع به ضخامت ۳ میلیمتر، ۳۰۰ گرم می باشد.

به طور معمول بسته بندی های چسب بتن شیمی ساختمان در بازار، در ظروف ۱، ۳ و ۸ گرمی می باشد.

طول عمر چسب بر روی ظرف بسته بندی محصول درج گردیده است اما معمولا توصیه می شود که تا حد فاصل ۱ سال پس از باز شدن بسته بندی چسب آن را به طور کامل مصرف کنید.

چسب بتن شیمی ساختمان
ظروف ۸ کیلویی چسب شیمی ساختمان

استاندارد های چسب بتن شیمی ساختمان

چسب بتن sa12 شیمی ساختمان جزو محصولات استاندارد در صنعت ساختمان است. از جمله استاندارد هایی که این محصول موفق به کسب آن ها شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • C1440
  • C1042
  • ASTM C1059

این محصول با مشخصات فنی وزن مخصوص ۱.۰۵ کیلوگرم بر لیتر و pH=6.5 به فروش می رسد.

اصول نگهداری چسب بتن شیمی ساختمان

برای نگهداری درست و اصولی محصول و جهت حفظ عملکرد آن به منظور پیشگیری از، از بین رفتن خاصیت های چسب بتن شیمی ساختمان باید نکات زیر را به دقت رعایت کنید.

  1. بسته بندی چسب باید در فضای سربسته و به دور از اشعه مستقیم خورشید نگهداری شود.
  2. محصول در دمای ۳۵+ تا ۵+ درجه سانتی گراد نگهداری شود.
  3. بایستی از یخ زدگی چسب بتن جلوگیری شود زیرا در این صورت چسب خاصیت خود را از دست خواهد داد.
  4. زمان نگهداری محصول و قابل استفاده بودن آن به مدت ۱۲ ماه پس از باز شدن بسته بندی چسب می باشد.
چسب بتن شیمی ساختمان
چسب بتن شیمی ساختمان مدل SA46

نکات ایمنی استفاده از چسب بتن شیمی ساختمان

برای استفاده بهینه از چسب و جلوگیری از پیامد های احتمالی استفاده از آن در محیط های صنعتی و عمرانی بهتر است که نکات ایمنی را جدی گرفته و به دقت به موارد زیر عمل کنید.

  • حلال این چسب آب می باشد. این جزو مزیت های این محصول است زیرا باعث اشتعال ناپذیری محصول می شود.
  • در صورت تماس با چشم حتما چشم خود را به صورت کامل با آب شستشو داده تا از عفونت و بیماری های احتمالی جلوگیری شود.
  • در صورت تماس چسب با صورت و بدن و ایجاد حساسیت و درد بدون درنگ به پزشک مراجعه کنید.
قیمت چسب بتن شیمی ساختمان
چسب بتن SA12

رعایت نکات فنی هنگام استفاده از چسب بتن شیمی ساختمان

هنگام استفاده از چسب بتن شیمی ساختمان باید به میزان اختلاط با آب که بر روی بسته بندی آن درج گردیده است توجه کرد. البته باید میزان غلظت مورد نیاز چسب را مد نظر داشت. علاوه بر آن بایستی دمای محیط نیز در هنگام مصرف کنترل گردد. دمای استفاده از محصول و دمای مناسب برای نگهداری آن نیز بر روی بسته بندی ذکر شده است.

برای مطالعه بیشتر :

چسب هیلتی چیست

چسب بتن اپوکسی

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ پودری

قیمت چسب بتن ۱۰ کیلویی ساروج

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ پمادی

چسب سنگ دکوراتیو

معایب چسب سنگ

قیمت چسب کاشی پرسلان

چسب بتن پلیمری

چسب کاشی خارجی

قیمت چسب کاشی ۱۲ کیلویی

چسب کاشی و سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‌چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)