استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز در منزل
دیوار سبز در منزل

امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی و زندگی ماشینی، نیاز به طبیعت بیش از پیش احساس می شود. دیوار سبز در منزل یکی از راه های کاهش استرس ناشی از زندگی شهرنشینی و بهبود وضعیت هوا داخل منازل یا به عبارتی تصفیه هوا می باشد. ایجاد نمای زیبا و دلنشین از دیگر مزایای استفاده از دیوار سبز در منزل است که باعث بهبود روحیه ساکنین و عوض شدن حال و هوای خانه می شود. البته باید هنگام اجرای دیوار سبز در منزل به نکات مهمی نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه به بررسی انواع دیوار سبز در منزل و نکات مهمی که هنگام اجرای آن باید در نظر داشته باشید، اشاره می شود.

انواع دیوار سبز در منزل

برای اجرای دیوار سبز در منزل دو راه پیش رو دارید. دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی دو نوع دیوار سبز هستند که هر دو در محیط داخل منزل قابل استفاده می باشند. اما برای دیوار سبز در منزل همواره استفاده از نوع مصنوعی بیشتر توصیه شده است، زیرا نگهداری گیاهان طبیعی داخل منزل نیاز به روش های به خصوصی دارد که باید حتما رعایت شوند تا گیاه عمر طولانی داشته و شاداب و زیبا باقی بماند.

دیوار سبز در منزل
استفاده از دیوار سبز در فضای نشیمن

دیوار سبز مصنوعی در منزل

نوع مصنوعی دیوار سبز در منزل از تنوع و بالایی برخودار بوده و برای اجرای آن می توان مدل های متنوع و زیبایی را به عنوان گزینه های اجرا در نظر داشت. اجرای دیوار سبز در منزل از نوع مصنوعی بسیار ساده تر از نوع طبیعی بوده و ماندگاری بالاتری دارد. امروزه انواع مختلفی از گیاهان مصنوعی با کیفیت بالا و بیشترین شباهت به انواع طبیعی آن وجود داشته و برای دیوار سبز در منزل گزینه بسیار مناسبی هستند. انواع مختلفی از گیاهان دیوار سبز در رنگ های متنوع و مدل های زیادی وجود دارد که نوع طبیعی آن ها ممکن است برای ماندگاری بالا نیاز به مراقبت های پر هزینه داشته باشند، در حالیکه نوع مصنوعی در عین زیبایی، ماندگاری بالایی نیز دارند.

دیوار سبز در منزل
انواع طرح های دیوار سبز در خانه

دیوار سبز طبیعی در منزل

نوع طبیعی دیوار سبز در منزل یک مزیت مهم نسبت به نوع مصنوعی دارد، و آن تصفیه هوا می باشد. گیاهان از مهم ترین المان هایی هستند که با تصفیه آلودگی ها نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا در محیط دارند. با نصب نوع طبیعی دیوار سبز در منزل می توانید از این مزیت مهم بهره مند شوید. دیوار سبز طبیعی نیاز به مراقبت های خاصی دارد. به عنوان مثلا مهم ترین مسئله آبیاری آن می باشد. نصب لوله های آبیاری و زهکشی مناسب دیوار سبز در منزل از مهم ترین عواملی است که حتما باید هنگام نصب و اجرا گرین وال در نظر داشته باشید. در کل زیبایی و دلنشینی که یک گیاه طبیعی به عنوان یک منظره ایجاد می کند، با هیچ گیاه مصنوعی قابل جایگزینی نیست.

دیوار سبز در منزل
دیوار سبز طبیعی در منزل

اجرای دیوار سبز در منزل

در صورت خرید دیوار سبز مصنوعی، برای اجرای دیوار سبز در منزل تنها نیاز به نصب پنل ها دارید. پنل های دیوار سبز مصنوعی به صورت پازلی در هم چفت شده و شبکه منظمی از دیوار سبز در ابعاد دلخواه به وجود می آورد. نصب پانل ها نیاز به نصاب حرفه ای ندارد و حتی زیرسازی دیوار نیز برای اجرای دیوار سبز در منزل از نوع مصنوعی الزامی نیست.

دیوار سبز در منزل
پنل دیوار سبز در منزل

اما دیوار سبز در منزل از نوع طبیعی اجرای پیچیده تری دارد. برای اجرای دیوار سبز در منزل از نوع مصنوعی نیاز به زیرسازی اولیه دیوار است. یکی از ویژگی های مثبتی که دیوار سبز طبیعی برای منازل به همراه دارد، خاصیت عایق صوت و حرارت می باشد. از جمله نکاتی که در دیوار سبز در منزل از نوع طبیعی باید در نظر داشت، تجهیزات دیوار سبز و زهکشی دیوار پشت آن است. لوله های پلی اتیلنی که برای آبیاری شبکه دیوار سبز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند باید روی شبکه زهکشی شده قرار بگیرند و باعث تخریب دیوار اصلی و رسیدن رطوبت به آن نشوند.

دیوار سبز در منزل
دیوار سبز در آشپزخانه
  • آشپزخانه: از دیوار سبز می توان در آشپزخانه بهره مند شد. این فضا با ترکیب رنگ سبز و وجود گیاه جذابیت بالایی پیدا کرده و روحیه افراد را بهبود می بخشد.
  • دیوار پشت تلوزیون: معمولا این دیوار خالی بوده و تزئین یا دکوراسیون خاصی ندارد. نصب دیوار سبز در این بخش از اتاق پذیرایی یا نشیمن در افزایش جذابیت منزل بسیار موثر است.
  • تراس: تراس یا بالکن از دیگر فضاهای منزل است که برای نصب دیوار سبز گزینه مناسبی هستند. دیوار سبز طبیعی برای این فضاها به دلیل دریافت نور کافی خورشید مناسب تر است.
دیوار سبز در منزل
دیوار سبز در تراس خانه
  • راهرو ها: راهرو فضای رفت و آمد و مشاع یک آپارتمان است و از همین رو طراحی و تزئین آن با دیوار سبز می تواند نمای جذاب و زیبایی به وجود بیاورد.

مزایای دیوار سبز در منزل

  • یکی از فواید دیوار سبز در منزل که بیشتر از سایر مزایا مورد توجه قرار می گیرد، خاصیت عایق حرارتی و صوتی آن است. گیاهان در تراکم بالا مانند یک لایه عایق عمل می کنند که هوا را به دام انداخته و از انتقال راحت صوت و حرارت بین سطوح جلوگیری می کنند.
  • ایجاد محیطی دلنشین و چشم نواز از فواید دیگر دیوار سبز در منزل می باشد. دیدن گیاه و سبزینگی در طول روز باعث بهتر شدن روحیه افراد و کاهش کسالت و خستگی می شود. استفاده از دیوار سبز در منزل در سالن نشیمن یا پذیرایی توصیه می شود.
  • گیاهان تاثیر زیادی در بهبود وضعیت هوا و به عبارتی تصفیه هوا دارند. اگر از دیوار سبز در منزل خود بهره مند می شوید، یک تصفیه کننده طبیعی هوا نیز در منزل خود دارید.
دیوار سبز در منزل
دیوار سبز طبیعی در خانه
  • تنوع بالا در طراحی و اجرا از دیگر مزایای گرین وال می باشد. برای نصب دیوار سبز در منزل دست شما در انتخاب طرح، ابعاد و مدل گیاهان و گل ها باز بوده و می توانید با توجه به نوع دکوراسیون و طراحی داخلی منزلتان، طرح مناسب را انتخاب کنید.
  • تعدیل رطوبت محیط از دیگر ویژگی های دیوار سبز در منزل است که استفاده از آن را به خصوص در مناطق گرم و خشک محبوب کرده است.
  • یکی دیگر از مزایای گرین وال، پوشش نقص ها و مشکلاتی است که در فضاهای داخلی وجود دارد. برای پوشش ایرادات و نقص هایی که روی دیوار وجود دارد، استفاده از نوع مصنوعی دیوار سبز در منزل بیشتر توصیه می شود؛ اما می توان از دیوار سبز طبیعی نیز بهره برد.
  • قیمت مناسب دیوار سبز مصنوعی از جمله مزایای گرین وال در منزل است که استفاده از آن در کنار زیبایی ها و جذابیت بصری که به وجود می آورد، نیاز به بودجه کمی دارد و کاملا به صرفه است. گرین وال طبیعی قیمت بیشتری دارد و نگهداری آن نیز تا حدودی دشوار تر می باشد.
  • اگر بخواهیم به مزایای دیوار سبز مصنوعی بپردازیم می توانیم به نصب فوری و بدون زیرسازی آن نیز اشاره کنیم. همچنین ظاهر دیوار سبز مصنوعی در منزل همراه شاداب می ماند و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به نوع طبیعی دارد. اگرچه نوع طبیعی زیبایی و شادابی منحصر به فرد خود را دارد.
دیوار سبز در منزل
انواع مدل های دیوار سبز در خانه

معایب دیوار سبز در منزل

دیوار سبز در منزل در کنار تمام مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد که در صورت رعایت کامل استاندارد ها و مراقبت های توصیه شده، این موارد نیز به طور کامل قابل کنترل هستند. در ادامه این ملاحظات بررسی می شوند.

  • امکان ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک به گیاهان و گل ها همواره وجود دارد. البته این مورد صرفا درباره دیوار سبز طبیعی است. باید پیش از خرید یا اجرای دیوار سبز در منزل حتما گیاهانی که در ساخت دیوار سبز به کار می رود را بشناسید و در صورت داشتن حساسیت از نصب و اجرای آن نوع گیاه اجتناب کنید.
  • آبیاری گیاهان در دیوار سبز در منزل از دیگر سختی های نگهداری از گرین وال طبیعی است. باز هم در این مورد اگر از گیاهان مصنوعی برای گرین وال استفاده می کنید، نیاز به نگرانی نیست. لوله های آبیاری باید به طور مرتب چک شوند، گیاهان از لحاظ میزان دریافت آب باید مدام بررسی شوند تا خشک نشوند یا ریشه آن ها بر اثر آبیاری زیاد نپوسد.
  • بعضی گیاهان هستند که حشرات و آفات را به دور خود جمع می کنند. این گیاهان نیز از پیش قابل شناسایی هستند و بهتر است در دیوار سبز در منزل مورد استفاده قرار نگیرند. در صورت وجود آفت نیز می توان از آفت کش و کود های مناسب استفاده کرد.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز پتوس

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

شرکت دیوار سبز

ساخت گرین وال

فروش وان جکوزی

وان حمام

نرده سنگی دور باغچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.52 ( 6 نظر)