استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پانل سیمانی دکوراتیو

پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو

پانل سیمانی دکوراتیو ، به صفحات سیمانی الیاف دار گفته می شود. امروزه پانل سیمانی دکوراتیو به دلیل ماندگاری بالا و مقاومت در برابر رطوبت، محبوبیت بالایی دارند. مواد تشکیل دهنده آن ها سیمان پرتلند، سیلیس، الیاف سلولزی و سایر مواد افزودنی است که توسط تکنولوژی اتوکلاو در کارخانه تولید می شوند. به این پنل های سیمانی جهت افزایش مقاومت، دوام و انعطاف پذیری، الیاف سلولز اضافه شده است. از این جهت پانل سیمانی دکوراتیو ، به پنل سیمانی الیاف دار نیز معروف است.

در گذشته برای تولید این پنل ها، از الیاف حاوی آزبست استفاده می شد. اما امروزه به دلیل خطرات آن برای سلامتی، از الیاف جایگزین استفاده می شود. به همین دلیل می توان با خیال راحت از آن ها در داخل و خارج ساختمان استفاده کرد. حال برای آشنایی بیشتر با ویژگی های پانل سیمانی دکوراتیو و موارد استفاده از آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو

قیمت پانل سیمانی دکوراتیو

قیمت پانل سیمانی دکوراتیو با توجه به نوع، اندازه، ضخامت و طرح آن متفاوت است. بطور کلی اجرای پانل سیمانی دکوراتیو نسبت به دیگر مصالح با کابرد مشابه، سریعتر بوده و همچنین هزینه پایین تری دارد. هر کارخانه، کیفیت مواد مصرفی متفاوتی دارد. در نتیجه با توجه به سطح کیفی متفاوت، قیمت نمای سیمانی طرح دار موجود در بازار، متفاوت است. هنگام خریدپانل سیمانی، باید به کیفیت پانل و همچنین ابعاد مورد نیازتان دقت کنید؛ زیرا پانل ها برای کاربرد های مختلف، ابعاد متفاوتی دارند.

انواع پانل سیمانی دکوراتیو

سمنت برد ها یا پانل سیمانی دکوراتیو در ضخامت ها، ابعاد، طرح و رنگ های مختلف تولید می شود. از این رو می توان با توجه به کاربرد، طرح و ابعاد مناسب و دلخواه را انتخاب کرد. انواع پنل های سیمانی دکوراتیو در طرح ها و رنگ های زیر تولید می شوند.

پانل سیمانی دکوراتیو طرح چوب

چوب یکی از زیبا ترین المان های طبیعت است که حس آرامش و سرزندگی می دهد. یکی از پر طرفدار ترین انتخاب ها برای استفاده از المان چوب در منزل، انتخاب دیوار ها و یا کف خانه به طرح چوب است. از بهترین گزینه ها برای پوشش دیوار و کف منزل، استفاده از پانل سیمانی دکوراتیو طرح چوب است. این پانل ها نسبت به چوب طبیعی، با دوام تر بوده و نسبت به رطوبت مقاوم است.

پانل سیمانی دکوراتیو
پنل سیمانی دکوراتیو طرح چوب

پانل سیمانی دکوراتیو طرح آجر

در میان طرفداران سبک دکوراسیون مدرن و صنعتی، استفاده از آجر در دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از آجر در طراحی داخلی، گرما و انرژی به خانه می دهد. امروزه پنل های سیمانی دکوراتیو طرح آجر در طیف های رنگی مختلف تیره و روشن تولید می شوند. در نتیجه با توجه به متراژ فضا، رنگ دکور و سایر المان های موثر، می توان رنگ دلخواه و مناسب پانل سیمانی دکوراتیو طرح آجر را برای دیوار ها انتخاب کرد.

پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو طرح آجر

پانل سیمانی دکوراتیو طرح سنگ

در دکوراسیون داخلی با چیدمان ساده، دیوار پوش و پانل سیمانی دکوراتیو طرح سنگ زیبایی دو چندانی به فضا می دهد. سنگ علاوه بر آن که در طبیعت نماد استقامت و سر سختی است، به دلیل ظاهر و بافت خشنی که دارد، بهتر است تا در دکوراسیون های مینیمال و ساده به کار رود. همچنین پنل سیمانی دکوراتیو طرح سنگ، در رنگ های طبیعی، طرفداران بیشتری دارد.  

پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو طرح سنگ

پانل سیمانی دکوراتیو رنگی

استفاده از رنگ در دکوراسیون، انرژی بخش است. اگر اهل دکوراسیون ساده هستید اما همچنان دلتان کمی رنگ می خواهد، استفاده از پانل سیمانی دکوراتیو رنگی، به رنگ دلخواهتان، پیشنهاد می شود. می توانید در کنار وسایل و چیدمان به رنگ های خنثی، از دیوار پوش یا نمای سیمانی طرح دار رنگی به کار ببرید.

پانل سیمانی دکوراتیو
پنل سیمانی دکوراتیو رنگی

پانل سیمانی دکوراتیو ساده

دکوراسیون ساده همیشه زیباست. چه طرفدار سبک مینیمال و ساده باشید، چه در کنار چیدمان پر از رنگ و طرح خود به یک دیوار پوش و یا کف پوش ساده، زیبا و مقاوم نیاز داشته باشید، پانل سیمانی دکوراتیو ساده مناسب ترین انتخاب است. بیشترین طرفداران پنل سیمانی دکوراتیو ساده، مینیمالیست ها هستند. اما در دکوراسیون پر از رنگ و طرح نیز، پانل سیمانی ساده، بهترین تکمیل کننده آن چیدمان است.

پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو ساده

کاربرد پانل سیمانی دکوراتیو

امروزه پانل سیمانی دکوراتیو به دلیل ماندگاری بالا، مقاومت در برابر رطوبت و هزینه نگهداری پایین، به محبوبیت بالایی در ساختمان های مسکونی، اداری، ویلایی و حتی فروشگاه ها و رستوران ها، دست یافته است. از این پانل های نمای سیمانی طرح دار، در موارد زیر استفاده می شود.

  • کفپوش : کاربرد پانل سیمانی دکوراتیو به عنوان کفپوش مرسوم است. این پانل ها مقاومت بسیار خوبی دارند. از انواع مدل ها و طرح های پانل سیمانی دکوراتیو مانند طرح چوب یا پانل سیمانی ساده می توان استفاده کرد.
پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی برای کف
  • پوشش دیوار های بیرونی و داخلی : استفاده از پانل سیمانی دکوراتیو برای دیوار های داخلی و خارجی ادارات، منازل و ویلا ها، بسیار رایج است. از جمله طرح های محبوب برای پانل سیمانی دکوراتیو دیوار پوش می توان پانل سیمانی دکوراتیو ساده، طرح چوب، طرح سنگ، طرح آجر و پانل های رنگی نام برد.
پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی دکوراتیو طرح چوب برای دیوار بیرونی
  • سقف کاذب :‌ به این دلیل که پانل سیمانی دکوراتیو وزن کم و منعطفی دارد، انتخاب خوبی برای اجرای سقف ساختمان های اداری، رستوران ها و مغازه ها است. چون این پانل ها در برابر رطوبت مقاومند، گزینه بسیار مناسبی برای اجرای سقف کاذب اماکن و محیط های مرطوب مانند استخر ها هستند.
پانل سیمانی دکوراتیو
پانل سیمانی به عنوان سقف کاذب

مزایای پانل سیمانی دکوراتیو

پانل سیمانی دکوراتیو ، انتخاب محبوبی برای منازل، ادارات، مغازه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها است. دلیل این محبوبیت، مزایای بسیار مناسب این پانل ها از جمله ماندگاری، وزن کم، قابلیت رنگ آمیزی و مقاومت در برابر رطوبت و حریق است.

ماندگاری پانل سیمانی دکوراتیو

مهم ترین مزیت استفاده از پانل سیمانی دکوراتیو ، ماندگاری بسیار زیاد و طول عمر بالای آن است. اگر این پانل سیمانی به درستی نصب شود، ماندگاری بسیار بالا، حتی بیش از ۳۰ سال، خواهد داشت. با توجه به عمر بالای این پانل ها نسبت به پانل های چوبی، آلومینیومی و …، هزینه نگهداری پایینی دارند.

عایق رطوبت

مزیت دیگر این پانل سیمانی دکوراتیو ، مقاومتشان در برابر آب، رطوبت و پوسیدگی است. به همین دلیل این پنل های سیمانی دکوراتیو در مناطق مرطوب مانند نواحی شمال ایران، طرفداران زیادی دارد. از دیگر موارد استفاده از این پانل های سیمانی می توان به استفاده در دیوار های حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه که نسبت به سایر مکان های خانه تماس بیشتری با آب دارند، اشاره کرد.

مقاوم در برابر حریق

 از مزایای مهم دیگر پانل سیمانی دکوراتیو (فایبر سمنت برد)، ضد حریق بودن آن است. مقاومت در برابر آتش باعث می شود که گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در دیوار ها، مخصوصا دیوار های ضد حریق به حساب آیند.

سبک و منعطف

 پانل سیمانی دکوراتیو ، سبک بوده و قابلیت انعطاف پذیری دارد. به همین جهت، انتخاب مناسبی برای استفاده در اجرا های دکوراتیو و نما به شمار می رود. سمنت برد ها یاهمان پانل سیمانی دکوراتیو به دلیل الیاف سلولزی ، سیمان و سایر مواد افزودنی به کار رفته در آن، در برابر کشش ها و تنش های ناشی از تغییرات دمایی مقاومت بسیار خوبی دارند.

قابلیت رنگ آمیزی

 هرچند که پانل های سیمانی دوام بالا و نگهداری بسیار آسانی دارد، اما می توان هر ۱۵ سال به جهت نوسازی، آن را رنگ آمیزی کرد. پانل سیمانی دکوراتیو قابلیت رنگ آمیزی دارد و تنها نیاز است که قبل از اقدام به رنگ آمیزی، غبار سطح را پاک و تمیز کرد.

پانل سیمانی دکوراتیو
طراحی دیوار نشیمن با پانل سیمانی دکوراتیو

نحوه نصب پانل سیمانی دکوراتیو

پانل سیمانی دکوراتیو نصب سریع و آسانی دارد و به این دلیل، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و زمان اتمام ساخت و ساز دارند. اما نصب پنل سیمانی دکوراتیو نیاز به مهارت دارد. اگر به درستی نصب نشود، میزان ماندگاری و مقاومتش در برابر شرایط مختلف مانند رطوبت کاهش می یابد.

نصب پانل سیمانی دکوراتیو نیاز به زیر سازی دارد. برای زیر سازی این پانل سیمانی از پروفیل گالوانیزه M، پروفیل گالوانیزه A، پروفیل گالوانیزه V، پیچ پنل، پیچ سازه به سازه و چسب پلی اورتان استفاده می شود. یکی از روش های زیر سازی برای نصب پنل های سیمانی دکوراتیو، استفاده از پروفیل های گالوانیزه است. برای این زیر سازی به سه نوع پروفیل گالوانیزه نیاز داریم، پروفیل گالوانیزه M ، پروفیل گالوانیزه A و پروفیل گالوانیزه V .

پروفیل گالوانیزه M

این پروفیل از یک ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلی متر تولید می گردد. وظیفه این پروفیل، کنترل تغییرات طولی و عرضی پانل سیمانی دکوراتیو ، بر اثر تغییرات دمایی است.

پانل سیمانی دکوراتیو
پروفیل گالوانیزه M

از این پروفیل برای کنار هم قرار دادن دو پانل سیمانی استفاده می شود. در صورت به کار بردن این پروفیل ، درز بین دو پانل نمایان خواهد بود که در این صورت از پروفیل گالوانیزه A برای پوشاندن درز استفاده می کنیم.

نصب پانل سیمانی
نصب پنل سیمانی بر روی پروفیل گالوانیزه M

پروفیل گالوانیزه V

این پروفیل نیز از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلی متر تولید می شود. از این پروفیل به همراه پروفیل M برای نصب پانل سیمانی استفاده می شود.

پانل سیمانی دکوراتیو
پروفیل گالوانیزه V

پانل سیمانی روی این پروفیل قرار گرفته و سپس پروفیل به عایق فلزی پیچ می شود.

پانل سیمانی دکوراتیو
نصب پانل سیمانی دکوراتیو بر روی پروفیل گالوانیزهV

پروفیل گالوانیزه A

همانطور که در بالا گفتیم، از این پروفیل برای پوشش محل درز بین دو پانل سیمانی دکوراتیو استفاده می شود.

پانل سیمانی دکوراتیو
پوشش درز میان دو پنل سیمانی توسط پروفیل گالوانیزه A

برای آن که پانل سیمانی دکوراتیو (فایبر سمنت برد) خاصیت عایق رطوبت بودن خود را حفظ کند، نیاز است که در پشت پنل ، سیلر سیلیکونی بی رنگ زده شود. همچنین برای سطح پنل سیمانی نیز از رنگ و پرایمر استفاده می شود. استفاده از سیلر و رنگ و پرایمر ضروری است تا پنل سیمانی دکوراتیو کمترین جذب رطوبت را داشته باشد و از آسیب های ناشی از انبساط و انقباض در امان باشد. 

برای مطالعه بیشتر:

قیمت بلوک هبلکس

جکوزی

نازک کاری ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی میدهید؟

امتیاز کاربران: 4.73 ( 10 نظر)