رنگ پودری سیمان (بتن)

رنگ پودری سیمان (بتن)

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۳۵٬۰۰۰ تومان تا ۱۴۰٬۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت رنگ پودری سیمان (رنگ پودری بتن) به عواملی همچون رنگ، کیفیت و برند آن وابسته می باشد. به عنوان مثال رنگ های آبی و سبز گرانتر از بقیه است. این محصول در انواع خارجی و ایرانی به فروش می رسد که قیمت رنگ بتن پودری خارجی بیشتر از نوع ایرانی آن می باشد، در مقابل با درصد کمتری از میزان اختلاط می توان به رنگ مورد نظر رسید. عمران مدرن ارائه دهنده انواع پودر رنگ سیمان با بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

cctv_banner

رنگ پودری سیمان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

رنگ پودری سیمان (بتن)

در حالت کلی سیمان به دو رنگ سفید و خاکستری (طوسی) تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از عملیات عمرانی همچون ساخت ملات و نماسازی به منظور ایجاد جلوه زیباتر، نیاز به رنگ های دیگری علاوه بر دو رنگ ذکر شده می باشد. بدین منظور می توان از رنگ پودری سیمان استفاده کرد. رنگ پودری سیمان یا پیگمنت (Pigment) رنگی است بر پایه سیمان که دارای تنوع بالایی می باشد. از دیگر کاربردهای پودر رنگی سیمان که به نام رنگ پودری بتن نیز شناخته می شوند، می توان به ساخت بتن رنگی ، کفپوش بتنی ، دیوار پیش ساخته بتنی ، بتن اکسپوز و ... اشاره کرد.

 

رنگ پودری سیمان
تنوع رنگی پیگمنت

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد ۱۲ اصفهان

 پیگمنت ها به حالت جامد بوده و علاوه بر ایجاد رنگ، موجب افزایش عمر نما نیز می شوند. رنگ پودری سیمان باید در برابر رطوبت، تابش نور خورشید، بارش باران و برف مقاوم باشد. از مزیت های رنگ پودری بتن این است که ملات به صورت کاملا یکدست رنگی می شود. علاوه بر این، تنوع رنگی آن بالا بوده و می توان با توجه به سلیقه رنگ مورد نظر خود را ایجاد کرد. همچنین امکان ترکیب رنگ های مختلف و ساختن رنگ دلخواه وجود دارد.

 

رنگ پودری بتن
پیگمنت سبز رنگ

 

قیمت رنگ بتن پودری

قیمت رنگ پودری سیمان وابسته به عواملی همچون کیفیت، برند محصول، ماندگاری و دوام رنگ و طبیعی یا مصنوعی بودن پیگمنت ها می باشد. پودر رنگی سیمان در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار عرضه می گردد. به طور کلی قیمت رنگ بتن پودری خارجی بیشتر از نوع ایرانی آن است. علاوه بر این، قیمت پیگمنت های خارجی با توجه به کشور سازنده نیز متفاوت می باشد. اما باید توجه داشت که برای ایجاد رنگ، به مقدار کمتری رنگ پودری سیمان خارجی نسبت به نوع ایرانی آن نیاز است. بنابراین با توجه به نوع پروژه ممکن است قیمت پودر رنگ سیمان وارداتی مقرون بصرفه تر باشد.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت رنگ پودری سیمان ، نوع رنگ می باشد. برخی از رنگ ها گران تر و برخی دیگر ارزان تر از سایر انواع است. به طور مثال، پیگمنت آبی و سبز از گران ترین انواع رنگ پودری سیمان می باشد.

 

رنگ بتن پودری
رنگ بتن پودری سرخابی

 

فروش پودر رنگ سیمان

فروش پودر رنگ سیمان هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. فروش پودر رنگ سیمان به صورت اینترنتی مزیت هایی به دنبال دارد. یکی از این مزیت ها صرفه جویی در زمان و هزینه است. در سایت فروش اینترنتی رنگ بتن پودری به راحتی می توان تنوع رنگ های محصول را به همراه قیمت آنها مشاهده کرده و مناسب ترین رنگ و قیمت را برگزید. همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید فروش پودر رنگ سیمان در انواع خارجی و ایرانی انجام می شود که قیمت انواع خارجی آن بالاتر است.

 

خرید رنگ بتن پودری

به منظور خرید رنگ بتن پودری در ابتدا باید برآورد حدودی از میزان پودر مورد نیاز انجام شود. پیش از اقدام به خرید رنگ پودری سیمان باید تصمیم نهایی در زمینه رنگ مورد استفاده، گرفته شود. این موضوع که ثبات رنگ بتن پودری خارجی بیشتر از نوع ایرانی آن است و در عوض قیمت بالاتری دارد، از دیگر موضوعاتی است که در خرید رنگ بتن پودری باید مدنظر قرار گیرد.

 

انواع رنگ پودری سیمان

رنگ پودری سیمان به دو دسته کلی پیگمنت های معدنی و پیگمنت های آلی تقسیم بندی می گردند که هر کدام از آنها می توانند به صورت طبیعی یا سنتزی تولید شوند. از جمله پیگمنت های طبیعی معدنی می توان به گل اخرا، گل ماشی و اخرای زرد اشاره کرد. در واقع برای ساخت این نوع از پودر رنگی سیمان ، از اکسیدهای آهن استفاده می گردد. برای تهیه این نوع رنگ پودری سیمان ، سنگ های رنگی پوسته زمین خرد شده ، شسته می شوند و با سنگ شکن به دانه بندی مورد نظر می رسند.

 

رنگ پودری بتن
 رنگ پودری سیمان

 

از پیگمنت های آلی بیشتر از نوع معدنی آن استفاده می گردد. از جمله آنها می توان به پیگمنت های گروه فتالوسیانین ها اشاره کرد. همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید رنگ پودری سیمان دارای تنوع گسترده ای می باشد که رنگ های قرمز، زرد، آبی، سبز از جمله پرکاربردترین آنها می باشد.

 

نکات استفاده از رنگ پودری سیمان

مقدار مجاز استفاده از رنگ پودری سیمان ، حدود ۵ تا ۱۰ درصد وزن سیمان می باشد. این مقدار با توجه به نوع و رنگ سیمان ، میزان آب، نوع رنگدانه رنگی و روش ترکیب آن به مخلوط متغیر است. لازم به ذکر است که میزان آب مصرفی در مناطق با آب و هوای گرم و خشک بیشتر از مناطق سردسیری است. از مهم ترین نکات در ساخت بتن رنگی مدت زمانی است که برای میکس کردن در نظر گرفته می شود. به منظور باز شدن رنگ پودری بتن و رسیدن به رنگ دلخواه، باید زمان کافی برای اختلاط در نظر گرفت.

 

پودر رنگ سیمان
استفاده از پیگمنت برای ساخت ملات رنگی

 

در هنگام اختلاط باید دقت نمود که تجهیزات مورد استفاده فاقد روغن، زنگ زدگی و آلودگی های دیگر باشد. زیرا وجود چنین آلودگی هایی موجب تغییر رنگ ملات و بتن ساخته شده می گردد. لازم به ذکر است که هر چه میزان رنگ دهی پیگمنت ها بالاتر باشد، کیفیت رنگ پودری سیمان بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، هر چه دانه بندی رنگ پودری سیمان نرم تر باشد، قدرت پوشش دهی آن نیز بالاتر است. برای تهیه ملات های با رنگ روشن تر باید از سیمان سفید استفاده کرد تا به رنگ دلخواه رسید. اما برای رنگ های تیره تر همچون قهوه ای و مشکی می توان از سیمان معمولی به رنگ خاکستری استفاده کرد.

 

رنگ پودری سیمان
اضافه کردن رنگ پودری بتن به سیمان

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۶ از ۵ - از مجموع ۷ رای

نظرات کاربران

شجاع عنافجه

لطفن ازروش کارواختلات باسیمان وماسه رنگ توضیح بدیدیاعکس فیلم ازکار

undefined undefined

لطفن ازروش کارواختلات باسیمان وماسه رنگ توضیح بدیدیاعکس فیلم ازکار

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما