استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز حیاط

دیوار سبز حیاط
دیوار سبز حیاط

امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی با کمبود فضاهای سبز رو به رو هستیم. از همین رو باید از هر موقعیتی برای ایجاد فضای سبز استفاده نمود. اجرای دیوار سبز حیاط از گزینه های ایجاد فضای سبز است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دیوار سبز حیاط مزایا و ویژگی های مثبت زیادی دارد که اجرای آن را امروزه به محبوب ترین انواع دیوار سبز تبدیل کرده است. تنوع در مدل ها و رنگ های این نوع دیوار سبز حیاط باعث شده با هر نوع چیدمان و متریال محیطی همخوانی داشته باشد. دیوار سبز حیاط راه های خلاقانه ای برای اجرا و نصب پیش روی کارفرما می گذارد.

انواع دیوار سبز حیاط

برای اجرای دیوار سبز حیاط می توان از انواع گیاهان و مدل های دیوار سبز در ابعاد و رنگ های مختلف استفاده نمود. کلی ترین دسته بندی شامل دیوار سبز حیاط از نوع مصنوعی و طبیعی می شود. در این دو دسته بندی از دیوار سبز حیاط از انواع گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده می شود تا طرح ها و مدل های زیبایی به وجود بیاید. در ادامه به بررسی انواع دیوار سبز طبیعی و مصنوعی برای حیاط پرداخته شده است.

دیوار سبز حیاط
گرین وال حیاط

دیوار سبز مصنوعی حیاط

در ساخت دیوار سبز مصنوعی برای حیاط از پنل های پازلی و یا گلدان های مصنوعی برای نصب به روی دیوار استفاده می شود. این نوع دیوار سبز مزایا و ویژگی های مثبت زیادی نسبت به نوع طبیعی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

دیوار سبز حیاط
دیوار سبز مصنوعی حیاط
  • عدم نیاز به آبیاری: از مزایای دیوار سبز حیاط از نوع مصنوعی می توان به عدم نیاز به آبیاری آن ها اشاره کرد. مشکلاتی مانند عایق کاری، اجرای لوله های آبیاری، زهکشی و … برای نوع مصنوعی وجود ندارد و به این ترتیب هزینه های کمتری را نیز تحمیل می کند.
  • عدم نیاز به نور آفتاب: مشخص است که برای نگهداری نوع طبیعی، لازم است دیوار سبز حیاط در فضایی قرار بگیرند که به قدر کافی از نور خورشید بهره مند شود. در مورد گیاهان مصنوعی این محدودیت وجود نداشته و در هر فضایی قابل نصب می باشند.
  • عمر طولانی: گیاهان عمر مفیدی دارند که به هر حال پس از مدتی حتی با وجود نگهداری صحیح و اصولی، از شادابی و زیبایی آن ها کاسته می شود. خوبی گیاهان مصنوعی شادابی طولانی مدت آن ها حتی بدون رعایت هیچ نکته ای است. تنها برای شستشوی آن ها لازم است از آب و پارچه ای تمیز کمک گرفت.
دیوار سبز حیاط
دیوار سبز حیاط کوچک

دیوار سبز طبیعی حیاط

دیوار سبز حیاط از نوع طبیعی رایج تر است. در کل اگر قرار است از دیوار سبز در فضاهای باز و بدون پوشش یا سایه بان استفاده شود، بهتر است از نوع طبیعی باشند زیرا به این ترتیب هم نور کافی دریافت می کنند و هم زیبایی و جذابیت بصری بیشتری دارند.

  • زیبایی و شادابی: گیاهان مصنوعی هر چقدر هم زیبا و حرفه ای تولید شده باشند، باز هم با گیاهان طبیعی قابل رقابت نیستند. دیوار سبز حیاط از نوع طبیعی شادابی خاصی دارد و در بهبود روحیه افراد هنگام عبور و مرور بسیار موثر است.
  • تصفیه هوا: گیاهان هوا را تصفیه می کنند و اکسیژن تولید می کنند. اگر از انواع گیاهان طبیعی برای اجرای دیوار سبز حیاط منزلتان استفاده کنید در بهبود هوا و تولید اکسیژن در فضای بیرونی ساختمان نیز سهیم خواهید بود.
  • کاهش دمای محیط: گیاهان در هر فضایی که کار شوند به مرور در کاهش دمای آن محیط موثر خواهند بود. این ویژگی برای اقلیم گرم و خشک، جزو مزایای مهم دیوار سبز حیاط به شمار می رود.
دیوار سبز حیاط
دیوار وال طبیعی حیاط

هم چنین توجه داشته باشید اگر از گیاهان طبیعی برای اجرای دیوار سبز حیاط استفاده می کنید لازم است مواردی همچون هرس گیاه، بارور کردن آن، کوددهی، سمپاشی، کنترل رطوبت، آبیاری و … را در نظر داشته باشید.

انواع سیستم دیوار سبز حیاط

انواع سیستم هایی که برای دیوار سبز حیاط بررسی می شوند، به دیوار سبز طبیعی مربوط بوده و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در ادام انواع این سیستم ها و محل درست اجرای آن ها بررسی می شود.

دیوار سبز حیاط
نمای دیوار سبز
  • سیستم پوشش نرم: در سیستم های پوشش نرم خاک در یک کیسه یا قفسه دسته بندی می شود و لازم است هر دو سال یکبار تعویض شوند. حداکثر ارتفاعی که برای سیستم های پوشش نرم در نظر گرفته می شود تا ۲.۵ متر است. از محدودیت های استفاده از سیستم پوشش نرم می توان به عدم استفاده آن ها در آب و هوای بارانی و یا در اقلیم هایی که وزش باد شدید دارند، اشاره کرد.
  • سیستم حصیری: در سیستم حصیری از چند لایه نازک الیاف استفاده می شود که به مرور زمان ریشه گیاهان تا لایه های آخر الیاف نفوذ کرده و سیستم یکپارچه و منسجمی را به وجود می آورد.
  • سیستم ورقه ای: یکی دیگر از روش های اجرای دیوار سبز حیاط ، اجرای آن به روش سیستم های ورقه ای است. ورق های پلی یورتان بستر مناسبی برای کشت و رشد گیاه به وجود آورده و عمر بسیار طولانی نیز دارد.
دیوار سبز حیاط
دیوار سبز حیاط نوع مصنوعی

اجرای دیوار سبز حیاط

پیش از اجرای دیوار سبز حیاط همانطور که گفته شد ابتدا باید بهترین نوع گرین وال برای حیاط مورد نظرتان را تعیین کنید. گرین وال می تواند مصنوعی، طبیعی و یا حتی ترکیبی از این دو باشد. برای اجرای دیوار سبز حیاط از نوع مصنوعی تنها لازم است پنل ها یا گلدان های دیوار سبز مصنوعی نصب شوند و نیاز به زیرسازی جدی و مفصل نمی باشد. اما توجه داشته باشید اجرای دیوار سبز طبیعی برای حیاط با نوع مصنوعی بسیار متفاوت است و لازم است دیوار پیش از اجرا، با عایق رطوبتی تجهیز شود و زهکشی صحیح نیز جهت آبیاری برای گرین وال در نظر صورت گیرد.

دیوار سبز حیاط
دکوراسیون حیاط با کمک دیوار سبز

هزینه اجرای دیوار سبز حیاط

برای اجرای حیاط سبز دیوار لازم است فاکتور هایی که می توانند بر قیمت آن تاثیر بگذارند، بررسی شوند. عواملی همچون ابعاد پروژه، زیرسازی دیوار، موقعیت پروژه و مکان، مسافت حمل و نقل و هزینه های آن، دستمزد نیرو های انسانی، نوع گیاه(طبیعی یا مصنوعی بودن آن)، دسترسی های سایت و هزینه طراح و … همگی باید بررسی شوند.

دیوار سبز حیاط
استفاده از انواع گیاهان در گرین وال حیاط

نکات اجرای دیوار سبز حیاط

برای اجرای دیوار سبز حیاط لازم است به نکاتی توجه شود. از جمله این موارد نوع گیاهانی است که در سیستم گرین وال مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر اقلیم شما گرم و خشک است باید گیاهانی را انتخاب کنید که به آبیاری کمتری نیاز دارند و در برابر ب آبی یا کم آبی مقاوم تر هستند. فیلودندرون، سرخس، ساکولنت، فیکوس، پیله آ و کلاته از جمله گیاهانی هستند که برای اجرای دیوار سبز حیاط در مناطق گرم و خشک گزینه مناسبی می باشند. اگر هوای شهر و محدوده ای که دیوار سبز حیاط در آن اجرا می شود، آلوده باشد، می توانید از گیاهانی مانند بامبو، گل داوودی، آزالیا و … استفاده کنید زیرا این گیاهان به تصفیه هوا و تولید اکسیژن کمک بیشتری می کنند.

مزایای دیوار سبز حیاط

دکور و رسیدگی درست حیاط، می تواند این فضا را به قلب تپنده ساختمان با زیبایی ها و جذابیت های بصری مخصوص به خود تبدیل کند. با اجرای دیوار سبز حیاط می توان این فضا را به سادگی به محلی زیبا برای استراحت یا فعالیت های تفریحی تبدیل نمود.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز پتوس

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

وان جکوزی حمام

فروش وان حمام

دیوار سبز اسکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.89 ( 3 نظر)