استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بتن رنگی

بتن رنگی
رنگ بتن

بتن آماده عیار ۴۰۰ از جمله مصالحی است که در احداث انواع بناها همچون پل ، سوله ، سد ، بناهای مسکونی و … استفاده می شود. غالبا رنگ بتن های مورد استفاده در ساخت و ساز خاکستری است. چند سالی است که بتن رنگی در بسیاری از کشورهای جهان به منظور دستیابی به اهدافی همچون زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. این امر سبب می گردد که از خشن بودن رنگ خاکستری بتون های معمولی کاسته شده و روحی تازه به فضا دمیده شود.

بتن رنگی
بتن رنگی

ساخت بتن رنگی برای اولین بار در دهه ۵۰ میلادی با اضافه نمودن اکسید آهن مصنوعی به مخلوط بتون خاکستری انجام شد. در واقع بتون رنگی همان بتن آماده عیار ۴۰۰ معمولی است که برای تغییر رنگ غالبا به آن رنگ دانه معدنی اضافه می گردد. این رنگ دانه ها دارای ذرات بسیار ریزی بوده که موجب ایجاد چسبندگی مناسب به سیمان و افزایش استحکام رنگ می شود. این نوع بتن دارای تنوع رنگی زیادی همچون زرد ، قرمز ، سبز ، آبی و … می باشد. در اجرای بتن رنگی به ازای هر متر مربع حدود ۵ کیلوگرم رنگ پودری سیمان استفاده می شود.

قیمت بتن رنگی

 

بتن رنگی در نمای داخلی ساختمان

این نوع بتن غالبا در کف پوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش های ساخته شده از بتن سخت رنگی دارای رنگ ثابتی بوده و به آسانی تغییر رنگ نمی دهند. اجرای بتن رنگی در محیط هایی مانند پارک که زیبایی ظاهری دارای درجه اهمیت بالایی است بسیار کاربردی می باشد. همچنین در دیوارهای تزئینی به صورت بتن اکسپوز رنگی ، جدول بندی و خط کشی کردن معابر ، میادین و استادیوم های ورزشی نیز می توان از آن استفاده نمود.

بتن سخت رنگی

 

بتن رنگی کف

عوامل موثر بر رنگ بتن

رنگ این نوع بتون ها وابسته به رنگدانه های مصرفی و همچنین نسبت آب به سیمان می باشد. به طوری که با افزایش آب، رنگ بتن کم رنگ تر خواهد شد. همچنین از دیگر عوامل تاثیرگذار بر شدت رنگ ، شرایط آب و هوایی می باشد. رطوبت زیاد موجب کاهش شدت رنگ می شود. علاوه بر این رنگ خود سیمان نیز بر رنگ نهایی بتون تاثیر گذار است، زیرا سیمان های موجود در بازار خود رنگ های متفاوتی داشته و حتی ممکن است رنگ سیمان های تولیدی یک کارخانه نیز در طول زمان تغییر یابد. از این رو بهتر است که به منظور دستیابی به رنگ مناسب و ایده آل از سیمان سفید استفاده شود.

بتن رنگی

 

بتون رنگی

کیفیت مصالح سازنده بتون نیز بر روی رنگ نهایی بتون تاثیرگذار است. از دیگر عوامل موثر بر کیفیت و ماندگاری رنگ بتن زمان عمل آوری آن می باشد. این زمان حداقل ۱۰ دقیقه در نظر گرفته می شود.

بتن رنگی

 

ساختمان با نمای بتون رنگی

تولید بتن رنگی

برای تولید این بتون می توان از افزودنی های رنگی و یا سیمان رنگی استفاده نمود. افزودنی های رنگی بسیار مقاوم بوده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد. مقدار افزودنی مورد نیاز با توجه به کیفیت و شدت رنگ مورد نظر متفاوت است. از جمله این افزودنی ها می توان به اکسید آهن ، کروم و تیتانیوم اشاره نمود.

از آنجایی که سیمان پرتلند در حالت معمول به رنگ خاکستری می باشد در ابتدا آن را به رنگ سفید در آورده و سپس به آن مواد افزودنی اضافه می گردد تا رنگ آن تغییر یابد. برای تولید سیمان های رنگی از اکسید آهن ، کبالت و کروم استفاده می شود. از اکسید آهن برای ایجاد رنگ های قرمز ، زرد و قهوه ای و از اکسیدهای کبالت و کروم به تریتب به منظور ایجاد رنگ های آبی و سبز استفاده می گردد.

قیمت بتن رنگی

 

اجرای بتن رنگی

گاهی در تولید بتون رنگی از روان کننده استفاده می گردد. این امر سبب یک دست شدن آن و جلوگیری از ترک خوردگی می شود. همچنین با استفاده از روان کننده می توان مقاومت فشاری بتون را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

انواع بتن رنگی

بتن رنگی به دو دسته ساده و صنعتی دسته بندی می شود. نوع ساده آن مشخصات مکانیکی همانند بتون ساختمانی دارد و تنها تفاوت در ظاهر و رنگ آنهاست. در ساخت این نوع بتون از آب، سیمان سفید ، رنگ ، شن و ماسه معمولی (و یا شن و ماسه رنگی ) استفاده می شود. تفاوت بتون رنگی صنعتی با نوع ساده آن در سنگدانه ها می باشد. به طوری که سنگدانه های مورد استفاده در اجرای بتن رنگی صنعتی از مواد و ترکیبات سخت با مقاومت سایشی و فشاری چندین برابر شن های معمولی ، ساخته شده است. از این رو به این نوع بتن ، بتن سخت گفته می شود. برخی از این سنگدانه ها دارای رنگ طبیعی می باشند و برخی دیگر رنگ مصنوعی داشته و در کارخانه تولید می شوند.

اجرای بتن رنگی

 

استفاده از بتون رنگی در نمای ساختمان

همچنین از منظری دیگر می توان بتون رنگی را به دو نوع پیش ساخته و درجا دسته بندی نمود. بتن رنگی پیش ساخته در کارخانه ساخته می شود. از آنجایی که در نظر گرفتن زمان کافی برای باز شدن رنگ در حین اختلاط مصالح و افزودن رنگ ضروری است، از این رو بتون های رنگی پیش ساخته نسبت به نوع درجا دارای مزیت می باشد. همچنین در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و تولید آن در شرایط مطلوب، دارای کیفیت بالایی خواهند بود. در روش درجا بتون با استفاده از بتونیر و میکسر آماده شده و رنگ دانه با آن ترکیب می گردد. میکسر بتن در احجام مختلفی تولید می شوند که این پارامتر یکی از عوامل موثر بر قیمت آنها است. قیمت میکسر بتن ۱۰۰۰ لیتری به دلیل بیشتر بودن ظرفیت آن از سایر بتونیرهای دستی بیشتر می باشد. به منظور استعلام قیمت انواع بتونیر از جمله قیمت خلاطه دیزلی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

بتن سخت رنگی

 

نمای رنگی ساختمان

اجرای بتن رنگی

اجرای بتن رنگی به دو روش ماله پروانه ای و دستی صورت می پذیرد. در روش ماله پروانه ای پس از مسطح نمودن سطح بتون را به صورت یکپارچه و با حداقل ضخامت ۸ سانتی متر بر روی سطح مورد نظر پخش می کنند. پس از این مرحله اقدام به لیسه ای کردن بتون می نمایند. به این روش ماله پروانه ای گفته می شود. ماله پروانه خود دارای دو نوع برقی و موتوری است که نوع موتوری آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. روش ماله دستی نیز همانند روش ماله پروانه ای می باشد با این تفاوت که در انتهای اجرای بتون از ماله دستی استفاده می نمایند. شایان ذکر است که سیمان و رنگ پودری سیمان به مخلوط و مواد تشکیل دهنده بتون اضافه می شود.

اجرای بتن رنگی

 

نمای بتن رنگی

باید توجه داشت که به منظور پیشگیری از تغییر رنگ بتن تجهیزات مورد استفاده در اختلاط مصالح باید عاری از هر گونه روغن ، گریس ، زنگ زدگی و سایر آلودگی ها باشند. علاوه بر این باید توجه داشت که بتن به صورت کامل مخلوط گردد، زیرا در غیر این صورت حفره هایی در بتن ایجاد می شود که این امر موجب جمع شدن آب در درون این حفره ها و در نتیجه یخ زدن آب در فصل زمستان می گردد. این موضوع افزایش حجم و در نتیجه ترک خردن و خرابی بتن رنگی در طی زمان را در پی دارد.

