استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید+ عکس و ایده

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

احتمالا همه ی شما برای یک بار هم شده، نمونه ای از دیوار سبز را در اینترنت و یا دنیای واقعی دیده اید و برایتان جذاب بوده است. بعد از خواندن این مطلب، با دانستن مزایا و نکاتی در خصوص دیوار سبز، برای داشتن آن در خانه و محیط کار خود، درنگ نخواهید کرد. امروزه با جایگزین شدن آپارتمان ها و ساختمان های مرتفع به جای خانه های ویلایی، امکان باغبانی و بهره مندی از طبیعت و فضای سبز، به حداقل رسیده است. این در حالی است که طبیعت و گیاهان، در القای حس آرامش به افراد نقش بسزایی دارند. در بسیاری از فضاها، به دلیل عدم برخورداری از نور مناسب و یا فضای کافی، امکان نگهداری گیاهان وجود ندارد. حال این سوال مطرح می شود که اگر فضای آپارتمان و یا محیط اداری، تجاری و … شما مناسب ایجاد باغچه نباشد چه باید کرد؟

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد فضای سبز در داخل محیط مسکونی، اداری و تجاری، توسعه ی باغچه و گیاهان در راستای عمودی به جای افقی است. از این رو طراحی دیوار سبز، یکی از محبوب ترین گزینه های برای استفاده در فضاهای مسکونی و … می باشد. توجه داشته باشید که دیوار سبز به گیاهان طبیعی محدود نمی شود و شامل گیاهان مصنوعی نیز می باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم در هنگام انتخاب و طراحی دیوار سبز اشاره خواهیم کرد. شما می توانید برای دریافت نمونه کار، استعلام قیمت و سفارش طراحی دیوار سبز، با مشاوران شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

۱. بهترین مکان برای ایجاد دیوار سبز را انتخاب کنید

اگر قصد طراحی دیوار سبز طبیعی را دارید، در انتخاب مکان مناسب دقت داشته باشید. اگر دیوار انتخابی شما در مکانی است که نور کافی دریافت نمی کند، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. بهترین مکان برای طراحی دیوار سبز طبیعی، فضایی است که امکان رشد گیاهان را فراهم کند. به این کنته توجه داشته باشید که طراحی دیوار سبز طبیعی، نیازمند نگهداری و توجه بیشتری نسبت به دیوار سبز مصنوعی می باشد. در خصوص دیوار سبز مصنوعی، نورگیری فضا اهمیتی ندارد، بلکه توجه به مسائل زیبایی شناسی و خلاقیت، اهمیت بالایی خواهد داشت.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

۲. در انتخاب گیاهان و ترکیب آن ها توجه داشته باشید

پس از آنکه دیوار مناسب برای طراحی دیوار سبز را انتخاب کردید، لازم است به انتخاب گیاهان آن بپرازید. اولین سوال در این مرحله، تعداد گیاهان به کار رفته در دیوار سبز می باشد. در صورتی که می خواهید از چند گیاه طبیعی در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید، به همزیستی آن ها نیز توجه داشته باشید. مهم ترین مسئله در این راستا، توجه به شرایط نگهداری هرکدام اعم از میزان نور لازم، نحوه ی آبیاری و دمای مناسب می باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دیوار سبز، استفاده از گیاهان بلند است. این گیاهان همچون فیلودندرون و پتوس، با راحتی کل دیوار سبز را می پوشانند و سبب ایجاد ظاهری سبز و یکدست در دیوار می شوند.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

۳. برای چیدمان گیاهان و طراحی دیوار وقت بگذارید

به باور برخی افراد، طراحی دیوار سبز با انتخاب گیاهان به پایان می رسد. چرا که این دسته افراد، طراحی دیوار سبز را محدود به جایگذاری تعدادی گیاه در یک قاب مستطیلی شکل ساده می دانند. اما یکی از مهم ترین مراحل در طراحی دیوار سبز، چه طبیعی و چه مصنوعی، نحوه ی چیدمان و دیزاین آن می باشد. در این مرحله خلاقیت، اصلی ترین نکته ی حائز اهمیت در طراحی است. ما به شما پیشنهاد می کنیم طراحی دیوار سبز خود را به طراحان و متخصصین با تجربه بسپارید. برای مشاوره، دریافت نمونه کار و طراحی دیوار سبز، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

در صورتی که به دنبال طراحی دیوار سبز طبیعی هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که گیاهان طبیعی برای رشد، نیاز به فضای کافی دارند. لذا در هنگام جانمایی و چیدمان گیاهان، فاصله ای بین آن ها در نظر بگیرید تا در طول زمان، فضای کافی برای رشد داشته باشند.

۴. فراموش نکنید که دیوار سبز نیاز به نگهداری دارد

نه تنها دیوار سبز طبیعی نیازمند آبیاری مداوم و به موقع است، بلکه ضروری است دیوار، گلدان ها و خود گیاهان را نیز تمیز کنید تا از ایجاد خزه و حشرات جلوگیری شود. همچنین باید هر چند وقت یکبار، گیاهان را کوتاه و مرتب کنید تا ظاهر زیبا و جذاب دیوار سبز حفظ شود. یکی از راهکارهای مناسب برای صرفه جویی در وقت، نصب سیستم آبیاری خودکار می باشد. توجه داشته باشید که ضرورت تمیز نگه داشتن دیوار سبز، صرفا در مورد دیوار سبز طبیعی نمی باشد، بلکه دیوار سبز مصنوعی نیز نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارد.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید

۸ ایده برای طراحی دیوار سبز

همان طور که پیش تر ذکر شد، خلاقیت و بحث زیبایی شناسی، یکی از مهم ترین اصول در طراحی دیوار سبز طبیعی و مصنوعی می باشد. در این بخش، تعدای از جذاب ترین ایده ها برای طراحی دیوار سبز را جمع آوری کرده ایم. برای استعلام قیمت و سفارش طراحی دیوار سبز، با عمران مدرن تماس بگیرید.

استفاده از قاب های تکی در دیوار

اگر قاب های قدیمی و بدون استفاده دارید، به راحتی آن ها را با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. می توانید از یک توری مرغی برای تثبیت جای گیاهان در داخل آن بهره بگیرید. بکارگیری گیاهان ساکولنت و خزه، بهترین گزینه ها برای این نوع طرحی دیوار سبز با استفاده از قاب های کوچک هستند. هر دوی آن ها نیاز به آبیاری کمی دارند. لذا به راحتی می توان آن ها را با یکدیگر ترکیب کرد. ساکولنت به انواع گیاهان مقاومی گفته می شود که آب را درون برگ، ساقه و ریشه ی خود ذخیره می کنند. کاکتوس یکی از انواع ساکولنت محسوب می شود.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
طراحی دیوار سبز با ساکولنت و خزه در داخل قاب

طراحی دیوار سبز برای بالکن

اگر شما جزو افراد خوش شانسی هستید که یک فضای نیمه محصور مانند بالکن در خانه یا محل کار خود دارید، از آن برای طراحی دیوار سبز استفاده کنید. استفاده از دیوار سبز به جای گلدان های بزرگ در تراس، این امکان را به شما می دهد تا از فضای بالکن خود استفاده ی بیشتری داشته باشید و راحت تر بتوانید آن را با مبلمان دلخواه دیزاین کنید.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
نمونه دیوار سبز برای بالکن

استفاده از طرح های هندسی

برای طراحی دیوار سبز، از فرمت های ساده و مستطیلی شکل خارج شوید. یکی از بهترین گزینه ها، طراحی با فرمت هشت ضلعی می باشد. این شکل هندسی به شما این امکان را می دهد تا با ابعاد کوچک آغاز و در طول زمان و در صورت تمایل، آن را گسترش دهید. در صورتی که از طرحی دیوار سبز می ترسید و یا در مورد انجام آن مطمئن نیستید، می توانید از فرم هست ضلعی برای شروع استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که همکاران ما در شرکت عمران مدرن، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره در زمینه ی طراحی دیوار سبز هستند.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
طراحی دیوار سبز با استفاده از فرم هشت ضلعی

طراحی دیوار سبز در حمام

تصور کنید بعد از یک روز کاری طولانی، در حالی که در وان حمام خود دراز کشیده اید، طبیعت را نیز در کنار خود داشته باشید. دیوار سبز این امکان را به شما می دهد تا در هر جایی که بخواهید، گیاهان را در کنار خود داشته باشید. برای پیاده کردن این ایده، نیاز به نگرانی در خصوص تامین روشنایی لازم ندارید. نصب تعدادی چراغ LED می تواند نور کافی برای رشد گیاهان را تامین کند.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
زیباسازی فضای حمام با دیوار سبز

طراحی دیوار سبز در فضاهای مینیمال

سبک مدرن و طراحی های مینیمال، از محبوب ترین و ترندترین روش های طراحی می باشند. یکی از پرکاربردترین رنگ ها در این نوع طراحی، رنگ سفید است. ترکیب رنگ سبز گیاهان با فضای سفید، جذابیتی دو چندان خلق خواهد کرد. اگر در محیط داخلی خود، وید (Void) دارید، می توانید از دیوار بلند آن برای طراحی دیوار سبز استفاده کنید.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
طراحی دیوار سبز به صورت مرتفع در وید

کاربرد دیوار سبز در حیاط و فضای باز

ممکن است تصور کنید که دیوار سبز تنها برای فضاهای داخلی کاربرد دارد. اما می توان در محوطه و فضای باز نیز از آن بهره برد. یکی از ایده هایی که برای طراحی دیوار سبز در حیاط می توانید از آن استفاده کنید، ترکیب و تعیین موقعیت آن با سایر اجزای موجود در حیاط می یاشد. برای مثال، می توانید پشت دیوار استخر و یا مبلمان حیاط را با دیوار سبز طبیعی تزیین کنید.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
نمونه دیوار سبز در فضای باز

طراحی دیوار سبز با خزه

اگر نگران مراقبت و دردسر نگهداری از دیوار سبز طبیعی هستید، خزه می تواند برای شروع به شما کمک کند. این گزینه به رطوبت، نور و کود کمی احتیج دارد و با اسپری مقداری کمی آب در هفته، به راحتی حفظ می شود.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
استفاده از خزه در طراحی دیوار سبز

تاثیر دیوار سبز در طراحی راه پله

یکی از ایده های تاثیر گذار در زیباسازی فضای داخلی همچون راه پله ها، ایجاد جذابیت بصری با استفاده از دیوار سبز می باشد. طراحی دیوار سبز در فضای راه پله می تواند مسیری دلنشین تر برای افراد ایجاد کند به طوری که همه ی اعضای خانواده عاشق این فضا می شوند.

۴ نکته مهم در طراحی دیوار سبز که اگر ندانید پشیمان می شوید
کاربرد دیوار سبز در فضای راه پله

اگر قصد طراحی و خرید دیوار سبز را دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. شما می توانید برای دریافت نمونه کار و استعلام قیمت، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز در منزل

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

دیوار سبز اسکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 5 نظر)