سیمان سفید

سیمان سفید

تعداد ارائه دهنده ها

۷ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سیمان سفید به برند، کیفیت، کیسه ای و یا فله ای بودن آن وابسته می باشد. قیمت سیمان سفید فله ای ارزان تر از نوع کیسه ای آن است. قیمت هر کیسه سیمان سفید با توجه به وزن آن تعیین می گردد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع سیمان سفید با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

سیمان سفید

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۹۵

مصالح ساختمانی مهروانی

مصالح ساختمانی مهروانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

مصالح ساختمانی زندی

مصالح ساختمانی زندی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

مصالح ساختمانی بابایی

مصالح ساختمانی بابایی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

مصالح ساختمانی جعفرزاده

مصالح ساختمانی جعفرزاده

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

فروشگاه مصالح رسولی

فروشگاه مصالح رسولی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیمان سفید (سیمان پرتلند سفید)

سیمان سفید که با نام سیمان پرتلند سفید نیز شناخته می شود، سفید رنگ است. سیمان پرتلند سفید از آسیاب کردن کلینکر سیمان سفید با مقدار مناسبی سنگ گچ به دست می آید. میزان اکسید آهن و اکسید منیزیم در این نوع سیمان ناچیز است. به طور کلی رنگ تیره در سیمان به دلیل وجود سولفات آهن و سولفات منیزیم و دوده ناشی از سوخت می باشد. به همین دلیل برای تولید سیمان سفید ، سولفات آهن و منیزیم را از سیمان حذف کرده و از سوخت مناسب و بدون دوده استفاده می گردد. بدین منظور از خاک رسی که میزان سولفات آهن و منیزیم آن از ۰/۸ درصد کمتر است، استفاده می شود.

در تولید سیمان سفید برای جبران همین مقدار اندک سولفات منیزیم و آهن، مقداری نشادر نیز اضافه می کنند. برای سوخت کوره بدون دوده نیز می توان از سوخت گاز استفاده کرد.

 

سیمان سفید
 سیمان سفید

 

قیمت سیمان سفید

قیمت سیمان سفید به عواملی همچون کیفیت متریال سازنده و برند محصول بستگی دارد. در خرید سیمان سفید باید دقت نمود که این سیمان به دو صورت فله ای و کیسه ای قابل خریداری می باشد. غالبا قیمت سیمان کیسه ای و بسته بندی شده با نوع فله ای آن متفاوت است. به طوری که قیمت هر کیسه سیمان سفید از قیمت سیمان سفید فله ای با همان وزن، بیشتر است. علاوه بر این نوع و جنس کیسه نیز بر قیمت سیمان سفید کیسه ای تاثیرگذار است. به طور مثال قیمت سیمان سفید با کیسه پلی پروپیلن نسبت به برخی دیگر از انواع بیشتر می باشد. سیمان سفید کیسه ای با توجه به برند آن در وزن های مختلفی بسته بندی و عرضه می گردد. کیسه های ۲۵، ۴۰ و ۵۰ کیلویی از جمله آنها است که بر این اساس قیمت سیمان سفید متفاوت خواهد بود.

 

کاربرد سیمان سفید

سیمان سفید از نظر ویژگی و جنس کلیه مشخصات سیمان معمولی را دارا می باشد. اما به دلیل رنگ آن، غالبا در نماسازی مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه نمای سیمان سفید کمتر از سایر نماها همچون سنگ و سرامیک است. کاربرد دیگر سیمان سفید استفاده از آن به عنوان پودر بندکشی می باشد. از سیمان سفید برای اهداف تزئینی هم استفاده می شود. لازم به ذکر است که از سیمان پرتلند سفید برای ساخت سیمان های رنگی با رنگ روشن استفاده می گردد.

 

تواتر نمونه برداری و ضوابط پذیرش سیمان های پرتلند

نمونه برداری از سیمان پرتلند سفید باید به یکی از روش های زیر صورت گیرد:

۱- از هر محموله وارده به کارگاه، kg ۵ نمونه

۲- از محل تسمه نقاله یا لوله انتقال به سیلو، از هر ton ۴۰ سیمان در حال انتقال یا کمتر، kg ۵ نمونه به صورت پیوسته یا ناپیوسته

۳- از محل تخلیه سیمان از سیلو، به ازای هر ton ۱۰۰، kg ۵ نمونه

۴- از انبار کیسه های سیمان، به ازای هر ton ۵ سیمان کیسه ای یا کمتر، یک کیسه به عنوان نمونه

۵- آزمایش های فوق حداکثر ماهی یک بار می باید انجام شوند.

۶- سایر ضوابط نمونه برداری مطابق با استانداردهای ملی ایران می باشد.

۷- سیمان سفید را هنگامی می توان قابل قبول تلقی کرد که هر دوی ضوابط زیر برآورده شوند:

نتایج حاصل از یک آزمونه و یا میانگین نتایج حاصل از دو آزمونه متوالی، ضوابط شیمیایی و فیزیکی الزامی سیمان های پرتلند سفید ذکر شده در جدول ۱ و ۲ را برآورده سازند.

۸- میانگین نتایج حاصل از دو آزمونه متوالی یا میانگین نتایج حاصل از سه آزمونه متوالی بتن ساخته شده با سیمان سفید ، ضوابط ارائه شده در جدول ۳ را برآورده سازند.

 

قیمت سیمان سفید
 کاربرد سیمان سفید

 

ضوابط الزامی سیمان سفید

به طور کلی ویژگی های انواع سیمان های پرتلند، پوزولانی، بنایی، روباره ای و سیمان پرتلند سفید باید با استانداردهای مربوطه ملی ایران مطابقت داشته باشد. مشخصات شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی سیمان سفید به ترتیب مطابق با جدول ۱، ۲ و ۳ می باشد.

 

جدول ۱- مشخصات شیمیایی الزامی سیمان پرتلند سفید

ویژگی شیمیایی

حداکثر مقدار مجاز

شماره استاندارد ملی ایران برای روش آزمون مربوطه

MgO (درصد وزنی سیمان)

۵

۱۶۹۲

SO3 (درصد وزنی سیمان)

اگر ۸٪ ≥ C3A

۳/۵

۱۶۹۲

اگر ۸٪ < C3A

۳

۱۶۹۲

کاهش وزن در دمای ۱۰۰۰ درجه سلسیوس (درصد وزنی)

۳

۱۶۹۲

میزان باقیمانده نامحلول (درصد وزنی)

۰/۷۵

۱۶۹۲

 

جدول ۲- مشخصات فیزیکی الزامی سیمان پرتلند سفید

ویژگی فیزیکی

ضابطه

شماره استاندارد ملی ایران برای روش آزمون مربوطه

درجه سفیدی

حداقل مقدار مجاز

۷۵

۲۹۳۱

سطح مخصوص بدست آمده از آزمایش بلین (mm2/gr)

حداقل مقدار مجاز

۳۰۰۰۰۰

۳۹۰

انبساط در آزمایش اتوکلاو (درصد)

حداقل مقدار مجاز

۰/۸

۳۹۱

زمان گیرش اولیه بدست آمده از آزمایش با سوزن ویکا (دقیقه)

حداقل مقدار مجاز

۴۵

۳۹۲

زمان گیرش نهایی بدست آمده از آزمایش با سوزن ویکا (ساعت)

حداقل مقدار مجاز

۸

۳۹۲

 

جدول ۳- مشخصات مکانیکی الزامی سیمان پرتلند سفید

ویژگی مکانیکی

حداقل مقدار مجاز (N/mm2)

شماره استاندارد ملی ایران برای روش آزمون مربوطه

مقاومت فشاری نمونه مکعبی به بعد mm ۵۰، پس از ۲ روز قرارگیری در آب

۱۱

۳۹۳

مقاومت فشاری نمونه مکعبی به بعد mm ۵۰، پس از ۶ روز قرارگیری در آب

۱۷/۵

۳۹۳

مقاومت فشاری نمونه مکعبی به بعد mm ۵۰، پس از ۲۷ روز قرارگیری در آب

۳۱/۵

۳۹۳

 

ضوابط بسته بندی، حمل و نگهداری سیمان سفید

بسته بندی، حمل و نگهداری سیمان های کیسه ای

  • سیمان سفید و سایر سیمان های پرتلند کیسه ای باید در کیسه های مناسب، مقاوم و قابل انعطاف بسته بندی شود. به گونه ای که رطوبت و مواد خارجی نتوانند به داخل آن نفوذ کنند و کیسه سیمان در هنگام حمل و نقل پاره نشود.
  • مشخصات پاکت کاغذی سیمان های کیسه ای باید مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۴۵۴۳ باشد. استفاده از پاکت ها یا کیسه های نفوذپذیر در برابر رطوبت مجاز نیست.
  • برای هر محموله سیمان سفید و سایر سیمان های کیسه ای وارد شده به کارگاه، مشخصات کارخانه و نوع سیمان و تاریخ تولید باید در برگ تحویل ثبت شده باشد.
  • سیمان های کیسه ای باید بر اساس نوع به طور جداگانه در انبار نگهداری شوند، به گونه ای که امکان اشتباه آنها با هم وجود نداشته باشد.
  • سیمان های کیسه ای باید بر روی کف خشک، که دست کم به اندازه ۱۰۰ میلی متر از سطح اطراف خود بالاتر باشند، قرار گیرند.
  • شرایط انبار و ترتیب قرار دادن کیسه های سیمان سفید در انبار باید به گونه ای باشد که کیسه ها، به ترتیب ورود به انبار مصرف شوند.
  • در مناطق خشک، حداکثر تعداد کیسه سیمان سفید که می توان بر روی هم انبار کرد ۱۲ پاکت است، مشروط بر اینکه ارتفاع کل آنها از ۱/۸ متر تجاوز نکند. اعداد فوق در مناطق شرجی و با رطوبت نسبی بیش از ۹۰ درصد، به ترتیب ۸ پاکت و ۱/۲ متر می باشد.
  • در مناطق خشک، کیسه های سیمان سفید باید نزدیک به یکدیگر، با فاصله ۵۰ تا ۸۰ میلی متر از یکدیگر قرار داده شوند تا عبور جریان هوا از بین کیسه ها موجب خشک شدن سیمان بشود. در مناطق شرجی و با رطوبت نسبی بیش از ۹۰ درصد، کیسه های سیمان باید به یکدیگر چسبانیده شوند.

 

قیمت سیمان سفید
 سیمان سفید کیسه ای

 

  • کیسه های سیمان سفید و هر نوع سیمان دیگر، در همه مناطق باید حداقل ۳۰۰ میلی متر از دیوارها و ۶۰۰ میلی متر از سقف فاصله داشته باشند.
  • در مناطق و در فصل هایی که احتمال بارندگی وجود داشته باشد، کیسه های سیمان سفید یا باید در انبارهای سرپوشیده نگهداری شود و یا اینکه روی آنها با ورقه های پلاستیکی پوشانیده شده و این ورقه ها به نحو کاملا مطمئنی در اطراف پایدار و محکم شود. در این مناطق و در این فصل ها، درها، پنجره ها و سیستم های تهویه باید بسته نگه داشته شوند تا از جریان هوای مرطوب در انبار جلوگیری شود.
  • سیمان سفید کیسه ای باید در مناطق با رطوبت نسبی بیش از ۹۰ درصد، ۴۵ روز پس از تولید، و در سایر مناطق ۹۰ روز پس از تولید مصرف شوند و اگر بنا به دلایل غیرقابل اجتناب این امر میسر نشود، این سیمان ها باید قبل از مصرف مورد آزمایش قرار گیرند.
  • سیمان پرتلند سفید و سایر سیمان های کیسه ای که به مدت زیاد انبار شود ممکن است به صورت کلوخه های فشرده درآید. این گونه سیمان ها را باید با غلتانیدن پاکت ها بر روی کف اصلاح کرد تا به صورت پودر درآیند. در صورتی که با یک بار غلتانیدن، کلوخه به پودر تبدیل شود آن را می توان مصرف کرد وگرنه قبل از مصرف باید تحت ضوابط مشخصی کنترل شود.
  • سایر ضوابط نگهداری و مصرف سیمان سفید و سایر سیمان ها ، مطابق با استاندارد ملی ایران، به شماره ۲۷۶۱ می باشد.

 

بسته بندی، حمل و نگهداری سیمان های فله ای

  • سیمان های فله باید در سیلوهای استاندارد نگهداری شوند.
  • سیلوهای سیمان و شالوده های آنها باید از نظر سازه ای محاسبه و طراحی شده باشند.
  • سیلوهای سیمان باید مجهز به ترازنما، برای تعیین موقعیت تراز سیمان در داخل سیلو، و نیز دریچه ای در پایین برای میل زدن، در صورت طاق زدن سیمان باشند.
  • برای هر محموله وارد شده به کارگاه، مشخصات کارخانه و نوع سیمان سفید و تاریخ تولید سیمان باید در برگ تحویل ثبت شده باشد.
  • از آنجا که انتقال سیمان از مخزن کامیون به داخل سیلو به کمک هوای فشرده صورت می گیرد و در نتیجه سیمان به تدریج متورم می شود، نباید بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اسمی سیلوها را پر کرد.
  • سیمان های فله را باید بر اساس نوع آنها به طور جداگانه نگهداری کرد، به گونه ای که امکان اشتباه آنها با هم وجود نداشته باشد. نوع سیمان موجود در هر سیلو باید به نحو مناسبی مشخص شود.
  • سیمان سفید و سایر سیمان های نگهداری شده در سیلو باید حداکثر ۹۰ روز پس از تولید مصرف شود، و اگر بنا به دلایل غیر قابل اجتناب این امر امکان پذیر نشد، باید قبل از مصرف تحت آزمایش قرار گیرد.
  • سایر مشخصات سیلوها و ضوابط نگهداری سیمان در آنها، مطابق با استاندارد ملی ایران، به شماره ۲۷۶۱ می باشد.

 

خرید سیمان سفید
 سیمان پرتلند سفید

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

جایلی

امکان آب بندی با سیمان سفید وجود دارد؟

شیدایی

آیا رنگ کردن سیمان سفید برای استخر امکان دارد؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما