استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب سنگ پودری

قیمت چسب سنگ پودری
چسب سنگ پودری

چسب سنگ پودری یکی از محصولات پرطرفدار در بازار به منظور اتصال سنگ و یا آجر بر روی سطوح صاف و عمودی می باشد. این محصول، یک چسب قدرتمند بر پایه ی سیمان و رزین های ویژه است و برای نصب سنگ های دکوراتیو گزینه ی بسیار مناسبی است. این محصول بر پایه ی پلیمر های مصنوعی و پودر های میکرو معدنی فرموله و تولید شده است. به دلیل استفاده آسان و انعطاف پذیر، یکی از بهترین چسب ها جهت استفاده در محیط های داخلی می باشد. از کاربرد های گسترده ی این محصول می توان به استفاده از آن جهت نصب سنگ آنتیک و یا کاشی و سرامیک بر روی سطوح اشاره کرد.

وجود افزودنی های شیمیایی در این محصول سبب شده تا پس از سخت شدن همچنان دارای انعطاف باشد و در اثر انبساط و انقباض مصالح ساختمانی، از ترک خوردگی و شکستن سنگ و آجر جلوگیری کند. از دیگر مزیت های این محصول می توان به کاربرد آسان و سرعت بالا در کار های اجرایی ساختمان اشاره کرد. همچنین استفاده از این محصول نیازمند فراگیری مهارت جدید نیست.

قیمت چسب سنگ پودری

قیمت چسب سنگ پودری تابع عوامل مختلفی است. برند تولید کننده، نوع رزین های به کار رفته در آن و حجم بسته بندی محصول از عواملی است که بر قیمت چسب سنگ پودری موثر است. هر چه برند تولید کننده معتبرتر باشد باعث افزایش قیمت چسب سنگ پودری می شود. همچنین وزن محصول خریداری شده نیز تعیین کننده قیمت نهایی محصول خواهد بود. این محصول عموما در ظروف ۲۰ کیلوگرمی در بازار عرضه می شود. همچنین رزین های به کار رفته در مدل های گوناگون محصول بر قیمت آن موثر می باشد.

چسب سنگ پودری
ظروف چسب سنگ

در انواع چسب، رزین های اپوکسی، پلی اتیلن و اکریلیک و انواع دیگر رزین به کار می رود. عموما چسب هایی که دارای رزین های اکریلیک در ساختار خود می باشند از مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی برخوردار می باشند ولی به همان میزان در موارد خاص به کار می روند. عموما در مدل های مختلف چسب سنگ پودری ، از رزین های اپوکسی استفاده می شود. به طور کل می توان گفت قیمت این ماده نسبت به مزیت ها و کاربرد های آن مقرون به صرفه و معقول است.

نحوه عملکرد چسب سنگ پودری

چسب سنگ پودری بر اساس سیمان و رزین های کوپلیمر و فیلرهای میکرونیزه، فرموله شده است و زمانی که با آب ترکیب شود، تبدیل به ملات جهت چسباندن انواع سنگ و آجر بر روی سطوح می گردد.

وجود سیمان و رزین های کوپلیمر در فرمولاسیون تولید این محصول ، باعث چسبندگی ایده آلی به سطوح زیرین آن می شود. علاوه بر این ها وجود مواد دیسپرس کننده در ساختار این محصول، این امکان را می دهد که در هنگام ژل تایم، زمان بیشتری جهت نصب سنگ و آجر در اختیار نیروی اجرایی باشد. 

چسب سنگ پودری
نصب سنگ با چسب سنگ

کاربرد های چسب سنگ پودری

چسب سنگ پودری جزء موارد پرکاربرد در صنعت به منظور اتصال مصالح به سطوح می باشد. در این بخش به انواع کاربرد های این محصول در صنعت ساختمان اشاره می کنیم.

  • نصب انواع سنگ های مصنوعی بر روی سطوح مختلف
  • نصب سنگ بر روی سطوح در معرض آب و رطوبت
  • قابلیت نصب سنگ در فضای داخلی و خارجی و ساختمان
  • مناسب برای نصب انواع پوشش ها بر روی سطوح سیمانی و بتنی و سنگی
  • مناسب برای نصب کاشی و سرامیک پرسلانی و گرانیتی دارای خاصیت نفوذپذیری و جذب آب پایین
  • استفاده از چسب سنگ به طور گسترده برای نصب سنگ آنتیک
چسب سنگ پودری
پودر اولیه ی چسب

مشخصات فنی چسب سنگ پودری

چسب سنگ پودری تولید شده توسط برندهای گوناگون، ممکن است دارای ویژگی های مختلفی باشند اما برخی ویژگی های این محصول در تمامی برند ها ثابت است. در جدول زیر به این ویژگی ها می پردازیم.

جدول مشخصات چسب سنگ پودری

عنوانویژگی
حالتپودری
رنگسفید و خاکستری
وزن مخصوص۱.۷ گرم بر سانتی متر مکعب
زمان کارپذیریحداکثر ۳۰ دقیقه
گیرش اولیه۱ روز
گیرش نهایی۷ روز
pHحدود ۸

نحوه استفاده از چسب سنگ پودری

نحوه ی استفاده از این ماده بسیار ساده است و برای استفاده از آن به کارگر ماهر و یا فراگیری مهارت جدید نیاز نیست. در این بخش به مراحل مختلف استفاده از محصول می پردازیم.

  • در مرحله اول باید سطحی که قصد انجام کار بر روی آن را داریم، از هر گونه آلودگی پاک شود. سطحی که بر روی آن کار می شود، باید فاقد آلودگی و گرد و غبار و روغن باشد.
  • هر پاکت باید با ۵ الی ۶ لیتر آب توسط همزن برقی مخلوط شود.
  • پودر را به آرامی به آب اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک ملات یکنواخت و همگن حاصل شود.
  • چند دقیقه به ملات فرصت استراحت می دهیم و پس از اختلاط کامل، ملات آماده مصرف می گردد.
  • با استفاده از ماله دندانه دار، چسب را بر روی سطح پخش می کنیم و حداکثر تا مدت ۲۰ دقیقه سنگ یا کاشی را نصب و تثبیت می کنیم.
چسب سنگ پودری
پودر اولیه ی چسب

نکات ایمنی حین استفاده از چسب سنگ پودری

مانند هر کار صنعتی و عمرانی دیگری، در هنگام استفاده از چسب سنگ پودری نیز باید نکات ایمنی را در محیط کارگاه یا پروژه رعایت کرد. از جمله مواردی که رعایت آن ها در هنگام انجام کار الزامی است به شرح زیر می باشد:

  1. چسب سنگ پودری دارایpH  نزدیک به ۸ می باشد. این بدین معناست که این محصول خاصیت قلیایی دارد. به همین علت توصیه می شود که هنگام کار با آن از عینک و دستکش برای حفاظت از پوست خود بهره بگیرید.
  2. در صورت تماس چسب با پوست، محل تماس با آب و صابون شستشو داده شود.
  3. در صورت تماس با چشم، بایستی که چشم ها را سریعا شستشو داد.
  4. اگر احساس درد یا سوزش در محل تماس دارید فورا به پزشک مراجعه کنید.
  5. این محصول دارای خاصیت کم قلیایی است وpH  آن به حالت خنثی نزدیک است. از این رو در دسته مواد سمی و خطرناک برای محیط زیست قرار نمی گیرد.

نگهداری از چسب سنگ پودری

برای نگهداری اصولی و درست از چسب سنگ پودری نیاز است که ویژگی های محصول را بشناسید و آن را در شرایط محیطی مناسبی نگهداری کنید تا محصول، خاصیت چسبندگی خود را از دست ندهد و بتوانید بالاترین بازدهی را از آن دریافت کنید. در این بخش شرایط بهینه را برای نگهداری از این ماده ذکر می کنیم.

مدت زمان نگهداری محصول در بسته بندی اولیه به مدت ۶ ماه می باشد و بایستی طی این مدت به مصرف برسد. همچنین شرایط نگهداری چسب سنگ پودری باید به نحوی باشد که به دور از سرما و یخبندان باشد. این محصول را باید به دور از گرما و تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کرد. دمای بهینه نگهداری از محصول بین ۱۰+ تا ۳۰+ درجه می باشد.  

چسب سنگ پودری
نصب سنگ آنتیک بر روی سطح با چسب سنگ

بسته بندی چسب سنگ پودری

این محصول در بسته بندی های مختلف و گوناگونی به فروش می رسد که عموما وابسته به شرکت تولید کننده ی چسب است. حجم های مختلفی از این محصول در بازار موجود می باشد که قابل تهیه است اما چیزی که به طور متداول در بازار به فروش می رسد در غالب بسته بندی های ۲۰ کیلوگرمی می باشد.

برای مطالعه بیشتر :

چسب هیلتی چیست

چسب بتن اپوکسی

قیمت چسب بتن پودری

چسب بلوک سبک

چسب بلوک سیمانی

قیمت چسب بتن ۱۰ کیلویی ساروج

چسب بتن شیمی ساختمان

چسب سنگ چیست

چسب سنگ تیوپی

چسب سنگ آنتیک

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ پرسلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)