بتن سخت رنگی

کف پوش های ساخته شده از بتن سخت رنگی در دو لایه به صورت همزمان اجرا می شوند که لایه زیرین بتون معمولی ساختمانی و لایه رویی روکش بتون سخت است که پس از تسطیح لایه زیرین بر روی آن اجرا می شود.

برای ساخت بتن سخت رنگی از دو روش خشکه پاشی و یا ملاتی استفاده می شود. در روش خشکه پاشی در انتها و پس از نیمه سخت شدن بتن، بر روی آن پودرهای سخت کننده پاشیده می شود که این پودرها دارای تنوع رنگی مختلفی می باشند. روش ملاتی نیز به این صورت است که پس از اجرای بتون و پرداخت آن پودر سخت کننده را با آب مخلوط کرده و با ضخامت ۱ تا ۲ سانتی متر بر روی سطح اجرا می کنند. در نهایت نیز با استفاده از ماله سطح مورد نظر را پرداخت می کنند تا یکدست و مسطح شود.

بتن سخت رنگی

 

بتن سخت رنگی

بتن اکسپوز رنگی

بتون اکسپوز رنگی به بتنی گفته می شود که در نمای داخلی و بیرونی ساختمان و یا در پیاده رو ، راه پله و فضاسازی مورد استفاده قرار می گیرد و روی سطح آن هیچ گونه عملیات دیگری انجام نمی شود. این بتون در طرح های مختلفی ساخته می شود. اجرای بتن اکسپوز رنگی با سطح یکدست و یکنواخت خود موجب افزایش زیبایی فضا می گردد.

بتن اکسپوز رنگی

 

بتن اکسپوز رنگی

مزایا

بتن رنگی علاوه بر زیبایی در برابر عواملی همچون سایش، فشار، کشش و خمش دارای مقاومت و دوام بالایی می باشد. از این رو در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از این نوع بتن استفاده می گردد. بتن رنگی چسبندگی بالایی داشته و رنگ آن در برابر تابش نور خورشید مقاوم است. شست و شوی این نوع بتن به راحتی امکان پذیر می باشد. از دیگر مزایای اجرای بتن رنگی می توان به عدم لغزندگی و نفوذپذیری و همچنین عدم جذب مواد آلوده اشاره نمود. علاوه بر این به دلیل جلوگیری از گرد و غبار و آلودگی کمک شایانی به محیط زیست می نماید. یکی دیگر از مزیت های آن کاهش میزان ترک های بتن می باشد. همچنین در برابر عوامل شیمیایی و اشعه ماورا بنفش نیز مقاوم است.

بتن رنگی

 

بتون رنگی

قیمت بتن رنگی

قیمت بتن رنگی وابسته به عواملی همچون رنگ آن، مساحت اجرا، نوع بتون از نظر ساده یا صنعتی بودن، ضخامت اجرایی ، روش اجرا و … می باشد. برخی از رنگ ها دارای قیمت بالاتری نسبت به رنگ های دیگر است و در نتیجه اجرای آن موجب افزایش قیمت می گردد. از نظر ضخامت نیز هر چه ضخامت بتن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. اگر چه هزینه ساخت بتن رنگی ، بیشتر از بتون های معمولی است، اما این افزایش هزینه در برابر مزیت های این بتون و همین طور جلوه زیبایی که به محیط می بخشد چندان قابل توجه نیست. ضمن اینکه اجرای بتن رنگی و بتن اکسپوز رنگی موجب حذف مراحل تعمیر و نگهداری و همچنین نقاشی مجدد می شود و از این جهت مقرون به صرفه است.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع فرآورده های بتنی از جمله نیوجرسی جاده و خانه پیش ساخته می باشد. به منظور استعلام قیمت خانه های پیش ساخته بتنی در کرج و سایر شهرها می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

بتن آماده تبریز بتن آماده بجنورد بتن آماده کرمانشاه بتن آماده ارومیه بتن آماده اهواز بتن آماده یاسوج بتن آماده اردبیل بتن آماده زنجان بتن آماده گرگان بتن آماده اصفهان بتن آماده سمنان بتن آماده رشت بتن آماده کرج بتن آماده زاهدان بتن آماده خرم آباد بتن آماده ایلام بتن آماده شیراز بتن آماده ساری بتن آماده بوشهر بتن آماده قزوین بتن آماده اراک بتن آماده شهرکرد بتن آماده قم بتن آماده بندرعباس بتن آماده بیرجند بتن آماده سنندج بتن آماده همدان بتن آماده مشهد بتن آماده کرمان بتن آماده یزد

برای مطالعه بیشتر:

قیمت ماسه بادی

بتن سخت

اجرای بتن سخت

دیوار پیش ساخته بتنی تبریز

سبک سازی ساختمان

دیوار پیش ساخته بتنی اصفهان

قیمت اجرای فوم بتن

دیوار پیش ساخته بتنی یزد

بلوک شیشه ای

دیوار پیش ساخته بتنی کرج

اجرای سقف سازه ای

دیوار پیش ساخته بتنی اهواز

بلوک هبلکس

دیوار پیش ساخته بتنی مشهد

اجرای سازه بتنی

دیوار پیش ساخته بتنی شیراز

واش بتن

دیوار پیش ساخته بتنی کرمانشاه

اسپیسر بتن

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی کرمان

زودگیر کننده بتن

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی قزوین

دیرگیر بتن

دیوار پیش ساخته بتنی رشت

دیوار پیش ساخته بتنی تهران

ضد یخ بتن

واتراستاپ

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن مسلح

قیمت بتن آماده در اصفهان

خرید بتن آماده در کرج

قیمت بتن آماده در شیراز

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن ریزی

بتن الیافی

پمپ بتن

بتن اکسپوز

قیمت کیورینگ بتن

میکروسیلیس

کفپوش اپوکسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵ نظر

  1. بتن رنگی پس از اجرا رنگ میشه؟ یا بتنی که از کارخانه میارن رنگی است؟

  2. بتن رنگی باعت کاهش مقاومت آن نمی شود؟

  3. استفاده از چند رنگ در یک سازه یک تکه با استفاده از بتن رنگی باید به چه صورت انجام بشه آیا امکان افزودن همزمان چند رنگ بدون مخلوط شدن آنها وجود داره؟

  4. بتن رنگی با چە نوع رنگی امادە و تولید میشە ؟

  5. سلام بتن رنگی کار شده برای نما بعد از دیوار چینی کار میشه یا همزمان؟!

  6. برای انجام کار بتن در نمای داخلی میشه کاری کرد که بتن حالت صاف تر به خودش بگیره زبری کمتری داشته باشه

  7. سلام بتن رنگی که رنگ اون از یه عاملی مثل آب تاثیر پذیره اگر عملیات بتن ریزی در یه فصل سرد که بارندگی داره انجام بشه این بارندگی روی رنگ بتن چقدر میتونه تاثیر داشته باشه؟

  8. برای نمای دیوار های داخلی میتونم استفاده کنم ؟

  9. تیمی هست که سمت غرب کار کنه؟ لطفا معرفی کنید

  10. بتن رنگی رو از کجا میتونم تهیه کنم ؟

  11. بتن رنگی برای اجرا در فضای داخلی منزل هم قابل استفاده هست ایا؟

  12. این بتن رنگی ها تو ایران هم کار میشن؟ خیلی قشنگن ^__^

  13. ببخشید بتن رنگی یا بتن اکسپوز در یه زمان طولانی در اثر رطوبت یا سرما و گرمای شدید دچار مشکل نمیشه؟

  14. ممنون از مطلب بسیار خوبتون در مورد بتن رنگی، خیلی کامل بود.

  15. سلام، میخوام برای محوطه ویلا بتن رنگی اجرا کنم، چطور می تونم برای اجرای بتن رنگی باهاتون تماس بگیرم؟