استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بتن اپوکسی

چسب بتن اپوکسی
استفاده از چسب بتن اپوکسی برای مقاوم سازی بتن و میلگرد

چسب بتن اپوکسی محصولی دو جزئی بر پایه ی رزین اپوکسی اصلاح شده و یک ماده ی سخت کننده (هاردنر) است که از پلیمریزه شدن آن ها حاصل می شود. از این محصول نیازی به حلال ندارد و در هنگام اجرای آن باید دو جزء سازنده اش با هم ترکیب شوند تا ماده ای بسیار قدرتمند تشکیل دهند. از چسب بتن برای افزایش چسبندگی و آب بندی آن استفاده می شود.

این محصول برای چسباندن بتن جدید به قدیمی و ترمیم و تعمیر آسیب های سطحی و عمقی بتن بسیار کارآمد است. این محصول مقاومت خمشی و کششی بالایی دارد، به طوری که در قسمت هایی که از چسب بتن اپوکسی استفاده می شود، مقاومت بیشتری نسبت به بتن اولیه مشاهده می شود.

قیمت چسب اپوکسی بتن

قیمت چسب بتن اپوکسی تابع عوامل مختلفی است که از جمله آن می توان به مواد به کار رفته در آن و برند محصول اشاره کرد. این محصول در بسته بندی هایی با حجم های متفاوت در بازار عرضه می شود که به تبع آن قیمت چسب اپوکسی بتن به حجم بسته ی آن نیز وابسته است. همچنین قیمت چسب بتن اپوکسی مدل های مختلف، متفاوت است. برای مثال قیمت چسب RE 500v3  و  قیمت چسب اپوکسی بتنHY 100  با یکدیگر متفاوت است.

نکته ای که باید بدانید این است که عموما قیمت چسب بتن اپوکسی نسبت به نمونه های ملات سنتی مورد استفاده در ساختمان سازی، بسیار مقرون به صرفه تر است. دلیل آن نیز به دوام این محصول و ضخامت بسیار کم آن نسبت به ملات سنتی بر می گردد.

چسب بتن اپوکسی
پوشش فاصله ی بین بتن ها و مقاوم سازی با چسب بتن اپوکسی

مشخصات و ویژگی های چسب بتن اپوکسی

چسبندگی چسب بتن اپوکسی بسیار بالاست. این چسب خاصیت آب بندی دارد و از این رو نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد. از ویژگی های این محصول این است که از باد کردن و هم چنین ترک خوردن بتن جلوگیری می کند.

این محصول مقاومت فشاری، سایشی و کششی بتن را افزایش می دهد و باعث بالا رفتن عمر مفید سازه می شود و با انواع سیمان هم سازگار است. استفاده از چسب بتن اپوکسی به نسبت سایر چسب های بتن آسان تر است و آماده کردن آن نیازی به حلال ندارد. هم چنین می توان این محصول را روی سطوح مرطوب هم اجرا کرد.

این محصول با انواع مختلف سیمان سازگاری دارد و آن را به جز بتن برای سطوح آجری، موزائیکی و فلزی هم می توان استفاده کرد. از آنجا که این چسب در برابر رطوبت مقاوم است، جدا از سطوح خشک، روی سطوح مرطوب هم کارایی دارد.

چسب بتن اپوکسی
استفاده از چسب برای مقاوم سازی دیوارها ی بتنی

کاربرد های چسب اپوکسی بتن

از مهم ترین کاربرد های چسب بتن اپوکسی ترمیم و تعمیر سطح و چسباندن بتن قدیمی به جدید است. این چسب ها اتصال یکدست و یکپارچه بین بتن قدیمی و بتن جدید ایجاد می کنند، اتصالی که مقاومت بتن اولیه را افزایش می دهد یا بتن قدیمی را ترمیم می کند و استحکام آن مانند روز اول می شود.

در نتیجه استفاده از چسب بتن اپوکسی باعث می شود که مقاومت بخش های ترمیم و تعمیر شده به حالت اولیه باز گردد و محل ترمیم دچار شکست یا جداشدگی نشود. از کاربرد های دیگر این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب بندی کردن و کاهش نفوذپذیری و نشتی آب
  • تزریق در ترک های سطحی و عمقی بتن و ترمیم آن ها
  • استفاده در بتن های خشک و مرطوب برای شمع کوبی، کاشت بولت و میلگرد به صورت عمودی
  • نماسازی روی بتن قدیمی
  • ساخت ملات های ترمیمی

نحوه ی استفاده از چسب بتن اپوکسی

نحوه ی استفاده از چسب بتن اپوکسی به سه مرحله تقسیم بندی می شود. این مراحل شامل موارد زیر است:

  1. آماده سازی سطح
  2. آماده سازی چسب
  3. اعمال چسب

در ادامه هر کدام از مراحل به اختصار توضیح داده شده است.

چسب بتن اپوکسی
استفاده از چسب بتن اپوکسی برای پوشش ترک های سطحی بتن

آماده سازی سطح

قبل از شروع عملیات مقاوم سازی و استفاده از چسب بتن اپوکسی باید سطحی که می خواهیم روی آن از محصول استفاده کنیم آماده شود. در این مرحله سطح از هر گونه گرد و غبار، چربی و سایر آلودگی ها پاک می شود. برای انجام هر چه بهتر این مرحله می توان از سندبلاست یا سایر تجهیزات مشابه استفاده کرد تا در صورت وجود تکه های سست روی سطح بتن، این تکه ها از هم جدا شوند تا سطح برای مرحله ی بعدی آماده شود.

آماده سازی چسب بتن اپوکسی

پس از تمیز شدن و آماده شدن سطح نوبت به اعمال محصول بر روی سطح می رسد. چسب های اپوکسی از دو جزء تشکیل شده اند و پیش از استفاده باید دو جزء آن با هم ترکیب شوند. البته برخی از چسب های تفنگی هم هستند که نیازی به ترکیب شدن دو ماده از قبل ندارند و هنگام استفاده دو جزء آن با هم ترکیب می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که در مورد عموم چسب های اپوکسی، باید قبل از مصرف به صورت دستی دو جزء با یکدیگر ترکیب شوند.

برای ترکیب کردن دو جزء چسب بتن اپوکسی می توان از دستور العمل و نسبت های مشخص شده روی آن استفاده کرد. بر اساس این نسبت ها، باید ابتدا جزء A را در میکسر ریخت و هم زد و سپس جزء  Bبه آن اضافه شود و با میکسر برقی آن را به خوبی هم زد تا به طور کامل دو جزء با هم ترکیب شوند. به طور معمول باید مرحله هم زدن و میکس کردن را تا ۳ دقیقه ادامه داد.

قیمت چسب بتن اپوکسی
استفاده از چسب بتن برای مقاوم سازی و قرار دادن میلگرد در بتن

اعمال چسب بتن اپوکسی

بعد از این که دو جزء چسب بتن اپوکسی به طور کامل با هم ترکیب شدند و محصول آماده ی استفاده شد، باید به وسیله ی یک برس یا غلتک آن را روی سطح اعمال کرد. باید به این نکته دقت کرد که چسب در مدت زمان مشخص شده بر روی بسته یا ظرف، مصرف شود و بعد از زمان در نظر گرفته شده برای استفاده، چسب کارایی خود را از دست می دهد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشت که تا زمانی که مقاطع بتن چسبناک است، می توان عملیات ترمیم را انجام داد.

میزان مصرف چسب بتن اپوکسی

مقدار مصرف چسب ، به ضخامت لایه ای که اعمال می کنید و میزان خلل موجود روی سطح و فاصله ی بین دو سطح بستگی دارد. به طور کل می توان گفت که به طور میانگین برای هر متر مربع از سطح، به ۰.۳ تا ۰.۸ کیلوگرم چسب نیاز است.

چسب بتن اپوکسی
ترمیم کامل ترک های سطح با چسب اپوکسی

نکات استفاده از چسب بتن اپوکسی

  • این محصول اشتعال پذیر است. چسب را باید به دور از گرما و حرارت قرار داد.
  • محیطی که در آن از محصول استفاده می شود باید دارای تهویه مناسب باشد.
  • هنگام استفاده از چسب نکات ایمنی را رعایت کنید. حین استفاده از چسب باید از دستکش و ماسک استفاده کرد تا از تماس مستقیم چسب با دست و پوست جلوگیری شود و چسب وارد سیستم تنفسی نشود.
  • درب چسب باید بسته بماند و تنها در مواقعی که چسب مورد استفاده قرار می گیرد باز شود.
  • دمای محیطی که چسب در آن نگهداری می شود باید بین ۱۰ تا ۳۰ درجه ی سانتی گراد باشد.
  • مدت زمان استفاده و نگهداری از انواع چسب بتن با توجه به نوع و مدل آن و بسته بندی آن، متفاوت است، اما این زمان عموما بین یک تا دو سال متغیر است. زمان دقیق آن بر روی بسته بندی چسب قابل مشاهده است.

بسته بندی و پوشش دهی چسب بتن اپوکسی

عموم چسب های اپوکسی در بسته بندی های ۳، ۴ و ۱۵ کیلوگرمی شامل رزین پایه پودر و واکنش گر در بازار موجود است. هر کیلوگرم از این محصول می تواند به طور میانگین ۱ تا ۲.۷ متر مربع را پوشش دهد. البته این مقدار بستگی به وضعیت سطح، ضخامت اجرا و نوع مصرف دارد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت چسب بتن ساروج

قیچی میلگرد بر

خرید دستگاه خم و برش میلگرد

قیمت دستگاه برش میلگرد

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه خاموت زن

قیمت دستگاه خاموت زن دستی

قیمت دستگاه خاموت زن اتوماتیک

دستگاه خم کن میلگرد

چسب هیلتی چیست

چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

قیمت چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ پودری

قیمت چسب کاشی پرسلانی

چسب سنگ دکوراتیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)