اجرای بتن سخت (ضد سایش)

اجرای بتن سخت (ضد سایش)

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۳۹ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

اجرای بتن سخت یا بتن ضد سایش به دو روش ملاتی و خشکه پاشی قابل انجام است. هزینه اجرای بتن سخت به ضخامت، مساحت، محل و اجرت اجرا و رنگ آن وابسته می باشد. عمران مدرن مجری بتن سخت با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای بتن سخت (ضد سایش)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
کلینیک فنی تخصصی بتن ایران

کلینیک فنی تخصصی بتن ایران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۰

آرین بتن

آرین بتن

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

پاینده مهرگان کهن ( PMK )

پاینده مهرگان کهن ( PMK )

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

آرتا بتن پرنیا (آرتاپ)

آرتا بتن پرنیا (آرتاپ)

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

صنعت سازه

صنعت سازه

۲

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

دوروچم خاورمیانه

دوروچم خاورمیانه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۶

زر بتن

زر بتن

۳

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۱

نگین سرا

نگین سرا

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

اطلس بتن

اطلس بتن

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۸

آذر ملات کاسپین

آذر ملات کاسپین

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

ماله زرین

ماله زرین

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۰

بتون سخت آریان

بتون سخت آریان

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

بتن سنگ پنام

بتن سنگ پنام

۲

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آذین پوشش مانا

آذین پوشش مانا

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای بتن سخت (ضد سایش)

بتن سخت به بتنی گفته می شود که در اجرای آن از سنگدانه های با مقاومت بالا و پودرهای سخت کننده استفاده می گردد. اجرای بتن سخت به دو روش ملاتی و خشکه پاشی انجام می شود. از ویژگی های اجرای کفسازی بتنی سخت می توان به مقاومت بالای فشاری و مکانیکی در برابر ضربه و سایش اشاره نمود. از این رو به آن بتن ضد سایش نیز گفته می شود. از دیگر ویژگی های این کفپوش ، تنوع رنگ آن می باشد. در واقع غالبا در اجرای بتن رنگی از پودرهای سخت کننده استفاده می شود. اجرای بتن رنگی ظاهر زیبایی به کفپوش می بخشد.

اجرای کفپوش های بتن سخت غالبا در مکان های پر رفت و آمد و با کاربری بالا همچون سوله ها ،‌ انبارهای صنعتی ، صنایع نظامی ، آشیانه هواپیما و مواردی از این دست، انجام می شود. از انواع رنگی آن به ویژه در سالن های ورزشی استفاده می گردد.

 

اجرای بتن رنگی
کفپوش بتن سخت

 

مراحل اجرای بتن سخت

به طور کلی اجرای بتن سخت شامل ۵ مرحله قالب بندی ، پهن کردن بتن ، پرداخت اولیه سطح ، اجرای بتن سخت و پرداخت سطح می باشد. 

پس از آماده سازی بستر کار و بررسی آن از نظر تراکم، اولین مرحله از اجرای بتن سخت ، قالب بندی سطح می باشد. پس از آن به کمک تراز لیزری ضخامت مناسبی از بتن بر روی سطح پخش می گردد. پس از پرداخت اولیه سطح به کمک ماله پروانه و پیش از سفت شدن بتن زیرین، مخلوط پودر سخت کننده و آب را به ضخامت ۱ تا ۲ سانتی متر اجرا می نمایند. در انتها نیز سطح به کمک ماله پروانه ، پرداخت می شود. استفاده از ماله پروانه موجب صاف و صیقلی شدن سطح و مقاوم شدن آن می گردد. برای دستیابی به سطحی با کیفیت بالاتر، بهتر است که پرداخت سطح با ماله پروانه چندین بار انجام شود.

در روش خشکه پاشی پس از اجرای بتن و پیش از خشک شدن کامل سطح، پودر سخت کننده بتن را که از سیمان های پلیمری تقویت شده تشکیل می شود، بر روی سطح بتن می ریزند. به منظور دستیابی به سطح صاف و یکنواخت و با مقاومت مناسب با استفاده از ماله پروانه سطح نهایی را پرداخت می نمایند. عملیات پرداخت تا رسیدن به سطح صاف و صیقلی ادامه داده می شود. پس از تمام شدن ماله کشی با استفاده از ماله پروانه ، عمل آوری بتن با اسپری نمودن آب انجام می شود.

شایان ذکر است که دوام کفپوش سخت به روش ملاتی عمدتا بیشتر از نوع خشکه پاش آن می باشد.

 

اجرای بتن سخت
اجرای بتن سخت به روش خشکه پاش

 

مزایای اجرای کفسازی بتنی سخت

از جمله مزایای اجرای بتن سخت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه، ترک خوردگی و بار ناشی از رفت و‌ آمد ماشین آلات سنگین
  • دوام و طول عمر بالا
  • امکان اجرا در رنگ های مختلف همچون قرمز، زرد، سبز و آبی (اجرای بتن رنگی سخت)
  • عدم جذب آلودگی و سهولت در شست و شو و تمیز کردن
  • عدم ایجاد گرد و غبار
  • عدم خوردگی و تخریب در صورت ریزش مواد نفتی بر روی آن
  • عدم جذب مایعات و مواد قابل اشتعال
  • سرعت بالای اجرا
  • مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و تابش خورشید

 

اجرای کفسازی بتنی
ماله پروانه

 

هزینه اجرای بتن سخت

ضخامت اجرای کفسازی بتنی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه اجرای بتن سخت می باشد. به طور کلی با افزایش ضخامت کفسازی ، میزان بتن مورد نیاز و در پی آن هزینه اجرای بتن سخت افزایش می یابد. از دیگر عوامل موثر بر هزینه آن، مساحت اجرا می باشد. مکان و اجرت اجرا نیز از دیگر عوامل موثر بر هزینه اجرای بتن سخت می باشند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت اجرای بتن سخت می توان به رنگ آن اشاره نمود. زیرا قیمت پودرهای سخت کننده با توجه به رنگ آنها متقاوت می باشد. درجه سختی این پودرها نیز بر هزینه اجرایی موثر خواهند بود. 

از آنجایی که دوام و طول عمر این کفپوش از کفپوش های سرامیکی ،‌ موزائیکی ، سنگی و ... بیشتر می باشد، از این رو از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. در مقایسه دو روش ملاتی و خشکه پاشی نیز می توان گفت که به دلیل بیشتر بودن ضخامت بتن در روش ملاتی ،‌ممکن است در برخی از پروژه ها صرفه اقتصادی روش خشکه پاشی بیشتر از روش ملاتی باشد.

 

قیمت بتن ریزی رنگی کف پارکینگ و مراکز تجاری

سیمان و پودرهای رنگی اگر به بتن مناسب کف سازی اضافه شود، ظاهری جذاب دارد که هزینه های کفپوش را تا حد زیادی کاهش می دهد. در واقع پایان مرحله بتن ریزی کف با اجرای کف پوش نیز همراه است. بنابراین قیمت بتن ریزی کف رنگی در مقایسه با بتن ریزی و کف پوش هزینه های کمتری خواهد داشت. در نهایت پوشش ضد سایش و ضد باکتری ایجاد می شود که مدت طولانی هم از نظر فیزیکی و شیمیایی و هم از نظر ظاهری کارآمد است.

در هر متر مربع ۵ کیلوگرم پودر رنگی استفاده می شود. این اولین هزینه ای است که در نهایت به قیمت بتن ریزی کف رنگی اضافه خواهد شد. باید توجه داشت که اضافه کردن پودر رنگی به بتن پایداری آن را افزایش می دهد. بهتر است حدود ۱۵ دقیقه پیش از بتن ریزی پودر بتن رنگی را در میکسر بریزید تا ترک خوردگی ایجاد نشود. این کفپوش طی زمان تغییر رنگ نمی دهد. برای صاف کردن سطح پس از بتن ریزی به ضخامت دست کم ۸ سانتی متر از ماله دستی یا پروانه ای برای صاف کردن آن استفاده می شود. قیمت بتن ریزی کف و اجرای کفپوش در مجموع برای پارکینگ طبقاتی و پروژه های تجاری با استفاده از بتن رنگی کاهش چشم گیری خواهد داشت.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

علی آرانمهر

سلام اجرای بتن سخت برای کف انبار مناسبه ؟ آیا طول عمر و ماندگاری بالایی داره به طوری که دیگه نیاز به ترمیم مداوم نداشته باشه؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما