دیوار سبز طبیعی

دیوار سبز طبیعی

دسته بندی

دیوار سبز

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت دیوار سبز طبیعی به نوع گیاهان مورد استفاده در آن، اتصالات، ابعاد و ... بستگی دارد. از انواع دیوار سبز طبیعی می توان در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و ... استفاده نمود. برای تهیه دیوار سبز طبیعی در هر نوع با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می توانید با عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

دیوار سبز طبیعی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

دیوار سبز طبیعی

امروزه فضای دود آلود شهر ها و تراکم شهرنشینی دلیل محکمی برای استفاده بیشتر از گیاهان و سبزینگی در فضاهای مسکونی می باشد. استفاده از گیاهان به هر نحوی مانند دیوار سبز طبیعی ، بام سبز، پارک های شهری و ... همگی در بهبود روحیه افراد تاثیر به سزایی دارند. در ساخت دیوار سبز طبیعی می توان از گیاهان مختلف گلدار و بدون گل برای تزئین و زیباسازی محیط استفاده نمود. قیمت دیوار سبز طبیعی می تواند با توجه به نوع گیاه به کار برده شده در تولید آن متفاوت باشد؛ مانند انواع دیوار سبز نمدی ، دیوار سبز خزه ای ، دیوار سبز هیدروپونیک و ... که با ظاهر متفاوت و جذاب خود نمای دل انگیزی را ایجاد می کنند.

 

دیوار سبز طبیعی
دیوار سبز طبیعی

 

قیمت دیوار سبز طبیعی

قیمت دیوار سبز طبیعی به نسبت نوع مصنوعی آن می تواند تا حدی بیشتر باشد. در تولید و مراحل ساخت دیوار سبز طبیعی از گیاهان پرورش یافته و گاها همیشه سبز استفاده می شود که هزینه های جانبی مانند هزینه خاک مرغوب، رسیدگی بالا و هزینه های نگهداری را نیز به هزینه اجرای دیوار سبز اضافه می کند. برای جایگیری دیوار سبز طبیعی باید توجه داشت که دیوار در معرض دریافت کافی و مناسب نور خورشید باشد تا پژمرده نشده و بیشتر عمر کند. هم چنین یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت گرین وال طبیعی نسبت به انواع دیگر ، هزینه های بالای تعویض و ترمیم آن است.

 

دیوار سبز طبیعی
دیوار سبز طبیعی خارجی

 

نوع گیاه در دیوار سبز طبیعی

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دیوار سبز طبیعی ، نوع گیاه به کار رفته در ساخت آن است. برخی از گیاهان استفاده شده در دیوار سبز طبیعی همیشه سبز بوده و حتی در زمستان نیز جلوه خود را حفظ می کند. برخی دیگر مانند گیاهان گلدار در بهار و تابستان بیشترین جلوه خود را دارند و استفاده از آن ها هزینه های نگهداری را نیز افزایش می دهد.

 

هزینه های نگهداری

هزینه های نگهداری شامل آبیاری، هرس کردن و ... می باشد. اگر از دیوار سبز طبیعی به طور مناسب نگهداری نشود، عمر کوتاهی پیدا کرده و خیلی زود از بین می رود. بنابراین برای محاسبه قیمت دیوار سبز طبیعی حتما به هزینه های نگهداری بعد از نصب آن نیز توجه داشته باشید.

 

دیوار سبز خزه ای

 

سیستم اتصال به سازه گرین وال طبیعی

برای نصب دیوار سبز طبیعی از سیستم های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام قیمت متفاوتی داشته و برای فضاهای گوناگونی مناسب می باشند.

 

سیستم آبیاری گرین وال طبیعی

اجرای سیستم آبیاری از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دیوار سبز طبیعی است. سیستم آبیاری که برای دیوار سبز طبیعی خود انتخاب می کنید، باید در اولین گام متناسب با بودجه شما باشد. لوله ها و تجهیزات آبیاری به هیچ عنوان نباید دیده شوند وگرنه دیوار سبز طبیعی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیست.

 

انواع دیوار سبز طبیعی

انواع دیوار سبز طبیعی در دسته بندی های مختلفی جای می گیرد. به عنوان مثال می توان دیوار سبز طبیعی را از لحاظ ساختار به دو دسته مستقیم و دو پوسته تقسیم بندی نمود که هر کدام برای فضاهای مختلف گزینه های مناسبی هستند.

 

دیوار سبز طبیعی
استفاده از دیوار سبز خزه ای فضاهای اداری

 

اجرای دیوار سبز طبیعی

اجرای دیوار سبز طبیعی طی مراحلی که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند، انجام می شود. برای اجرای گرین وال طبیعی از جمله نکاتی که باید در نظر داشته باشید، محل پروژه و میزان دریافت نور و تهویه هوای آن محل است. اهمیت این موضوع از آن جهت می باشد که برای اجرای دیوار سبز طبیعی می توان از انواع گیاهان با ویژگی های متنوع و نیاز های گوناگون استفاده کرد، به عنوان مثال استفاده از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند و به اصطلاح سایه دوست هستند در فضاهای داخلی مناسب تر می باشد. بنابراین تعیین شرایط محل اجرای دیوار سبز طبیعی ، از اولویت ها است.

 

زیرسازی دیوار سبز

اولین مرحله از اجرای گرین وال طبیعی ، زیرسازی دیوار سبز است که گیاهان روی آن مستقر می شوند. دیوار سبز طبیعی را هم می توان به کمک گلدان های نمدی، پلاستیکی یا گالوانیزه و یا با انواع روش های کابلی، مدولار و شبکه ای ایجاد نمود. برای هر کدام از این انواع گرین وال مصنوعی در زیرسازی دیوار سبز لازم است دیوار مورد نظر آمادگی پذیرش تجهیزات را داشته باشد. برای برآورد هزینه اجرای دیوار سبز طبیعی باید به هزینه های زیرسازی دیوار سبز نیز توجه داشت.

 

نصب عایق رطوبتی

از آنجایی که گیاهان دیوار سبز طبیعی به آبیاری نیاز دارند، دیوار پشت آن می تواند تحت تاثیر این رطوبت و یا نشتی سیستم آبیاری آسیب ببیند به همین علت لازم است ابتدا چهارچوبی مشخص گردیده و سپس دیوار به طور کامل عایق شود تا توسط رطوبت و به مرور زمان آسیبی نبیند. قیمت گرین وال طبیعی به عواملی مانند هزینه های زیرسازی، عایق کاری مناسب و استاندارد و نصب سیستم های نگهداری و آبیاری با بهترین کیفیت بستگی دارد.

 

نصب سیستم آبیاری

معمولا لوله های آبیاری در اجرای دیوار سبز طبیعی از جنس پلی اتیلن بوده و به صورت قطره ای گیاهان را آبیاری می کنند. زهکشی دیوار سبز نیز از الزامات اجرای گرین وال طبیعی است. از جمله عوامل موثر بر هزینه اجرای دیوار سبز طبیعی ، نصب لوله ها و انجام زهکشی است.

 

انواع گیاهان در دیوار سبز طبیعی

گیاهانی که در دیوار سبز طبیعی به کار برده می شوند از تنوع بالایی برخوردار هستند. بیشترین گیاهان مورد استفاده، گیاهان همیشه سبز مانند و گیاهانی هستند که به نور زیادی برای رشد و زندگی نیاز ندارند. گرچه باید توجه داشت گیاهان مورد استفاده در دیوار های داخلی با گیاهانی که در دیوار های خارجی استفاده می شود، تفاوت دارد. 

  • دیوارهای داخلی: برای دیوار سبز داخلی گیاهان برگ بیدی، حسن یوسف، پتوس، آنتوریوم، هدرا، سرخس، گندمی و ناز آفتابی از بهترین گزینه ها می باشند.
  • دیوار های خارجی: یال اسبی، پیچ امین الدوله، بنفشه، یاسمن، شمشاد، پاپیتال، میخک پیتسپروم، برگ بیدی، سینگینیوم و ناز فرانسوی از جمله بهترین گیاهان برای استفاده در دیوار سبز طبیعی در فضاهای خارجی می باشند.

 

دیوار سبز طبیعی
دیوار سبز فضاهای داخلی

 

کاربرد دیوار سبز طبیعی

دیوار سبز طبیعی یک انتخاب عالی برای ایجاد اتمسفری دلنشین و آرامش بخش است. از این سبک منظر سبز بیشتر در محیط های پر تردد شهری، فضاهای مسکونی، لابی ها و حتی فضاهای اداری و تجاری استفاده می شود.

  • فضاهای مسکونی: دیوار های داخلی و نماهای داخلی خانه ها، لابی ها و حتی اتاق های انتظار و ... از بهترین مکان هایی می باشند که می توان در آن ها از دیوار سبز طبیعی استفاده کرد. برای ایجاد دیوار سبز مسکونی در این فضاها می توان از گیاهانی استفاده کرد که نیاز جدی به آبیاری نداشته و یا بدون نور خورشید نیز می توانند به حیات خود ادامه دهند.
  • فضاهای اداری: زندگی شهری و ماشینی امروزی آنچنان کسل کننده و خسته کننده است که دیگر جایی برای استفاده از طبیعت و لذت از آن به صورت روزانه را ندارد. اما یک پیشنهاد عالی استفاده از دیوار سبز طبیعی می باشد که با جاگذاری مناسب در یک فضای اداری می تواند روحیه افراد را تا حد زیادی بهبود بخشد.
  • فضاهای شهری و پیاده رو ها: دیوار های قدیمی ساختمان های متروکه: از جمله فواید دیوار سبز طبیعی زیباسازی فضای شهر و محله ها است. به همین منظور می توان برای دیوار ساختمان های متروکه و رها شده ای که چهره شهر را متاثر می کنند، از دیوار سبز طبیعی استفاده کرد.

 

دیوار سبز طبیعی
استفاده از گیاهان متنوع در دیوار سبز طبیعی

 

نگهداری از دیوار سبز طبیعی

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب دیوار سبز طبیعی باید به آن خیلی توجه داشته باشید، نگهداری های دیوار سبز طبیعی بعد از مرحله نصب است. در ادامه به مواردی که باید به آن ها توجه داشته باشید اشاره شده است.

 

ارزیابی سیستم آبیاری

درست است که سیستم آبیاری به صورت خودکار می باشد اما لازم است هر از گاهی این سیستم چک و سرویس شود. 

 

کوددهی مناسب در دیوار سبز طبیعی

گیاهان برای رشد بهتر نیاز به کود مناسب دارند از همین رو لازم است به طور مرتب با کود مناسب تغذیه شود تا ماندگاری بالایی داشته باشند.

 

هرس گیاهان دیوار سبز طبیعی

لازم است به صورت دوره ای گیاهان زرد و پوسیده و گیاهانی که رشد بیش از حدی داشته اند هرس شده تا ظاهر زیبای دیوار سبز طبیعی حفظ شود. 

 

بازرسی سیستم های زهکشی

سیستم های زهکشی گیاهان را از پوسیدگی حفظ می کند و جزو الزامات اجرای دیوار سبز طبیعی است. بازرسی دوره ای آن ها از جمله اقداماتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

گلدان های مورد استفاده در دیوار سبز طبیعی

 

مزایای اجرای گرین وال

  • زیبایی بصری: از جمله مزایای دیوار سبز طبیعی زیبایی و جذابیت ظاهری آن ها است که در بهبود روحیه افراد و دلنشین کردن فضا تاثیر بسیاری دارد.
  • خنک کردن فضا: گیاهان در تصفیه هوا نقش مهمی دارند از همین رو برای استفاده در شهر های شلوغ با هوای آلوده از بهترین گزینه های می باشند.
  • تنوع در طراحی: دیوار سبز طبیعی تنوع طراحی و اجرای بالایی دارد. می توان از هر نوع گیاهی که طبق سلیقه شما باشد، در اجرای آن استفاده کرد.
  • عایق دما و حرارت: گیاهان به علت جرم کم و سطح زیادی که دارند سطوح را خنک نگه می دارند و هم چنین عایق مناسبی برای دیوار به شمار می روند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

حافظی

لطفا قیمت کف وسقف اجرای دیوار سبز طبیعی رو بفرمایید تا جهت اقدام بشه تصمیم گرفت

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما