استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طرح دیوار سبز

طرح دیوار سبز
طرح دیوار سبز

دیوار سبز یکی از زیباترین طراحی‌های فضای سبز به شمار می‌آید که هم می‌توان در درون و هم می‌توان در بیرون واحد مسکونی یا ویلا و باغ و غیره از آن استفاده کرد. طرح دیوار سبز یکی از ارکان اصلی اجرای دیوار سبز به شمار می رود. دیوار سبز با توجه به مصنوعی و طبیعی بودن می تواند طرح های مختلفی داشته باشد. یکی از عوامل موثر بر قیمت اجرای گرین وال، طرح دیوار سبز است. هر چه طرح دیوار سبز پیچیده تر باشد اجرای آن به زمان بیشتری نیاز دارد و بالتبع هزینه بر تر خواهد بود. در ادامه با بررسی عکس دیوار سبز مدل ها مختلف و طرح ها مختلف را بررسی خواهیم کرد.

طرح دیوار سبز مصنوعی می تواند از قرار گرفتن پنل های دیوار سبز با گیاهان متنوع کنار هم باشد. پنل های دیوار سبز مصنوعی به صورت پازلی کنار هم قرار می گیرند. در ادامه عکس دیوار سبز با قرار گرفتن گیاهان متنوع آورده شده است. طرح دیوار سبز مصنوعی بیش تر برای محیط های داخلی که نور کمتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

طرح دیوار سبز
دیوار سبز با گیاهان متنوع

عکس دیوار سبز

برای طراحی دیوار سبز، نیاز به انتخاب صحیح گیاهان دیوار سبز است. دانستن نوع گیاهان مناسب دیوار سبز بیرونی ، کاربرد آن، مقدار نیاز به آب و نور و … همگی در طراحی دیوار سبز درست موثر هستند. پیش از انتخاب گیاهان مناسب برای گرین وال ، علاوه بر زیبایی و جلوه بصری به شرایط خاص هر گیاه برای رشد باید دقت کرد. یکی از پر کاربردترین گیاهان مناسب در طراحی دیوار سبز طبیعی، پتوس است.

این گیاه رشد خوبی دارد و نگهداری آن نسبتا آسان است. در ادامه عکس دیوار سبز با گیاه پتوس آورده شده است.

عکس دیوار سبز
دیوار سبز با گیاه پتوس

طرح دیوار سبز مصنوعی

طرح دیوار سبز مصنوعی فاقد گیاهان و گل های طبیعی بوده و از همین رو از تنوع بالاتری برخوردار هستند. امروزه مدل ها و ابعاد مختلفی از دیوار سبز برای کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند. نگهداری پنل دیوار سبز مصنوعی نسب به نوع طبیعی آن بسیار ساده تر بوده و دوام و ماندگاری بالاتری دارد. طرح دیوار سبز مصنوعی می تواند به صورت پنلی باشد که شامل گیاهان مختلف باشد و یا به صورت شاخه ای باشد.

پنل دیوار سبز مصنوعی نیاز به آبپاشی، تابش نور و … ندارد. نگهداری بسیار آسانی داشته و عمر طولانی دارد. تنها روش نگهداری پنل دیوار سبز مصنوعی شتسشوی آن ها است.

طرح دیوار سبز طبیعی

به طور کلی نگهداری دیوار سبز طبیعی دشوار تر از مصنوعی است. آبیاری منظم، کود دهی و … مواردی است که در نگهداری دیوار سبز طیعی باید رعایت شود. نکته دیگری که در طرح دیوار سبز طبیعی حائز اهمیت است بحث نور است. از آنجایی که محیط های داخلی نور خورشید کمتر است معمولا طرح دیوار سبز طبیعی در محیط های بیرونی اجرا می شود.

گیاهان رونده عموما سرعت رشد بالایی دارند، بنابراین گزینه خوبی به عنوان طرح دیوار سبز بیرونی هستند. این گیاهان به هرس و رسیدگی مداوم نیاز دارند. از جمله این گیاهان می توان به پتوس، گل یاس یا پیچ امین الدوله، پیچک نیلوفر و پیچ ساعتی اشاره کرد.

طرح دیوار سبز
دیوار سبز طبیعی فضای بیرونی

عکس دیوار سبز مصنوعی

معمولا مکان هایی که امکان نگهداری از گیاهان طبیعی به دلیل کمبود نور و یا دلایل دیگر وجود ندارد طرح دیوار سبز مصنوعی گزینه مناسبی برای شبیه سازی فضای سبز و تغییر روحیه ساکنین و کارکنان می باشد. نگهداری از دیوار سبز مصنوعی خیلی ساده است و تنها برای نظافت نیاز به شستشو دارند. دیوارسبز مصنوعی معمولا به صورت پنلی به فروش می رسد. قیمت هر پنل با توجه به نوع، جنس و ابعاد متفاوت است.

عکس دیوار سبز مصنوعی
نصب دیوار سبز مصنوعی به صورت پنلی

عکس دیوار سبز طبیعی

همانطور که پیش تر ذکر شد، دیوار سبز طبیعی معمولا در محیط های بیرونی قابل اجرا است. برخی موارد طرح دیوار سبز طبیعی به صورت گلدانی قابل اجراست، بدین صورت که دیوار سبز از کنار هم قرار گرفتن گلدان در کنار هم است. استفاده از گلدان نگهداری از دیوار سبز طبیعی را راحت تر می کند.

عکس دیوار سبز
طراحی دیوار سبز با گلدان های طبیعی

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

تولید کننده دیوار سبز

شرکت دیوار سبز

نمای دیوار حیاط ارزان

قیمت جکوزی آماده

وان های حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.45 ( 4 نظر)