استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب اسانسور در بالکن

نصب اسانسور در بالکن
نصب اسانسور در بالکن

نصب اسانسور در بالکن ساختمان از جمله مواردی است که معمولا در ساختمان های قدیمی انجام می شود. در صورت قدیمی بودن ساختمان، لازم است نصب اسانسور در بالکن با رعایت استانداردها و موارد ایمنی صورت بگیرد. با توجه به طبقه ای که سکونت دارید می توانید آسانسور مناسب را انتخاب و اقدام به نصب نمایید.

نصب اسانسور در بالکن

رعایت اصول ایمنی مرتبط با نصب اسانسور در بالکن ضروری می باشد. امروزه با ارتقای دانش و فناوری در زمینه نصب آسانسورها، فرایند نصب به سادگی صورت گرفته و هزینه تمام شده مقرون به صرفه می باشد. برای نصب آسانسور کششی در بالکن ساختمان، نیازی به حفر چاله نیست و با یک طراحی هوشمندانه فرایند اجرا خواهد شد.

نصب اسانسور در بالکن خانه های قدیمی می تواند ارزش دوباره ای به این بناها بدهد و آسایش و رفاه را به ساکنین عرضه کند. از جمله عواملی که منجر به اجرای آسانسور در بالکن می شود می توان به هزینه بالای ساخت ساختمان جدید، تسهیل جابجایی افراد دارای مشکلات حرکتی و همچنین بالا رفتن میانگین سنی مردم و عدم توانایی در پیمایش پله اشاره کرد.

اجرای آسانسور کششی در بالکن
اجرای آسانسور کششی در بالکن ساختمان

هزینه نصب اسانسور در بالکن

هزینه نصب اسانسور در بالکن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع آسانسور می باشد. در آسانسورهای هیدرولیکی جک از زیر به دلیل نیاز به چاله، هزینه نصب از آسانسورهای کششی بیشتر می باشد.

هزینه نصب اسانسور در بالکن با ظرفیت کم برای حمل یک یا دو نفر نسبت به آسانسورهای با ظرفیت بالا که برای حمل تعداد نفرات بیشتر مناسب هستند، کمتر می باشد. طول پیمایش نیز در هزینه نصب و اجرای آسانسور در بالکن تاثیر مستقیم دارد و با افزایش ارتفاع، فرایند نصب با پیچیدگی های بیشتری مواجه می شود که این موضوع منجر به افزیش هزینه ها می گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که نصب اسانسور در بالکن ، فضای کمتری اشغال می ‌کند و به طور کلی ساده ‌تر است. اما می توان آسانسور را در فضایی غیر از بالکن مانند راه پله نیز نصب نمود که ممکن است به تخریب بخشی از ساختمان نیاز باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق ‌تر در مورد هزینه نصب آسانسور در بالکن ، می ‌توانید با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

قیمت نصب اسانسور در بالکن
نصب اسانسور در حیاط

مراحل نصب اسانسور در بالکن

از جمله نکات مهم هنگام نصب، انتخاب مکان درست برای اجرای کار می باشد چرا که به صورت مستقیم بر روی زیبایی ظاهری ساختمان تاثیر می گذارد. عموما نصب اسانسور در بالکن در ساختمان هایی که فضای کافی در راه پله وجود ندارد، صورت می گیرد. با توجه به اینکه نصب این آسانسورها نیازمند نیروی با تجربه می باشد، تمامی مراحل به صورت تخصصی انجام می شوند.

در قدم اول، ساختمان توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار می گیرد و امکان اجرا و نصب اسانسور در بالکن بررسی می شود. پس از این مرحله و در صورت تایید امکان نصب، کابین و لوازم مورد نیاز مناسب، توسط فرد متخصص انتخاب می شود. در این مرحله انتخاب متریال و قطعات با کیفیت و استاندارد برای حفظ ایمنی سرنشینان امری ضروری است. همچنین طراحی و اجرا باید به صورتی باشد که ظاهر و نمای ساختمان دچار مشکل نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت نصب آسانسور در حیاط و بالکن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

توجه داشته باشید که امکان استفاده راحت معلولین و افراد مسن از اسانسور بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو نصب آسانسور معمولا در پاسیو، حیاط، بالکن یا با تخریب بخشی از ساختمان انجام می شود تا تردد افراد کم توان و ناتوان تسهیل شود.

هزینه نصب اسانسور در بالکن
نصب آسانسور در حیاط مناسب برای معلولین

کاور کردن آسانسور بالکن

کاور کردن آسانسور نصب شده در بالکن امری اختیاری و سلیقه ای بوده و برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند برای کاهش هزینه ها، از این موضوع صرف نظر کنند. با توجه به اینکه علاوه بر عملکرد صحیح آسانسور، تطابق ظاهری آن با ساختمان نیز مهم است چند طرح پیشنهادی برای کاور کردن پس از نصب اسانسور در بالکن ذکر شده است.

  • استفاده از شیشه سکوریت
  • استفاده از آجر
  • همسان سازی با نما و متریال استفاده شده در نما
  • استفاده از ورق گالوانیزه
  • استفاده از آلومینیوم
  • استاده از ترموود
هزینه نصب اسانسور در حیاط
نصب آسانسور با نمای شیشه ای در بالکن

انواع آسانسور قابل نصب در بالکن

در حالت کلی می توان از نمونه های هیدرولیکی یا کششی برای نصب اسانسور در بالکن استفاده کرد. آسانسورهای هیدرولیک در دو حالت جک از زیر و جک از بغل موجود هستند که مدل های جک از زیر نیاز به چاله دارند. انواع آسانسور کششی نیز در حالت های، موتور در بالای سقف کابین و موتور در اتاقک آسانسور ساخته می شوند. آسانسورهای کششی برای ساختمان‌های بلندتر مناسب هستند و فضای بیشتری اشغال می ‌کنند.

آسانسورهای هیدرولیکی برای نصب در بالکن‌ ها مناسب ‌تر هستند، زیرا فضای کمتری اشغال می‌ کنند و به موتورخانه نیاز ندارند. این آسانسور دارای قدرت بیشتری نسبت به نمونه کششی می باشد، بنابراین ایمنی بالاتری نیز دارد. همچنین با مجهز بودن به سیستم ترمز اضطراری، در صورت قطعی برق و یا نقص فنی بیشترین میزان ایمنی را برای سرنشینان فراهم می کند. در صورتی که قصد نصب اسانسور در بالکن خانه های قدیمی داشته باشید، استفاده از مدل های هیدرولیک پیشنهاد می شود.

نصب اسانسور در بالکن
نصب آسانسور هیدرولیک در بالکن با جک در بغل

همچنین اجرای آسانسور شیشه ای خانگی نیز امکان تماشای فضای بیرونی را برای مسافران فراهم می نماید. ضمن اینکه از زیبایی بیشتری نیز برخوردار است.

مجوز نصب اسانسور در بالکن

نصب اسانسور در بالکن بدون مجوز شهرداری، غیرقانونی می باشد و برای گرفتن پایان کار ساختمان یا وام به مشکل خواهید خورد. در حالت کلی مجوز شهرداری به صورت سلیقه ای اعطا می شود، اما در صورتی که از حضور افراد مسن یا معلول در ساختمان مطلع شوند، همراهی لازم برای صدور مجوز انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که مجوز اجرای آسانسور باید با اطلاع و رضایت سایر ساکنین ساختمان انجام شود.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۴ طبقه

موتور آسانسور آلبرتو ساسی

مینی آسانسور

موتور آسانسور بدون گیربکس

الکتروموتور abb

ضوابط آسانسور

پاراشوت چیست

قیمت بالابر رستورانی

آلیماک چیست

موتور آسانسور موتوژن

موتور گیرلس یک به یک

آسانسور هیدرولیک تک فاز

آسانسور معلولین

نصب اسانسور در بالکن

آسانسور برانکارد بر

قیمت آسانسور ۴ نفره دیجی کالا

آسانسور خانه دوبلکس

نصب اسانسور در مشاعات

نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان

قیمت آسانسور بدون چاله

قیمت آسانسور ۶ نفره برای ۴ طبقه

استاندارد آسانسور هیدرولیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)