نمای بتنی اکسپوز

نمای بتنی اکسپوز

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

اجرای نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل ، در مقایسه با سایر نماها مانند نمای سنگی، سیمانی GRC و چوبی و سرامیکی هزینه پایین تری دارد. نمای پیش ساخته بتنی در کل هزینه ها را کاهش داده و ظاهر جذاب و زیبایی برای نمای ساختمان ایجاد می کند. اجرای انواع نمای بتن اکسپوز با بهترین قیمت ها در عمران مدرن ارائه می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نمای بتنی اکسپوز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سیمانکار

سیمانکار

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

مدرن آراد

مدرن آراد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ایناب

ایناب

۵

location

تهران

phone

******۰۹۹۱۳

ویرا معماری

ویرا معماری

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

سوشیانت

سوشیانت

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

آکاد

آکاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

اجرای نما قنبری

اجرای نما قنبری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۱

بانیان نما

بانیان نما

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای بتنی اکسپوز

در مراحل آماده سازی نمای بتنی اکسپوز ، مصالح تشکیل دهنده بتن در محل آماده و سپس در قالب های بتن ریخته می شوند. برای ساخت بتن اکسپوز ، به دلیل اهمیت مقاومت پنل ها در تحمل شوک های حرارتی و همچنین مقاومت در برابر جذب آب، از افزودنی های ویژه ای استفاده می شود.

نمای بتن اکسپوز ، در ساختمان هایی با طرح های مجسمه مانند و فرم های مختلف منحنی قابل اجراست. نمای بتن اکسپوز ماهیت سرد داشته و به فضا چه از لحاظ بصری و چه ماهیت فیزیکی، سردی خاصی می بخشد. مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز نما ، شامل سیمان پرتلند یا غیر پرتلند ، آب ، سنگدانه ، افزودنی و الیاف می باشد. نمای بتن اکسپوز در دو نوع پیش ساخته و ساخت در محل تولید می شود که در ادامه به مقایسه آن ها و معرفی نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل ، پرداخته شده است.

 

نمای بتنی اکسپوز
نمونه ای از نمای بتن اکسپوز ساختمان 

 

هزینه نمای بتنی اکسپوز 

نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل ، در مقایسه با سایر نماها مانند نمای سنگی، سیمانی GRC و چوبی و سرامیکی هزینه پایینی دارد. پنل های مسلح نمای بتنی اکسپوز پیش ساخته به دلیل مقاوم سازی های انجام شده و تفاوت در فرآیند تولید ، قیمت بالاتری نسبت به پنل های غیرمسلح دارند. زیرا در این روش از مصالح دیگری برای پوشش نهایی استفاده نمی شود و سطح پایانی کار بتنی است.

 

نمای بتنی اکسپوز
نمای اکسپوز بتنی ویلا

 

مقایسه نمای بتنی اکسپوز پیش ساخته و ساخت در محل

  • سطح قطعات نمای پیش ساخته بتنی از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ در نمای بتنی ساختمان ، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث افت کیفیت نهایی شود.
  • سرعت اجرا کردن نمای اکسپوز بتنی پیش ساخته خیلی بیشتر است.
  • بتن پیش ساخته محدودیتی در ابعاد و شکل های اجرایی ندارد.
  • بتن پیش ساخته از نظر بصری یکپارچگی بتن ساخته شده در محل را ندارد.

 

نمای بتن اکسپوز
نمای بتنی اکسپوز پیش ساخته

 

نمای بتنی اکسپوز با روش ساخت در محل

نمای بتنی اکسپوز با دو روش اجرا می شود. تفاوت این دو روش، در نوع قالب بندی است. قالب گذاری با ابعاد و اندازه دلخواه، به طراح کمک می کند تا طرح های مدنظر خود را اجرا کند. اجرای این محصول نیازمند به کار گیری تمهیدات و توجه لازم به جهت دست یابی به سطحی صاف، زیبا و پرداخته شده می باشد.

وجود تخلخل، کرمو شدگی و پله در بتن نما از جمله اختلال های اجرایی در بتن اکسپوز می باشد که در صورت نادیده گرفتن تمهیدات ویژه، ممکن است رخ دهد. بهتر است از قالب فلزی در قالب بندی نمای بتنی ساختمان استفاده شود. از قالب های فایبرگلس نیز می توان استفاده کرد، ولی هزینه بالاتری نسبت به قالب فلزی دارد.

 

نمای بتنی ساختمان
ایجاد بافت های متنوع در نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل

 

نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل با روش قالبی

در روش قالبی سطح مورد پوشش، توسط مهندسین مشخص شده و سپس قالب گذاری می شود. قبل از این که بتن ریزی انجام شود، قالب ها بسته می شوند. فشار اعمالی به هر کدام از آنها، توسط مهندسین محاسبه شده و با توجه به حجم بتنی که باید تحمل کند، عملیات استحکام و پشتیبانی صورت می پذیرد. در انتها نیز بتن ریزی انجام می شود.

 

نمای بتن اکسپوز
سطح پرداخت شده نمای بتنی اکسپوز

 

نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل با روش بالارو (بالارونده) یا مرحله ای

در نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل با روش بالارو ، بتن اکسپوز در مراحل مختلفی به صورت پلکانی ایجاد می شود. طرح کلی به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و از قسمت های پایینی بتن ریزی انجام می شود. پس از خشک شدن بتن ، قالب جدا می گردد و به قسمت بالاتر منتقل می شود تا بتن ریزی انجام شود. به همین صورت ادامه سطح با بتن اکسپوز ، پوشانده می شود. از مزایای استفاده از این روش قالب بندی که معمولا برای سطح وسیع و یا فرم خاص استفاده می شود، این است که به تعداد دفعات بیشتری می توان از قالب استفاده کرد و سرعت عمل آن نیز بیشتر می باشد.

 

نمای بتن اکسپوز
نمای اکسپوز بتنی ویلایی

 

ترمیم و پرداخت نمای بتنی اکسپوز ساخت در محل

پس از ساخت در محل نمای بتنی ساختمان ، همواره نیاز به ترمیم بتن اکسپوز می باشد. بدین منظور بسته به ابعاد کار ، محل و ضخامت آن تکنیک های مختلفی به کار گرفته می شود. برای صاف و صیقلی کردن نما، سطح بتن به پرداخت می شود.

 

نمای بتنی پیش ساخته 

در نمای بتنی پیش ساخته ، بسته به نوع پنل ها و مسلح و غیرمسلح بودن پنل ها، از روش اجرای متفاوتی استفاده خواهد شد. پنل های مسلح به صورت خشک و پنل های غیرمسلح به صورت تر و دوغابی اجرا می شوند.

 

نمای بتنی پیش ساخته
 تایل سه بعدی نمای بتنی اکسپوز پیش ساخته

 

نمای پیش ساخته بتنی به روش تر یا دوغابی

در این روش نصب ، تایل‌های بتن اکسپوز ، مانند سنگ نما با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان نصب می‌شوند. ابتدا با شکاف هایی که پشت تایل ایجاد می‌شود یا با استفاده از مفتول‌هایی که از پشت تایل بیرون زده است با استفاده از سیم اسکوپ یا ادوات اسکوپ ، اسکوپ را در تایل ایجاد کرده و پس از چیدن تعدادی در کنار هم، پشت آن ها را دوغاب می‌ریزند. ضخامت دوغاب می‌بایست سه تا پنج سانتیمتر باشد.

دوغاب شامل ماسه ، سیمان ، چسب بتن و آب است. در این روش مقداری نم دوغاب از نمای تایل بیرون می‌زند و باعث دو رنگی در نمای تایل بتن اکسپوز می شود. در صورتی که بخواهید این دو رنگی را به حداقل برسانید و نمای تایل بتن اکسپوز یکنواخت تر باشد، بهتر است از سیمان سفید استفاده شود. این روش حتما نیاز به بندکشی دارد. برای استفاده از این روش ، زیرسازی کار می تواند آجر ، بلوک ، سفال و یا رابیتس خمیر مالی شده باشد.

 

نمای بتنی ساختمان
نمای بتنی ساختمان

 

نمای بتنی پیش ساخته به روش نصب خشک

در نمای اکسپوز پیش ساخته بتنی به صورت خشک ، روش های زیر پرکاربرد تر هستند:

  • نمای بتنی پیش ساخته با زیرسازی فلزی و پیچ غیرنمایان
  • نمای پیش ساخته بتنی با زیرسازی فلزی و پیچ نمایان
  • نمای بتنی پیش ساخته با زیرسازی فلزی و چسب مگااستون
  • نمای پیش ساخته بتنی با زیرسازی فلزی و چسب کاشی
  • نمای بتنی پیش ساخته با زیرسازی (دیوار نازک کاری شده آجری یا بتنی) و پیچ
  • نمای پیش ساخته بتنی با زیرسازی (دیوار نازک کاری شده با هر مصالحی) و چسب کاشی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما