استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول
هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

آسانسورها نقش غیر قابل انکاری در رفت و آمد در ساختمان ایفا می کنند و همانند هر تجهیزی ممکن است بارها دچار خرابی شوند. یکی از سوالات بسیار پرتکرار پیرامون هزینه های اسانسور در ساختمان این است که هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول چگونه محاسبه می شود.

از نظر قانونی، آسانسور جزو مشاعات ساختمان بوده و تمامی واحدها در پرداخت هزینه سرویس و تعمیرات آسانسور به اندازه یکسانی مسئول هستند. با این حال ممکن است در برخی از ساختمان ها بنا به توافق واحدها، هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول کمتر از سایر طبقات محاسبه شود.

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول
تعمیر آسانسور

آیا پرداخت هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول اجباری است؟

آسانسور جزو مشاعات ساختمان بوده و پرداخت تمامی هزینه های مربوط به مشاعات برعهده تمامی واحدهای ساختمان می باشد. قانون در این مورد به صورت کاملا واضح نظر خود را اعلام کرده و طبق قانون، ساکنین طبقات همکف و اول همانند سایر طبقات باید در پرداخت هزینه تعمیر آسانسور مشارکت نمایند.

بنابراین پرداخت هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول اجباری بوده و هیچ یک از ساکنین طبقات پایین نمی توانند نسبت به پرداخت هزینه تعمیرات اسانسور بی تفاوت باشند.

نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

برای محاسبه هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول می توان به دو روش قانونی و یا قراردادی عمل کرد. در روش قانونی، هزینه تعمیر آسانسور بین تعداد واحدهای ساختمان به صورت مساوی پخش شده و هر واحد موظف است تا سهم خود را از هزینه تعمیرات ساختمان پرداخت نماید. طبق این روش هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول برابر با سایر طبقات خواهد بود.

در روش قراردادی می توان هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول یا همکف را نصف مبلغ پرداختی توسط سایر طبقات محاسبه نمود. توجه داشته باشید که مطابق با قانون، هزینه تعمیرات آسانسور باید به صورت مساوی بین واحدها تقسیم شود و نصف کردن سهم طبقه اول از هزینه آسانسور منوط به پذیرش و موافقت تمامی واحدهای ساختمان می باشد.

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول
سرویس آسانسور

تکلیف طبقات اول در پرداخت هزینه تعمیر آسانسور چیست؟

با اینکه ساکنین طبقه اول از آسانسور استفاده نمی کنند، باید در پرداخت تمامی هزینه های مربوط به آسانسور اعم از هزینه سرویس، تعمیرات و بیمه آسانسور مشارکت نمایند. عدم پرداخت هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول توسط مدیر ساختمان و واحدهای دیگر قابل پیگیری می باشد. در واقع همان طور که واحدهای خالی و بدون سکونت باید در پرداخت هزینه تعمیر اسانسور مشارکت کنند، ساکنین طبقه اول نیز در پرداخت هزینه های مربوط به اسانسور سهیم هستند. با این حال اگر ساکنین طبقه اول نسبت به پرداخت هزینه تعمیر اسانسور معترض هستند، می توانند به شرط دریافت موافقت واحدهای دیگر، نیمی از هزینه تعمیر اسانسور را پرداخت کنند.

نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان

همان طور که بیان شد نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان به این صورت است که تمامی طبقات باید در پرداخت این هزینه مشارکت نمایند. برای اطلاع دقیق از نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان می توانید از کارشناسان فعال در این حوزه کمک بگیرید. افراد متخصص می توانند پاسخگوی سوالات شما در خصوص نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان باشند.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام قیمت پله برقی و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

برای مطالعه بیشتر:

استاندارد جدید آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

آسانسور روم لس چیست

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان

موتور بهران ۵.۵

موتور بهران ۷.۳

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

سرویس اسانسور شامل چیست

رضایت همسایگان در نصب آسانسور

موتور گیربکس بهران

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان ۴ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.84 ( 3 نظر)

۳ نظر

  1. اگر یکی از واحد ها با تعمیر آسانسور موافق نباشه یا بخواد سنگ بندازه جلوی کار میشه ازش شکایت کرد یا از نظر حقوقی اونه که دست بالا رو داره؟

  2. نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان برای طبقات دیگه رو هم قرار بدید.

  3. نحوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان به مدل های دیگه ای هم انجام میشه؟