استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز پتوس

دیوار سبز پتوس
دیوار سبز پتوس

دیوار سبز پتوس از محبوب ترین انواع دیوار سبز طبیعی است که در هر مکانی قابل اجرا می باشد. به جهت آشنایی بیشتر با گرین وال پتوس لازم است این گیاه را بیشتر بررسی کنیم. پتوس در دسته گیاهان رونده است که گونه های مختلفی دارد. این گیاه از مقاومت بالایی برخودار است و همین امر اجرای دیوار سبز با پتوس در فضاهای داخلی را امکان پذیر می کند. عدم نیاز به نور مستقیم خورشید، آبیاری کم همگی از جمله دلایلی هستند که دیوار سبز پتوس را محبوب کرده اند.

انواع دیوار سبز با پتوس

دیوار سبز پتوس جلوه زیبا و جذابی به فضاهای داخلی و حتی نمای خارجی ساختمان یا حیاط و تراس می بخشد. پتوس همچنین انواع مختلفی دارد که هر کدام نمای متفاوتی را برای دیوار سبز با پتوس ایجاد می کنند. در ادامه به انواع گرین وال پتوس آشنا می شوید.

دیوار سبز پتوس
دیوار سبز داخلی با پتوس

گرین وال پتوس سبز

نوع سبز پتوس ساده ترین و رایج ترین نوع آن است که برای ایجاد نمایی یکدست سبز رنگ بهترین گزینه است. دیوار سبز پتوس سبز بدون رگه یا ترکیب رنگ های دیگر بوده و نمای لطیف و دلنشینی به وجود می آورد.

دیوار سبز پتوس
پتوس سبز

دیوار سبز پتوس سیاه

برگ های گرین وال پتوس سیاه ، همانطور که از نامش مشخص است به رنگ مشکی بوده و جلوه خاص و جذابی دارد. از ویژگی های مثبت دیوار سبز با پتوس می توان به تنوع رنگی بالای آن اشاره کرد. از پتوس سیاه بیشتر برای دیوار های سبزی که در فضاهای داخلی طراحی می شوند، استفاده می شود. زیرا دیوار سبز پتوس سیاه به نور کمتری نسبت به دیگر انواع پتوس نیاز دارد. در همین رابطه خوب است بدانید گرین وال پتوس سیاه حتی در نورهای مصنوعی نیز قابل پرروش می باشند.

دیوار سبز با پتوس
پتوس سیاه

دیوار سبز پتوس مرمری

آنچه در مورد دیوار سبز پتوس مرمری لازم است بدانید این است که استفاده از آن در فضاهای داخلی و جاهایی که به نور مستقیم خورشید دسترسی ندارند، توصیه نمی شود. این گونه به نور زیادی برای رشد نیاز دارد و برای استفاده در دیوار سبز تراس یا حیاط و فضاهای باز گزینه مناسبی است. برگ های پتوس مرمری، سبز بوده و رگه های سفید و زرد دارد.

گرین وال پتوس
پتوس مرمری

گرین وال پتوس نقره ای

از جمله مقاوم ترین انواع دیوار سبز پتوس ، نوع نقره ای آن است که برگ هایی به رنگ های سبز با لکه های نقره ای دارد. برگ های پتوس نقره ای ضخیم بوده و در برابر کم آبی و بی نوری بسیار مقاوم است.

گرین وال پتوس
پتوس نقره ای

دیوار سبز پتوس شاد

پتوس شاده نام گونه ای از پتوس است که بسیار زیبا و جذاب بوده اما به مراقبت بالایی نیاز دارد. برگ های پتوس شاد لکه های بزرگ سفید دارد. دیوار سبز با پتوس شاد کمترین استفاده را داشته و بیشتر در فضاهای خارجی و زیر نور مستقیم آفتاب اجرا می شوند.

دیوار سبز پتوس
پتوس شاد

نگهداری دیوار سبز پتوس

برای نگهداری دیوار سبز پتوس نکات و مواردی وجود دارد که باید حتما رعایت شوند.

آبیاری گرین وال پتوس

در نگهداری دیوار سبز پتوس نیاز به آبیاری زیادی نیست و در هر نوبت آبیاری باید دقت داشت خاک از قبل کاملا خشک شده باشد. البته در گرین وال پتوس از لوله های باریک پلی اتیلن استفاده می شود که گیاه را به صورت استاندارد آبیاری کرده و از این نظر نگرانی وجود نخواهد داشت.

رطوبت در نگهداری گرین وال پتوس

دیوار سبز با پتوس اگرچه در نور کم نیز زنده و شاداب می ماند اما ممکن است رشد نکند. رشد هر چه بهتر و بیشتر گیاه پتوس به نوری که دریافت می کند بستگی دارد. آب و هوای مرطوب نیز برای شادابی دیوار سبز با پتوس الزامی است. اگر چه این گیاه در آب و هوای خشک نیز رشد خوبی دارد اما رطوبت هوا به رشد بهتر آن کمک می کند.

دما در نگهداری دیوار سبز پتوس

گیاه پتوس توانایی زنده ماندن در دماهای بالا را دارد اما در دمای زیر ۱۵ درجه سانتی گراد آسیب می بیند و یخ می زند. بنابراین اگر از دیوار سبز پتوس در فضای خارجی استفاده می کنید، حتما این نکته را در فصل زمستان در نظر داشته باشید.

نکاتی درباره گرین وال پتوس

در انتها لازم است پیش از اجرا و خرید دیوار سبز پتوس به نکاتی که در ادامه گفته می شود توجه داشته باشید.

  • گیاه پتوس سمی است. این گیاه در صورت بلعیده شدن ممکن است مشکلات گوارشی به همراه داشته باشد.
  • پتوس تصفیه کننده هوا است. دیوار سبز پتوس در کاهش کربن مونوکسید هوا موثر است.
  • پتوس در اثر کم آبی زرد می شود. اگر دیوار سبز پتوس به صورت مناسب آبیاری نشود، برگ های آن دیگر سبز و شاداب نیست.
دیوار سبز پتوس
دیوار سبز با پتوس

مزایای دیوار سبز با پتوس

  • زیبایی بصری: همان طور که پیش تر گفته شد، گیاه پتوس تنوع رنگی بالایی دارد و در مدل های مختلفی موجود است. با انتخاب هر کدام از این مدل ها و اجرای دیوار سبز پتوس می توانید نمایی جذاب و دلنشین برای محیط مورد نظر خود ایجاد کنید.
  • نگهداری آسان: از جمله مزایای دیوار سبز پتوس نگهداری آسان آن ها است. با یک زهکشی مناسب و آبیاری به موقع می توانید این گیاه را در دیوار سبز برای سال های طولانی حفظ کنید.
  • نیاز به نور کم: همان طور که می دانید برای ساخت دیوار سبز های داخلی باید از گیاهانی استفاده کرد که بدون دریافت نور خورشید نیز بتوانند زنده و شاداب بمانند. گیاه پتوس یکی از همین انواع گیاهان است که حتی در نور کم نیز رشد مناسبی داشته و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. البته باید توجه داشته باشید برخی از انواع پتوس برای رشد به نور بیشتری نیاز دارند.
  • قیمت مناسب: اجرای دیوار سبز پتوس ، هزینه بالایی نداشته و این گیاه جزو به صرفه ترین گیاهان در اجرای گرین وال است.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

شرکت دیوار سبز

نمای دیوار حیاط ارزان

ساخت گرین وال

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز خزه ای

دیوار سبز نمدی

دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز شبکه ای

دیوار سبز کابلی

دیوار گرین وال

ارتفاع وان جکوزی

خرید وان حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.75 ( 6 نظر)