استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت گرین وال

ساخت گرین وال
ساخت گرین وال

منظور از ساخت گرین وال ، ساخت دیوار سبز مصنوعی و طبیعی است. انواع دیوارهای سبز مصنوعی در مدل ها و طرح های متنوع و زیبا به فروش می رسند. ساخت دیوار سبز مصنوعی و طبیعی به بهبود روحیه ساکنین کمک کرده و ایجاد آن جهت زیباسازی و تنوع فضا توصیه می شود. دیوار سبز طبیعی به تصفیه هوا نیز کمک می کند و نمای دلنشینی ایجاد می کند.

ساخت گرین وال در فضاهای داخلی در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از فاکتور های مهم محسوب می شود. گرین وال مصنوعی از آن جهت که نیاز به آبیاری ندارد و نگهداری آسان تری هم دارد، نسبت به نوع طبیعی رایج تر بوده و استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی توصیه می شود. اجرای مراحل ساخت دیوار سبز در خانه در شرایط خاص و با بهترین متریال و مواد انجام شده و در انواع رنگ ها و مدل ها در اختیار مشتری قرار می گیرد.

ساخت دیوار سبز مصنوعی
دیوار سبز مصنوعی

هزینه ساخت گرین وال

برای برآورد هزینه ساخت دیوار سبز مصنوعی و طبیعی لازم است به فاکتور های مختلفی توجه شود. به عنوان مثال برای هزینه های ساخت دیوار سبز مصنوعی ، متریالی که پنل ها با آن تولید می شود مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت است. این متریال معمولا از پلی اتیلن می باشد و ظاهر زیبا و طبیعی به دیوار سبز مصنوعی می دهد. برای ساخت گرین وال طبیعی از انواع گیاهان می توان استفاده نمود. بسته به نوع گیاه و نحوه نصب آن به روی قاب و نوع زیرسازی، قیمت ساخت گرین وال تغییر می کند. هنگام مراحل ساخت دیوار سبز طبیعی هزینه لوازم دیوار سبز شامل گلدان ها، تجهیزات و لوله های آبیاری و … نیز بر تعیین هزینه ساخت گرین وال موثر هستند.

ساخت گرین وال
تجهیزات دیوار سبز طبیعی

ساخت دیوار سبز مصنوعی

همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، انواع ساخت دیوار سبز در خانه در دو نوع مصنوعی و طبیعی دسته بندی می شود. ساخت دیوار سبز مصنوعی تجهیزات متفاوتی نسبت به ساخت گرین وال طبیعی دارد که در ادامه بررسی می شوند.

ساخت دیوار سبز مصنوعی
پنل دیوار سبز

برای ساخت دیوار سبز در خانه از نوع مصنوعی معمولا از پنل استفاده می کنند. این پنل ها به صورت نر و ماده در یکدیگر چفت شده و شبکه ای منظم به وجود می آورند. ابعاد ساخت دیوار سبز مصنوعی کاملا دلخواه بوده و نحوه نصب آن نیز بسیار ساده است. برای ساخت گرین وال از نوع مصنوعی می توانید هر نوع گیاه و در هر رنگی که تمایل داشته باشید را سفارش داده و دکوراسیون خود را بهبود بخشید.

ساخت گرین وال طبیعی

پیش از هر گونه اقدامی برای ساخت گرین وال طبیعی باید به نوع گیاه توجه داشت. برای طراحی و ساخت گرین وال طبیعی می توان از انواع مختلفی از گیاه استفاده نمود. در ادامه به معرفی مختصری از انواع گیاهان مورد استفاده در مراحل ساخت دیوار سبز در خانه پرداخته شده است.

  • گیاهان رونده: گیاهان رونده مانند پیچ امین الدوله، ساعتی، نیلوفر و … هستند و از میزان رشد و نمو بالایی برخودار هستند. استفاده از این گیاهان نیاز به هرس و رسیدگی مداوم دارند.
  • گیاهان خزنده: انواع خزنده گیاهان در ساخت گرین وال طبیعی ریشه عمیق تری در خاک دارند و شاخ و برگ زیادی دارند به همین منظور هرس به موقع و هدایت آن ها از اهمیت بالایی برخودار است.
  • گیاهان پوششی: از جمله گیاهان پوششی در ساخت گرین وال می توان به چمن شبدری، سنجد تلخ، آویشن، برگ بو و … اشاره کرد. این گیاهان برای استفاده در نما سبز پیشنهاد می شوند زیرا تمام سطح دیوار را پوشش می دهند.
ساخت گرین وال
هرس دیوار سبز طبیعی

در اجرای مراحل ساخت دیوار سبز در خانه باید به تجهیزات و لوازمی که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، توجه ویژه ای داشت. یکی از این تجهیزات پروفیل های گالوانیزه است که برای نگهداری گلدان ها در ساخت گرین وال طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های پلی اتیلن نیز جهت آبیاری گیاهان در ساخت گرین وال مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت گرین وال
گیاهان مورد استفاده در ساخت دیوار سبز

مراحل ساخت دیوار سبز در خانه

مراحل ساخت دیوار سبز در خانه برای انواع گرین وال مصنوعی و طبیعی متفاوت می باشد. اما آنچه در هر دو مورد از اهمیت بالایی برخودار است، انتخاب مکان مناسب برای نصب دیوار سبز می باشد. از انواع دیوار سبز هم برای نماهای خارجی و هم برای طراحی فضاهای داخلی می توان بهره برد. آنچه که مهم است ساخت گرین وال طبیعی در فضاهای خارجی به جهت تامین نور کافی و ماندگاری بیشتر آن ها و ساخت دیوار سبز مصنوعی در فضاهای داخلی که نیازی به نور ندارند، می باشد.

مراحل ساخت دیوار سبز مصنوعی

برای ساخت دیوار سبز مصنوعی نیازی به زیرسازی نبوده و تنها لازم است پنل های دیوارسبز مصنوعی به صورت جورچین کنار یکدیگر و در ابعاد دلخواه نصب شوند. از مزایای ساخت گرین وال مصنوعی می توان به عدم نیاز به نور، عدم نیاز به آبیاری و کوددهی و قیمت مناسب تر اشاره کرد.

ساخت دیوار سبز مصنوعی
تنوع مدل ها در دیوار سبز مصنوعی

مراحل ساخت دیوار سبز طبیعی

هنگام اجرای مراحل ساخت دیوار سبز طبیعی ابتدا نیاز به زیرسازی داریم. لازم است سطحی که قرار است کار به روی آن اجرا شود، مسطح بوده و دارای پستی و بلندی نباشد. پروفیل های گرین وال که معمولا از جنس گالوانیزه ضد زنگ هستند نصب شده و لوله های پلی اتیلن نیز به بهترین شکل جایگذاری می شوند، به نحوی که در چشم نبوده و تا حد امکان پنهان شده باشند. سپس گلدان های گرین وال که هم می توانند پلاستیکی و هم نمدی یا پارچه ای و … باشند به روی پروفیل ها قرار داده می شوند. توجه داشته باشید در صورت ساخت گرین وال طبیعی در فضای داخلی به زهکشی دیوار سبز و نصب عایق رطوبتی توجه شود.

ساخت گرین وال
دیوار سبز طبیعی در فضای داخلی

مزایای ساخت گرین وال

  • زیبایی: ساخت گرین وال تحولی جدی در فضاسازی ایجاد کرده و دکوراسیون داخلی یا نمای ساختمان را بسیار زیباتر از قبل می کند.
  • تصفیه هوا: این مورد در ساخت گرین وال طبیعی صدق می کند و به این ترتیب استفاده از انواع گیاهان در مطبوع کردن فضا بهبود آن تاثیر بسیاری خواهد داشت.
  • عایق دما و حرارت: گرین وال طبیعی مانند یک عایق حرارتی و صوتی عمل می کند و از این جهت در کاهش هزینه های ساختمان بسیار موثر است.
  • نصب آسان: ساخت دیوار سبز مصنوعی ساده تر از نوع طبیعی است و نصب آن زمان بسیار کمتری نسبت به نوع طبیعی می برد.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

شرکت دیوار سبز

نمای دیوار حیاط ارزان

ابعاد جکوزی خانگی

ابعاد وان حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.29 ( 4 نظر)