استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کندگیر کننده بتن

کندگیر کننده بتن
قیمت کندگیر کننده بتن

کندگیر کننده بتن یا دیرگیر کننده بتن به افزودنی هایی گفته می شود که به منظور کاهش سرعت گیرش بتن استفاده می گردد. کندگیر کننده موجب کاهش دمای بتن می شود. در ایران از مواد مختلفی برای کندگیر کننده بتن استفاده می کنند.

به عنوان مثال استفاده از روان کننده ها و یا فوق روان کننده هایی که تاثیر خوبی بر کندگیری دارند؛ و نیز استفاده از یک ماده افزودنی کندگیر کننده مستقل؛ مانند دیرگیر کننده بتن مایع و در برخی پروژه ها از دیرگیر کننده بتن پودری استفاده می شود.

دیرگیر کننده بتن
قیمت دیرگیر کننده بتن

معمولا مکانیسم های کند گیر کننده بتن به این شکل عمل می کنند که با اضافه کردن مایع، پودر و یا اسپری دیرگیر کننده، به بتن و یا حل آنها در آب، به طور موقت واکنش های هیدراتاسیون را قطع می کند و این عمل باعث می شود دوره گیرش اولیه بتن طولانی تر شود.

قیمت کندگیر کننده بتن

مقدار مدت گیرش بتن، به ترکیب نوع دیرگیر کننده و نوع سیمان بستگی دارد. در صورت استفاده از ماده افزودنی دیرگیر بتن ، مواردی همچون زمان گیرش، مقاومت فشاری و مقدار هوای بتن تازه باید کنترل گردد.

کاربرد دیرگیر کننده بتن

برای به تاخیر انداختن گیرش اولیه بتن تا یک ساعت از کندگیر کننده بتن استفاده می شود. معمولاً از این افزودنی در شرایط آب و هوایی گرم برای مقابله با سفت شدن سریع به دلیل درجه حرارت بالا استفاده می شود. در نتیجه زمان لازم برای مخلوط کردن، حمل و استفاده را برای کارگران، پیمانکاران و کارفرمایان فراهم می کنند. همچنین دیرگیر کننده های بتن به عنوان کاهنده آب نیز عمل می کنند.

دیرگیر کننده بتن

 

آزمایش اسلامپ بتن

در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز، استفاده از بتن آماده امری اجتناب ناپذیر است و یا اینکه در پروژه هایی همچون ساخت تونل ممکن است فاصله زمانی بین ریختن اولین بخش و آخرین بخش بتن تراک میکسر زیاد شود. این امر هیدراته شدن و حتی گیرش بخشی از بتن استفاده نشده را در پی دارد. در چنین شرایطی استفاده از کندگیر کننده بتن و به تاخیر انداختن زمان گیرش متناسب با زمان حمل و انتقال بتن، کمک شایانی به اجرای درست فرآیند بتن ریزی خواهد نمود.

دیر گیر کننده بتن

 

دیر گیر کننده بتن

در پروژه های عظیم، حجم بتن ریزی زیاد است. در چنین شرایطی اختلاف دمایی بالا بین سطوح میانی و بیرونی بتن، سبب بروز ترک می شود. با استفاده از کندگیر کننده بتن ، روند آبگیری و اختلاف دما کنترل می شود. از دیگر کاربردهای دیرگیر بتن ، در زمان استفاده از قالب های لغزنده است. در بتن ریزی های با قالب لغزنده، عدم چسبندگی بتن به قالب و پیوستگی بین بتن و فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است. دیرگیر کننده بتن ، چسبندگی مناسب بین فولاد و بتن را فراهم می نماید.

از کندگیر کننده بتن در نماسازی نیز استفاده می شود. اجرای نما نیاز به پرداخت سطح دارد. این امر به کمک افزودنی دیرگیر بتن میسر می گردد. بهتر است که در اجرای شمع ها، عرشه پل ها، تیرهای بزرگ و دیوارهای عظیم نیز از این افزودنی استفاده شود تا از دمای بیش از حد و پیدایش درزهای اجرایی جلوگیری به عمل آید. شستشوی راحت ماشین آلات بتن ریزی مانند میکسر قبل از سفت شدن از دیگر کاربردهای کندگیرکننده بتن است.

انواع دیرگیرکننده بتن

۱- کندگیر کننده های آلی:

  • اسیدهای هیدروکسی، کربوکسیلیک و نمک ها
  • فسفونات ها
  • قندها

۲- کندگیر کننده های مواد معدنی یا شیمیایی:

  • فسفونات ها
  • بوراتس
  • نمک های سرب، روی، مس و …

در ایران از مواد مختلفی برای کندگیر کننده بتن استفاده می کنند، به عنوان مثال استفاده از روان کننده ها و یا فوق روان کننده هایی که تاثیر خوبی بر کندگیری دارند؛ و نیز استفاده از یک ماده افزودنی کندگیر کننده مستقل.

معمولا در ایران از دیرگیر کننده بتن مایع و در برخی پروژه ها از دیرگیر کننده بتن پودری استفاده می شود، این مواد پس از افزوده شدن به بتن موجب ایجاد تأخیر در زمان گیرش بتن می شود و سرعت هیدراسیون را کاهش می دهد.

قیمت کندگیر کننده بتن

 

استفاده از بتن کندگیر برای فیکس کردن ستون

نحوه استفاده از کندگیر کننده بتن

روش های مختلفی برای به تاخیر انداختن زمان گیرش اولیه بتن وجود دارد. با این حال، ساده ترین و مطمئن ترین تکنیک استفاده از کندگیر کننده بتن است. این روش نه تنها ایمن ترین روش برای این کار است بلکه نتایج حاصله از آن بسیار خوب بوده و زمان زیادی را برای بتن ریزی به خصوص بتن ریزی های حجیم در اختیار ما قرار می دهد و باعث می شود که زمان گیرش بتن به طور مساوی در همه جای بتن اعمال شود.

کندگیر کننده بتن

 

کندگیر کننده بتن

مصرف شکر در بتن

طبق آیین‌نامه بتن ایران استفاده از دیرگیر کننده بتن که استاندارد های لازم در این خصوص را داشته باشد مجاز است. معروفترین کندگیر کننده بتن در ایران که از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار گرفته شکر می‌باشد.

قندها معروف به کربوهیدرات‌ها، ترکیباتی هستند که برای کندگیر کننده بتن نیز استفاده می شوندقندها به دو دسته کلی شامل قندهای کاهنده و قندهای غیر کاهنده دسته بندی می‌شوند. مطالعات در این زمینه نشان می دهد قندهای کاهنده معمولاً کندگیر کننده‌های خوبی هستند اما قندهای غیر کاهنده، بسته به ساختار آنها می‌توانند کندگیر کننده‌های بسیار خوب یا نامناسبی باشند.

شکر می تواند به عنوان یک کندگیر کننده بتن مورد استفاده قرار گیرد. قدرت کند گیر این ماده در بتن  بسیار خوب است ولی کار با آن بسیار سخت است، به خاطر اینکه این مواد حساسیت به غلظت بالایی دارند. شکر اگر به مقدار ۰/۱ درصد به سیمان اضافه شود، گیرش اولیه را بین ۴ تا ۱۴ ساعت به تاخیر می‌اندازد؛ اما افزایش این مقدار به ۰/۲۵ درصد، باعث می شود بتن تا ۶ روز گیرش خود را نداشته باشد.

قیمت کندگیر کننده بتن

 

استفاده از شکر به عنوان کندگیر کننده بتن

قیمت کندگیر کننده بتن

حال که با انواع دیرگیر کننده ها آشنا شدید بهتر است که بدانید، مکانیسم های کندگیر کننده بتن موقتی هستند و پس از یک دوره قابل پیش بینی، اثرات آن از بین می روند و هیدراتاسیون به روال عادی خود ادامه می دهد. چهار روش مختلف برای کند گیر کردن بتن وجود دارد که طی آن روند گیرش بتن اتفاق می افتد.

در این روش ها معمولا روی سطح ذرات سیمان، یک ماده کند گیر کننده بتن ریخته می شود. این ماده بازدارنده باعث ایجاد پوسته محافظ در اطراف ذرات سیمان می شود. به همین دلیل مانع انتشار و رسیدن مولکول های آب به سطح ذرات سیمانی شده و به این صورت هیدراتاسیون بتن (گیرش بتن) کند می شود.

قیمت کندگیر کننده بتن
خرید دیرگیر بتن

 

خرید دیرگیر بتن

قیمت فروش انواع کندگیر کننده بتن به عوامل متعددی وابسته است، برای مثال، نوع و درصد مواد شیمیایی استفاده شده درون آن، کیفیت و … . بهترین راه برای آگاهی از قیمت چنین محصولاتی، مشاور و گرفتن استعلام از شرکت ایرانی و یا نمایندگی های معتبر فروش کندگیر کننده در سراسر کشور است.

کند گیر کننده بتن ، از نوع ایرانی نسبت به برندهای خارجی ضمن اینکه از کیفیت بالایی برخوردار بوده قیمت ارزانی نیز دارد؛ و به راحتی می توانید از بازار محصولات صنعتی و ساختمانی و نیز شرکت های عرضه کننده آن را تهیه کنید.

خرید کندگیر کننده بتن

 

انواع کندگیر کننده بتن

خرید کندگیر کننده بتن

با توجه به حجم بالای استفاده از کندگیر کننده بتن در کشور، نمایندگی ها و فروشگاه های صنعتی و ساختمانی زیادی اقدام به فروش آن می کنند تا نیاز بازار را به این محصول کارآمد را فراهم نمایند. نمایندگی فروش کندگیر کننده بتن را می توان به راحتی در سطح کشور یافت، به خاطر سود زیادی که در فروش این محصول وجود دارد فروشندگان زیادی نیز هستند که به فروش انواع دیرگیر کننده بتن با قیمت ارزان مشغول هستند.

پیشنهاد ما برای خرید ارزان ترین کندگیر کننده بتن خرید به صورت مستقیم می باشد. خرید مستقیم این محصول از تولیدی ها و کارخانجات می‌تواند هزینه‌ ها را کاهش داده و واسطه آن را از میان بردارد. همچنین از وب سایت های اینترنتی نیز می توانید استفاده کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

کندگیر کننده بتن

 

بتن ریزی با بتن کندگیر

برای مطالعه بیشتر:

مجری بتن سخت

بتن مسلح

آزمایش بتن

بتن ریزی

بتن الیافی

پمپ بتن

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت

بتن مگر

سبک سازی ساختمان

فوم بتن

بلوک شیشه ای

اجرای سقف سازه ای

بلوک هبلکس

اجرای سازه بتنی

اسپیسر آرماتور بندی

واش بتن

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

دیوار پیش ساخته بتنی

ضد یخ بتن

واتراستاپ

قیمت بتن

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن آماده رشت

بتن آماده قزوین

قیمت بتن آماده در شیراز

خرید بتن آماده در کرج

بتن آماده اردبیل

قیمت بتن آماده در اصفهان

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن آماده تبریز

میکروسیلیس

واش بتن قیمت

نیوجرسی سیمانی

نرده بتنی

قیمت کول چاه فاضلاب

قیمت دال بتنی

فروش جدول بتنی در تهران

جدول خیابون

واش بتن با چمن مصنوعی

ساخت نرده سیمانی

طریقه ساخت پله گرد بتنی

اجرای واش بتن

تست جوشکاری

آزمایش ارزش ماسه ای

آزمایش خاک و ژئوتکنیک

آزمایش صفحه

آزمایشگاه بتن

دانه بندی خاک

کرگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!

۱۳ نظر

  1. کندگیر کننده بتن در محل به بتن اضافه میشه یا در داخل میکسر ؟

  2. چه زمانی از کندگیر کننده بتن و چه زمانی از تسریع کننده بتن استفاده می شود؟

  3. ایا مکان هایی که بتن رو عرضه میکنن خودشون باید به بتن کند گیر کننده بتن اضافه کنن یا شخص خریدار باید بهشون اطلاع بده که بتن به کند گیر کننده نیاز داره

  4. سلام در کل دو مدل کندگیرکننده بتن داریم؛کندگیر کننده های آلی و کندگیرکننده های مواد معدنی یا شیمیایی که برای هر کدوم از این دو مدل کندگیر کننده بتن مثال هایی هم زدید ، برای کندگیر کننده آلی : اسیدهای هیدروکسی، کربوکسیلیک و نمک هافسفونات ها و قندها رو داریم و برای کندگیر کننده های معدنی یا شیمیایی : فسفونات هابوراتسنمک های سرب، روی، مس رو داریم ، حالا هر کدوم از این کندگیر کننده های بتن در موارد به خصوص کاربرد دارند و برای هر مدل سازه یا هر مدل بتن ممکنه از یک کدوم از این ها استفاده بشه ، یا نه فقط از لحاظ تنوع انواع کندگیرکننده بتن معرفی کردید و فرقی نمیکنه که چه مدلی استفاده میشه هر مدلی که باشه همون کار رو انجام میده برامون و خیلی نیاز به حساسیت رو مدل و ایناش نیست؟

  5. چطوری بدونیم سازمون چقدر کند گیر کننده بتن نیاز داره

  6. سلام نحوه استفاده از کندگیرکننده های بتن به چه صورته ؟

  7. کند گیر کننده باعث افت کیفیت بتن نمیشه؟

  8. سلام کندگیرکننده بتن همونطور که گفته شده دو نوع داره برای یه مساحت بالا استفاده از کندگیرکننده بتن مایع بهتره یا کندگیرکننده بتن پودری؟

  9. کند گیر کننده بتن هنگام تولید بتن اضافه میشه یا استفاده بتن ؟

  10. ترکیبات کند گیر کننده بتن چیه ؟

  11. افزودنی کند گیر بتن اثری تو مقاومت دارد؟

    • افزودنی هایی مانند انواع کند گیر بتن ، با طولانی کردن زمان گیرایی بتن خصوصا در هوای گرم موجب افزایش مقاومت بتن خواهد شد.