استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دکوراسیون داخلی تجاری

دکوراسیون داخلی تجاری
دکوراسیون داخلی تجاری

برای تعریف بهتر دکوراسیون داخلی تجاری لازم است ابتدا با تعریف فضاهای تجاری آشنا شویم. دکوراسیون داخلی تجاری به فضاهای می گویند که برای کسب و کار و فروش محصولاتی خاص طراحی شده و پذیرای اجرای ایده های خلاقانه می باشد. اجرای سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری بستگی به نوع فعالیت و کسب و کار آن فضا داشته و باید به دقت انتخاب شود. برای دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری باید به مواردی همچون نوع کفسازی، دیوارپوش ها، مبلمان شامل متریال، نوع چیدمان و ابعاد و تعداد آن ها توجه داشت. برای طراحی دکوراسیون داخلی تجاری با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

انواع دکوراسیون داخلی تجاری

در دکوراسیون داخلی تجاری انواع سبک ها و طراحی ها را می توان اجرا کرد. به این منظور می توان از تیم های طراحی حرفه ای کمک گرفت. در دکوراسیون داخلی تجاری تلاش می شود تا حد ممکن عملکرد افزایش یابد و دکوراسیون داخلی برای درآمد بیشتر ارتقا یابد. پاساژها، مغازه ها، هتل ها و رستوران ها همگی می توانند در دسته فضاهای تجاری جای می گیرند.

دکوراسیون داخلی تجاری مدرن

سبک مدرن یکی از سبک های پرطرفدار و امروزی دکوراسیون داخلی است. تمرکز روی سادگی، استفاده از سبک مینیمال، استفاده از متریال سبک و خلوت بودن فضا از ویژگی های سبک مدرن است. از این سبک می توان در طراحی مغازه ها، فروشگاه ها و پاساژ ها استفاده کرد. دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری نیز می تواند با سبک مدرن دکور شود. استفاده از دیوارپوش های بتن اکسپوز، مبلمان چوبی سبک و ساده و همینطور کفسازی های یکدست و ساده از جمله عناصر طراحی مدرن است.

دکوراسیون داخلی تجاری
دکوراسیون داخلی تجاری به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی تجاری پست مدرن

سبک پست مدرن تفاوت های اندکی با سبک مدرن دارد. در این سبک به طور کامل از مینیمالیست پیروی نشده و از تزئینات کم و اندکی استفاده می کنند. کفپوش های چوبی، مبلمان نرم و استفاده از متریال ارگانیک از ویژگی های این سبک می باشد.

دکوراسیون داخلی تجاری
دکوراسیون داخلی مدرن شرکت گوگل

دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری سنتی

سبک سنتی در طراحی تجاری کاربرد کمتری دارد و بیشتر در دکوراسیون های مسکونی از آن استفاده می شود. سبک سنتی جزئیات و تزئینات پیچیده و سنگین تری داشته و فضا را به عنوان یک فضای تجاری، بیش از حد شلوغ می کند.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

جدا از تمام مواردی که گفته شد، برای طراحی دکوراسیون داخلی تجاری لازم است به یک سری نکات به خصوص توجه شده تا نتیجه طراحی به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهد.

دکوراسیون داخلی تجاری
طراحی یک مغازه لباس فروشی برای خانم ها

چیدمان در دکوراسیون داخلی تجاری

یکی از مواردی که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی تجاری باید در نظر داشت، نقطه عطف فضا است. در هر نوع طراحی سوگیری عناصر و جزئیات دکوراسیون به گونه ای است که به نقطه خاصی از فضا را بیشتر در معرض توجه قرار می دهد. این هدایت بصری در فضاهای تجاری به گونه ای است که بیشتر توجهات به سمت ویترین و محصولات قابل ارائه جلب شود.

دکوراسیون داخلی تجاری
دکوراسیون یک مغازه اسباب بازی فروشی

خلاقیت در دکوراسیون داخلی تجاری

استفاده از ترفندهایی مانند اختلاف رنگ، تغییر متریال، تغییر ارتفاع سقف یا مانند آن در افزایش جذابیت فضا هنگام طراحی دکوراسیون داخلی تجاری موثر هستند. این گونه فضاها لازم است جذابیت بصری بالایی داشته باشند تا افراد زمان بیشتری را در آن بگذرانند. در کل هر چه از طراحی های خلاقانه و با کیفیت تری در فضاهای تجاری بهره مند شوید، برای کسب و کار و جذب مشتری بهتر است.

دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی مجتمع تجاری باید در نظر داشت، استفاده از المان های خاص و به یاد ماندنی در ذهن بازدیدکنندگان است. هر چه دکوراسیون داخلی تجاری خاص تر و توجه به طراحی جزئیات بیشتر باشد، ماندگاری بیشتری در ذهن افراد خواهد داشت.

گیاهان در دکوراسیون تجاری

هنگام استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری باید دقت داشت در چه ابعاد و با چه چیدمانی استفاده می شود. گیاهان و گلدان ها از لحاظ بصری عناصر قدرتمندی محسبوب می شوند و همین سو استفاده از آن ها نیازمند دقت و توجه بالایی است. از گیاهان بیشتر در طراحی فضاهای که نیاز به سکون و آرامش دارند استفاده می کند. به عنوان مثال اگر قرار است از گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری استفاده کنید، بهتر است از در طراحی دکوراسیون رستوران ها و کافی شاپ ها از آن ها بهره مند شد.

دکوراسیون داخلی تجاری
استفاده صحیح از گیاهان در دکوراسیون تجاری

رنگ در دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

استفاده از رنگ های مکمل هنگام طراحی دکوراسیون داخلی تجاری را نباید فراموش کرد. بهتر است رنگ های مکمل جلب توجه کنند از همین رو استفاده از رنگ های خنثی و بی روح توصیه نمی شود. رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و طیف آن ها، حالت برانگیختگی ایجاد کرده و استفاده از آن ها به عنوان رنگ غالب توصیه نمی شود؛ اما به عنوان رنگ های مکمل گزینه های مناسبی هستند. توجه کنید ترکیب رنگ ها باید جذب کننده باشد و افراد را به گذراندن زمان بیشتری در فضا تشویق کند. به این منظور می توان یک تم مخصوص برای فضا در نظر داشت و طیف رنگی متشکل از نهایت ۳ رنگ برای آن طراحی نمود.

دکوراسیون داخلی تجاری
استفاده از رنگ های متنوع در یک فروشگاه ورزشی

نورپردازی در دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی تجاری چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. نورپردازی مناسب و حرفه ای یکی از راه های موثر جلب مشتری برای فضای تجاری به حساب می آید. نورپردازی هم نباید به گونه ای باشد که چشم را بزند و شدت زیاد آن چشم را پس از دقایقی ماندن در محیط خسته کند، و هم نباید به گونه ای باشد که باعث دلمردگی و بی روح به نظر رسیدن فضا باشد. گاهی استفاده از نور طبیعی برای طراحی دکوراسیون داخلی تجاری در دسترس نیست، از همین رو توصیه می شود از نورپردازی مصنوعی عمومی برای روشنایی کلی فضا و نورپردازی موضعی یا نقطه ای برای ویترین یا معرفی محصولات استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی تجاری
توجه به رنگ ها در طراحی دکوراسیون یک رستوران

مبلمان دکوراسیون داخلی تجاری

طراحی مبلمان دکوراسیون تجاری از جمله مواردی می باشد که هنگام طراحی آن بسیار توجه داشت. برای انتخاب مبلمان و نوع چیدمان آن ابتدا باید نوع فضای تجاری و مخاطبان آن فضا را شناسایی کرد. اگر فضای تجاری، رسمی است و شامل فضاهای خصوصی تر شامل اتاق مدیریت می باشد، بهتر است از مبلمان شیک و رسمی استفاده کرد که در عین راحتی، ظاهر شکیل و جذابی نیز داشته باشد. برای پاساژ ها و مغازه های معمولی بر خلاف نوع رسمی می توان از مبلمان راحتی و ساده ای استفاده کرد تا افراد صرفا برای رفع خستگی از آن استفاده می کنند. رنگ مبلمان نیز بهتر است با نوع تمی که در بخش های قبلی به آن اشاره شد، هماهنگی داشته باشد.

دکوراسیون داخلی تجاری
استفاده از مبلمان ساده و راحتی در فضاهای تجاری

مراحل طراحی دکوراسیون تجاری

برای طراحی اصولی و صحیح دکوراسیون داخلی تجاری لازم است مراحل آن به دقت دنبال شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه مراحل آن به طور کامل بررسی شده است.

دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
طراحی داخلی پاساژ

تصویر اولیه

در مرحله اول طی جلسه ای که بین کارفرما و طراح است، تصویر اولیه ای با توجه به نیاز ها و توقعات کارفرما به وجود می آید. با توجه به این تصویر کلی، سبک، نوع مبلمان، پلان و چیدمان فضاها در مراحل بعدی به وجود می آید.

شناخت مخاطب

برای طراحی هر فضای فارغ از تجاری یا غیر تجاری بودن آن، لازم است مخاطبان آن شناسایی شوند. این امر از آن جهت اهمیت دارد که کیفیت طراحی ما و نتیجه کار را تضمین می کند. به عنوان مثال اگر قرار است یک فروشگاه پوشاک خانم ها طراحی شود، استفاده از رنگ ها ملایم و آینه کاری دیوار ها کمک کننده خواهد بود.

طراحی چیدمان فضاها

برای چیدمان فضاها لازم است طراح در محل حضور داشته باشد و محل رفت و آمد کارمندان، فضاهای خصوصی تر، فضای رفت و آمد مشتری ها، محل ورودی و مانند آن ها را مشخص کند.

اجرای دکوراسیون داخلی تجاری

مرحله اصلی مرحله آخر است که در نهایت تغییرات در نظر گرفته شده اعمال می شود.

دکوراسیون داخلی تجاری
توجه به کفسازی و ساخت سقف دردکوراسیون تجاری

اهمیت طراحی صحیح دکوراسیون تجاری

  • فضاهای تجاری محل کسب و کار و کسب درآمد هستند به همین منظور طراحی صحیح آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.
  • بودجه ای که برای طراحی این گونه فضاهای در نظر گرفته می شود نسبت به کاربری های دیگر مانند مسکونی بیشتر بوده و لازم است به بهترین شکل انجام شود.
  • در صورت طراحی بی کیفیت و غیر اصولی ضرر های جبران ناپذیری به مالک و کارفرما وارد می شود؛ از همین رو لازم است با تیم های حرفه ای طراحی برای دکوراسیون داخلی تجاری همکاری کنید.

برای مطالعه بیشتر:

پانل سیمانی دکوراتیو

بتن اکسپوز

قیمت دیوارپوش

طراحی لابی اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

استاندارد طراحی فضای اداری

طراحی ساختمان اداری کارخانه

اندازه وان جکوزی

ابعاد وان حمام

نازک کاری ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.42 ( 6 نظر)